Vandaag nationale linkshandigendag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:58

Hihi ik ben ook een lefty ;) Maar ervaar geen problemen meer met linkshandig zijn. Vroeger idd het knippen maar die linkshandige scharen waren zooo slecht. Doen jullie de muis van de computer wel met rechts? Als ik het met links probeer lijk ik wel spastisch :') Dan schiet het pijltje van de ene kant van het scherm naar de andere kant van het scherm :=

Ellebogen stoten ken ik ook nog wel haha, ik zei altijd mag ik links zitten O:)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:59

Wat leuk dat er zo'n dag bestaat zeg :D
Ik ben ook linkshandig maar doe nog best veel met rechterhand.
Vooral het knippen met scharen stoort me het meeste :D
Op restaurant maakt het niet zo extreem uit want ik eet op de rechtshandige manier :')
Alleen glazen die idd niet goed staan maar is niet zo'n drama.
Voor de rest kan ik ff niet op andere dingen komen :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:03

Ik ben ook linkshandig :D

Waar ik vooral last van had was op de basisschool. Dan had je zo'n klapper waar je de werkbladen in moest maken. Maar de papieren mocht je er niet uithalen :+ Dus liep altijd te prutsen met die ringen :+
Ook het knippen was altijd een probleem :j In mijn klas zaten 3 kinderen die links waren, en er was maar 1 schaar voor linkshandigen :+

Tegenwoordig merk ik er niet zo heel veel meer van.

Wat wel grappig was is dat ik begin dit jaar met mijn linker arm in het gips zat en iedereen zei: Gelukkig is het je linker :D
Waarom ik zei: Maar ik ben links ^)

_Bloem_

Re: Vandaag nationale linkshandigendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:11

Hier nog een linkshandige!

Waar ik vroeger op school altijd last van had was schrijven met vulpen, die inkt droogt niet snel genoeg dus al mijn schriften zijn uitgeveegd.
Leraren die plaatsen indeelde en geen rekening hielden met linkshandige mensen en je dus zo geplaatst werd dat je elkaar steeds porde met je elleboog, en je dus moest vragen of je van plaats mocht wisselen.
Maar wat het meest vervelende was, was het leren breien en haken. Leraren gaan er allemaal van uit dat iedereen rechts is en ze kunnen het je ook niet links voordoen en vinden het maar vervelend dat je links bent en laten je dat ook nog weten ook ( ben je 7 jaar...)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:15

Bekend probleem met zo'n ringband map, mochten wij de blaadjes ook niet uithalen, schreef dan maar 15 cm naast de kantlijn anders ging het niet.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:18

Dat met die ringband map ja dat klopt!

@Grid: ja die vorkjes kun je omdraaien maar dan zijn de verkeerdom gebogen, ze hadden aan die dingen gewoon 2 snijkanten moeten maken....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:20

EL4a1990 schreef:
@Grid: ja die vorkjes kun je omdraaien maar dan zijn de verkeerdom gebogen, ze hadden aan die dingen gewoon 2 snijkanten moeten maken....

Precies, met omdraaien is de hele functie van dat ding weg :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:20

En dat doen ze dus niet, want daarvoor zijn er te weinig linkshandigen :o?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:22

Ze zeggen dat linkshandige mensen eerder doodgaan, zou dat echt zo zijn? :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:23

fjordjes schreef:
Ze zeggen dat linkshandige mensen eerder doodgaan, zou dat echt zo zijn? :=

Vanmorgen op de radio zeiden ze dat dat een fabeltje is.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:25

EL4a1990 schreef:
Dat met die ringband map ja dat klopt!

Hoezo verkeerd om? da's jou of juist een rechtshandig kader?! :P wat boeit dat nou of je frikandel nu naar je toe of van je af gesneden wordt :')
Naja zal wel komen omdat ik dus toch al echt alles in spiegelbeeld doe _O-

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:28

Ja en ergens anders zeiden ze weer dat dat komt omdat linkshandigen meer "stress" hebben, omdat ze continu moeten "aanpassen" aan een rechtshandige wereld.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:28

Nou dat ervaar ik niet als stress :P

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:30

haha nee zie het ook niet echt als stress, kan er goed mee leven hoor! denk ook niet dat linkshandige mensen echt eerder dood gaan..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:30

_Bloem_ schreef:
Maar wat het meest vervelende was, was het leren breien en haken. Leraren gaan er allemaal van uit dat iedereen rechts is en ze kunnen het je ook niet links voordoen en vinden het maar vervelend dat je links bent en laten je dat ook nog weten ook ( ben je 7 jaar...)

:= Zijn er echt linkshandigen waarbij dat andersom voordoen nodig is :oo :o ik deed het altijd gewoon meteen automatisch in spiegelbeeld na en dan klopte het precies, vond die mensen die het probeerden voor linksen na te doen terwijl ze rechts waren juist helemaal maf 8)7 dan snapte ik er niks meer van :') zo zie je maar weer dat er ook nog verschillende gradaties linkshandigen zijn _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:34

Jaaa hier ook linkshandig :D.

De botermesjes zijn hier ook n ergernis. Heb al samen met mijn (linkshandige) vriend zitten bedenken dat we die graag in linkshandige uitvoering willen hebben.

Verder heb ik altijd ruzie met blikopeners en met vulpennen en andere pennen die niet drogen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:35

O ja (stok)brood afsnijden, rechterhand om het brood vast te houden en links om mee te snijden. Rechtshandigen doen dit andersom.
Bij lopende buffetten is dit even 'omgooien' van het brood en dan snijden.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:37

Ik ben ook links, maar dan alleen met schrijven. De rest doe ik allemaal rechts (badminton etc rechts, pannetjes vasthouden, brood smeren).
Knippen met links met een linkshandige schaar gaat niet...
Waar ik last van heb is inderdaad schijven op papier in een ringband en dat ik met m'n hand door de nog niet opgedroogde inkt ga. Als ik veel geschreven heb, heb ik een heel blauw stuk op m'n hand.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:42

Hier nog een linkshandige, het knippen is inderdaad altijd een ramp. Maar waar ik me vooral aan stoor is de inkt van een pen die niet snel genoeg droogt en waarbij dus aan het einde alles onder de inkt zit, kon je weer opnieuw beginnen als het voor een net werkje moest!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:44

grid schreef:
zo zie je maar weer dat er ook nog verschillende gradaties linkshandigen zijn _O-
Oh zeer zeker. Zo gebruik ik de muis van de pc met de knopjes rechtshandig ingesteld, zowel met mijn rechterhand (op werk) en linkerhand (thuis). Terwijl op de laptop ik de mat met links gebruik. Ze hebben 1 keer proberen te helpen op mn werk door de knopjes van de muis ‘links’handig in te stellen. Ik raakte er compleet van in de war, terwijl mijn moeder overduidelijk een voorkeur heeft voor de knopjes op de ‘links’handige manier. Want die klikte in het begin elke keer verkeerd :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:46

_Bloem_ schreef:
Hier nog een linkshandige!

Waar ik vroeger op school altijd last van had was schrijven met vulpen, die inkt droogt niet snel genoeg dus al mijn schriften zijn uitgeveegd.
Leraren die plaatsen indeelde en geen rekening hielden met linkshandige mensen en je dus zo geplaatst werd dat je elkaar steeds porde met je elleboog, en je dus moest vragen of je van plaats mocht wisselen.

Ik heb mezelf leren haken en breien via linkshandige youtube filmpjes :') mijn moeder was het na x pogingen helemaal zat :)) en toen kon ik het in een middag zelf _O- ik kan dus niet in spiegelbeeld denken :n

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:48

Ik heb eigenlijk nergens moeite mee als linkshandige... behalve !@#$%^&*() stomme ringbandmappen := Dat is toch wel zo'n grote ergernis!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:09

Maar rechtshandigen hebben toch (bijna) precies hetzelfde probleem met ringbandmappen? Hun komen alleen in de knoei aan de rechterkant van de linkerpagina en wij aan de linkerkant van de rechterpagina. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:10

Yup, maar de linkerkant zowel als de rechterpagina is net een stukkie storender :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:14

Yeuy, ik wist niet eens dat er een dag voor linkshandige was :')

Leuk :D Maar weer ontzettend nutteloos.

Waar ik trouwens tegenaan loop is knippen :+
Met sommige scharen kan ik echt níet knippen!
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 13-08-13 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt