Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:23

josewoos schreef:
Aprils_joke schreef:
mensen die veel harder rijden dan de toegestane snelheid en dan bumberkleven omdat je niet snel genoeg terug gaat naar de rechtrijbaan.

MAAAR VOORAL !!! vrachtwagen die elkaar in gaan halen. de 1 rijd 80 en de ander 85 :z

Haha het laatste vind ik dus juist totaal niet erg :+ Heb zo lang in de vrachtwagen erbij gezeten dat ik weet hoe irritant het is dat je constant achter je voorganger moet rijden die niet harder kan.
En als ze inhalen, wat kost dat nou in tijd?
Maar jouw ergernis hoor je inderdaad heel veel :j

Ik vind dat dus ook heel irritant.. op een 3 of 4 baansweg kun je er nog langs, maar 2 baans houden ze gewoon alles op. Daarnaast heb ik niet altijd evenveel vertrouwen in hunrijkunst, zeker niet van die oostblok vrachtwagens...

Andere ergernis is onnodig linksrijden, zeker 'snachts als de hele rechter baan leeg is...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:24

Ik had trouwens ook een keer dat ik een afslag nam en op de baan naast me (links, die gewoon rechtdoor ging) besloot iemand dat die toch wel die afslag moest hebben dus schoot ze plotseling naar rechts terwijl ze allang voorbij het punt was waarop ze in kon voegen (onderbroken streep) en ze dus midden op het driehoek/doorgetrokkenstreep kwam te staan omdat ze er niet zosnel tussen kon. Scheelde weinig of ze had tegen me aan gezeten als ik niet uitweek en zij iets later remde.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:15

kiki1976 schreef:
Mensen die onnodig links blijven rijden
Mensen die met 60 invoegen op de rijksweg, en dan het liefst er gewoon voorkwakken terwijl jij niet om kan naar de linkerbaan, maar wel 120/130 rijd....Mensen die alles zien om zich heen, behalve de weg. Het liefst rijden ze dan ook nog eens te zacht.
Mensen die tot het uiterste blijven doorrijden bij bv een wegafzetting.... Nou pech ik laat ze er niet tussen
Die mutsen die al bellend, rokend, of haar kammend slingerend achter het stuur zitten.

Hahahha heb er nog meer

Rij ik in de Volvo dan raas ik met 120/130 makkelijk de invoegstrook op.
Helaas is de Suzuki niet zo snel en hoe hard ik mijn best ook doe, vaak moet ik met 80 km/h invoegen.
Hoewel ik geen voorstander ben van ervoor kwakken... soms heb je geen keus.

- Mensen die gaan inhalen en dat rustig met 100/110 km/h doen.
- Mensen die hun knipperlicht niet weten te gebruiken.

Ik was laatst echt zo kwaad. :+
Stoplicht, 3baans. Na paar honderd meter moet de meest linkerbaan invoegen.
Ik rij helemaal rechts maar ze rijden erg langzaam dus ik knipperlicht uit om naar links te gaan.
Zie in mijn spiegel een auto op de meest linkerbaan rijden maar het moeten ritsen duurt nog even.
Iig, middelste baan mooi vrij dus ik ga naar links. Gaat meneertje meest links, zonder knipperlicht opeens naar rechts!
Vervolgens schiet hij weer naar links om met centimeters tussenruimte hem weer op de middelste baan voor mijn auto te gooien.
De toeter is goed gebruikt...
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 11-08-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:18

kohtje schreef:
Monica schreef:
Op de snelweg:
- Mensen die met 100 km/u inhalen, en dit vaak op het allerlaatste moment besluiten
- Mensen die bij snelwegen met min. drie rijstroken het vertikken om rechts te rijden, ook al is daar alle ruimte, en je de hele rijbaan over moet om in te halen

In de stad:
- Mensen die opeens vol op de rem staan op een rotonde om zo beleefd te zijn om voetgangers over te laten steken
-Geen richting aangeven bij het afrijden van een rotonde [ Afbeelding ]

Verder vind ik autorijden heel leuk :D

Die voetgangers hebben ook meestal voorrang want jij slaat af.
Uiteraard moet je stoppen als fietsers/voetgangers voorrang hebben, maar zoals Iris82 laat zien, op die rotondes is het vreselijk
irritant en gevaarlijk om opeens op de rem te gaan staan. Hoe goed bedoeld ook...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:21

F_Orumster schreef:
Busschauffeurs vind ik soms erg brutaal met naar links gooien. Ze hebben de regel van binnen de bebouwde kom iets teveel eigen gemaakt, pleuren.m gewoon voor je en je hebt maar te remmen.

En dan maar naar je toeteren }:0
Op het moment dat zij hun knipperlicht aandoen moet je maken dat je wegkomt.
Echt belachelijk, als ik al aan het inhalen ben, laat me dan inhalen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:23

Ik had een paar dagen geleden zo'n geval...ik ging links rijden om in te halen, gaf dus net een flinke dot gas bij, want ik had niet zoveel tijd meer voor ik terug moest invoegen naar rechts omdat 2 rijstroken daar samen komen. Gooit de auto die rechts rijdt zich op het laatste nippertje nog voor mij...en ik bedoel dan letterlijk gooien, hij slingerde helemaal heen en weer...
Ik schrok echt zo hard...hoe achterlijk kan je zijn...

Poess91

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:28

Had eerst een bumperklever op de snelweg (2baans) terwijl ik aan 't inhalen was.
Reed al harder dan toegestaan... ga ik aan de kant, komen ze voorbij gaat die vrouw gekke gebaren maken.
Tsjaaaa dan floep ik er wat uit en ja zulke woordjes zijn makkelijk met liplezen.
Vervolgens kwamen ze voor me rijden en gingen ze kei hard remmen.
Stelletje idioten, hadden nog kinderen achterin ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:33

Ik werd er pas met de trailer bij het invoegen gewoon niet tussen gelaten! Ik reed de oprit op en er reed een vrachtwagen met er achter een personenauto. Die auto bleef gewoon naast mij rijden. Ik knipperlicht aan en alvast iets naar links gestuurd en toen kon ie opeens wel opzij (en linkerbaan was vrij en hij had ook wat af kunnen remmen om me er tussen te laten)
Ik reed met een grote pickup en grote 2 paardtrailer.... dus toen hij doorhad dat ik er echt tussen zou sturen ging ie toch maar aan de kant... bah.

En idd mensen die je afsnijden omdat ze je inhalen omdat ze niet achter een slome trailer willen rijden. Waardoor je vol op de rem moet. 1 keer ruzie gehad met een vrachtwagen chauffeur die het leuk vond om te plakken (1meter ertussen voor het stoplicht) achter de trailer, en dan gas te geven steeds.paard ging compleet over de pis!
Dat gebeurt trouwens bijna nooit want meestal houden vrachtwagen chauffeurs goed rekening met paarden in trailers is mijn ervaring gelukkig..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:35

Als ik naar mijn werk ga moet ik op de snelweg in vrij korte tijd 3 banen opschuiven, erg vervelend als je dan verplicht over de vluchtstrook moet (of een totaal andere kant uit) omdat mensen gewoon rechts blijven rijden en niet op of om kijken en je er tussen laten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:41

Pion schreef:
F_Orumster schreef:
Busschauffeurs vind ik soms erg brutaal met naar links gooien. Ze hebben de regel van binnen de bebouwde kom iets teveel eigen gemaakt, pleuren.m gewoon voor je en je hebt maar te remmen.

En dan maar naar je toeteren }:0
Op het moment dat zij hun knipperlicht aandoen moet je maken dat je wegkomt.
Echt belachelijk, als ik al aan het inhalen ben, laat me dan inhalen.

Ik.wilde idd.bescheiden blijven, maar je moet idd maken.dat je wegkomt. Bij veel chauffeurs kun.je zien.dat ze er ooit omheen willen, maar sommige buschauffeurs willen op het.moment dat ze het bedenken en meestal zit je er dan serieus al naast!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:42

Er is 1 ding waar ik me echt kapot aan erger en dat is het volgende:

Op een in/uitvoegstrook aan komen rijden en ertussen willen. Schuin achter je komt een auto aancrossen die nog even vol gas geeft en er per se voor moet. En wat doet hij dan als hij voorbij je is? Juist, uitvoegen... Dat snap ik echt niet. Dan kan je er toch ook gewoon achter uitvoegen en de andere ervoor laten invoegen...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:44

Pff... heb je even. Kom zeer regelmatig mensen tegen op de weg die ze er beter van af kunnen plukken :=

Je met een noodvaart inhalen op een N-weg en dan zien dat ze toch niet langs de tractor met oplegger kunnen en de auto dan tussen die van jou en de tractor proppen met het nodige gerem erbij ( gek hé dat ik niet inhaal want het past niet!!)

Fietsers gaan inhalen in een bocht en er achter komen dat er tegenligger aankomt. Pff gelukkig heb ik goede remmen.

Op de snelweg 5 baans gewoon op baan drie of vier blijven hangen terwijl de uiterst rechtse banen ook gewoon vrij zijn. En tja.. je mag dus niet rechts inhalen dus dat levert ook hele fijne situaties op.

Op de snelweg blijven plakken en niet genoeg afstand houden. Het lijkt wel hoe harder we rijden hoe minder afstand er gehouden wordt. Of nog even snel ergens omheen terwijl de afslag al in zicht is en dan tot de conclusie komen dat het niet past en gewoon het verdrijvingsvlak meenemen. En als het druk is je overige weggebruikers in een gevaarlijke situatie brengen doordat zij voor jou op de rem moeten.

Mensen die de spitsstroken niet gebruiken.

Geen richting aangeven.

Mensen die niet kunnen ritsen. En in Nederland denkt toch wel een hele grote gros van de weggebruikers dat ze alleen op de weg zijn. Waarom zou je ruimte laten om iemand er tussen te laten? Oftewel laat er gewoon ruimte tussen ook voor die aso die misschien wat langer doorrijdt. Dan rijdt het tenminste beter door dan dat je niemand er tussen laat.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:49

Albion schreef:
Ik rij op de snelweg op de rechterbaan, ik wil gaan inhalen dus ik ga naar links.
Ik hou een respectievelijke afstand tot de auto voor me.
En dan besluit de auto die voor mij reed op de rechterbaan ook dat 'ie nog even snel wil inhalen en frot zich vervolgens tussen mij en de auto voor mij...
Dag afstand...
Je wil gewoon een nette afstand bewaren (wel zo veilig als je 130 rijdt) en iemand propt zich er gewoon tussen waardoor je ineens bumper aan bumper rijdt.. -O-

Welke bokkers hebben hier nog meer last van vraag ik me af! :D

gebeurde mij ook, en toen begon iedereen keihard te remmen en zat ik op mijn voorganger... heb hem even hartelijk bedankt voor zijn stomme actie.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:54

Pion schreef:
kiki1976 schreef:
Mensen die onnodig links blijven rijden
Mensen die met 60 invoegen op de rijksweg, en dan het liefst er gewoon voorkwakken terwijl jij niet om kan naar de linkerbaan, maar wel 120/130 rijd....Mensen die alles zien om zich heen, behalve de weg. Het liefst rijden ze dan ook nog eens te zacht.
Mensen die tot het uiterste blijven doorrijden bij bv een wegafzetting.... Nou pech ik laat ze er niet tussen
Die mutsen die al bellend, rokend, of haar kammend slingerend achter het stuur zitten.

Hahahha heb er nog meer

Rij ik in de Volvo dan raas ik met 120/130 makkelijk de invoegstrook op.
Helaas is de Suzuki niet zo snel en hoe hard ik mijn best ook doe, vaak moet ik met 80 km/h invoegen.
Hoewel ik geen voorstander ben van ervoor kwakken... soms heb je geen keus.

Dat van je Suzuki snap ik maar er zijn dus mensen die al in gaan voegen terwijl ze pas halverwege de invoegstrook zijn. Ze kunnen nog rustig een heel eind gas geven en dan vervolgens een eind verderop met een hogere snelheid invoegen. Ik ga dus niet snel naar de linkerbaan om iemand gelegenheid te geven om in te voegen, behalve als de auto bijna aan het eind van de invoegstrook is.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:55

Thats_Me schreef:
Mensen die niet kunnen ritsen. En in Nederland denkt toch wel een hele grote gros van de weggebruikers dat ze alleen op de weg zijn. Waarom zou je ruimte laten om iemand er tussen te laten? Oftewel laat er gewoon ruimte tussen ook voor die aso die misschien wat langer doorrijdt. Dan rijdt het tenminste beter door dan dat je niemand er tussen laat.

Ik laat er altijd netjes één auto tussen, die geef ik daar ook makkelijk de ruimte voor. Ik erger mij alleen altijd enorm aan mensen die het geduld niet hebben om netjes achteraan te sluiten en zich er dan nog extra tussen willen proppen. Die geef ik niet de ruimte. Netjes op je beurt wachten, dat moet namelijk iedereen!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:58

en ondertussen zit degene in de susuki (of andere niet zo snelle auto te stressen ) omdat niemand aan de kant gaat terwijl je al op de helft bent.
dan is het maar hopen dat diegene uiteindelijk wel naar links gaat. en dan moet je vlug vlug invoegen om niet op de vluchtstrook te komen .
wat soms ook gebeurt. (heb btw zelf een susuki dus weet waar ik over praat )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:01

K_im schreef:
Thats_Me schreef:

Ik laat er altijd netjes één auto tussen, die geef ik daar ook makkelijk de ruimte voor. Ik erger mij alleen altijd enorm aan mensen die het geduld niet hebben om netjes achteraan te sluiten en zich er dan nog extra tussen willen proppen. Die geef ik niet de ruimte. Netjes op je beurt wachten, dat moet namelijk iedereen!

Tja.. en dat bedoel ik dus! Want mensen hebben vanaf het ritsvlak (bord vanaf hier ritsen) tot aan het einde de tijd om te ritsen. Oftewel die tot het laatst doorrijden doen het eigenlijk prima volgens de verkeersregels en die mogen er dan niet meer tussen. Beetje krom toch dat iemand die te vroeg er tussen gaat het volgens jou 'goed' doet en iemand die netjes doorrijdt zoals het hoort wordt gehinderd. Door dat hinderen kost het ook meer tijd dan dat je er ruimte tussen laat.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:05

Ik bedoel niet dat ze niet tot het laatst door mogen rijden, maar dat ze met twee auto's tegelijk ertussen willen. Ritsen is één om één, niet twee om één. Ik laat een auto voor, de volgende auto laat mij weer voor en sluit achter mij aan.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:12

Ik ben afgelopen week aangehouden voor rechts inhalen/voorbijrijden.
De vrouw op de 3e baan reed 100 waar je 130 mag (vlakbij Schiphol) je hebt daar 5 banen.
De twee rechterbanen waren leeg, dus ik ga dan niet van 1 helemaal naar 4 en weer terug.

Zij werd ook aangehouden en kreeg een boete, ik gelukkig alleen een waarschuwing.

Geen richting aangeven is ook irritant, hoe vermoeiend is die handeling nu??

Sommige mensen kunnen niet ritsen, das ook vervelend!

Of heel traag optrekken.

Niet doorrijden wanneer het verkeerslicht groen is...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:24

ik scheld me de longen nog eens uit mijn lichaam.. ik erger me kapot aan het mede wegmisgebruikers

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:48

Bello2005: da's helemaal niet gezond :) Ontspannen is veel fijner, en het scheelt qua tijd meestal niks. (Zo zie ik regelmatig mensen die al slalommend, rechts inhalend, flink gassend en door rood rijdend proberen op te schieten, en aan de andere kant van de ring gewoon weer naast me staan bij het stoplicht. Tijdswinst: 0)

Ik erger me eigenlijk niet zo vaak. Zelfs bumperklevers kan ik inmiddels redelijk los laten, zonder me opgejaagd te voelen, zonder er sneller of juist langzamer van te rijden.

Tamelijk irritant vind ik
1. de mensen die agressief worden omdat ik iets doe wat juist wel de bedoeling is... bij file bv het kruispunt niet vastzetten, niet door rood rijden maar gewoon wachten tot wij weer aan de beurt zijn, niet van baan verwisselen waar dat niet mag, baan vrijhouden voor de ambulance, afstand houden van langzame weggebruikers waar je toch niet in kunt halen... Juist in die situaties heb ik nogal eens hele vreemde reacties gekregen. Vreemd genoeg veel meer dan in situaties waarin ik fouten maakte. En echte agressie vind ik toch behoorlijk vervelend.

2. mensen die voordringen (bv waar je moet ritsen gewoon doorrijden over de afgesloten baan en er dan tussen willen drammen. Het is mijn streven dat niet toe te laten, terwijl ik verder meestal best makkelijk ben.)

Oh ja, en ik waardeer richtingaanwijzers waar ze nut hebben zeer. :) Maar daar erger ik me niet echt aan.

Verder voel ik me meestal wel redelijk ontspannen in de auto. Ik hoop dat ik ook zo rij.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:03

Ik mis mijn grootste irritatie hier nog tussen:
Wanneer mensen vanaf een zijstraat/zijweg (met haaientanden), er nog even snel voorkruipen.
Vooral als je dan 50 of 80km p/u rijd en je vol gas op de rem moet!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:05

Dat overkomt mij eigenlijk niet zo vaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:20

Wij hebben hier ook een kruispunt waar rechtdoor en rechtsaf voor de auto, en rechtdoor voor de fietser , tegelijk op groen gaan. Echter staan er voor de fietser haaien tanden. Dus als je met je auto rechtsaf gaat, heb je voorrang op de fietser. Nou denk maar niet dat fietsers daar naar kijken. .. ik rijd altijd rustig daar want ze kijken niet eens maar fietsen zo over. .

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:22

Die kruispunten kennen wij hier geloof ik niet, is wel verwarrend!