Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:14

MightyMike schreef:
. Het lijkt mij gewoon horen bij de normale leefgeluiden, al is wonen naast een lief oud vrouwtje waarschijnlijk rustiger..

Denk jij... Geluid op windkracht 10 omdat mevrouw het anders niet hoort -O- :')

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:16

Jaja, ik weet het - ik heb makkelijk praten zonder kinderen.... maar hier stapelen de frustraties zich af en toe ook behoorlijk op.
Sinds vorig jaar hebben we nieuwe achterburen mét ingebouwde luchtalarmpjes. Deze staan gemiddeld rond 7:30 tot 20:00 uur aan, gedurende 50% van de tijd. Als de ouders dan niet het fatsoen hebben om óf hierop te reageren óf op z'n minst de ramen en deuren dicht te houden om de overlast te beperken, heb ik alleen maar medelijden met die twee kleintjes. Het moet niet meevallen om zonder ouders op te groeien in deze wereld. Arme stakkers!
Je kunt er écht niet altijd wat aan doen als ouder zijnde, dat begrijp ik maar al te goed. Maar in sommige gevallen (zoals onze buurtjes) is het structureel en wordt er echt niets mee gedaan (ook niet als er uit nijd met kastdeuren geslagen wordt gedurende ruim 10 minuten).
Ach, ze worden vanzelf groot en dan hoop ik dat ze iets meer verstand hebben dan hun ouders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:18

Ik vind dagelijks hysterisch krijsen toch echt niet onder normale leefgeluiden vallen... Maar goed, ik denk daar kennelijk heel raar in, dat heb ik dan weer net geleerd ;)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:19

.
Laatst bijgewerkt door XxChelsey1xX op 11-08-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:20

[/quote]

Denk jij... Geluid op windkracht 10 omdat mevrouw het anders niet hoort -O- :')[/quote]

Politie komt je echt niet bijstaan omdat je buurmeisje vaak huilt, hoe vervelend ook, het hoort bij opgroeien, helaas heeft de een er meer last van dan de ander. Zeg niet dat het niet vervelend is, maar weinig aan te doen. Het is niet hetzelfde als harde muziek aan tot 's avonds laat, dat doen mensen bewust en kun je voor kiezen om er mee te stoppen. Dit laat zich een stuk minder slecht regelen, op die manier vind ik het wel bij leefgeluiden horen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:23

vuurneon schreef:
Twiggy2008 schreef:
Daarom trek ik me ook niets meer aan van mensen die zelf geen kinderen hebben, maar wel hun mening graag verkondigen hoe slecht we het allemaal wel niet doen. :+

Dat vind ik wel een eeuwige dooddoener, ik heb zelf ook geen kinderen maar begrijp dondersgoed hoe complex kinderen en opvoeding kunnen zijn. Helemaal als mensen zich ermee denken te gaan bemoeien in bv de supermarkt...

Je snapt de nuance toch wel?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:24

Maar goed, laten we het dan op dat negeren houden in punt van opvoeding: kennelijk werkt dat hier dus niet?

MightyMike

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:26

Ze moeten wel even door hun fase heen, ik begrijp je ongeduld, maar zoiets regelt zich niet 1, 2, 3. Kinderen kunnen heel lang volhouden in de hoop dat hun gedrag iets positiefs oplevert. Je kunt je buren slecht aanraden om het op een andere aanpak te gooien. Heb je het al eens aangekaart, dat het luidruchtig is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:27

LadyMadonna schreef:
Maar goed, laten we het dan op dat negeren houden in punt van opvoeding: kennelijk werkt dat hier dus niet?

Het is een kwestie van de langste adem en consequent zijn. Consequent negeren zoals deze fase voortduurt. Nee, op korte termijn is het resultaat niet altijd zichtbaar maar op langere termijn kan dit wel de reden zijn om het gedrag te doen stoppen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:29

Waarom geven ze haar niet een geluidsdicht kamertje? Zo één met eierdoosjes aan de muur? Als ze wil krijsen, ff in de separeer :')

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:29

antje_vip schreef:
Waarom geven ze haar niet een geluidsdicht kamertje? Zo één met eierdoosjes aan de muur? Als ze wil krijsen, ff in de separeer :')

nee van die lege bakjes van mona toetjes toch? :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:36

Dan moeten ze haar hier brengen! Ik heb boven een geluiddichte kamer in de muziek studio ;)
Maar goed, ik woon in een "rijtje" van 4, allemaal behalve wij dan, kinderen. En de andere kinderen hoor ik nooit, echt nooit.. Als ik die hoor is het echt mis.
Maar hier tja, t is elke x wel wat. Maar niet erg genoeg om er werk van te maken zeg maar.
Ik heb het al een x aangekaart, en dan krijg je: jaaaa buurvrouw, t is een spinnenkop hoor! (Met een stralende glimlach ;) )
Tja, dan ven je dus ook klaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:38

LadyMadonna schreef:
Mwah, ik blijf erbij dat de opvoeding vroeger toch wel heel anders was dan nu. Ik had zoiets echt niet hoeven proberen :n

Dat ze makkelijk zijn is gewoon een feit, met alles, maar goed, dat weet je niet als je ze niet kent natuurlijk.
Ik ben van huis uit opgevoed dat je rekening met anderen houdt, en dat doe ik nog steeds.
Ondanks dat ik vrijstaand woon vraag ik toch aan mijn man of hij na 10 uur zijn PlayStation zachter wil zetten. Ik wil niemand tot last zijn, daar heb ik echt een hekel aan. Ik probeer me dan ook altijd aan iedereen aan te passen.
Dat heeft als gevolg dat ik dat dan ook terug verwacht, wat niet altijd even handig of realistisch is, dat weet ik ook wel ;)
En nogmaals een keer hoor je me niet over, het is idd een kind, geen machine. Maar dagelijks... Dat mijn man en ik elkaar aan kijken en zeggen; daar gaat t lucht alarm weer...
Dat klopt toch niet of denk ik nu heel scheef?

Een kind van 4 moet nog leren rekening met anderen te houden, dat zit er helaas niet standaard in.
Als je nu opvoed zo als vroeger, waar menig draai om de oren of erger werd gegeven, wordt je hedendaags beschuldigd van kindermishandeling. Ouders doen het altijd voor iemand wel fout.

Ik houd ook rekening met anderen, maar ga me never niet aan iedereen aanpassen hoor, dan blijf je bezig. Het is idd ook niet reeel te verwachten dat anderen dat wel doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:41

Nouja, ik wist precies hoe ver ik kon gaan om geen tik te krijgen ;)
Ik heb echt niet veel klappen gekregen, maar wist wel precies wat de grens was (als 4 jarige waarschijnlijk nog niet?)
Maar goed, als ik mijn ouders moet geloven (en dat doe ik dan maar ;) ) was ik ook een erg makkelijk kind ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:44

Apochewinta schreef:
Jaja, ik weet het - ik heb makkelijk praten zonder kinderen.... maar hier stapelen de frustraties zich af en toe ook behoorlijk op.
Sinds vorig jaar hebben we nieuwe achterburen mét ingebouwde luchtalarmpjes. Deze staan gemiddeld rond 7:30 tot 20:00 uur aan, gedurende 50% van de tijd. Als de ouders dan niet het fatsoen hebben om óf hierop te reageren óf op z'n minst de ramen en deuren dicht te houden om de overlast te beperken, heb ik alleen maar medelijden met die twee kleintjes. Het moet niet meevallen om zonder ouders op te groeien in deze wereld. Arme stakkers!
Je kunt er écht niet altijd wat aan doen als ouder zijnde, dat begrijp ik maar al te goed. Maar in sommige gevallen (zoals onze buurtjes) is het structureel en wordt er echt niets mee gedaan (ook niet als er uit nijd met kastdeuren geslagen wordt gedurende ruim 10 minuten).
Ach, ze worden vanzelf groot en dan hoop ik dat ze iets meer verstand hebben dan hun ouders.

Ik zou ook de ramen en deuren dicht doen hoor.
Maar ik sla ook wel met kastdeuren hoor of gewone deuren, soms uit pure frustratie omdat je het bloed onder de nagels weg wordt gehaald :D En kinderen zeggen nou eenmaal niet altijd gelijk ja en amen helaas. Was het maar zo, hoef je amper nog op te voeden :D Maar dagen ze je uit, gaan kijken waar de grens ligt en kijken of die grens weer een eindje opgeschoven kan worden.
Waarom denk jij dat jou buren er niets aan doen, heb je daar een reden voor? Ook omdat je zegt dat de kleintjes zonder ouders opgroeien?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:45

Je ziet dat zo vaak bij opvoedingskwesties. Ouders proberen iets nieuws, het heeft niet direct effect, dus ze roepen gelijk: "Zie je wel, het werkt niet!", en stoppen er weer mee.
Het effect zit 'm juist in het langdurig volhouden. Het kind moet herhaaldelijk en zonder uitzondering ervaren dat ze niets bereikt met haar gedrag. Ook geen negatieve aandacht. 'Zondig' je als ouder één keer, dan ben je weer terug bij af. Het vergt dus heel veel zelfbeheersing van ouders om het vol te houden. Ik denk dat ze daarvoor eerder een steuntje in de rug kunnen gebruiken dan kritiek.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:46

Ik snap het probleem hier helemaal! Ik ben zelf ook pas 14 en kan een behoorlijke strot opengooien en ik ben ook de stilste niet maar zo erg als de TS zegt is wel heel erg!

De buren hebben ook 2 kinderen. Heel irritand! Die ouders zetten ze om 8 / 9 uur in de voortuin, deur dicht en ze gaan gillen. Ik werd er altijd wakker van en heb dan ook 1 keer uit mn raam geschreeuwd: DR SLAPEN HIER NOG MENSEN HOOR! en toen was het wát stiller maar soms is het echt niet normaal hoor!
En dan te bedenken dat als de oudste(ze is 3 ofzow denk ik) iets doet, ze haar broertje de schuld geeft en dan krijgen ze allebei een keiharde klap die ik door de muren heen hoor!
Ze houden dan ook meestal een of andere kerkdienst in hun huis, gaan ze met zn allen zingen en muziek maken MET DE DEUR OPEN! dus de hele straat kan mee genieten(ik heb respect voor ieders geloof maar als je me dr mee gaat lastig vallen, tja dan word dat respect snel minder)

Dit soort dingen vind ik dan echt overdreven. Als ouder zijnde moet je toch je kind corrigeren?! Toen ik klein was, als ik dan ging gillen om niets moest ik voor straf op de trap zitten! Ik heb er wel van geleerd want nu luister ik gewoon als eer word gezegd dat ik moet stoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:47

LadyMadonna schreef:
Nouja, ik wist precies hoe ver ik kon gaan om geen tik te krijgen ;)
Ik heb echt niet veel klappen gekregen, maar wist wel precies wat de grens was (als 4 jarige waarschijnlijk nog niet?)
Maar goed, als ik mijn ouders moet geloven (en dat doe ik dan maar ;) ) was ik ook een erg makkelijk kind ;)

Tja en niet iedereen heeft die :D Ik heb een kind die heel moeilijk is en dan doe je je best hoor, maar je kan niet altijd alles ondervangen. Je probeert verschillende dingen uit en helaas werkt niet alles en dan ga je door naar het volgende. Maar voor de buitenwereld blijft het een lastig kind, die zien niet hoeveel tijd en moeite wij er in steken en hoe frustrerend het is, dat het niet van een leien dakje gaat, zoals het bij anderen lijkt te gaan. Maar ja, als je dan met andere ouders praat, gaat het bijna nergens van een leien dakje. De buitenwereld heeft vaak een heel ander beeld, dan er daadwerkelijk speelt soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:48

LadyMadonna schreef:
Dan moeten ze haar hier brengen! Ik heb boven een geluiddichte kamer in de muziek studio ;)
Maar goed, ik woon in een "rijtje" van 4, allemaal behalve wij dan, kinderen. En de andere kinderen hoor ik nooit, echt nooit.. Als ik die hoor is het echt mis.
Maar hier tja, t is elke x wel wat. Maar niet erg genoeg om er werk van te maken zeg maar.
Ik heb het al een x aangekaart, en dan krijg je: jaaaa buurvrouw, t is een spinnenkop hoor! (Met een stralende glimlach ;) )
Tja, dan ven je dus ook klaar...

Is het kindje helemaal oke, niets onder de leden of tussen de oren?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:52

En hoe komt het dan? dat daar vroeger niet zoveel last van is als tegenwoordig?

Opvoeden en geef ze op hun donder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:55

Oh, een lastig kind vind ik het niet hoor, t is best een schatje :j moet er regelmatig erg om lachen ;) maar dat hysterische gekrijs.....

Overigens geloof ik echt niet dat mijn buren volgens de "bewust negeren" methode werken :n
Je kan me heel veel wijs maken, maar dat niet :n

Mindim: voor zover ik weet wel, heb ze er iig nooit over gehoord. Nu kom ik er niet dagelijks op de koffie, maar kom er weleens buurten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:58

Ik heb geen kinderen, kan me voorstellen dat het na een paar dagen irritant is en dat je echt gaat irriteren.
Ik herken het ook wel en kwam het ook wel tegen maar uiteindelijk kende ik de situatie eigenlijk niet goed en daarom was ik voorzichtig met er iets van zeggen.
Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ouders hun best doen.
Ja soms heb ik mijn vraagtekens maar dat betekend niet dat ik als kinderloze vrouw hen daar op ga aanspreken.
Gelukkig ben ik slecht horend dus dat scheelt :')

Soms is verdraagzaamheid de oplossing, het accepteren en er vanuit gaan dat de situatie niet eeuwig zal plaatsvinden.
In tussentijd zelf het zo dragelijk voor jezelf maken door herrieschoppers :o
Ik begrijp dat sommige dan denken "ja ammahoela ik ga me niet aanpassen en alles maar accepteren of ik hoef er geen last van te hebben!!!"
Het kost echter zoveel energie als je jezelf er zo druk om maakt terwijl er vaak niet zomaar een oplossing voor handen is.
Accepteren kost een stuk minder tijd en energie als alleen een paar herrie schoppers.
Succes!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:00

Waarom zou dat vroeger niet zo geweest zijn? Alleen had je er zelf toen geen last van, omdat jezelf jong was, dan ervaar je toch alles anders. Wanneer je jouw ouders vraagt, kunnen ze vast ook wel verhalen vertellen. Erg kortzichtig, strak zijn en grenzen stellen is heel belangrijk, consequent zijn, maar sinds wanneer is een kind fysiek op hun donder geven nou een oplossing..

Nogmaals, al zou ze de meest slechte opvoedster zijn ter wereld, dat is toch haar zaak (zolang een kind niet mishandeld wordt, maar dat is natuurlijk iets heel anders). Je kunt niet meer doen bij jezelf dan denken hoe jij het zou doen wanneer het je eigen kind zou zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:03

Je zou bijna dit soort producten met oud&nieuw om 0:00uur buiten zetten zo van: "ga nu maar krijsen, denken de buren tenminste dat het een gillende keukenmeid is en gaan ze zich geen zorgen maken of je niet ernstig gewond bent" :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:06

Nee hoor, ik verneem steeds meer en meer van de oudere mensen van rond de leeftijd van mijn ouders, dat het tegenwoordig Hell is met die rotkinderen, vroeger waren ze veel meer opgevoed.

Er worden gewoon niet meer opgevoed en ze doen maar wat.