Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:14

Klanten van mijn moeder geven hier ook wel eens een doos met kledij die hun dochter niet meer wil. Dat vind ik altijd erg leuk om uit te zoeken :Y)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:16

Ik koop nu ik 20 kilo ben afgevallen meer kleding dan voorheen, maar alleen maar flinke uitverkoop of outlet. Laatst een ralph lauren blous voor 5 euro, Australian jasje voor 2,50, Gaastra broek voor 5 euro. Jurkjes bij de scapino voor 7,50 per stuk. 3 truien online bij scapino voor 3,50 per stuk. Etc... Etc... Ik wil nog een paar leuke shirtjes voor op vakantie, daarvoor ga ik ff naar de primark denk ik. Ik koop ook goedkope kleding bij van Cranenbroek, truien voor zo'n 5-10 euro.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:16

phormicola schreef:
Er gaan hier manaden voorbij dat ik helemaal geen kleding koop. Dat is niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat het geld er niet voor is. Als ik er wel geld voor heb kies ik ervoor om naar een tweedehandswinkel te gaan die alleen chiquere kleding verkoopt. Zo heb ik vaak designer spul van 1.50 euro tot maximaal 15 euro per item :)

Nou ben ik wel benieuwd waar dat is!

Zelf koop ik het merendeel van mijn kleding in de uitverkoop, en omdat ik veel reis is kleding financieel gezien geen prioriteit voor mij. Helaas ben ik er wel achter gekomen dat het handig is om je kleding up to date te houden. Een paar jaar terug kocht ik helemaal niks, en toen ik naar de universiteit ging heb ik mijn hele garderobe moeten aanpassen, omdat ik voornamelijk oude en kinderlijke kleding droeg. Daarom probeer ik nu tijdens de uitverkoop periodes de dingen te halen die ik nodig heb en die bij mijn leeftijd en 'positie' passen.

Afgelopen uitverkoop heb ik een paar shirts gehaald die afgeprijsd waren van (bijvoorbeeld) 50 naar 10 of 15 euro. En twee broeken van Supertrash die normaal 100 euro per stuk waren voor 25 en 35 euro. Ik had een leuke jurk gevonden van French Connection voor 175 euro, maar ik heb er maar 55 voor betaald, omdat ik hem via Marktplaats heb kunnen vinden. Zo kun je als student toch nog iets speciaals aan je kledingkast toevoegen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:25

juniper: We hebben hier in Den Haag een tweedehandswinkel die 'Pakkie Deftig' heet. Hele foute naam :+ maar ze hebben prachtige kleding. Als je duurder/higher end wil gaan dan hebben we Pennywise :)

Bhris: ik vind panty's erg moeilijk. Ik hou van ze, maar ik vind ze echt al-tijd te duur :+ Ik ga dan liever voor de aparte panty's, bijvoorbeeld met prints of heel mooi geweven, die 12 euro kosten, dan van die stomme simpele zwarte die me 3 euro per paar kosten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 12:29

Leuk, al die verschillende antwoorden!
Zelf heb ik jarenlang nauwelijks kleding gekocht, om vervolgens de afgelopen jaren een soort inhaalslag te maken. Ik had geen jurkjes, geen rokjes, geen blazers, alleen hele basic shirts, geen mooie laarzen, niks met een hakje, geen écht goed-zittende broeken (heb een lastige pasvorm wat broeken betreft)..en ineens vond ik dat allemaal wél leuk en mooi. :')

En nu twijfel ik dan weer. Want ik heb best wat broeken maar eigenlijk maar 2 die echt fijn zitten, de rest zakt af, zit iets te strak, of staat niet zo mooi (maar zit lekker voor thuis). Het enige merk wat goed zit heeft 2 broeken in de aanbieding, maar ja, het blijft veel geld (alhoewel, 30 en 50 euro valt voor een goede broek natuurlijk reuze mee, maar het is toch 80 euro). En ik wil graag broeken met kleurtjes, om leuk te combineren met al die basic shirtjes die ik heb, maar ja, nodig is het niet..En één of twee nette blousjes zou ik ook fijn vinden, die heb ik nu helemaal niet. En ondergoed heb ik eigenlijk ook nodig. Maar ook weer niet heel dringend. En zo gaat het dus altijd :+

Ik draag trouwens alles tot het óf kapot/vies is of echt niet meer kan. Heb nog een goedkope spijkerbroek die 10 jaar oud is en nog steeds heerlijk zit, haha.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:32

phormicola schreef:
juniper: We hebben hier in Den Haag een tweedehandswinkel die 'Pakkie Deftig' heet. Hele foute naam :+ maar ze hebben prachtige kleding. Als je duurder/higher end wil gaan dan hebben we Pennywise :)

Oh wat leuk, ik denk dat ik dan een keer een rondje ga maken! Wilde ook een keer naar Wassenaar en Voorschoten want ik verwacht dat daar ook wel wat leuks te vinden is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:33

Ik heb geen budget ik vind heel weinig dingen leuk en voor mijn werk heb ik werkkleding daarna ga ik over op de paardrijkleding om te eindigen in mjin slaapkleding :)

Dus als ik ga winkelen dan laat ik mijn gevoel spreken ongeacht de prijs als ik echt iets leuks vind, gaat dat jaren maar ook jaren mee.
Schoenen bezuinig ik niet op kosten vaak tussen de 70-250 euro koop hooguit 1-2x per jaar en gaan echt wel jaar of 10-15 mee ik loop nu nog in cowboy-laarsjes van 2003 omdat ik zo leuk vind

Broeken moeten goed zitten en moet me er goed in voelen voorheen was dat indianrose helaas is het merk gestopt en zit ik nu aan de g-star meestal rond de 130 euro.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:37

Wisselend. Ik vind goede schoenen wel belangrijk. Maar die gaan dan ook wel even mee.
Verder shop ik graag in de uitverkoop en hoef echt niet persé merkkleding. Maar wil natuurlijk wel wat leuke kleding in mijn kast hebben.
Volgende week ga ik weer lekker winkelen. Dat is de laatste week van mijn vakantie. En dan zorg ik wel dat ik wat op mijn rekening heb staan voor als ik wat leuke spullen tegenkom.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:40

Paardrijkleding moet bij mij gewoon goed zitten.
Koop het bijna nooit.
Maar heb ik eens een rijbroek nodig, mag het best wat duurder zijn.
Door een litteken vind ik veel broeken niet fijn zitten.

Schoenen moeten me ook goed zitten, heb 2 paar dure in een jaar. Heb verwende pootjes:P.

Ik heb afgelopen jaren bijna niks aan kleding gekocht. Al het geld ging door richting mn paard. En vond mn kleding niet zo belangrijk. Probeer er nu wel wat beter op te letten. Ook voor mezelf te gaan shoppen. Een goedgevulde kast is toch ook wel fijn. Ik koop dan wel nieuwe kleding, niet tweedehands. Maar let goed op mn geld, geef zo weinig mogelijk uit.

Toen ik nog klein was kocht mn moeder altijd hele dure merkkleding voor me, dus dat is wel ff een verschil.
Toen ook het geluk dat ik nog weleens wat vna nichtjes kreeg ofzo. Dat is nu niet meer zo.
Kleding van mij dat weg gaat wordt wel nog doorgegeven als het er goed uitziet en weinig gedragen is.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:46

Het valt me op dat jullie een redelijk zuinig overzicht geven, ik lees 20-30 euro voor een broek en schoenen. Waar tover je die schoenen vandaan voor die prijs? Ik vind de schoenen van de H&M/Zara/whatever dus echt een no-go. Ik koop liever per seizoen een goed paar voor zo'n 120-150 euro en dat ik daar dan echt veel plezier van heb en lekker op loop dan op die goedkope krengen. Shirtjes ja, ik heb hele dure hangen en ik heb goedkope. Het is maar net hoe leuk het is en of het het geld wel waard is. Spijkerbroeken van Gstar/Met/Lolita/Circle of trust of ander goed merk. Heb sommige spijkerbroeken van die merken al twee jaar dus alle waar naar z'n geld! Ondergoed koop ik vanalles, van H&M tot Marlies Dekkers, als het maar lekker zit!

Paardrijkleding is dan weer een ander verhaal, ik koop simpelweg de broek die het lekkerst zit. Is ie goedkoop, is ie duur. Als het maar lekker zit. Zelfde geld voor shirts en vesten!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:48

Ik ben gewoon een beetje koopziek! :7 Heel slecht i know maar ik kan er niks aan doen haha! Nu ik weer aan deze dure hobby begin en mijn eigen paardje heb aangeschaft, zal ik toch meer op de centen moeten letten kwa kleding. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe je dagelijkse leven er uit ziet. Mijn vriend is 25, ik 23. We gaan veel stappen en leuke dingen doen en in dat geval wil ik er gewoon leuk uit zien. Ik hoef niet alles duur. Ik shop soms bij de primark maar vooral veel h&m, vero moda, zara, bershka etc.. En spijkerbroeken vind ik wel belangrijk dat de kwaliteit goed is dus daar geef ik dan wel weer zo'n 80 tot 140 euro aan uit. Hier doe je dan wel veel langer mee. Soms een dure trui of shirtje gebeurt ook wel is. Het liefst koop ik dure kleding in de uitverkoop. Vaak heb je dan toch betere kwaliteit als een shirtje van 5 euro.

Ja en schoenen heb ik in alle prijzen! zomer schoentjes/slippertjes heb ik vanaf 10 euro tot 40 euro. Pumps zijn voornamelijk wat duurder omdat ze anders niet lekker zitten en winterlaarzen/schoenen geef ik wel weer veel geld aan uit. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:50

Viel mij ook op hoor Saaaash, ik ben heel vaak in winkels (shopaholic :') ) maar bij een aantal van de prijzen die hier zoal genoemd worden, vraag ik mij toch af van goh, waar haal je dat voor die prijs, ik zie zulke dingen nooit voor zo'n prijs. Soms zie ik ze maar dan heeft het zo'n typische goedkope nep uitstraling dat ik alsnog door loop :o Maar misschien kijk ik niet goed genoeg.

Schoenen van 20 30 euro kan wel makkelijker bij winkels als scapino, bristol en van haren, zeker als ze sale hebben :) broeken voor zo'n bedrag heb je ook bij de miss etam, die zitten heerlijk, alleen wijkt de pasvorm altijd wel af en moet je echt altijd passen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:51

Phor: Ja die zijn duur he! Meestal koop ik zo 1tje per jaar, en de rest van die saaie, omdat ik ze toch altijd kapotkrijg, ik ben gewoon niet voorzichtig genoeg voor panty's :=

Ik krijg altijd mails van zo'n site Vente Exclusif; misschien is er ook een NL-variant? Het is een outletsite, en met de solden geven ze ook steeds extra korting. Zo heb ik vorig jaar een heerlijke warme en dikke mouton-retourné jas gekocht en een halflange wollen mantel voor tesamen dertig euro :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:54

Maar dat is ook belangrijk, als je goed kunt shoppen, zie en vind je veel meer aan kwaliteit voor een goede prijs. Zeker in de sale! Maar ik snap wel dat mensen geen behoefte hebben om rekken af te speuren tijdens de sale. Het is dan zoooo druk!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:54

@saash, ik heb laatst een paar nike gympies gekocht voor 30 euro. In juni in de opruiming bij de bristol een paar lederen laarzen voor 30 euro. Instappertjes kosten meestal zo'n 20 euro. Bij de anwb winkel human nature laarzen voor 25 euro. De topshelf langs de a2 kom ik ook regelmatig. Die hebben nu 5 halen 2 betalen op alle casual merkkledin, en dan is alles al flink afgeprijst.

Zo koop ik ook kleding voor m'n zoontje en man. Voor zoonlief al 2 paar winterschoenen voor 10 euro per paar. En qua kleding ligt erin allerlei maten al heel wat voorraad. Shirts voor 3 euro, broeken voor 5 euro etc...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:55

Ik vind het ook nooit zo leuk om voor mezelf te winkelen. Mijn kids daarentegen heb ik helemaal geen moeite mee om ze in het nieuw te steken. Natuurlijk groeien ze als kool, daar ben je dan ook best veel geld voor kwijt. Onze jongste heeft nu niet veel nodig, maar de oudste is werkelijk uit haar gehele wintercollectie van vorig jaar gegroeid. Maar voor mezelf, nog geen 50 euro per maand denk ik.

Wordt wel heel nieuwsgierig van dit topic, hoe modieus de mensen er uitzien, haha. Zie hier aan school soms dames lopen, ziet er leuk uit hoor, maar pff, wat zouden die mensen toch aan kleding uit geven?! Altijd het nieuwste, bijbehorende schoenen, jasjes, sjaaltjes en sieraden, verschillende kleuren horloges. Vind het erg mooi, maar altijd zo zonde voor mezelf, je kunt het maar 1 keer uit geven helaas..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:56

Brihseis, vente-exclusive is Nederlands toch? Ik bestel daar altijd de muchachomalo onderbroeken. Van de week nog 8 stuks bestel met 50% korting t.o.v. de huidige winkelprijs.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:57

Goedkope schoenen zie ik voorbij komen, Scapino, Bristol, ik kan daar op de een of andere manier nooit op lopen (heb wel heel smalle voeten, misschien daardoor), daar kom ik dus nooit meer. Koop niet vaak nieuwe schoenen, maar die mogen wel wat kosten, puur voor het draagcomfort.

kimmie261

ik loop al jaren op een stel schoenen ooit gekocht bij de supermarkt voor 19 euro...maar deze schoenen draag ik alleen voor netjes,en ik heb een paar kisten die ik voor netjes draag,2de hands op MP gekocht voor 25 euro,doe ik ook al een jaar of 4 mee..

verder loop ik hier overdags in uhm hoe noem je dat...kleren die vuil mogen worden,met zoveel honden en paarden heb ik broeken gekocht bij de lidl die 10 euro waren,en daardoor gerust vies mogen worden...

hoop met die broeken weer een jaar of 3 te kunnen doen,vond 30 euro uitgeven aan broeken dit jaar wel weer genoeg geld eigenlijk...

winterjassen koop ik hier altijd bij de KIK,in de uitverkoop voor 1 of 2 euro :+ gaan dan wel maar 1 seizoen mee,maar ja voor dat eurootje lig ik daar niet wakker van..

Bhriseis

Oh oepsie dat wist ik niet :+

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:00

Ondanks dat ik gek ben op kleding en winkelen geef ik niet veel uit. Dat ligt vooral aan het feit dat ik alleen in goedkope winkels kom (voornamelijk Primark, H&M, New Look, dat soort winkels)
Maar de laatste tijd zie ik ook niet zoveel leuke kleding meer, dus ik heb al een paar maanden maar weinig geld uitgegeven aan kleding.

Dure kleding vind ik over het algemeen zonde van mijn geld, want ik ben heel snel uitgekeken op kleding. Ik moet er niet aan denken dat ik een jurkje 3 jaar moet dragen :o Kleding hoeft daarom ook niet echt lang mee te gaan van mij. Ik vind het leuk om kleding weg te doen en weer nieuw te kopen :=
Schoenen uitgezonderd, heb ook wel wat duurdere laarzen.

Daardoor verschilt het ook wel heel erg hoeveel ik uitgeef aan kleding, ik zou geen gemiddelde kunnen geven eerlijk gezegd.
Maar als ik kijk naar de afgelopen maanden denk ik 20 euro per maand? Zou zomaar meer kunnen worde als ik weer wat meer leuke kleding vind in de winkels.
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 15-08-13 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:00

Kleding interesseerde me vroeger nooit.
Tegenwoordig heb ik een voorliefde voor merken als Save the Queen en Etoile du Monde. Heb het een tijdje veel tweedehands op ebay gekocht. Maar dat ging vaker dan niet fout omdat de maten een ramp zijn (ik heb StQ truitjes varierend in maat van S tot XXL! En die pas ik dus allemaal, en nee, ik verander niet elke dag van grootte!).
Dus nu koop ik ze toch maar weer in de winkels, liefst wel in de uitverkoop, en dan zijn ze nog steeds niet bepaald goedkoop... :-(

Voordeel van die kleding is wel dat het niet mode-gebonden is en echt mooi blijft. Tien jaar later kan je het bij wijze van spreke nog dragen als je een beetje voorzichtig bent, dus dat geld haal ik er wel uit.
Laatst bijgewerkt door Dallista op 15-08-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:01

Teveel :')

Aan sieraden geef ik echt amper wat uit.
Heb één paar oorbellen en één horloge en die draag ik eigenlijk altijd.
Een tijdje kocht ik steeds sieraden voor de leuk en droeg ze vervolgens nooit.
Dat heb ik mezelf gelukkig afgeleerd.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 15-08-13 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:05

Bhriseis schreef:
Oh oepsie dat wist ik niet :+

:D Weet je het nu :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:07

Ik koop ook weinig kleding, misschien 2x per jaar. Ik zet 15 euro per maand apart voor kleding en er staat nu nog iets van 110 euro op zag ik dus ik kan nog best wat kopen. Wil nog nieuwe schoenen maar die koop ik gewoon bij de Schoenenreus hoor...loop ik wel een jaartje op maar voor 30 euro is dat begrijpelijk. Koop meestal gympen/platte schoenen in het voorjaar en laarzen in het najaar. Broeken zijn bij mij ook niet duurder dan 30 euro en haal ik meestal bij de Takko. Daar haal ik ook vaak shirtjes of truien. Die zijn betaalbaar. Onderbroekjes haal ik gewoon bij de Zeeman, lekker goedkoop en ze gaan bij mij wel een paar jaar mee. Sokken en sport bh's haal ik bij de Hema. Soms hangt daar ook nog wel een leuk shirtje. Jassen heb ik al in geen jaren gekocht. Draag weinig jassen. Heb 2 leren jassen en die heb ik dus ook echt al eeuwen. := Die doen het nog prima. Heb ook 2 jassen voor naar de paarden die al wat ouder zijn.

Ik zou best meer willen kopen maar het geld is er gewoon niet voor en het gaat zo prima. Heb geleerd om goedkoop te shoppen en niet zoveel meer te kopen. Je went eraan. Vroeger toen ik nog een gat in mijn hand had kochr ik shirtjes van 70 euro en broeken van 140....maar zo gek ben ik niet meer. :')