Lekker illegaal downloaden met zijn allen, leuk joh...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:48

Dit is wel vreemd zeg... normaal kun je de cd-key van the sims 3 op meerdere pc's gebruiken.. dus het zou eigenlijk niks mogen uitmaken. Mijn originele spellen heb ik namelijk geinstalleerd op mijn school laptop, mijn thuislaptop, op de laptop van een vriendin en op de pc van het zusje van mijn vriend...
Wel hebben zij allemaal daemontools zodat ze mijn cd niet nodig hebben :).
Mijn cd-key is dus meerdere keren geinstalleerd.. Ik kan ook gewoon de internetfuncties gebruiken e.d.

Dus ik zou eens even naar EA-games bellen.. want dan klopt er nog meer niet denk ik?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:53

Zo, blond! :D na alles tig keren nagekeken te hebben, zie ik nu de lettertjes op de achterkant van de doos: bevat simpoints, alleen te verzilveren voor hidden springs. Dat kan ik wel weer snappen, die wereld kan ik gelukkig gewoon binnen halen en eventueel spelen, want door Montevista te installeren heb ik die simpoints erbij gekregen om dus hidden springs erbij te kopen (dat probleem in ieder geval opgelost!!) YES!

Toch blijft het gek (vind ik) dat die cd van Hidden Springs het niet doet en dat ik die error krijg, dus ik blijf wel nog even aan de 'lijn' met de EA advisor, kijken of hij daar iets meer duidelijkheid over kan geven. Want die cd zal er toch in moeten om te installeren? ik weet het allemaal inmiddels niet meer :') ik wacht keurig het gesprek af met de advisor.

Chelinka: Ik leen mijn sims spellen nooit uit, en ik gebruik dus wel de online functies en ik wil hem gewoon registreren, het is toch gek dan dat ik hem niet kan registreren?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:02

Heb je met die simpoints Hidden Springs nu al wel gekocht dan? Zoals ik het lees moet je die namelijk kopen, dan krijg je waarschijnlijk weer een ander nummer die je bij die installatie in moet voeren?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:03

Air schreef:
Heb je met die simpoints Hidden Springs nu al wel gekocht dan? Zoals ik het lees moet je die namelijk kopen, dan krijg je waarschijnlijk weer een ander nummer die je bij die installatie in moet voeren?

Heel goed idee, ik wacht nog even de reactie van support af (+- 10/15 minuten staat aangegeven in het chatscherm) en anders probeer ik dat!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:31

secricible schreef:
miss_lizje schreef:
Heel rot dat je dit overkomen is en hoop ook dat je goed hulp krijgt van EA.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn snap ik de mensen die downloaden ook wel. Een spel wat uitkomt kan hedendaags gewoon 60 euro of zelfs meer kosten. Als je dan via een omweg het spel gratis kan spelen snap ik wel dat veel mensen daar voor kiezen. Zelf wacht ik altijd tot het spel wat ik wil hebben goedkoper is geworden, want ik vertik het gewoon om het volle pond te betalen, dan maar 2 a 3 maandjes wachten.

Kan EA niet een extra code toevoegen die bijv. aan je EA account gekoppeld zit? Om dit soort dingen bij dus nieuw gekochte spellen te voorkomen?

Daarnaast zoals Laura01234 al zegt, als je de CD versie gekocht heb kan je hem op meerdere pc's installeren. CD versie vind ik nog altijd veiliger. Mocht je PC kapot gaan kan ze zonder te veel rondslom wel weer alles installeren.

Bizar hoor, dat er mensen zo denken.
Je weet dat als je in de winkel iets mee jat dat je er dan ook niks voor hoeft te betalen? Toch vinden we dat onbeschoft en dan gaat het om een tube tandpasta van een paar euro. Echt, bizar..

Misschien moet je ook bedenken dat het tegenwoordig erg makkelijk word gemaakt. Iemand ript de CD en zet het op internet zodat iedereen het kan downloaden. Tja, als iemand die download dan tegen komt en de keuze heeft om of het te kopen of zo easy te downloaden. Ligt de fout dan niet bij de persoon die het mogelijk maakt om het te downloaden?

En nee, ik download zelf nooit games. Want vind het hebben van het orgineel + boekje erbij toch nog altijd het leukst. Dan ben ik maar een krent die niet in de rij staat bij de pre-order. Zo speel ik als voorbeeld graag Assassin's creed op de PS3. Maar no way dat ik 60 euro (omrekenen naar guldens zal ik jullie besparen) uitgeef voor het spel. Nu heb ik een paar maanden gewacht en heb het spel wat ik wilde voor de helft van de prijs.

Daarnaast, word downloaden voor eigen gebruik gedoogd, mits je de downloads niet opnieuw aanbiedt aan anderen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:32

Telpeva schreef:
xx_Horsiex s: Of ik nou wel of niet online wil registreren en van de online functies gebruik wil maken maak ik zelf wel uit, hoeft een ander niet voor mij te doen. Ik heb voor die functies betaalt en ik vind het raar als het niet naar behoren werkt. Natuurlijk kan ik het spel gewoon spelen, maar dan zonder deze expansionpack, maar dat is niet waar ik voor betaalt heb.

Ik snap niet dat jij niet met je uitbreidingspakket kan spelen op je computer? Dat heeft niks te maken met serienummers en internet, je zou het gewoon moeten kunnen spelen. Ik heb ook tig uitbreidingspakketen die ik prima kan spelen zonder te registreren.

En de toon die je aanslaat is ook niet bepaald fijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:32

Jatten is ook erg makkelijk. Doe je toch ook niet?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:37

_San87_ schreef:

Enige wat ik er mee wil zeggen is dat "illegaal downloaden" lang niet atijd zo illegaal is. Dat komt mede door dat de wet er zeer onduidelijk mee is. Dus zolang het word gedoogd op deze manier, is het in een zekere zin niet strafbaar. Stelen/jatten is wel strafbaar want dat staat in de wet.
Zolang jij je downloads niet in een openbare ruimte gebruikt ben je niet strafbaar.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:47

miss_lizje schreef:
_San87_ schreef:

Enige wat ik er mee wil zeggen is dat "illegaal downloaden" lang niet atijd zo illegaal is. Dat komt mede door dat de wet er zeer onduidelijk mee is. Dus zolang het word gedoogd op deze manier, is het in een zekere zin niet strafbaar. Stelen/jatten is wel strafbaar want dat staat in de wet.
Zolang jij je downloads niet in een openbare ruimte gebruikt ben je niet strafbaar.

Dat weet ik. Ik ken de wet. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat iets wat makkelijk is niet meteen ook maar zo gedaan moet worden.

Warboel

Re: Lekker illegaal downloaden met zijn allen, leuk joh...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:53

Oh ik installeerde gister de Sims 3 Exotisch Eiland. Geen probleem :)
Wilde ik 'm registreren, zelfde probleem.

Alleen ik was iets volhardender dan m'n PC en na 5x proberen deed 'ie t gewoon.
Of misschien heb ik gewoon 5x een typefout gemaakt :')

Maar m'n vriend heeft het ook een keer gehad, Steam gemaild, kopietje gemaakt van bonnetje+boekje, nieuwe code gekregen klaar. Was allemaal geen probleem.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:57

xx_Horsiex s, de toon die ik aansloeg was naar aanleiding van de toon die je naar mij gebruikte, het kwam op mij over alsof ik mij maar aanstel en dat ik genoegen moet nemen met minder en/of dat ik lieg dat de boel bij mij niet werkt :) zo vatte ik het op, zodoende mijn reactie (verder ben ik ook echt niet boos of saggo, als ik je dag verziekt heb dan was dat niet mijn bedoeling Y;( )
Nogmaals, het werkte bij mij gewoon echt niet, en aan reacties als 'oh maar bij mij werkt het wel, dus ik geloof er geen drol van dat het bij jou niet werkt' heb ik gewoon niks... fijn voor jullie, echt dat meen ik (en zo zou het ook moeten gaan), maar ik zuig het niet uit mijn duim en ik lieg niet. Als het niet werkt dan werkt het niet en dat is wat bij mij aan de hand was... that's it.

Inmiddels ben ik er helemaal uit, het heeft even geduurd en ik heb een tijdje aan de lijn gezeten met iemand van EA, de saaie langdradige details zal ik jullie besparen maar na meerdere nieuwe serialnummers van EA en meerdere pogingen samen met de persoon van EA heb ik de boel nu tóch draaiende gekregen, Hidden springs staat erop en ik heb voor alle troubles een tegoedbon gekregen van 15% korting, te besteden aan Sims spellen :D

Al met al ben ik heel fijn geholpen door de medewerker en alles draait weer naar behoren, EA kan voor mij niet meer stuk :D dus bij deze, mocht iemand hier ook ooit tegenaan lopen, neem contact op, het werkt!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:59

Super dat het is opgelost :D.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:10

Super dat het is opgelost en veel plezier!
Mijn ervaring met ea is wat minder, dat was echt de allergrootste idioot ooit, die kon zelfs niet spellen (moest seriecode voorlezen voor hem), man man. Uiteindelijk heb ik opgehangen en weer teruggebeld en toen wel iemand met een gangbaar iq gehad :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:45

secricible schreef:
Super dat het is opgelost en veel plezier!
Mijn ervaring met ea is wat minder, dat was echt de allergrootste idioot ooit, die kon zelfs niet spellen (moest seriecode voorlezen voor hem), man man. Uiteindelijk heb ik opgehangen en weer teruggebeld en toen wel iemand met een gangbaar iq gehad :D

Oei dat lijkt mij irritant zeg, ik denk dat ik daar ook het geduld niet voor had gehad! Was je probleem toen nog verholpen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:03

Ja, uiteindelijk lag het aan instellingen met de computer, die tweede man heeft me super geholpen (net nieuwe computer en cdrom drive was nog niet ingesteld op het goede land ofzoiets). Die eerste was echt... Ik wist niet dat mensen zo dom konden zijn, sorry...