Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:50

Maartje1990 schreef:
Ik vind niet dat je moet wachten met seks tot je gaat trouwen hoor :') Maar als je echt 100% zeker wilt zijn geen kinderen te willen hebben moet je geen seks hebben. En is wellicht wachten tot het huwelijk een goede.

ik weet niet wat je verder bedoelt met vrouwonvriendelijke ideeën?

Dus als je geen kinderen wilt mag je dus niet genieten van seks?
Dat vind ik raar..
Als een kind niet gewild is vind ik dat je beter voor een abortus kan kiezen dan levenslang aan te moeten horen dat je moeder/vader niet wilde.

Ik vind ook als een vader compleet buiten beeld staat hij niet hoeft te betalen, hij kiest er niet vrijwillig voor om ouder te worden.
Wil hij ook rechten vind ik dat hij ook voor z'n kind moet betalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:52

xxrossiexx schreef:
Sexs heb je met zijn tweeën. Twee mensen die beiden de gevolgen weten van een potje seks. Alle twee worden ze ouders of ze nou willen of niet. Dus twee mensen betalen.

Ik ken het desbetreffende topic niet, maar volgens mjj is het ook niet de bedoeling van dat meisje om zwanger te worden.maar zij zit wel met de gevolgen, waarom zou de jongen daar geen verandwoordelijk in te hoeven nemen? En ik vind dan verantwoordelijk nemen :je kind op financieel gebied ondersteunen tot deze min.18 is.

Als zij geen ouder wil worden dan kan ze abortus laten plegen. Als ze dat om wat voor reden dan ook niet wil kan ze nogsteeds die jongen niet dwingen om vader te worden...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:54

Vjestagirl schreef:
xxrossiexx schreef:
Sexs heb je met zijn tweeën. Twee mensen die beiden de gevolgen weten van een potje seks. Alle twee worden ze ouders of ze nou willen of niet. Dus twee mensen betalen.

Ik ken het desbetreffende topic niet, maar volgens mjj is het ook niet de bedoeling van dat meisje om zwanger te worden.maar zij zit wel met de gevolgen, waarom zou de jongen daar geen verandwoordelijk in te hoeven nemen? En ik vind dan verantwoordelijk nemen :je kind op financieel gebied ondersteunen tot deze min.18 is.

Als zij geen ouder wil worden dan kan ze abortus laten plegen. Als ze dat om wat voor reden dan ook niet wil kan ze nogsteeds die jongen niet dwingen om vader te worden...

Precies, draai het eens om, een jongen die graag het kindje wilt houden maar het meisje wilt ervan af. Wat dan?

Merell123

xxrossiexx schreef:

Dus als een vrouw zwanger raakt maar het niet wilt en abortus wil laten plegen terwijl de man het wel wilt houden mag dit ook niet? Want 2 worden zwanger en dus ouders?

Of dan ineens niet...

Edit: lieveli; we klikten tegelijk op enter denk ik ='D
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 24-08-13 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Hoezo naïef? Ik zou ook die alimentatie weigeren hoor! Zelfde reden als jij het zegt. Ik neem aan ook een goed betaalde baan te krijgen en mijn kindje zelf goed te kunnen ondersteunen. Echter als ik dat níet zou hebben. Dan zou ik het wél aannemen ook al ben ik daar eigenlijk 'te trots' voor. Liever mijn trots aan de kant, dan dat mijn kindje dadelijk al vanaf een jaar of 13/14 al 'veel' moet gaan werken omdat hij/zij zelf z'n kleren moet betalen omdat moeders het niet kan. Ook dit heb ik met m'n eigen ogen eens gezien. Kind moet gewoon nog kind kunnen zijn.

@ pascal: dat is ook weer erg zwartwit gesteld, natuurlijk mag je wel genieten van seks, en heb het vooral. Maar ben je ook dan bewust van het feit dat het, ook met dubbele anti-conceptie, je hier van zwanger kunt worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:56

Maartje1990 schreef:
Hoezo naïef? Ik zou ook die alimentatie weigeren hoor! Zelfde reden als jij het zegt. Ik neem aan ook een goed betaalde baan te krijgen en mijn kindje zelf goed te kunnen ondersteunen. Echter als ik dat níet zou hebben. Dan zou ik het wél aannemen ook al ben ik daar eigenlijk 'te trots' voor. Liever mijn trots aan de kant, dan dat mijn kindje dadelijk al vanaf een jaar of 13/14 al 'veel' moet gaan werken omdat hij/zij zelf z'n kleren moet betalen omdat moeders het niet kan. Ook dit heb ik met m'n eigen ogen eens gezien. Kind moet gewoon nog kind kunnen zijn.

@ pascal: dat is ook weer erg zwartwit gesteld, natuurlijk mag je wel genieten van seks, en heb het vooral. Maar ben je ook dan bewust van het feit dat het, ook met dubbele anti-conceptie, je hier van zwanger kunt worden.

Maartje, kinderen gaan niet dood van veel werken. Mijn schoonzus heeft altijd alles zelf betaald, haar kamer, 2 HBO studies, wereldreizen. Ook vanwege een vader die geen alimentatie betaalde, maar ze is er echt niet minder van geworden. In tegendeel, ze is fantastisch en ze waardeert des te meer wat ze nu heeft. Ik ben bij haar vergeleken een verwende snotaap.

edit: Boy vatte het net mooi samen, het hangt er maar net vanaf welke opvoeding een kind krijgt, met welke normen en waarden het groot wordt. Levensgeluk zit niet in geld, natuurlijk is geld fantastisch, maar in alle eerlijkheid, er zijn belangrijkere dingen dan dat.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 24-08-13 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:58

Weet ik, maar ik heb liever dat mijn kind nog even kind kan zijn. En dat het KAN gaan werken, niet dat het MOET gaan werken :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:58

Maartje1990 schreef:
Weet ik, maar ik heb liever dat mijn kind nog even kind kan zijn. En dat het KAN gaan werken, niet dat het MOET gaan werken :)

Tja, ik heb ook liever dat mijn kind opgroeit in een riant landhuis met eigen tuin en paard maar soms lopen dingen anders. En hoezo kan een kind dat werkt geen kind meer zijn?

Wat een idiote aanname.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:00

Ik vind dat hij absoluut alimentatie zou moeten betalen.
Het is ook zijn kind of hij dat nu wilt of niet. Niet enkel jij moet de "dupe" hierin zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:00

lieveli schreef:
Maartje1990 schreef:

Tja, ik heb ook liever dat mijn kind opgroeit in een riant landhuis met eigen tuin en paard maar soms lopen dingen anders.

kijk, maar dat is anders, dat kun je niet kiezen. Je kunt kiezen tussen wel of geen alimentatie. En als dat nu net het verschil maakt, dus ja dan zet ik mijn trots aan de kant en kies ik voor die alimentatie :)

edit: als een kind 'moet' gaan werken, ben ik van mening dat een kind te snel opgroeit en niet genoeg kind kan zijn :)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 24-08-13 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:01

Stel,dame in kwestie beduveld de boel,en slikt geen pil,en wordt gewenst zwanger,maar Pa daarentegen wil dat helemaal niet,en was in de veronderstelling dat er niets kon gebeuren.
Volgens de huidige regelgeving moet hij betalen,en is dus amper instaat zelf een gezin te stichten.
Dit is naar mijn mening volstrekt on terecht.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:01

Als die man direct heeft aangegeven geen kind te willen en daar voorzorgsmaatregelen voor getroffen heeft, kun je hem nu geen alimentatie vragen. Je gaat toch geen geld geven voor iets wat je beslist niet wilt. Als de vrouw dan toch kiest om het kind te houden, moet ze er ook voor zorgen. Het is ms geen vergelijking maar als mijn vriendin persé een paard wil en ik ben er fel tegen, ze koopt hem toch, dan moet ze niet bij mij aankloppen om voer voor het dier te kopen.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:02

xanthos111 schreef:
Het is ook zijn kind of hij dat nu wilt of niet. Niet enkel jij moet de "dupe" hierin zijn.

Maar vrouwen hebben een keuze.. Een man moet hier maar in mee gaan en heeft eigenlijk geen keuze meer..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:03

Persoonlijk vind ik dat als een man in de veronderstelling verkeert dat er afdoende voorzorgsmaatregelen zijn getroffen om een zwangerschap te voorkomen en de vrouw raakt tegen de verwachting en tegen de wens van de man in toch zwanger, dat het te ver gaat om de man financieel op te laten draaien voor de gevolgen. Het is voor een vrouw die 'fout' wil immers een koud kunstje om de boel te saboteren.
Maar wettelijk gezien ligt het helaas toch een tikje anders. Het was onlangs nog in het nieuws dat een aantal gemeenten alleenstaande moeders die aankloppen voor een uitkering onder druk zetten om de identiteit van de vader van hun kind bekend te maken. Wanneer deze nog geen alimentatie betaalt, dan kan deze door de betreffende gemeente worden gedwongen om alsnog te gaan betalen zodat de gemeente een lager bedrag aan uitkering hoeft uit te keren. Een DNA-test om te bewijzen dat hij de vader is wordt daarvoor vaak niet eens nodig geacht.
Zelfs spermadonoren die buiten de spermabank om hebben gedoneerd aan bijvoorbeeld een bevriende lesbische of alleenstaande vrouw kunnen hierdoor nu worden gedwongen tot het betalen van alimentatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:04

Maartje1990 schreef:
edit: als een kind 'moet' gaan werken, ben ik van mening dat een kind te snel opgroeit en niet genoeg kind kan zijn :)

Nou mijn kinderen moeten later toch echt werken hoor, geld komt niet uit de lucht vallen. Heb ik ook altijd gedaan en ik ben er niet minder om geworden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:04

papagroom schreef:
Stel,dame in kwestie beduveld de boel,en slikt geen pil,en wordt gewenst zwanger,maar Pa daarentegen wil dat helemaal niet,en was in de veronderstelling dat er niets kon gebeuren.
Volgens de huidige regelgeving moet hij betalen,en is dus amper instaat zelf een gezin te stichten.
Dit is naar mijn mening volstrekt on terecht.

oke, oke, hier moet ik inderdaad je toch wel gelijk in geven. Maar dat was even niet de 'standaard' (in hoeverre je daar van kan spreken) situatie waar ik van uit ging :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:06

Er is niet echt een standaard situatie denk ik. Want jij gaat steeds uit van een arme vrouw en een rijke man heb ik het idee?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:12

xanthos111 schreef:

Dus als zij het kind niet zou willen en hij wel moet het geboren worden, bij hem opgroeien en moet zij betalen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:20

Maartje1990 schreef:
Maar, stel dat je géén goed betaalde baan zou hebben of krijgen, zou dit dan ten koste moeten gaan van je kindje? Het, hoop ik, meest belangrijke in je leven?

Geld is echt niet alles...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:29

shilady schreef:
Maartje1990 schreef:
Maar, stel dat je géén goed betaalde baan zou hebben of krijgen, zou dit dan ten koste moeten gaan van je kindje? Het, hoop ik, meest belangrijke in je leven?

Geld is echt niet alles...

nee, maar het helpt wel.

lieveli schreef:
Er is niet echt een standaard situatie denk ik. Want jij gaat steeds uit van een arme vrouw en een rijke man heb ik het idee?

Nee, niet perse, want ook mensen met een minder goed betaalde baan hebben kinderen en dan hebben óók beide ouders de verantwoordelijkheid.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:30

Saskia9 schreef:
Graag hier verder discusieren over alimentatie wat de ex moet betalen bij een ongeplande zwangerschap..

Edit :D

Stelling :

Moet de ex alimentatie betalen bij een ongeplande zwangerschap waar hij niets mee te maken wil hebben?

Edit 2,graag het topic hierbuiten houden. Ik ben nieuwsgierig wat bokt gewoon vind van een situatie als deze.

Voor mijzelf heb ik zoiets van nee
ik hou mezelf als eindverantwoordelijke ik moet de pil goed slikken en zeggen doe maar even met condom als ik ziek ben of het niet vertrouw... zou het wel natuurlijk wel erg vinden als ik toch zwanger raak en de vader wil er niet naar om kijken en dan heb ik het niet over het financieele vlak...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:41

Natuurlijk wel alimentatie betalen. Dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je voor enkele contraceptie, daarna moet je ook niet zeuren. Anticonceptie is NOOIT 100% zeker. Dat wist meneer ook, dat hij het liever vergeet, dat is wat anders. Het was heus geen zaak van 'ik zat erbij en ik keek er naar.' Meneer heeft zelfs zijn zaadjes geplant, dan moet hij daarna ook de eventuele vruchtjes plukken als een echte man! *\o/*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:43

Emancipatie tot de deur blijkt voor veel vrouwen nog steeds te gelden. Triest, eigenlijk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:46

Waarom triest? Een kerel wil even lekker een nummertje maken, maar als dat negatieve gevolgen heeft dan komt hij er zo makkelijk van af? 'Want hij wou dit niet'? Oooch cherm jochie, welkom in de grote mensen wereld. Dan ben ik heeeeeeeeel blij dat ik een lekker 'smerige' vrouw ben. Een kerel die mij zwanger maakt, waarna ik besluit het te houden, die betaald gewoon, heel simpel. We waren twee die vrijwillig de liefde bedreven, kenden allebei de risico's, en zijn dus beiden verantwoordelijk. Ik vind het overigens juist wél geëmancipeerd, emancipatie staat imo ook nog steeds voor vrouwen die hun rechten kennen niet over zich heen laten lopen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 01:55

Ik leest het andere topic mee dus was al aan het wachten op deze vraag.

Wettelijk gezien zou de vader moetten betalen.
Persoonlijk vind ik het afhangen van de situatie.
En niet geheel onbelangrijk hoe is het kind verwekt ( vrijwillig of niet etc etc)
Bij het betalen van alimentatie komen ook rechten dus de vraag kan beter zijn wil de moeder in contact blijven met vader.

Kind word vanzelf 18 dan zal het oud en wijs genoeg zin om de keus te maken papa op te zoeken.