Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xManon_ schreef:Ik hou helemaal niks bij en weet eigenlijk ook niet waarom ik dat wel zou doen.
Wat is de reden dat jullie het doen?

liesjecryos schreef:Ik gebruik al jaren een schriftje.
Ik maak zelf met een liniaal kolommen en voorin het schriftje staan alle vaste uitgaven en inkomsten.
Gaat de pc kapot of wat dan ook heb ik nog mijn boekje hahah.
Ik heb teveel meegemaakt dat pc niet werkte en dat ik dan de boel niet goed kon bijhouden en daar heb ik een hekel aan
. Ik heb een a4 schrift (eigenlijk meer een boek) met voor elke maand een bladzijde. Elke bladzijde heeft 4 kolommen: Vaste lasten, eten, paard en rest. Ik schrijf precies op wat ik waaraan uitgeef. Onder de kolommen schrijf ik wat er binnen is gekomen die maand, acties om te ondernemen (abonnementen opzeggen enz.) en wat er die maand is gespaard.
.

essy87 schreef:Ik vraag me af hoe jullie dat doen met het inkopen van verse producten zoals groente en fruit? Dan kan je toch niet heel lang bewaren? Of eten jullie bijvoorbeeld veel groente uit potjes o.i.d.?
Het gaat hier meer om de manier waarop je zicht houdt op je financiën

sharoontje schreef:Alleen, vind ik hier geen Excel op m'n laptop? Waar kan ik die illegaal vandaan plukken?
Lestria schreef:Sorry als het verkeerd overgekomen is. Zo bedoelde ik het nl. helemaal niet. Ik was oprecht geïnteresseerd in het waarom. Ik snap oprecht niet (er van uitgaande dat je gewoon rond kan komen elke maand en nog wat opzij kan leggen) waarom je exact zou willen weten welke euro waar aan opgegaan is. Dus vandaar mijn vraag. Wellicht dat iemand met een antwoord komt welke mij nieuwe inzichten geeft.