joyce83 schreef:En ik had mijn collega al een prettige vakantie gewenst![]()
HAHAHAHAHAHA, okee ik ging echt stuk net sorry

Ik zag 't al voorbij komen ja, dacht al wel dat 't weer die actie was. Vind 't nogal .. tja. 't Zal niet veel helpen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mick75 schreef:maar waarom dan die geheimzinnigheid er rondom, en dat gelul van dat je niet aan mannen zou mogen vertellen waar zo'n status voor staat? Is het dan niet handiger om gewoon, lomp af en toe een status op je facebook te zetten van "meiden, controleer verdorie gewoon je tieten regelmatig".

Schiet je veel mee op. Yucca schreef:Waarom zou je alleen met geld kunnen helpen, dat is toch ook onzin?
Bewustwording is één denk ik.
En er zijn tal val dingen waar ik me aan kan irriteren op Facebook: moeders die alleen foto's posten van hun kinderen bijvoorbeeld, ieder dag weer 10... Leven en laten leven en anders doe je Facebook toch weg?
SuzanH schreef:mick75 schreef:maar waarom dan die geheimzinnigheid er rondom, en dat gelul van dat je niet aan mannen zou mogen vertellen waar zo'n status voor staat? Is het dan niet handiger om gewoon, lomp af en toe een status op je facebook te zetten van "meiden, controleer verdorie gewoon je tieten regelmatig".
Dus, als elke avond ieder meid even haar tieten controleert heeft niemand borstkanker meer?
Nee, borstkanker komt, alleen kan je erop tijd bijzijn, maar dat heeft niet altijd zin, soms is er geen houden aan.
Geen respectvol antwoord reactie van jou, vind ik persoonlijk..
1 dag naar mexico
[LZP] BH-kleurtjes tegen borstkanker?
maar elke actie is er toch 1? 
mick75 schreef:Maar SusanH, dan kan je alsnog toch nog steeds beter gewoon direct zijn en regelmatig gewoon posten van "meiden, controleer nou gewoon je tieten, je wil niet weten wat je er mee kan voorkomen aan ellende" in plaats van vage acties die bij veel mensen (ook in dit topic) eerder ergernis oproepen dan meewerken aan bewustwording? Dan weet tenminste iedereen waar het over gaat, geen fake-geheimzinnig gedoe en andere onzin. En die mensen die dat willen gaan dan ook wel op zoek naar meer informatie en zichzelf controleren.
Trouwens, met alleen een handmatige controle van je borsten ben je vaak al aan de late kant. Dan IS er al daadwerkelijk iets behoorlijk aan het misgroeien in je borst en mag je hopen dat het nog klein is en "makkelijk" te behandelen. Regelmatige mammografieen voor alle vrouwen zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder, die zien dingen die je nog bij lange na niet KAN voelen, en dingen die dieper zitten (voornamelijk bij vrouwen met een wat grotere buste, wat er diep in die buste groeit voel je pas als het veel te laat is) maar er wel zijn en kunnen zorgen dat een behandeling zodanig vroeg kan worden ingezet dat het leed betrekkelijk beperkt blijft. Maar dat gaat (veel) geld kosten (hoewel dat ook weer rap terugverdiend is door de veel en veel eenvoudiger en kortere behandelingen die nodig zijn) en wil men dus niet aan.
Daarnaast vind ik dit soort acties eigenlijk behoorlijk onrespectvol naar diegenen die daadwerkelijk met deze ziekte te kampen hebben (gehad). Juist door er niet openlijk over te praten maar in bedekte termen leg je er onbedoeld een taboe op.
En mannen kunnen verdraaid behulpzaam zijn bij het opsporen van onregelmatigheden. Ik bedoel, mijn vriend zit regelmatig aan mijn borsten en heeft het echt een stuk eerder door als er iets afwijkt dan ikzelf. Al is het maar omdat ik de neiging heb in de ontkenning te schieten en ik ben ongetwijfeld niet de enige daarin. Nog los van het feit dat mannen idd ook borstkanker kunnen krijgen en die geheimzinnigheid naar mannen dus eigenlijk compleet het doel voorbij schiet op meerdere punten.