Is er behoefte aan een Eerlijke Dierenwinkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:25

Het lijkt me een goed idee maar eerlijk gezegd zou ik mijn voer overal wel kopen tenzij er echt een gigantisch resultaat in mijn katten zou komen. Ik denk dat veel mensen dat zullen doen en dat je er veel geld aan kwijt raakt en of de zaak zo goed draait dan? Ik hoop natuurlijk van wel voor je, het is fijn als iemand met dieren bezig is op een manier van dit is belangrijk ipv alleen maar winst, wat ik ook verkoop. Maar zoveel mensen die het niets zal uitmaken en gewoon iets kopen dat makkelijk te verkrijgen is. Webshop erbij zou inderdaad wel een goed idee zijn, zo is er een grotere markt, ik zou bv best eens goed voer voor mijn kat willen proberen maar ik woon te ver weg om langs te komen, etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:34

Net als alle anderen twijfel ik ook.
Er zijn zoveel mensen die het beste met hun huisdier voor hebben maar als het te veel gaat kosten haken ze af. Je geeft ze alle informatie in de winkel, staan heel leuk met je mee te praten en te knikken tijdens het gesprek en doen vervolgens iets heel anders.
Neem de bench voor een pup, mensen komen met een bouvierpup aan, willen een bench, ze kopen een te kleine bench waar die als pup tot max 5 maanden net in gaat passen, ze verweren zich met de woorden ja dan kopen we tegen die tijd wel een grotere bench.... Je weet dat bij 8 op de 10 dat niet gaat gebeuren. Want ja die grote bench is nu toch wel erg duur in vergelijk met die kleinere bench, en ja ze hebben al zoveel kosten, vaccinatie bij de dierenarts, nieuwe spullen kopen enzovoorts... Gevolg de hond zit straks in een te kleine bench en jij kunt kiezen of delen. Je verkoopt ze die kleine bench of je verkoopt ze niets.
Dit gaat ook op voor de ronde kom voor de vis, de hamsterkooi, de kooi voor de kanarie/parkiet. Ze willen eerst maar 1 dier want dan kunnen ze die alvast goed tam maken, met 2 gaat dat zo lastig en duurt het zoveel langer.. Ze kopen wel een 2e erbij kopen als het 1ste dier goed tam is...
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 28-08-13 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:36

ivy_power89 schreef:
Je kunt jezelf zo niet zien (wbt een webshop) maar dat is wel wat de consument wil.....
Dus je zou jezelf in je vingers snijden als je besluit het niet te doen

Dat denk ik ook, zeker tegenwoordig...
Op een webshop kun je ook veel informatie zetten waar je zelf achter staat en toch ook de producten verkopen die jij goed gegenoeg vind. Het is aan de cosument zelf of deze extra informatie wil en daarvoor wellicht naar de winkel komt.

Zelf vind het persoonlijk vervelend als een winkelier meer dan hallo / goeimorgen / goedemiddag o.i.d. tegen mij zegt als ik daar niet om vraag :o Als ik informatie wil over iets dan vraag ik daar zelf om.

Als ik ga afrekenen en mijn vraagt: Dit was het? Wilt u misschien nog aanbieding dit of dat?

Heb ik zoooon hekel aan, dan vlucht ik meteen de winkel uit en kom niet zo snel meer terug!

blue_sky

Re: Is er behoefte aan een Eerlijke Dierenwinkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:40

Er zit in Eindhoven een winkel die alleen biologische diervoeding verkoopt. Misschien kan je daar eens naar kijken voor meer ideeën.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:44

Ineke2 schreef:
Zelf vind het persoonlijk vervelend als een winkelier meer dan hallo / goeimorgen / goedemiddag o.i.d. tegen mij zegt als ik daar niet om vraag :o Als ik informatie wil over iets dan vraag ik daar zelf om.

Als ik ga afrekenen en mijn vraagt: Dit was het? Wilt u misschien nog aanbieding dit of dat?

Heb ik zoooon hekel aan, dan vlucht ik meteen de winkel uit en kom niet zo snel meer terug!

Ik ken het, houd hier ook niet van, als ik de aanbieding had gewild lag hij al bij mijn spullen die ik af kom rekenen.
Ik heb me nooit opgedrongen aan de klanten in de tijd dat ik in de dierenwinkel werkte. Zei altijd gedag als ze binnen kwamen en als ze wat langer rond liepen zei ik altijd iets van als u hulp nodig heeft of vragen heeft ben ik daar bezig.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:02

Meganyr schreef:
Thats_Me schreef:
Bedenk dat je bij een fysieke winkel ook huur voor een pand moet gaan betalen en dus veel omzet moet maken. Is het niet beter om een webwinkel vanuit je hobby op te starten? Dan heb je een grotere doelgroep en mocht het aanslaan kun je altijd naar een winkelpand uitwijken.

Ik wil JUIST geen webwinkel!
Webwinkels zijn er al genoeg, het gaat mij juist om het contact en het advies erbij.
Het is de bedoeling dat de doelgroep klein begint, maar zich als de spreekwoordelijke olievlek uitbreidt. Je moet ergens beginnen.

Of het dus haalbaar is met een pand, omzetten, marges en dergelijke moet nu blijken. Daar is een businessplan voor.
Het is niet de bedoeling dat ik volgende week een winkel open, maar juist door de website een doelgroep en bekendheid te kweken en het uit te smeren over een aantal jaar.

Uiteraard moet je een plan maken en onderzoek doen. Echter gezien jouw omschrijving en je afkeer tegen een webwinkel zou ik je toch adviseren goed na te denken. Je wilt er toch ook van kunnen eten? Nu klinkt het als een leuke hobby waar je maandelijks een flinke zak geld bij kan gaan leggen. Het is in mijn ogen dus helemaal niet haalbaar als je met en fysiek pand wilt gaan werken. Zoek samenwerking of overweg toch eens online te gaan. Daar speelt het tegenwoordig af en daar vinden mensen ook hun advies.