Wie nog meer problemen met postnl?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:06

Onze gemeente (Ede) die heeft een 'test' gedaan de afgelopen paar maanden door de post te laten ordenen/uitzoeken door medewerkers van de Permar. Het is gemeen om te zeggen, maar sindsdien is de post één grote paasei. We krijgen de vara gids vaker niet dan wel, brieven van school komen niet aan, we krijgen (veel!) post van de buren of soms zelfs van mensen die niet eens bij ons in de wijk wonen etc. Ik hoop oprecht dat de post dit geen succes vond en ze het gewoon weer zelf ergens uitgaan zoeken..

Pakketjes worden wel altijd netjes geleverd trouwens.

https://www.ede.nl/gemeente/actueel/nie ... eente-ede/

MMIDV

Re: Wie nog meer problemen met postnl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:24

Volgens mij is het ook een beetje bezorger afhankelijk. Ik had in mijn vorige huis een super fijne en nette bezorger die zijn zaakjes goed op orde had. Bezorgde het bij de buren en onthield dat, later vroeg hij dan of het goed was gegaan met ons pakket. Hij zal wel fulltime gewerkt hebben en er uit geknikkerd zijn, in elk geval zag ik hem ineens niet meer. Ten kreeg ik een of andere flut bezorger waar ik geen fijn gevoel bij had. En mijn gevoel bleek goed, deze snotaap vond het een goed idee om pakketjes voor de deur te 'flikkeren'.
Na meerdere klachten bleef dit gebeuren.....
En nu ben ik verhuisd en heb ik weer een andere bezorger die ook weer heel netjes is :j bezorgd bij de buren, regelt de briefjes en eigenlijk nog geen probleem gehad. Postnl is alleen niet altijd even op tijd, je kunt er eigenlijk niet meer van op aan dat je pakketje er de volgende dag is....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:49

Mioux schreef:
Erg grappig, hij is verderop bij een buur afgeleverd (dus geen naaste buur of iets) die kwam zojuist het pakket afleveren. Echter is er NERGENS een briefje te vinden in mijn bus dat deze elders is afgeleverd en vind dit dus wederom SLECHT. En als hun werkelijk waar contact hadden gehad met de bestuurder, en hun zeiden dat het pakket morgen kwam, waarom komt een verre buur deze zojuist dan afleveren?

Fijn dat het opgelost is! Maar wel weer erg slecht van post.nl zeg... :n

Ik had een keer een grote verpakking bodembedekking voor m'n cavia's besteld, hadden ze het een straat verder afgeleverd bij een bouwplaats... Ben daar toen na een hoop gedoe met post.nl en de webshop waar ik het besteld had achtergekomen en toen kwam de bezorger het alsnog hier afleveren. Zijn letterlijke woorden waren: 'Ja ik kon het goede adres niet vinden en je pakket leek op bouwmateriaal dus ik heb het daar maar afgeleverd, dan was ik het kwijt en kon ik weer verder' Wtf... :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 18:28

Ook even grappig om te melden ..de buren verderop zeiden ook dat de chauffeur had gezegd niet bij mij langs te zijn geweest....waarom zei hij niet...handig dat te vermelden aan degene die je t pakket in de handen duwt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:46

Kan wel janken, mijn track and trace nummer bestaat niet eens meer. Hele dag naar de voordeur gekeken. Geen bezorger, geen briefje, geen pakket en nu dus ook een nummer dat het niet meer doet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:09

Hier vandaag het tweede pakketje gekregen en de chauffeur even aangesproken. Er stond wederom "afgeleverd" om 11:33 dit keer. Echter om 12 uur nog niks, om 5 over twaalf kwam meneer hoor. Dus ik doe de deur al open voor hij aan kan bellen en vraag even waar het gisteren op sloeg en welke verklaring hij hiervoor had. "ja mevrouw ik ben echt geweest in de middag maar er was niemand thuis". Vreemd meneer...ik was de gehele dag thuis met zicht op de voorkant en niemand gezien of gehoord nog geen blaadje in de bus niks? Hoe wil je dit dan verklaren? "ja ja ik was er echt". Nou meneer liegen is niet zo netjes want ik was er de gehele dag dus dat kan niet, en het pakket afleveren bij zomaar iemand zonder ook maar een blaadje in de bus is ook niet netjes he? en t feit dat u even om 11:35 afscant als afgeleverd en om 13 uur heb ik nog niks?. "ja ja sorry excuses mijn fout". Ja geeft niet hoor heb de klacht al gestuurd naar postnl, de versturende partij webshop en ook via facebook op postnl. Nog een fijne dag he meneer :D. Oftewel geeft toe dat hij eerder afscant als levert ook niet de gang van zaken. Ook verteld meneer mij heel eerlijk dat de track en trace dus niet klopt want vaak worden pakketten al afgescant als geleverd terwijl dit nog moet gebeuren. Handig dat track en trace dus....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:12

Mijn pakketje van postNL lag in mijn (afgesloten) tuin op de kliko naast het huis...Ik ben de poortdeur op slot vergeten te doen en ze zijn dus zo brutaal om gewoon je tuin in te gaan...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:13

Wie nog meer problemen met postNL.. wij hebben met het werk inmiddels een andere pakketservice in de arm genomen omdat 9 van de 10 keer leveringen überhaupt niet eens aankomen bij klanten.

Laatst een aantal foto's nabesteld, wat in een kartonnen doos geleverd werd met een afmeting van ruim 20 x 30 en een hoogte van 10 cm. Onze postbode was zo vriendelijk de doos in de brievenbus te vrotten. Resultaat? 3 foto's met een breuk in het midden. PostNL kan er niks aan doen zeggen ze, moet ik het maar verzekerd af laten zenden. Top, om je zo te verschuilen achter procedures.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:14

Verzekerd is in zo iets wel een goeie tip ja... maar om nou een pakket er hoe dan ook in te stampen dat het past pff!!!

Hier hoop ik ook dat menig bedrijf gaat kijken naar een andere verstuurder....

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:17

DHL is goedkoper. Nog geen problemen mee gehad.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:19

Mioux schreef:
Verzekerd is in zo iets wel een goeie tip ja... maar om nou een pakket er hoe dan ook in te stampen dat het past pff!!!

Hier hoop ik ook dat menig bedrijf gaat kijken naar een andere verstuurder....

Jep, maar goed.. dat is wel heel makkelijk zeggen vanuit PostNL, als je personeel hebt zonder fatsoen of überhaupt ruimtelijk inzicht helpt dat verzekerd verzenden ook niet :') Of als je meer betaald wordt het op een zeteltje gebracht? :')

Zo kan ik ook wel geld verdienen.. slimpies.

Jep, we hebben nl geen 'gedoe' meer! Als het ff kan, gewoon andere dienst :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:19

Ja hier liever ook dhl hoor ook in verleden geen problemen gehad maar zoals bij webshops kan je vaak niet kiezen dan ben je afhankelijk van postnl omdat hun dat gebruiken...zo sonde!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:50

Een pakket hoor je toch sowieso niet door de brievenbus te proppen? Daarom hebben we brievenbuspost (goedkoper) en pakketpost en daar betaal je dus ook voor. Ik zou het er niet bij laten zitten :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:46

idd heel veel webshops en verkopers via Mp willen geen gebruik maken van DHL omdat ze het niet kennen :(

donderdag is er iets gepost voor me en heb het nog niet meer wel 3 euro aan postzegels erop..
en een waarde van 25 euro.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:30

Ik had vandaag op de valreep mijn pakketje nog binnen. Dik een uur later dan de aangegeven levertijd.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 01:24

Ik heb al meerdere keren aanmaningen gehad en extra administratiekosten daardoor omdat facturen bij mij niet aankomen..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 02:31

Iedereen die hier aan het klagen is over zijn/haar bezorger, doen jullie er ook wat mee? Hier klagen is heel makkelijk, maar het werkt beter om daadwerkelijk en klacht in te dienen. Dat er niets mee gedaan wordt is naar mijn beleving niet waar, in ieder geval niet bij de brievenbuspost.

Overigens krijgen ze zoveel onzinnige klachten binnen dat een daadwerkelijke klacht die tenminste ergens op slaat ook langer moet wachten.
Bijv. met regen wordt er gezeurt over natte post..... blijkbaar hebben sommige mensen liever dat we alleen als het droog is bezorgen :+

DHL is leuk op het moment dat je een week wil wachten op je pakketje binnen nederland :P

Het is nou eenmaal een groot bedrijf.... machines zijn niet perfect en mensen zijn niet perfect dus ja er gaan dingen fout. Maar je hoort nou eenmaal vaker klachten van mensen dan complimenten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:27

Dan zie ik het verschil tussen DHL en postnl niet? Postnl is ook niet bepaald snel te noemen. Bovendien wacht ik liever een week dan dat ik mijn pakketje helemaal niet krijg of dat het voor m'n deur geflikkerd word.

Ik heb zo vaak geklaagd maar dat levert niets op behalve nog meer frustratie!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:36

met de brievenpost is het hier ook een groot drama,rekeningen wat per acceptgiro soms komt voor bv abbonementen komen vaak te laat aan en hop komt er een herrinering.
of er komt een rekening en herrinering te gelijk.

Mn vader is kort geleden overleden en moet dus op stukken wachten ivm erven,nou het is er nog steeds niet.

pakketdienst is goed (1 chauffeur) de rest gooit geen brief in de bus,of de buren moeten zelf naar mij toe komen van goh ik heb een pakketje voor je.

echter is het bij veel pakketbedrijven zo hoor.
mijn man heeft bij gls gewerkt en ook daar is het een zooitje maar ook bij post nl gewerkt (toen nog tnt) en daar was het nog erger.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:50

Pakketten gaan hier heel goed en netjes maar de gewone post is een ramp
Regelmatig hebben we van de hele buurt de post in de bus , bijvoorbeeld brieven van de bank , notaris enz enz .
Pure gemakzucht , ik rij dan zelf alles maar rond maar je wordt er wel heel erg flauw van
Je weet ook niet welke post je zelf mist, daar vind ik nog het ergste
Heb al eens problemen gehad met een rekening die ik niet betaald zou hebben , erg vervelend want ik had de rekening nooit gehad en wist ook niet dat ik hem zou krijgen maar kreeg wel veel kosten erbij op daardoor , Bewijs maar eens dat je hem niet gehad hebt ...........

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:45

Hier nog één, ik heb net een zeer onaangename ervaring gehad met PostNL. Pakje verzonden vanuit NL naar Belgie (niet van een winkel, gewoon particulier), en ze zijn het gewoon kwijt. Een zeer onvriendelijke dame liet ons dan weten dat ze 'gezocht' hebben maar niks gevonden en dat ze mij geen schadevergoeding kunnen aanbieden, dan had ik maar verzekerd moeten laten verzenden.

Volgens hun eigen Track & Trace systeem bevindt het pak zich in het depot maar na meerdere mails en telefoons (naar een belachelijk duur betaalnummer dan nog) blijft die dame erbij dat het onvindbaar is en klaar, ze kan niks voor ons doen!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:40

Marley schreef:
Volgens mij is het ook een beetje bezorger afhankelijk. Ik had in mijn vorige huis een super fijne en nette bezorger die zijn zaakjes goed op orde had. Bezorgde het bij de buren en onthield dat, later vroeg hij dan of het goed was gegaan met ons pakket. Hij zal wel fulltime gewerkt hebben en er uit geknikkerd zijn, in elk geval zag ik hem ineens niet meer. Ten kreeg ik een of andere flut bezorger waar ik geen fijn gevoel bij had. En mijn gevoel bleek goed, deze snotaap vond het een goed idee om pakketjes voor de deur te 'flikkeren'.
Na meerdere klachten bleef dit gebeuren.....
En nu ben ik verhuisd en heb ik weer een andere bezorger die ook weer heel netjes is :j bezorgd bij de buren, regelt de briefjes en eigenlijk nog geen probleem gehad. Postnl is alleen niet altijd even op tijd, je kunt er eigenlijk niet meer van op aan dat je pakketje er de volgende dag is....

Ik had eerder ook zo'n fijne bezorger, als ik 's middags niet thuis was kwam hij na werktijd nog een keer terug.
Helaas is bezorgt hij hier niet meer, en hebben wij ook zo'n banketstaaf die pakkertjes afgeeft bij buren zonder een briefje door de deur te doen.
Aan de ene kant heb ik hele lieve buren die het pakketje dan 's avonds even komen brengen maar aan de andere kant is het een heel ander verhaal.

Ik durf dus bijna niets meer te bestellen omdat ik bang ben dat het bij die andere buren terecht komt en ik mijn veelal dure pakketten dan nooit meer terug zie, en ik geen bewijs heb dat het bij hun afgeleverd is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:58

Air schreef:
Iedereen die hier aan het klagen is over zijn/haar bezorger, doen jullie er ook wat mee? Hier klagen is heel makkelijk, maar het werkt beter om daadwerkelijk en klacht in te dienen. Dat er niets mee gedaan wordt is naar mijn beleving niet waar, in ieder geval niet bij de brievenbuspost.

Overigens krijgen ze zoveel onzinnige klachten binnen dat een daadwerkelijke klacht die tenminste ergens op slaat ook langer moet wachten.
Bijv. met regen wordt er gezeurt over natte post..... blijkbaar hebben sommige mensen liever dat we alleen als het droog is bezorgen :+

DHL is leuk op het moment dat je een week wil wachten op je pakketje binnen nederland :P

Het is nou eenmaal een groot bedrijf.... machines zijn niet perfect en mensen zijn niet perfect dus ja er gaan dingen fout. Maar je hoort nou eenmaal vaker klachten van mensen dan complimenten.

Post Nl heeft er bewust voor gekozen om goedkoper te gaan werken , kwaliteitsmensen te ontslaan en verder te gaan met mensen die post moeten sorteren terwijl ze geen Nederlands kunnen.
Je kunt ook vragen om problemen en dan wijzen naar de klant dat die fout zit omdat hij niet genoeg klaagt.
Het is gewoon schering en inslag en ik wil niet eens klagen tegen een postbode waarvan ik niet weet of hij het is geweest of 1 van de tig andere die erop uit gestuurd worden . En ik ga ook geen duur nummer bellen om te vertellen wat er weer mis is gegaan .
Post nl is niet blij met klachten een bedrijf wat het wel goed wil doen is blij met klachten want op grond van klachten kunnen ze verbeteren ..........

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:01

Het ligt ook echt aan de bezorgen hoor. Hier is een hele goede! Kent bijna iedereen persoonlijk en ben je niet thuis dan stopt hij een briefje in de brievenbus met zijn telefoonnummer erop dat als je voor 20.00 nog belt dat hij het gewoon nog komt brengen. Hele lieve leuke man.

Heb zelf een blauwe maandag op postbezorger gewerkt en wat een drama is dat zeg. Je haalt je post op in een depot en tot 17.00 heb je dan de tijd om te bezorgen. Ik heel de dag gewerkt, kom in een LEEG depot terug en verbazing..de volgende ochtend stonden er opeens nog 4 zakken van mijn wijk..

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:11

Hier ook.... Zit nu in Portugal al 5 weken te wachten op mijn pakketje uit Nederland wat door mijn ouders is opgestuurd. Verzonden vanaf het postkantoor met Track and Trace.
Bij track and trace krijg ik constant de melding ongeldige code en bij het postkantoor in Nederland krijgen ze te horen, wij weten niet waar u pakketje is. Track and trace werkt niet bij pakketjes naar het buitenland...
Waarom dan zo duur moeten verzenden met track and trace, als het toch niet gebruikt kan worden in het buitenland??
En ben bang dat mijn pakketje helaas niet meer aan zal komen, zonde van het geld helaas....