Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marieke_K schreef:Eh.. .ja.. dat snap ik ook nooit.. Boven een bepaald bedrag spaargeld moet je er trouwens ook belasting over gaan betalen..
Omdat ik zuinig ben moet ik daar extra voor betalen... Zo krijg je dus dat mensen geld op buitenlandse rekeningen gaan zetten of het zelf thuis gaan bewaren.... 
Humphry schreef:Inderdaad wat hierboven ook al genoemd is, welkom in de grote mensen wereld!
Plus minus 70 a 75 euro boodschappen per week voor 2 personen is echt absurd, misschien wat minder koek en snoep en frisdrank kopen....
Daar komt bij dat je ook nog een hond hebt, een mobieltje, internet etc etc...dat zijn 'luxe' ...kun je je verplichte kosten niet betalen? Dan zou je iets van het luxe moeten gaan schrappen, maar no way, dat jij lekker kunt leven met al je 'luxe' ( en nee dat is niet luxe, maar je hebt het niet nodig, je kunt zonder! )
en wij extra gaan betalen...word eens wakker grietje!
Het is heel normaal dat jullie (gemeentelijke) belastingen moet betalen. marleen_88 schreef:Ook dat vind ik jammer, maar ook dat heeft redenen. Je betaald pas vanaf een bepaald bedrag belasting. Ze willen niet dat mensen alles oppotten, de economie draait op geld wat dan ook uit gegeven moet worden.Dat je belasting moet betalen over je spaargeld had een vriendin van mij ook last van, echt te bizar voor woorden!!
Grit schreef:marleen_88 schreef:Ook dat vind ik jammer, maar ook dat heeft redenen. Je betaald pas vanaf een bepaald bedrag belasting. Ze willen niet dat mensen alles oppotten, de economie draait op geld wat dan ook uit gegeven moet worden.Dat je belasting moet betalen over je spaargeld had een vriendin van mij ook last van, echt te bizar voor woorden!!
marleen_88 schreef:Dat je belasting moet betalen over je spaargeld had een vriendin van mij ook last van, echt te bizar voor woorden!!