Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik denk dat je er echt samen absoluut klaar voor moet zijn voor je eraan begint en bij ons zal dat voorlopig nog niet zijn 
Beetje groeien in het werk (met bijbehorende verhogingen
), wat verre reizen maken, stedentripjes, veel sparen en gewoon lekker samen genieten
.
Eerst lekker samen doen waar we zin in hebben en we zien wel of één van ons de kinderwens-gevoelens krijgt 
Want nee, we gaan niet trouwen omdat we kinderen willen. Die komen er misschien ooit wel, of misschien wel niet, maar we trouwen omdat we voor elkaar kiezen..
.
Ik vind ook redelijk veel vrouwen niet mooi zwanger
. KimD schreef:@Diablo, mag ik heel brutaal vragen hoe oud je was toen je je kinderen 'compleet' had, als je nu 40 bent?Niet kwaad bedoeld hoor, zie mezelf ook als jonge moeder.
suuzepuus schreef:Citaat:Wil ik zo'n klein huilbabytje of zo'n day in day out lachebekje in huis waar ik 24/7 voor klaar moet staan?
Ik denk dat de meeste mensen een huilbaby willen

Amvbeek schreef:Pff ik heb een vriend met rammelende eierstokken.. hij wil graag aan kinderen beginnen.
Ik vind het vooral doodeng. Op zich zijn we er klaar voor, vaste relatie vaste baan. (Schoon)ouders die staan te springen om op te passen.
Appartement is niet ideaal, maar staat 2 jaar te koop. Maar het zou kunnen, de tweede slaapkamer is in aanbouw.
Maar dan.... Ik wil nog zoveel! Ik wil blijven paardrijden. Ik wil eigenlijk mezelf nog omscholen en uit de horeca.
Ik beb geen baby mens. Ik wil wel kinderen van mezelf maar ik heb bij andermans kinderen dus geen bijzonder warme gevoelens of zo.
Dus ik vindt t bijzonder moeilijk. Soms lijkt het of ik in de middelbare school modus ben blijvem hangen van ver van mn bed show en vooral eng.
Hoe kom ik hier overheen? Is t echt anders als ze van jezelf zijn?
Heel mijn leven kinderloos zie ik gek genoeg ool niet gebeuren.
KimD schreef:Ziek, zwak & zwanger. Uitspraak van de dag!

)
Kinderen zijn voor 'als je later groot bent' maar hey, wanneer ben je groot genoeg?
Eerst volg je allerlei opleidingen en als je dan je diploma behaalt, zou je klaar moeten zijn voor het beroep dat je hebt gekozen. Terwijl je de rest natuurlijk in de praktijk leert maar dan nog. Waarom is er geen diploma 'Nu ben je klaar voor een kind'?
Tamara schreef:Waarom is er geen diploma 'Nu ben je klaar voor een kind'?
Ze zijn heel leuk, voor 5 minuten. Na die 5 minuten zoek ik een uitweg om van ze af te komen.
Urielle schreef:Kinderwens was voor mij dat ik moest en zou zwanger worden. Ik raakte echt overstuur van elke menstruatie, ik kon andere zwangere vrouwen alleen een beetje zuurzoet feliciteren, ik dacht bij seks alleen maar aan de kans dat het raak was, ik wist rationeel wel dat er minder leuke kanten zijn aan kinderen (en baby's) maar die praatte ik weg, ik wist exact op welke dag van mijn cyclus ik zat en wat dat inhield voor mijn vruchtbaarheid (en schommelde tussen hoop, vastberadenheid, elk teken van mijn lijf analyseren en diepe wanhoop als ik weer ongesteld werd), ik wilde dolgraag bij de zwangere-vrouwen-en-moeders-club horen en mee kunnen praten over bandenpijn, spataders en lekkende borsten. Met andere woorden: tijdelijk finaal geschift.

Urielle schreef:Kinderwens was voor mij dat ik moest en zou zwanger worden. Ik raakte echt overstuur van elke menstruatie, ik kon andere zwangere vrouwen alleen een beetje zuurzoet feliciteren, ik dacht bij seks alleen maar aan de kans dat het raak was, ik wist rationeel wel dat er minder leuke kanten zijn aan kinderen (en baby's) maar die praatte ik weg, ik wist exact op welke dag van mijn cyclus ik zat en wat dat inhield voor mijn vruchtbaarheid (en schommelde tussen hoop, vastberadenheid, elk teken van mijn lijf analyseren en diepe wanhoop als ik weer ongesteld werd), ik wilde dolgraag bij de zwangere-vrouwen-en-moeders-club horen en mee kunnen praten over bandenpijn, spataders en lekkende borsten. Met andere woorden: tijdelijk finaal geschift.
Geweldig!!!
)Anc schreef:Urielle schreef:Kinderwens was voor mij dat ik moest en zou zwanger worden. Ik raakte echt overstuur van elke menstruatie, ik kon andere zwangere vrouwen alleen een beetje zuurzoet feliciteren, ik dacht bij seks alleen maar aan de kans dat het raak was, ik wist rationeel wel dat er minder leuke kanten zijn aan kinderen (en baby's) maar die praatte ik weg, ik wist exact op welke dag van mijn cyclus ik zat en wat dat inhield voor mijn vruchtbaarheid (en schommelde tussen hoop, vastberadenheid, elk teken van mijn lijf analyseren en diepe wanhoop als ik weer ongesteld werd), ik wilde dolgraag bij de zwangere-vrouwen-en-moeders-club horen en mee kunnen praten over bandenpijn, spataders en lekkende borsten. Met andere woorden: tijdelijk finaal geschift.
Dat klinkt inderdaad als totaal geschift, maar het overkomt een hoop vrouwen.
Mij ook, alleen bij mij is er geen hoop op het resultaat wat ik wil
Zo langzamerhand is het gevoel wel gezakt en heb ik er vrede mee, maar makkelijk was dat niet.
Kinderwens is er absoluut nog wel, het woord zegt het eigenlijk al, je wenst dat je kinderen krijgt.
Helaas komt die wens niet altijd uit...

Anc schreef:Kan er nu heel makkelijk en zonder "pijn" over praten, maar dat heeft wel even gekost.
Ben er nu heel laconiek onder, mijn man en ik hebben het ook goed samen en we hebben genoeg kinderen om ons heen om van te genieten.
Het enige waar ik af en toe nog van door het lint dreig te gaan, is de "leuke" opmerkingen van mensen.
Je wilt niet weten hoe onbeleeft mensen kunnen zijn als je getrouwd bent en een bepaalde leeftijd hebt.
Ik heb al zo vaak de vraag gehoord waarom ik nog geen kinderen heb en dat het nu toch echt wel tijd wordt...
Knalde er dan altijd glashard uit "Ik wil wel, maar ben onvruchtbaar", altijd leuk om de verschrikte koppies te zien
Dat is dus ook een kant van een kinderwens hebben.
akishino schreef:Anc schreef:Kan er nu heel makkelijk en zonder "pijn" over praten, maar dat heeft wel even gekost.
Ben er nu heel laconiek onder, mijn man en ik hebben het ook goed samen en we hebben genoeg kinderen om ons heen om van te genieten.
Het enige waar ik af en toe nog van door het lint dreig te gaan, is de "leuke" opmerkingen van mensen.
Je wilt niet weten hoe onbeleeft mensen kunnen zijn als je getrouwd bent en een bepaalde leeftijd hebt.
Ik heb al zo vaak de vraag gehoord waarom ik nog geen kinderen heb en dat het nu toch echt wel tijd wordt...
Knalde er dan altijd glashard uit "Ik wil wel, maar ben onvruchtbaar", altijd leuk om de verschrikte koppies te zien
Dat is dus ook een kant van een kinderwens hebben.
Ik snap dat soort mensen echt niet! Dat iemand uberhaubt gaat vragen: is het onderhand niet eens tijd voor gezinsuitbreiding?!
Ik vindt het heel knap dat je het een plaatsje hebt gegeven, daar moet je sterk voor zijn.
Dat ja!
maar mijn zoontje heeft 8 maanden non stop gehuild. Daarna kwamen we er helaas pas achter dat hij een koemelkallergie had. Allejezus, daar word je helemaal gestoord van! Inmiddels is zijn allergie onder controle (en minder heftig), is zijn zusje 4 maanden en dat is de meest relaxte baby die ik ken.