DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:31

Hier zetten ze het meestal in de stal als ik niet thuis ben, of in de paardentrailer :+ als ik even aan het rijden ben staat vaak de keukendeur op een kiertje dus ik vind dan ook nog wel eens een pakketje op de keukentafel :D

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:43

Praat me er niet over.... Alleen niet bij DPD maar bij Dynalogic. Deze heeft nu net vandaag voor de 3e keer mijn HTC gehaald voor reparatie. De afgelopen 2 keren kreeg ik een mail dat de telefoon weer terug kwam, en voor ik kon reageren was hij al door de brievenbus heen gegooid.....
Telefoon zit dan in een doosje in een bubbeltjes envelop die eigenlijk nét niet door de brievenbus heen past, maar als je goed propt ligt hij binnen. :?
De laatste keer was zelfs de buitenkant van de envelop geheel beschadigd en de telefoon lag gewoon in het doosje op de grond.
Nu had ik weer contact gehad met HTC voor wéér eenzelfde reparatie en gevraagd of de telefoon bij terugkomst wéér door de brievenbus gepropt werd.. Waarop het antwoord was dat ze hem af moesten geven. Alleen ben ik bijna nooit thuis, maar mijn buren nemen mijn pakketjes met alle liefde aan.
Ik moest het ook maar even aan de koerier die hem kwam halen aangeven dat het zo niet hoort. Vraagt de koerier hoe ik wel had willen hebben :\ :? :\ :? |o |o
Zal mij benieuwen hoe de telefoon volgende week weer terug komt.

Maar voor mijn shop maak ik gebruik van TNT en GLS, en heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad. Zou eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten doen. Maar kan er over na gaan denken, zeker na het lezen van dit topic. Je betaalt natuurlijk als shop zijnde voor een bepaalde service van de koerier, dus je zou er van uit moeten gaan dat de service goed verleend wordt.

Cardy

Re: DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:14

Jeetje, wat een verhalen zeg! Gelukkig (nouja eerder helaas...) ben ik dus niet de enige met postbezorg problemen.

Ik heb overigens een iets nettere en fijnere mail terug gehad van Medpets en hoop dat het opgelost kan worden. Toch krijg ik er een naar onderbuik gevoel van.. Aangezien het nu mijn woord tegen die van de bezorger is.
Maar aan de andere kant... Medpets heeft zelf in de voorwaarden staan dat het pakketje (incl. beschadigingen en vermissing) onder de verantwoording van Medpets valt, totdat deze geleverd is. En ik heb geen pakketje geleverd gehad.

Mocht Medpets dit niet willen oplossen, dan ga ik zeker verder stappen ondernemen. En het is echt de laatste keer dat ik iets laat versturen door DPD. Ik bestel best veel pakketjes en nog nooit problemen gehad.

Vanmorgen nog paardendekens binnengekregen door PostNL, door "onze" vaste bezorger. Ben blij dat dit niet via DPD is gedaan, was ik straks 2 dure Bucas dekens kwijt := . Super aardige man die bezorger van PostNL en echt veel professioneler dan deze DPD bezorger die bang is voor zijn eigen baan.

En ik vind het persoonlijk niet goed te praten dat een bezorger zoiets doet omdat ie anders niet betaald krijgt of omdat ie anders paar keer extra langs moet komen. Ik ben niet elke dag thuis en kan niet altijd aangeven wanneer het geleverd wordt. Ook heb ik een hele lieve buurvrouw die het vaak aanneemt (En die bezorger van PostNL levert het ook vaak bij een winkel bij mij aan de overkant).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:16

Ik heb bij Callcenter gewerkt en heb geleerd dat de verzendende partij verantwoordelijk is. In dit geval MedPets.

Hopelijk komen hun met een passende oplossing :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:20

@ Blingh: Maar geldt dit ook als de bezorger, in mijn geval, aangeeft dat het is aangenomen door een man(?) die mijn tuin uit kwam lopen en de naam "A. Jongens" heeft? (vind het overigens een erg aparte naam trouwens)

Het is dat de bezorger vanmorgen langs is gekomen met het verhaal dat ie het voer gewoon voor de deur had gezet, anders wist ik helemaal niks. Maar DPD doet daardoor wel alsof ik een verhaal aan het verzinnen ben..

edit: Ik zie trouwens op de track en trace van DPD staan dat het pakketje om 12:51 uur is geleverd en dus is aangenomen door ene A. Jongens met daarboven een code: 26166. Deze code kan ik aanklikken, maar dan moet ik inloggen.

De tijd is dus sowieso anders dan de tijd dat de bezorger mij vanmorgen zei. Ook is het jammer dat je niet gelijk, zoals bij PostNL, de handtekening kan raadplegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:25

Dan moet de verzendende partij een vermissingstraject opstarten :j

Er moet een handtekening zijn + adres. De naam A. Jongens is niet bekend op jouw adres wrs zul jij dan hier weer bewijs van moeten aanleveren. Het is een heel gedoe hoor en je wordt er echt niet blij van..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:09

Veulen84 schreef:
Probleem is juist dat die lui niet betaald krijgen als ze hun pakketje niet kwijt kunnen. Dus doen ze de meest onmogelijke stunts om ze toch maar ergens te dumpen. Anders hebben ze zo'n beetje voor niks gereden.

Mijn schuine overburen hebben een pakketbak. Ze bestellen veel op internet en zijn er eigenlijk nooit. Het systeem is nogal simpel, hele grote bak. Staat iets open, stoppen ze er een pakketje in dan laten ze hem gewoon in het slot vallen... Simpel, maar je hebt wel vrijwel altijd je pakketjes. De kist bestaat uit 2 delen, met afzonderlijk slot, dus ze kunnen ook nog van 2 bedrijven ontvangen ook.

Echter wat doet die slimmerd van de dpd. Die belt eerst voor al z'n pakketjes in dit straat deel + om de hoek aan. Alles wat ie dan niet kwijt kan gooit ie bij mekaar (met eventueel hun pakketje) bij die mensen in de pakketbak.
Zo kunnen dus op een avond heel wat mensen hun pakketjes ophalen bij ze.

Juist en dan zijn ze vaak niet thuis. Tja dan gaan ze zoiets doen, want de bezorger moeten ook geld verdienen om van te kunnen leven.

Geef dan een ander afleveradres op zoals een postkantoor of kies een kialapunt als dat aangeboden wordt.

Of die mooie oplossing zoals wat de mensen weleens doen een soort van pakketbak dat in het slot kan vallen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:44

En dan is de post maar tot 5 max 6 uur open zeker zodat je het onding niet eens op kan halen na je werk? Daarbij denk ik niet dat ons postkantoor het zou appreciëren dat iedereen maar het adres van het postkantoor zou opgeven :')

In ieder geval, zelf geen ervaring met DPD maar het is inderdaad de verantwoording van medpets. Zij moeten zorgen dat hun spul bij de klant terechtkomt. Daar zijn ze voor namelijk. Dit kunnen ze niet bij hun klanten neerleggen.

Verder heb ik trouwens goede ervaringen met UPS, zeer aardige man die hier ons 'gebied' doet. TNT ook geloof ik, want die leveren hier ook zaterdag. Mijn agenda van bol zat zo op zaterdag in de bus, terwijl hier op zaterdag normaal niet bezorgd wordt (België).

Met de reguliere post daarentegen ook al wat toffe dingen meegemaakt. Zo zijn ze te lui om aan te bellen en zetten ze je zooi gewoon op de grond neer voor de deur (nog geen meter van de straatkant af, niet overdekt, iedereen kan het zo meenemen). Of ze schrijven hun 'ik ben langsgeweest en jij deed niet open'-briefje op voorhand, bellen niet aan en steken gelijk dat briefje in je bus, ook al ben je dus wel thuis!!! En dan steken ze nota bene nog een briefje van iemand compleet anders door de bus (dus als we het zouden moeten ophalen bij het kantoor zouden we nog in de problemen zitten ook want ik heb het nummer van het juiste pakket niet!)
1 keer zat ik op een cadeau te wachten dat moest komen, en toen gebeurde bovenstaande dus. Moeders rondgebeld zodat dat mens terug zou keren met dat pakket. Zegt ze doodleuk tegen mij 'Twas dit maar hoor', dus blijkbaar zijn postbezorgers ook al getraind in het analyseren van je post en of je die eigenlijk wel zo snel nodig hebt of niet... Verborgen talenten die mensen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 09:18

Het probleem dat bezorgers hebben qua bezorgen, waardoor zij rare fratsen gaan uithalen met je pakketje.. Dat is niet echt relevant in deze situatie. je betaalt voor een bepaalde bezorg service, dus zij moeten ook gewoon hun werk doen. Heb nog nooit ergens in de voorwaarden gezien dat bezorgers je pakketje mogen dumpen waar hun willen, omdat bewoners toevallig dan aan het werk zijn of iets dergelijks. :')

Hier verder nog geen echt nieuws. Heb wel aangegeven aan Medpets dat hoe DPD en de bezorger het ook wenden of keren.. Ik heb het pakketje niet ontvangen. Of ie het nou voor de deur heeft neergezet of dat er vreemde man die in mijn tuin stond het heeft aangenomen. De bezorger heeft het niet netjes afgehandeld en mijn pakketje is spoorloos.

Wel vind ik overigens de reactie van DPD (zie beginpost) erg onvriendelijk en zeker niet service gericht. Er worden aannames gedaan die sowieso niet waar zijn (en heb zelf bij een klantenservice gezeten en werk nu ook op kantoor, en zo'n mail zou hier nooit op zo'n manier uitgestuurd mogen worden).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:25

Is wel een beetje kenmerkend van DPD hoor, heb het zowel zakelijk als leverancier met hen aan de stok gehad met een pakketje dat verloren is gegaan en een pakketje wat tot 3 keer toe aangeboden zou zijn geweest terwijl ik toch echt thuis was en geen chauffeur had gezien :+

Hier is DPD ook niet meer welkom, enkel TNT.

Overigens is het wel erg naadje voor de leverancier als het pakketje echt kwijt is. DPD is hiervoor verzekerd en in de voorwaarde van DPD (stond een jaar geleden weet niet of dat nu nog is) stond dat DPD enkel een vast tarief afhankelijk van het gewicht van het pakketje uitkeert bij schade diefstal of spoorloos zijn van het pakket...

In het zakelijk geval wat ik toen voor handen heb gehad zat er een behoorlijke waarde in het pakketje, maar was het qua gewicht niet veel waardoor we er aardig het schip mee in gingen. Sinds dien is mijnvorige werkgever toen der tijd UPS gaan gebruiken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:30

Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik standaard mijn pakketjes altijd bij het postkantoor in het dorp laat afleveren. Ben een paar keer een pakketje kwijtgeraakt (Melding dat het pakketje is afgeleverd, maar nergens wáár. De buren hadden het niet. Niet handig in een appartementencomplex :') )

Vind het bij het postkantoor toch nog wat veiliger staan dan ergens anders :=

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:39

Helaas wordt die optie lang niet altijd aangeboden...

Ik vind het persoonlijk wel apart dat mensen het hier voor bezorgers opnemen, die pakketjes open en bloot over een schutting gooien of zelfs handtekeningen vervalsen. Dat ook zij hun geld moeten verdienen kan ik inkomen, en dat het lastig is als mensen er niet zijn ook, maar we leven toch niet meer in een tijdperk waar in elk huis moeder de vrouw de hele dag thuis is voor het huishouden en het koken? De meeste mensen moeten overdag ook aan 't werk, dat is ook de reden dat je dingen over 't internet bestelt, en heel veel webshops weigeren nu eenmaal dat soort afhaalopties aan te bieden....

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:12

Bij problemen moet je altijd naar de verkopende partij toe, alleen zij zijn gerechtigd om problemen bij de verzender aan te kaarten.

Wij hebben in het verleden ook problemen gehad met PostNL (pakket stond ook als afgeleverd met valse handtekening, bleek later retour gestuurd te zijn 8)7 ), uiteindelijk is via de verzender een onderzoek gestart waarbij wij als ontvanger alleen moesten tekenen dat wij het pakket écht niet ontvangen hadden. Verder is het toch echt het risico van de verzendende partij.

Ik hoop dat jullie er samen uit komen!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:15

Ik heb een tijdje thuis gewerkt, en bijna iedere keer als ik een pakketje zou moeten ontvangen, was ik net even 10 minuten boodschappen doen.

Inderdaad, dat mensen het opnemen voor de bezorgers vind ik ook raar.
Ik krijg redelijk vaak pakketjes en als ik dan iedere keer vrij moet nemen om het pakketje aan te kunnen nemen (terwijl er vaak een levertijd tussen x en x aantal dagen staat) had ik allang geen baan meer gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:18

Ragdollcat schreef:
VivaLaVida schreef:
Al zet je er op; bij de buren afleveren. Dan nog kunnen ze dat niet doen. ... en bezorger krijgt er voor betaald en die moet gewoon zijn werk doen!

Ja en de besteller moet gewoon zorgen dat de bezorger niet te lastig/ moeilijk gemaakt worden om iets af te kunnen leveren.

Tijd is geld en de bezorger heeft meer pakketten rond te brengen dan enkel jouw pakket.

Ik begrijp ze wel hoor.

En het rare is men gaat nog klagen ook, terwijl ze eigenlijk zelf de oorzaak van is, bestellen en dan niet thuis zijn terwijl jouw adres wel door jouzelf als afleveradres is opgegeven.

OP mijn pakket zat en sticker:bij afwezigheid bij buren afleveren.
Allebei mijn buren waren thuis die ochtend. Je weet nooit wanneer ze komen leveren, want mijn pakket (van agradi) is met dan anderhalve week onderweg geweest.
Maargoed over de schutting flikkeren is makkelijker..

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:46

De DPD is echt vreselijk, ik kijk tegenwoordig wie bezorgt en als zij het zijn laat ik de bestelling over gaan..

Ze hebben bij mij ooit een dure aankoop in het houthok voor de deur gelegd ZONDER een briefje in de bus te gooien. Ik kwam er na veel gedoe en telefoontjes op een gegeven moment achter, door een topic hier op bokt waarin werd gezegd dat ze er een handje van hebben om handtekeningen te vervalsen en dingen gewoon ergens te (ver)stoppen.. Super vaag, gooi dan op z'n minst een briefje in de brievenbus :\

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:48

Ja, en erg makkelijk om te gaan zeuren terwijl je zelf iets had besteld wat thuis bezorgd moet worden en dan niet thuis zijn om het in ontvangst te kunnen nemen.

Ik denk dat het tig keren voorkomt en dat de bezorgers daarom zo laks en makkelijk/ slordig is geworden.

En dat mag natuurlijk niet en ook niet vervalsen van een handschrift. Maar ik begrijp ze wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:51

Ik laat uit principe mijn pakjes dan ook niet thuis komen. Ik heb daardoor ook geen enkel gelazer met de bezorgdiensten. Ik heb hier op kantoor overlegd en mag mijn pakjes gewoon hiernaartoe laten komen.

Maar dan nog vind ik het enorm laks van postbezorgers als ze een pakje maar gewoon in je tuin / langs de weg zetten omdat je niet thuis bent. Pakje is zo gestolen namelijk..

En wat ik ook niet vind kunnen is dat ze maar gewoon meteen naar het depot gaan / pakje ergens neergooien zonder aan te bellen. Terwijl er iemand gewoon voor thuis is gebleven.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:02

ik heb met zowel tnt en dpd problemen, komt door de weinige tijd en vergoeding per pakje van de bezorgers
Gelukkig hebben we nu al een tijd lang 1 vast een die weet wanneer iemand wel of niet thuis is en welke buren het voor elkaar aannemen.
Voorheen ook in de achtertuin/ schuur/ bij voordeur, ik heb al overal mijn pakjes gevonden, met of zonder briefje in de bus

ik hoop dat er een oplossing komt voor je verzending

Als ik het nu dringend nodig heb, laat ik het op mijn werk aankomen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:24

Ragdollcat schreef:
Ja, en erg makkelijk om te gaan zeuren terwijl je zelf iets had besteld wat thuis bezorgd moet worden en dan niet thuis zijn om het in ontvangst te kunnen nemen.

Ik denk dat het tig keren voorkomt en dat de bezorgers daarom zo laks en makkelijk/ slordig is geworden.

En dat mag natuurlijk niet en ook niet vervalsen van een handschrift. Maar ik begrijp ze wel hoor.

Onzin. Vaak staat er bijv "tussen 2 tot 10 werkdagen" moet je dan ook 10 dagen thuis blijven? Je krijgt niet altijd een dag, laat staan tijdsvak. Ik kan gewoon NIET begrijpen dat mensen dit gedrag van bezorgers normaal vinden. Ik laat ook alles thuis bezorgen en al ben ik niet thuis, ik heb wel betaald voor deze bezorgdienst dus moet het bezorgd worden. Kan dat niet bij mij, dan de buren. Je werk vind ik niet gepast om je persoonlijke pakjes te laten bezorgen, kan dat wel hartstikke mooi. Ik zou het alleen nooit doen. En je zou dus ook geen boodschapje meer kunnen doen oid want stel dat ze dan komen.

Ze komen maar gewoon lekker naar mijn huis, ben ik er niet probeer het dan morgen nog een keer en lukt dit niet dan de buren of postkantoor. Maar waag het niet om het ergens, al dan niet in het zicht, achter te laten.

Bezorgers doen gewoon hun werk bar slecht als ze handtekeningen gaan vervalsen en pakjes maar ergens achterlaten omdat ze anders niet betaald krijgen. Dat is ons probleem niet. Hun werk is bezorgen, postkantoor of buren.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:26

Ragdollcat schreef:

Ja, maar de meeste webshops geven een enorme tijdspanne ('levertijd 5-10 dagen'), moet je dan 5 dagen thuis gaan zitten wachten op je pakketje? Als het bedrijf bijv. zou kunnen laten weten dat het op een bepaalde dag geleverd gaat worden - dat wordt hier in de UK door sommige bezorgers wel gedaan! - dan kun je natuurlijk (proberen te) zorgen dat er iemand is om het in ontvangst te gaan nemen. Maar zoals ik al eerder zei; de tijd dat in ieder huis moeder de vrouw toch de hele dag thuis is met 't huishouden en een pot thee voor iedereen die langskomt is toch zo langzamerhand wel een beetje voorbij, veel mensen zijn toch overdag gewoon vaak weg, waar dan ook heen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:28

Je krijgt avn een webshop toch te horen wanneer een pakje is verzonden? :+ Dan hoef je geen 10 dagen thuis te zitten, maar alleen als je weet dat het pakje komt een dagje thuiswerken / vrijnemen?

Als de post bode dan niet aanbelt maar gewoon dumpt is dat echt asociaal. Als hij niet komt heeftie de volgende dag gewoon pech: dan ben je niet thuis, had hij maar op de juiste dag moeten komen.

Maar ik zou zelf bijvoorbeeld niet nodeloos pakjes thuis laten komen terwijl ik zelf nooit thuis ben zegmaar. Je hebt er altijd van die bezorgers tussen die daar niet mee om kunnen gaan, en als ik wat bestel dan krijg ik het graag in goede orde binnen :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:32

Dat krijg je niet altijd. Bezorgers dienen gewoon hun werk naar behoren te doen en daar hoort pakjes dumpen niet bij. Als jij als telefoniste werkt moet je ook de telefoon opnemen en kan je dat ook niet een keer niet doen omdat je een vervelende klant aan de telefoon heb gehad. Die telefoon is je werk dus moet je gewoon opnemen. Als je bezorger bent dien je te bezorgen en je tuin heeft geen pakje besteld. Als je niet thuis bent loop je naar de buren. Of postkantoor. Kom op zeg...ze moeten gewoon hun werk leren uitvoeren!

Edit: er niet mee om kunnen gaan? Gesprekje psych dan voor betreffende bezorger? Je belt aan, of er word open gedaan of niet. In het geval van niet loop je naar de buren of doe je nog een poging. Dan nog niet? Postkantoor. Moeilijk is het niet.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:46

Een dag vrij nemen omdat er een pakketje wordt bezorgd. :')
Mijn baas ziet me aankomen.

Bezorgers horen gewoon netjes hun werk te doen, niet thuis is bij de aangrenzende buren aanbellen en anders volgende keer beter. Ik wist trouwens niet dat zij betaald krijgen per bezorgd pakketje, dat is ook wel krom.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:50

Dat systeem vind ik ook krom en imo totaal belachelijk. Uurtarief lijkt me beter.