'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:25

laetitia schreef:
Is het echt zo dat er geen vogels fluiten op Auschwitz?

Ik ben er zelf niet geweest. Maar ga maar even Googlen op "vogels Auschwitz" en je komt genoeg verslagen tegen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:26

Ik zou het denk ik wel doen. Tenzij het in het huis zelf niet fijn aanvoelt.
Na het kijken van de serie "a haunting" op discovery vind ik het toch een beetje spannend :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:28

Ik ben thuis weggegaan om een huisje te gaan huren waarvan de eigenaar zich een maand ervoor had verhangen. Heb me er van het eerste tot het laatste moment thuisgevoeld, en heb zijn kat geadopteerd. Ik vond die kat soms zo'n "wijze" blik hebben, alsof er een mensenziel in leefde. Bullshit natuurlijk, maar ik voelde me er goed

Het huis dat ik daarna gekocht heb (amper 2 huizen verder), daar was de eigenaar gestorven in zijn slaapkamer, die nu mijn keuken is. Het huis is echter zo grondig verbouwd dat het zijn "ziel" kwijt is. Ik zou het zelfs fijn vinden als er hier weer iemand wou komen "spoken" :)

Het bizarre is wel: toen ik mijn huis kocht, is de ex van de zelfmoordenaar in mijn vroeger huurhuis gaan wonen, na grondige verbouwing, anders was het te traumatisch voor hun dochtertje. Ze hadden een kat (een kitten van één van mijn katten) die buiten speelde in de tuin. Er hing een metserskoord waarlangs de haag gespannen was, die kat is erin verstrikt en... heeft zich zo per ongeluk verhangen. ;(

Goudlokje1

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:39

Zo, dit vind ik echt heel interessant! Een kennis van mij heeft een huis op een oude begraafplaats, en die doden komen ook iedere avond even een rondje spoken, dmv alle stoppen die er uitspringen, stekker van tv is uit het stopcontact en de tv gaat ineens aan, allerlei oude series die ineens weer opkomen, radio die ineens weer begint te spelen, heeft het trouwens 50 jaar niet gedaan... Ik zou wel in zo'n huis willen wonen :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:40

Cayenne schreef:
Je hoort weleens dat huizen waarin iemand is overleden/vermoord/zelfmoord heeft gepleegd voor een spotprijs te koop staan omdat niemand in een 'huis met een verhaal' wil wonen. Een dorp verderop heeft bijvoorbeeld een boer zijn vrouw en hond om het leven gebracht en zichzelf vervolgens opgehangen. Het huis, een prachtige boerderij met schuren en land, staat al jaren voor heel weinig geld te koop, maar niemand komt er op af door het verhaal.

Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die het wel zouden aandurven om in zo'n huis te gaan wonen? Ik denk zelf dat ik wel nuchter genoeg zou zijn om het van me af te zetten. Aan de andere kant hangt er misschien toch een bepaalde sfeer in zo'n huis?

Wat zou jij doen? Durf jij uberhaupt in een huis te wonen waarin iemand overleden is? Ik ben benieuwd!

ja, ik zou het kopen. why nut ? ik ben niet bang voor het onbekende

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:41

Ik zou zonder moeite zo'n huis kopen. Ik geloof er niet zo in dat er 'geesten' in huis hangen etc.
Heb zelf ook een beetje het idee dat als mensen iets horen in huis dat ze het zich verbeelden, maargoed ik het daar totaal gewn ervaring mee hoor met iets horen in huis.

Ik zou in ieder geval niet mijn droomhuis laten schieten door rare verhalen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:42

Nee ik zou het niet durven,

Het huis (nieuwbouw, wij zijn de 1e bewoners) waar ik nu woon met mijn moeder en mijn vriend.. vind ik ook maar een 'raar/eng' sfeertje hebben.
Onze hond blaft ook elke nacht rond het zelfde klokslag naar een hoek in de kamer...
Soms schrik ie ook wakker en begint te blaffen naar die hoek.

Zn ogen zijn na gekeken hij is nu ook bijna 2jr oud.. dus dat kan het ook niet zijn.
engeng!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:44

misschien is je nieuwbouw huisje wel op een oud kerkhof plaats gebouwd;)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:45

Ik zou er wel in gaan wonen! Okal heb je dan een huis met zo'n naar verhaal, als je er je eigen plekje van maakt, met gewoon een fijne sfeer, desnoods laat je een paragnost komen die het huis voor je reinigt, zal ook een stuk schelen voor je gevoel! :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:46

bello2005 schreef:
misschien is je nieuwbouw huisje wel op een oud kerkhof plaats gebouwd;)

ts een appartementen complex.. gebouwd op een voetbalveld:D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:46

ahaha, ja toch weet wat wat er allemaal in de grond ligt,,,

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:47

Ik woon in een boerderijtje van 1919 in Drenthe.

Ik schilder olieverfschilderijen en wilde in die bepaalde kamer met prachtig licht werken en mijn atelier houden. NO WAY dat het mij lukte om in die kamer te schilderen, kreeg geen streek op het doek....en ik wist niet waarom, kan het nu nog niet verklaren. Na een paar dagen ben maar weer met schildersezel en verftubes naar een andere ruimte verkast (met bar slecht licht :( ) en schilderen gaat weer prima.

Pas later hoorde ik de laatste echte boer die er in heeft gewoond is na een ziekbed in die bepaalde kamer is gestorven.....

Ik ben erg sceptisch over dit soort zaken, maar dit kan ik niet verklaren... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:13

Klinkt als een interessant huis Cayenne :)
Toevallig Kop van Noord Holland?

Ben nog wel op zoek naar iets betaalbaars met genoeg ruimte.

Zou een huis er dus niet om laten staan.
Waar ik nu woon heeft ook een tragisch ongeval plaatsgevonden, zoontje van het gezin wat hier woonde is met z'n driewielertje het kanaal naast het huis ingefietst en verdronken.
Maar er is niks te merken hier :n Ook niet als we 's nachts op die bewuste plek zitten te vissen, of nog rondje met de hond doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:17

Niet elk huis hoeft te 'spoken' , ik vindt dat het eraan ligt of ze hangen blijven.. Kwestie van voelen denk ik :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:23

Staat dat huis waar jij TD het over hebt te koop dan? Ik heb daar nooit een bord gezien ik vroeg me al af wat ze daar nou mee gingen doen aangezien de koeien en schuur weg zijn!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:30

Kanelly schreef:
Klinkt als een interessant huis Cayenne :)
Toevallig Kop van Noord Holland?

Ben nog wel op zoek naar iets betaalbaars met genoeg ruimte.

Zou een huis er dus niet om laten staan.
Waar ik nu woon heeft ook een tragisch ongeval plaatsgevonden, zoontje van het gezin wat hier woonde is met z'n driewielertje het kanaal naast het huis ingefietst en verdronken.
Maar er is niks te merken hier :n Ook niet als we 's nachts op die bewuste plek zitten te vissen, of nog rondje met de hond doen.

Heb ook een sterk vermoeden om welk huis/boerderij het gaat. Dacht dat het gesloopt zou worden?!

Tot voor kort zou ik liever niet in zo'n huis wonen, had verwacht dat ik er heel erg moeite mee zou hebben. Dat gevoel is veranderd nu mijn vader kort geleden plotseling is overleden in onze woonkamer en ik hem daar gereanimeerd heb. Ik heb me nog geen moment onprettig gevoeld in huis of in de woonkamer. Alleen dat ik op de bank zat, op 'mijn' plekje, waar ik ook zat doen het mis ging met mn vader, de eerste paar keer had ik wel een flinke flashback.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:30

Cassidy schreef:
Als het zoiets simpels zou zijn als salie branden, of een priester laten komen, dacht je niet dat er meer huizen met een verhaal verkocht zouden worden? Iedereen wil toch voor een prikkie in een prachtig huis wonen?

Mij komt na het lezen van je bericht direct de gedachte "zijn er dan cijfers bekend van huizen met een verhaal die niet verkocht worden" op.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:39

Ik heb een keer in een huis echt een heftig gevoel gehad, van alle huizen die ik van binnen heb meegemaakt. Dat huis had ècht een verhaal, hoewel ik het verhaal niet ken hoor..

Ik zou zo'n huis bekijken en mijn gevoel laten beslissen. Ik zou zeker niet zomaar nee zeggen..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:49

Het zou bij mij van het verhaal afhangen

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:52

ik weet het niet......ik zou b.v nooit voor een huis gaan dat op een oud kerkhof is gebouwd

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:57

Ik zou er geen probleem mee hebben. Me moeder is toch medium ze regelt dat ff wel voor mij }:) .

Onze huidige huis is van 1849 en spookt ook vanalles, maar het is net wat je zelf aantrekt. Als je zelf heel erg negatief bent, je trek ook zulke spirits aan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:58

Ik zou het huis lekker laten staan.. Heb als kind 10 jaar lang in een huis gewoond waar iemand zich verhangen had, kwamen we mijn ouders later achter. 10 jaar lang ernstige slaapproblemen gehad en "skeletjes" gezien, ik was echt een depressief kind. Ik durf het risico niet te nemen.. En ben toch echt heel erg nuchter normaal gesproken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:03

Cassidy schreef:
laetitia schreef:
Is het echt zo dat er geen vogels fluiten op Auschwitz?

Ik ben er zelf niet geweest. Maar ga maar even Googlen op "vogels Auschwitz" en je komt genoeg verslagen tegen.

Ik ben er wel geweest en ik vind Auschwitz echt een museumgevoel geven.
Maar.... ik ben ook in Sobibor geweest en terwijl wij daar over het bospad liepen begon het enorm te sneeuwen en werd de hele lucht donker, ervoor en erna stralende zon. Het voelde daar heel drukkend en klemmend en 'bekeken', en we kregen ook de kaarsjes die we opstaken voor de overledenen niet aan het branden (gingen wel aan, maar ook gelijk weer uit, een dame die de reis jaarlijks meemaakte vertelde dat dat altijd zo is).

Ontopic: een gewoon overlijden zou ik geen moeite mee hebben, huizen met moord of zelfmoord laat ik graag aan me voorbij gaan. En echte horrorplaatsen zoals bijv. een oud huis van Marc Dutroux ofzo hoef ik niet eens te bekijken. Te afschuwelijk voor woorden, kan me niet voorstellen dat die energie van angst, ellende en dood er niet meer hangt.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:15

Ik zou er zelf niet heel veel problemen mee hebben denk ik, maar het zou heel anders zijn als je de mensen hebt gekend die er zijn overleden en het ligt er ook wel aan hoe ze zijn overleden.

Ons huis heeft trouwens ook de nodige historie, maar op een andere manier. Het heeft jaren leeggestaan, is tot twee keer toe een giga wietplantage in geweest en er stonden allerlei louche spookbedrijven / witwas bedrijven op ingeschreven, die weer in verband stonden met een inmiddels geliquideerde vastgoedhandelaar. Ach.. We hebben inmiddels alle bedrijven laten uitschrijven bij de KvK en voordat we het huis kochten was het huis al grotendeel gerenoveerd, dus er hing geen wietlucht meer :P

We wisten dit allemaal wel van tevoren, dus het was leuk onderhandelen. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:20

Twee jaar lang in een "spookhuis" gewoond, er is een jonge man op brute wijze in vermoord. Nooit wat van gemerkt, dus nee, ik zou er geen probleem mee hebben.
In de beschrijving van de TS (je droomhuis voor een belachelijk lage prijs om zo een reden) integendeel; graag!