Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:46

joyce83 schreef:
En ik had mijn collega al een prettige vakantie gewenst -O- :+

HAHAHAHAHAHA, okee ik ging echt stuk net sorry :P

Ik zag 't al voorbij komen ja, dacht al wel dat 't weer die actie was. Vind 't nogal .. tja. 't Zal niet veel helpen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:47

mick75 schreef:
maar waarom dan die geheimzinnigheid er rondom, en dat gelul van dat je niet aan mannen zou mogen vertellen waar zo'n status voor staat? Is het dan niet handiger om gewoon, lomp af en toe een status op je facebook te zetten van "meiden, controleer verdorie gewoon je tieten regelmatig".

Dus, als elke avond ieder meid even haar tieten controleert heeft niemand borstkanker meer?
Nee, borstkanker komt, alleen kan je erop tijd bijzijn, maar dat heeft niet altijd zin, soms is er geen houden aan.
Geen respectvol antwoord reactie van jou, vind ik persoonlijk..

trustHim

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:52

Tja ik vind het ook maar vaag gedoe, zie dan toch liever de rondreizende kaarsjes, pink ribbons etc, maar met name om jonge vrouwen bewust te maken dat borstkanker niet pas op je 50e een risico wordt en het goed is je borsten te kennen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:56

Trouwens mannen kunnen ook borstkanker krijgen. Komt dan wel minder voor maar bestaat wel. Vanuit dat oogpunt snap ik geheimzinnigheid richting de mannen niet goed.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:57

Ik ga 26 dagen naar Australië.... Was het maar waar!!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:57

ik mag helaas maar 10 dagen :(

maar wel naar australie!!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:00

Ik ga trouwens 29 dagen naar Parijs :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:04

Echt te dom voor woorden gewoon. :7

Ga dan een rondje rennen voor KWF, of dóe iets, maar plaats niet zoiets achterlijks op je Facebook want geen enkele kankerpatient wordt hiermee geholpen. Heeft me weer heel wat ergernis opgeleverd de afgelopen dagen. Idioterij. :7

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:05

Al de 5e keer dit jaar dat er een borstkanker maand is zo ongeveer... Word deze ''acties'' een beetje zat, doneer dan i.p.v. die ''raadsels'' waar ook alle mannen al het antwoord op weten..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:16

Hoe iemand het ook verzonnen krijgt. Ik vind die pink ribbon acties al naief, maar dit slaat nergens op. En dan zijn er nog van die mensen die het klakkeloos overnemen ook. :') Schiet je veel mee op.

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:16

Yucca schreef:
Waarom zou je alleen met geld kunnen helpen, dat is toch ook onzin?
Bewustwording is één denk ik.

En er zijn tal val dingen waar ik me aan kan irriteren op Facebook: moeders die alleen foto's posten van hun kinderen bijvoorbeeld, ieder dag weer 10... Leven en laten leven en anders doe je Facebook toch weg?

ik ben het met je eens. ook je met je andere reacties in dit topic! :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:19

SuzanH schreef:
mick75 schreef:
maar waarom dan die geheimzinnigheid er rondom, en dat gelul van dat je niet aan mannen zou mogen vertellen waar zo'n status voor staat? Is het dan niet handiger om gewoon, lomp af en toe een status op je facebook te zetten van "meiden, controleer verdorie gewoon je tieten regelmatig".

Dus, als elke avond ieder meid even haar tieten controleert heeft niemand borstkanker meer?
Nee, borstkanker komt, alleen kan je erop tijd bijzijn, maar dat heeft niet altijd zin, soms is er geen houden aan.
Geen respectvol antwoord reactie van jou, vind ik persoonlijk..

Dat heb ik nooit gezegd, maar eerder in dit topic is aangegeven dat het gaat om meiden ervan bewust te maken dat ze hun borsten moeten controleren... zeg dat dan gewoon direct, in plaats van deze stompzinnige en nutteloze acties. Werkt meestal beter, juist omdat het lomp en direct is.

En wat is er niet respectvol aan mijn reactie? Borstkanker is verschrikkelijk, heb het in mijn directe omgeving vaak genoeg gezien. Maar dit soort acties doen niets voor bewustwording of preventie/ genezing. Het is puur een "zie mij eens bewust zijn"-actie/ egoboost van de poststers. Of tenminste, zo zie ik het. Ook als ik kijk naar wie het allemaal posten in mijn facebooklijst.

En waarom die vermeende geheimzinnigheid naar mannen toe? Alsof die zo achterlijk zijn dat ze er niet binnen 2 minuten googlen zelf achter kunnen komen...

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:22

-O- 1 dag naar mexico -O-

eer ik daar ben kan ik weer terug

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:23

@Mick, ik snap idd, zo actie zal geen levens redden misschien maar niets doen helpt ook niet. Geheimzinnigheid naar de mannen isook niet echt nodig, maar mensen die er nog van niets weten gaan wel googlen en komen zo in aanmerking met de websites voor eventuele donaties.
Vond je laatste zin een beetje respectloos overkomen, maar snap nu dat je het niet bot bedoede :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:29

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:36

Maar SusanH, dan kan je alsnog toch nog steeds beter gewoon direct zijn en regelmatig gewoon posten van "meiden, controleer nou gewoon je tieten, je wil niet weten wat je er mee kan voorkomen aan ellende" in plaats van vage acties die bij veel mensen (ook in dit topic) eerder ergernis oproepen dan meewerken aan bewustwording? Dan weet tenminste iedereen waar het over gaat, geen fake-geheimzinnig gedoe en andere onzin. En die mensen die dat willen gaan dan ook wel op zoek naar meer informatie en zichzelf controleren.

Trouwens, met alleen een handmatige controle van je borsten ben je vaak al aan de late kant. Dan IS er al daadwerkelijk iets behoorlijk aan het misgroeien in je borst en mag je hopen dat het nog klein is en "makkelijk" te behandelen. Regelmatige mammografieen voor alle vrouwen zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder, die zien dingen die je nog bij lange na niet KAN voelen, en dingen die dieper zitten (voornamelijk bij vrouwen met een wat grotere buste, wat er diep in die buste groeit voel je pas als het veel te laat is) maar er wel zijn en kunnen zorgen dat een behandeling zodanig vroeg kan worden ingezet dat het leed betrekkelijk beperkt blijft. Maar dat gaat (veel) geld kosten (hoewel dat ook weer rap terugverdiend is door de veel en veel eenvoudiger en kortere behandelingen die nodig zijn) en wil men dus niet aan.

Daarnaast vind ik dit soort acties eigenlijk behoorlijk onrespectvol naar diegenen die daadwerkelijk met deze ziekte te kampen hebben (gehad). Juist door er niet openlijk over te praten maar in bedekte termen leg je er onbedoeld een taboe op.

En mannen kunnen verdraaid behulpzaam zijn bij het opsporen van onregelmatigheden. Ik bedoel, mijn vriend zit regelmatig aan mijn borsten en heeft het echt een stuk eerder door als er iets afwijkt dan ikzelf. Al is het maar omdat ik de neiging heb in de ontkenning te schieten en ik ben ongetwijfeld niet de enige daarin. Nog los van het feit dat mannen idd ook borstkanker kunnen krijgen en die geheimzinnigheid naar mannen dus eigenlijk compleet het doel voorbij schiet op meerdere punten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:40

Ik snap je :j maar elke actie is er toch 1? :D
Niet iedereen heeft het lef op direct te zeggen van, controleer regelmatig. Dan maar zo :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:44

Ik denk dat een deel van de mensen die hieraan meedoen niet eens stilstaan bij borstkanker, maar gewoon meedoen, omdat 'iedereen' het doet.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:55

Wat een leuk idee!
Vond het al zo raar dat zoveel mensen allemaal plotseling op vakantie gingen :+

Ik ga 25 dagen naar Australië

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:57

mick75 schreef:
Maar SusanH, dan kan je alsnog toch nog steeds beter gewoon direct zijn en regelmatig gewoon posten van "meiden, controleer nou gewoon je tieten, je wil niet weten wat je er mee kan voorkomen aan ellende" in plaats van vage acties die bij veel mensen (ook in dit topic) eerder ergernis oproepen dan meewerken aan bewustwording? Dan weet tenminste iedereen waar het over gaat, geen fake-geheimzinnig gedoe en andere onzin. En die mensen die dat willen gaan dan ook wel op zoek naar meer informatie en zichzelf controleren.

Trouwens, met alleen een handmatige controle van je borsten ben je vaak al aan de late kant. Dan IS er al daadwerkelijk iets behoorlijk aan het misgroeien in je borst en mag je hopen dat het nog klein is en "makkelijk" te behandelen. Regelmatige mammografieen voor alle vrouwen zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder, die zien dingen die je nog bij lange na niet KAN voelen, en dingen die dieper zitten (voornamelijk bij vrouwen met een wat grotere buste, wat er diep in die buste groeit voel je pas als het veel te laat is) maar er wel zijn en kunnen zorgen dat een behandeling zodanig vroeg kan worden ingezet dat het leed betrekkelijk beperkt blijft. Maar dat gaat (veel) geld kosten (hoewel dat ook weer rap terugverdiend is door de veel en veel eenvoudiger en kortere behandelingen die nodig zijn) en wil men dus niet aan.

Daarnaast vind ik dit soort acties eigenlijk behoorlijk onrespectvol naar diegenen die daadwerkelijk met deze ziekte te kampen hebben (gehad). Juist door er niet openlijk over te praten maar in bedekte termen leg je er onbedoeld een taboe op.

En mannen kunnen verdraaid behulpzaam zijn bij het opsporen van onregelmatigheden. Ik bedoel, mijn vriend zit regelmatig aan mijn borsten en heeft het echt een stuk eerder door als er iets afwijkt dan ikzelf. Al is het maar omdat ik de neiging heb in de ontkenning te schieten en ik ben ongetwijfeld niet de enige daarin. Nog los van het feit dat mannen idd ook borstkanker kunnen krijgen en die geheimzinnigheid naar mannen dus eigenlijk compleet het doel voorbij schiet op meerdere punten.

Jij zegt precies wat ik dacht. ik denk dat het voor mannen net zo belangrijk is om te weten. en nu moeten wij ons stil houden daar over en moeten zij maar 'raden'. het zijn wel is waar de borsten van jou, maar je partner houd van je en zou het (hoop ik) net zo erg vinden als ik als ik borstkanker kreeg. daar moet je dan toch ook samen doorheen?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:01

Dit deelde een vriendin van me (met bk) op fb.
http://femkevanrossum.wordpress.com/201 ... rzekering/

Ik hoop dat mensen begrijpen dat die statusupdates behoorlijk kwetsend kunnen zijn. Tussen de chemo's, bestralingen, operaties is er echt geen tijd of energie voor een vakantie naar weet-ik-veel waar. Via KWF kan je acties opzetten om geld in te zamelen, veel nuttiger. Of zoals mijn vriendin zei: geef die bekende die vecht tegen (de gevolgen van) kanker eens een dikke knuffel. Dat helpt ook al.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:05

ik had iemand op facebook waar stond : nog 29 dagen en dan na amerika!

die gaat dus echt daar heen.. kom ik net achter.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:07

oooh ik wil wel 24 dagen naar Hawaii!!! :P
sorry :o
ik vind het idd een beetje een raar idee, iets anders zouu- wss leuker zijn geweest :j maar ach ja! volgend jaar beter zeker?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:07

alles kan kwetsend zijn wat op facebook wordt geplaatst...
feit blijft dat deze acties er voor zorgen dat het zoveelste topic is geopend met deze discussie, het zoveelste facebook bericht wordt geplaatst met gemopper en de zoveelste klaagzang wordt gespuit tegen familie en vrienden...
en uiteindelijk bereikt deze actie precies waar het voor bedoeld is...
mensen zijn wederom weer even bewust gemaakt, mensen hebben het er weer over en een hoop mensen zullen weer wat geld doneren...

missie geslaagd lijkt me...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:08

Christiene schreef:
ik had iemand op facebook waar stond : nog 29 dagen en dan na amerika!

die gaat dus echt daar heen.. kom ik net achter.

:oo vind ik altijd zo stom, wie zet er nu op fb dat ie op vakantie gaat? kun je net zo goed zeggen: hee dieven over 29 dagen ben ik niet thuis hoor! kom maar af ! :roll: