Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HarriesHorse schreef:En vrouwelijke homo's? Wat wordt daarmee bedoeld?

HarriesHorse schreef:Nee homo zijn of worden is geen zonde of ziekte maar je kan er wel tegen vechten...
De man en de vrouw zijn voor elkaar geschapen, waarom zou je dan eigenlijk anders willen? Dat denk ik tenminste,... Maar ieder z'n eigen natuurlijk![]()
Het beste is gewoon ieder in z'n waarde te laten en te behandelen zoals je dat zelf ook wenst,...
Sonja schreef:Deze redenering klopt niet. Want dan zou God bijvoorbeeld ook moorden en roven 'gemaakt' hebben.
Je kunt, gelovig of niet, God niet verantwoordelijk maken voor het gedrag van mensen. Dat s hun EIGEN verantwoordelijkheid.
Fellor schreef:Mijn visie op geloof; neem het letterlijk qua inhoud van de bijbel of wees niet gelovig. Ik vind een tussenweg een vorm van arrogantie omdat je dus blijkbaar in god gelooft maar wel "je eigen geloofsgrezen" aan het stellen bent??
De mensen die het geloof letterlijk nemen zijn tegen homo's. Die quasi versoepelde regels over praktiseren is onzin.
Ik ben zelf overigens niet gelovig en vind het voornamelijk allemaal nogal hypocriet.
geerke schreef:Urielle schreef:Ik heb jouw vraag destijds gesteld in de katholieke kerk. Het antwoord was: 'Als twee mensen van elkaar houden, hoe kan dat slecht zijn? God is liefde, God schenkt liefde, en ook dus aan mensen van hetzelfde geslacht.'
Overigens kreeg ik in de moskee een soortgelijk antwoord hoor.
nou...ik ken een moslim die homo is en die heeft al jaren een geheime relatie.
Ik kijk meer naar de reacties van moslims te op zichte van homo's,en die gaat niet echt samen met wat jij beweerd dat er in een moskee word gezegt.
Homo,lesbies...moet kunnen.Make love,not war.
In de voetbalwereld kun je ook maar beter niet zeggen dat je homo bent, in de rap-wereld al evenzeer. Maakt dat dan meteen dat alle voetballers en rappers een hekel hebben aan homo's? Nee. Niet zo over een kam scheren zeg. AmyII schreef:Ik heb het topic globaal doorgelezen, in plaats van een maatschappelijk verantwoord antwoord te geven zal ik een verhaal vertellen van een ervaring (heb ik uit 1e hand gehoord) en dan wil ik de meningen nog een keer weten.
Een jonge meid (ken ik persoonlijk) is aangesloten bij de kerk, welke kerk laat ik in het midden, zij kwam er langzaamaan achter dat zij lesbisch is. (Dit is ongeveer 13 jaar geleden, zij was toen ongeveer 16 jaar oud)
Ze heeft het jarenlang verzwegen, ook voor mij, maar uiteindelijk heeft zij het aan haar ouders verteld, die zijn tenminste te vertrouwen toch?
Nou, dat was verkeerd gedacht van haar, zij is door meerdere mannen uit de kerkgemeenschap verkracht, want zo zou ze wel genezen.
Heel eerlijk? Iedereen die 'tegen' homoseksualiteit is en vind dat het een ziekte is, is zelf ziek. En de mannen in die gemeenschap waren doodziek.
mayniac_val schreef:Dat maakt niet dat àlle moslims een hekel hebben aan homo'sIn de voetbalwereld kun je ook maar beter niet zeggen dat je homo bent, in de rap-wereld al evenzeer. Maakt dat dan meteen dat alle voetballers en rappers een hekel hebben aan homo's? Nee. Niet zo over een kam scheren zeg.
AmyII schreef:Ik heb het topic globaal doorgelezen, in plaats van een maatschappelijk verantwoord antwoord te geven zal ik een verhaal vertellen van een ervaring (heb ik uit 1e hand gehoord) en dan wil ik de meningen nog een keer weten.
Een jonge meid (ken ik persoonlijk) is aangesloten bij de kerk, welke kerk laat ik in het midden, zij kwam er langzaamaan achter dat zij lesbisch is. (Dit is ongeveer 13 jaar geleden, zij was toen ongeveer 16 jaar oud)
Ze heeft het jarenlang verzwegen, ook voor mij, maar uiteindelijk heeft zij het aan haar ouders verteld, die zijn tenminste te vertrouwen toch?
Nou, dat was verkeerd gedacht van haar, zij is door meerdere mannen uit de kerkgemeenschap verkracht, want zo zou ze wel genezen.
Heel eerlijk? Iedereen die 'tegen' homoseksualiteit is en vind dat het een ziekte is, is zelf ziek. En de mannen in die gemeenschap waren doodziek.
geerke schreef:nou...ik ken een moslim die homo is en die heeft al jaren een geheime relatie.
Ik kijk meer naar de reacties van moslims te op zichte van homo's,en die gaat niet echt samen met wat jij beweerd dat er in een moskee word gezegt.
Homo,lesbies...moet kunnen.Make love,not war.
TsarinaZ schreef:vele denken dat er in de bijbel staat dat het een zonde is maar dit is niet waar er word gezegd 'a man shall not lay with another man" dat is waar'
vuurneon schreef:TsarinaZ schreef:vele denken dat er in de bijbel staat dat het een zonde is maar dit is niet waar er word gezegd 'a man shall not lay with another man" dat is waar'
Dat is niet waar, want dat is Leviticus... Oftewel Joods (Tenach) en niet de christelijke bijbel want die kent geen Levicitus.
vuurneon schreef:Fellor schreef:Mijn visie op geloof; neem het letterlijk qua inhoud van de bijbel of wees niet gelovig. Ik vind een tussenweg een vorm van arrogantie omdat je dus blijkbaar in god gelooft maar wel "je eigen geloofsgrezen" aan het stellen bent??
De mensen die het geloof letterlijk nemen zijn tegen homo's. Die quasi versoepelde regels over praktiseren is onzin.
Ik ben zelf overigens niet gelovig en vind het voornamelijk allemaal nogal hypocriet.
Maar de Bijbel kun je niet letterlijk nemen. Dat is het nu net![]()
Wetboek is ook niet zwart/wit, de Bijbel al helemaal niet. Er staat niets in over vrouwen en homoseksualiteit bijvoorbeeld.
Ik kies bewust het wetboek omdat daar ook de geboden en verboden in staan maar net zo vatbaar zijn voor interpretatie als de bijbel.