MightyMike schreef:. Het lijkt mij gewoon horen bij de normale leefgeluiden, al is wonen naast een lief oud vrouwtje waarschijnlijk rustiger..
Denk jij... Geluid op windkracht 10 omdat mevrouw het anders niet hoort
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
[/quote]vuurneon schreef:Twiggy2008 schreef:Daarom trek ik me ook niets meer aan van mensen die zelf geen kinderen hebben, maar wel hun mening graag verkondigen hoe slecht we het allemaal wel niet doen.
Dat vind ik wel een eeuwige dooddoener, ik heb zelf ook geen kinderen maar begrijp dondersgoed hoe complex kinderen en opvoeding kunnen zijn. Helemaal als mensen zich ermee denken te gaan bemoeien in bv de supermarkt...
LadyMadonna schreef:Maar goed, laten we het dan op dat negeren houden in punt van opvoeding: kennelijk werkt dat hier dus niet?

)LadyMadonna schreef:Mwah, ik blijf erbij dat de opvoeding vroeger toch wel heel anders was dan nu. Ik had zoiets echt niet hoeven proberen
Dat ze makkelijk zijn is gewoon een feit, met alles, maar goed, dat weet je niet als je ze niet kent natuurlijk.
Ik ben van huis uit opgevoed dat je rekening met anderen houdt, en dat doe ik nog steeds.
Ondanks dat ik vrijstaand woon vraag ik toch aan mijn man of hij na 10 uur zijn PlayStation zachter wil zetten. Ik wil niemand tot last zijn, daar heb ik echt een hekel aan. Ik probeer me dan ook altijd aan iedereen aan te passen.
Dat heeft als gevolg dat ik dat dan ook terug verwacht, wat niet altijd even handig of realistisch is, dat weet ik ook wel
En nogmaals een keer hoor je me niet over, het is idd een kind, geen machine. Maar dagelijks... Dat mijn man en ik elkaar aan kijken en zeggen; daar gaat t lucht alarm weer...
Dat klopt toch niet of denk ik nu heel scheef?

) was ik ook een erg makkelijk kind
Apochewinta schreef:Jaja, ik weet het - ik heb makkelijk praten zonder kinderen.... maar hier stapelen de frustraties zich af en toe ook behoorlijk op.
Sinds vorig jaar hebben we nieuwe achterburen mét ingebouwde luchtalarmpjes. Deze staan gemiddeld rond 7:30 tot 20:00 uur aan, gedurende 50% van de tijd. Als de ouders dan niet het fatsoen hebben om óf hierop te reageren óf op z'n minst de ramen en deuren dicht te houden om de overlast te beperken, heb ik alleen maar medelijden met die twee kleintjes. Het moet niet meevallen om zonder ouders op te groeien in deze wereld. Arme stakkers!
Je kunt er écht niet altijd wat aan doen als ouder zijnde, dat begrijp ik maar al te goed. Maar in sommige gevallen (zoals onze buurtjes) is het structureel en wordt er echt niets mee gedaan (ook niet als er uit nijd met kastdeuren geslagen wordt gedurende ruim 10 minuten).
Ach, ze worden vanzelf groot en dan hoop ik dat ze iets meer verstand hebben dan hun ouders.
En kinderen zeggen nou eenmaal niet altijd gelijk ja en amen helaas. Was het maar zo, hoef je amper nog op te voeden
Maar dagen ze je uit, gaan kijken waar de grens ligt en kijken of die grens weer een eindje opgeschoven kan worden.LadyMadonna schreef:Nouja, ik wist precies hoe ver ik kon gaan om geen tik te krijgen
Ik heb echt niet veel klappen gekregen, maar wist wel precies wat de grens was (als 4 jarige waarschijnlijk nog niet?)
Maar goed, als ik mijn ouders moet geloven (en dat doe ik dan maar) was ik ook een erg makkelijk kind
Ik heb een kind die heel moeilijk is en dan doe je je best hoor, maar je kan niet altijd alles ondervangen. Je probeert verschillende dingen uit en helaas werkt niet alles en dan ga je door naar het volgende. Maar voor de buitenwereld blijft het een lastig kind, die zien niet hoeveel tijd en moeite wij er in steken en hoe frustrerend het is, dat het niet van een leien dakje gaat, zoals het bij anderen lijkt te gaan. Maar ja, als je dan met andere ouders praat, gaat het bijna nergens van een leien dakje. De buitenwereld heeft vaak een heel ander beeld, dan er daadwerkelijk speelt soms. LadyMadonna schreef:Dan moeten ze haar hier brengen! Ik heb boven een geluiddichte kamer in de muziek studio
Maar goed, ik woon in een "rijtje" van 4, allemaal behalve wij dan, kinderen. En de andere kinderen hoor ik nooit, echt nooit.. Als ik die hoor is het echt mis.
Maar hier tja, t is elke x wel wat. Maar niet erg genoeg om er werk van te maken zeg maar.
Ik heb het al een x aangekaart, en dan krijg je: jaaaa buurvrouw, t is een spinnenkop hoor! (Met een stralende glimlach)
Tja, dan ven je dus ook klaar...
moet er regelmatig erg om lachen
maar dat hysterische gekrijs.....