Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:12

Jans schreef:
Eventueel kan je de gemeente een brief schrijven met de vraag of er een hondenveldje kan komen. Die hadden wij in mijn ouderlijk dorp ook voor de mensen die niet naar het park of dijkbos konden lopen in het donker.

Daar is hier geen plek voor.

Alle grote velden in het dorp zijn sport/ speel/ijsbaan velden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:13

Die vrouw heeft volkomen gelijk, kom op zeg in een woonwijk ruim je toch gewoon die poep op als je een hond hebt? hier valt m'n mond echt van open hoor, poep opruimen hoort nou eenmaal bij honden, dat je het in een bos eens een keer laat liggen óke maar in een woonwijk? Als hondeneigenaren geen zin hebben om het op te ruimen laten ze hun hond maar lekker voor een eigen deur zitten :) (Als die vrouw er volgens jou/jullie geen last van heeft, wat maakt het dan uit om ze voor je eigen huis gewoon te laten? of stinkt het dan ineens wel?)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:14

_Marinke_ schreef:
Hier word overigens ook niks opgeruimd hoor... Staan zelfs geen bakken ervoor..

Wel weer zijn er genoeg mogelijkheden om je hond uit te laten, hondenveldjes, uitlaat bosje, van die hondenuitlaatstroken...

Niks van dat alles helaas.

Er wordt hier elke week gemaaid, dus dan is de poep ook weer weg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:15

Op het moment dat iemand zijn/haar hond laat poepen op het veldje en het laat liggen pikt ie ook telkens weer een stukje grond in. De kinderen gaan weer naar huis, die blijven niet liggen op dat veldje :+

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:16

vuurneon schreef:
Op het moment dat iemand zijn/haar hond laat poepen op het veldje en het laat liggen pikt ie ook telkens weer een stukje grond in. De kinderen gaan weer naar huis, die blijven niet liggen op dat veldje :+

_O-

Met maaien verdwijnt de poep niet, maar wordt het alleen even lekker verspreid.
Wat wil je nou horen eigenlijk? Dat het volkomen normaal is om niets op te ruimen van wat je hond achterlaat? Dat volledig bokt achter je staat als je de politie belt oid :?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:17

melody7 schreef:
Die vrouw heeft volkomen gelijk, kom op zeg in een woonwijk ruim je toch gewoon die poep op als je een hond hebt? hier valt m'n mond echt van open hoor, poep opruimen hoort nou eenmaal bij honden, dat je het in een bos eens een keer laat liggen óke maar in een woonwijk? Als hondeneigenaren geen zin hebben om het op te ruimen laten ze hun hond maar lekker voor een eigen deur zitten :) (Als die vrouw er volgens jou/jullie geen last van heeft, wat maakt het dan uit om ze voor je eigen huis gewoon te laten? of stinkt het dan ineens wel?)

Voor mijn tuin loopt de weg, dan 2 smalle grasstroken....daar worden 5 keer per dag 3 hondjes op uitgelaten die alleen dat stukje vol schijten en plassen.

Zal mij een zorg zijn.

Het weiland dat hier in de straat ligt met paarden stinkt een hoop harder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:17

Kitty1985 schreef:

Leuk! Spetterpoep :')

Wat zij doen is niet netjes, maar wat jullie doen (of willen) is ook niet netjes. Probeer hond dus niet dáár uit te laten of ergens anders voor de stoep/tuin. Gun elkaar gewoon z'n pleziertje Zij die stoep/tuin en jullie hebben zat andere plekken om die honden uit te laten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:18

Kitty1985 schreef:
_Marinke_ schreef:
Hier word overigens ook niks opgeruimd hoor... Staan zelfs geen bakken ervoor..

Wel weer zijn er genoeg mogelijkheden om je hond uit te laten, hondenveldjes, uitlaat bosje, van die hondenuitlaatstroken...

Niks van dat alles helaas.

Weg? Je bedoeld gehakseld en verspreid :=. Je woont wel in een lekkere frisse buurt, he :D.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:19

Kitty1985 schreef:

Dan doen ze het buiten het dorp, gelijk mooie verlichting erbij.
Poep van de straat.

Echt, ik kan me zo goed voorstellen dat die kinderen ook gewoon bij hun huis willen spelen.
En als echt overal hondenpoep ligt, overal. Gadver. Nou dan snap ik wel dat ze een stukje schoon wil houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:21

TS, ik lees nergens dat je het wel zou willen opruimen. Waarom doe je dat dan niet?
Valt me op dat je er steeds weer overheen praat.

En nee, iedere week grasmaaien helpt niet.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:21

Iris82 schreef:
Kitty1985 schreef:

Dan doen ze het buiten het dorp, gelijk mooie verlichting erbij.
Poep van de straat.

Echt, ik kan me zo goed voorstellen dat die kinderen ook gewoon bij hun huis willen spelen.
En als echt overal hondenpoep ligt, overal. Gadver. Nou dan snap ik wel dat ze een stukje schoon wil houden.

Waarom kunnen alle andere kinderen wel gewoon spelen op de toegewezen plekken en deze kinderen niet?

Mijn vader woont hier al 18 jaar, ik 4,5 jaar.
En nog nooit is er iemand geweest die heeft geklaagd over de hondenpoep puur omdat er zoveel speelmogelijkheden zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:23

Ik mocht ook als jong kind alleen in buurt van huis spelen, even 3 minuten verder lopen is voor een kind best ver van huis namelijk. (En hoe ouder ze worden, des te makkelijker natuurlijk maar op een bepaalde leeftijd is dichtbij huis of direct naast het huis wel zo handig.)

Overigens ts, vakantie is bijna voorbij. Dus de hele tijd jengelende kinderen zal meevallen. Voor je het weet is het eerder donker, kouder etc en heb je ze minder op straat.

Maar goed, ik stap liever over een spelend kind heen dan op een drol omdat de eigenaar te laks is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:24

Waarom maken andere mensen geen probleem van het opruimen van de poep en jij wel?

We vinden het allemaal heel normaal om paardenstront op te ruimen (de meeste dan), speelgoed op te ruimen, je afval op te ruimen, maar hondenstront moet maar blijven liggen omdat er elders
speelmogelijkheden zijn..

Eens krijg je te maken met de eerste klager...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:24

Je snapt het punt niet. De strook voor hun huis is OPENBAAR gebied, dus ook voor de kinderen. De hondenbezitters (althans, zij die hun honden laten schijten daar) zijn degenen die in mijn ogen dat gebied claimen, niet de mensen die hun kinderen daar willen laten spelen.
Als de kinderen daar elke dag hun speelgoed zouden laten liggen, zodat niemand er langs zou kunnen zou dat net zo storend zijn. Maar daar gaat het gewoon niet over!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:26

Tsja als er 15 honden (alleen al uit jullie straat) hun behoefte pal voor haar deur doen zou ik ook een een bordje gaan ophangen. :list: . Ik begrijp dat de situatie nu voor beide partijen vervelend zijn. Gemeentegrond kan ze inderdaad niet zo toe eigenen dus hangt het een beetje af van de goodwill van de hondenbezitters. Maar ik snap dat ze het wel leuk vindt om de kinderen voor de deur te laten spelen en het ook een beetje fris te houden wat betreft de stank en de vliegen.

Misschien een idee om eens rustig met mevrouw in gesprek te gaan eens op een nette manier erover van gedachten te wisselen en desnoods jullie eens samen tot de gemeente richten. Wellicht kunnen er een aantal plekken aangewezen worden waar honden mogen poepen (maar dan niet bij mensen voor de deur want dat vind ik echt goor) en kan er verder een opruimplicht ingesteld worden. Lijkt mij redelijk.

En verder vind ik het persoonlijk een beetje flauw om het nu op haar kinderen die herrie maken te gooien. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Ik denk dat ik in mijn jongste jaren ook wel wat buurtbewoners heb geërgerd. Maar misschien is dit ook iets om op een nette manier met de dame in kwestie te bespreken. Als jullie er echt niet uitkomen dan zou je altijd nog naar de gemeente kunnen gaan (of naar de rijdende rechter _-:( ) maar het lijkt me toch fijner als iedereen zich kan vinden in de oplossing of in ieder geval in de manier van omgaan en rekening houden met elkaar.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:28

Cayenne schreef:
TS, ik lees nergens dat je het wel zou willen opruimen. Waarom doe je dat dan niet?
Valt me op dat je er steeds weer overheen praat.

En nee, iedere week grasmaaien helpt niet.

Jawel hoor.

De grasstroken liggen er prachtig bij. Geen stank, geen hopen schijt geen kale plekken o.i.d.

Alleen bandensporen van de auto's.

Zoals ik eerder schreef, mijn honden zitten vrijwel de hele dag in mijn eigen tuin. En ga ik 's avonds naar het bos (voor zonsondergang, daarna mag je er niet komen i.v.m. o.a. de vossen).
als ik een p & p rondje doe, dan poepen ze meestal op ander veldje.
Op het betreffende veldje poept namelijk altijd een dikke herder(buren van gezin) dus willen mijn honden daar niet poepen.

Sammie schreef:
Waarom maken andere mensen geen probleem van het opruimen van de poep en jij wel?

We vinden het allemaal heel normaal om paardenstront op te ruimen (de meeste dan), speelgoed op te ruimen, je afval op te ruimen, maar hondenstront moet maar blijven liggen omdat er elders
speelmogelijkheden zijn..

Eens krijg je te maken met de eerste klager...

Niemand ruimt hier poep op....buiten het dorp ook niet. Word nergens gedaan hier in de gemeente.

Mootje1980 schreef:
Tsja als er 15 honden (alleen al uit jullie straat) hun behoefte pal voor haar deur doen zou ik ook een een bordje gaan ophangen. :list: . Ik begrijp dat de situatie nu voor beide partijen vervelend zijn. Gemeentegrond kan ze inderdaad niet zo toe eigenen dus hangt het een beetje af van de goodwill van de hondenbezitters. Maar ik snap dat ze het wel leuk vindt om de kinderen voor de deur te laten spelen en het ook een beetje fris te houden wat betreft de stank en de vliegen.

Misschien een idee om eens rustig met mevrouw in gesprek te gaan eens op een nette manier erover van gedachten te wisselen en desnoods jullie eens samen tot de gemeente richten. Wellicht kunnen er een aantal plekken aangewezen worden waar honden mogen poepen (maar dan niet bij mensen voor de deur want dat vind ik echt goor) en kan er verder een opruimplicht ingesteld worden. Lijkt mij redelijk.

En verder vind ik het persoonlijk een beetje flauw om het nu op haar kinderen die herrie maken te gooien. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Ik denk dat ik in mijn jongste jaren ook wel wat buurtbewoners heb geërgerd. Maar misschien is dit ook iets om op een nette manier met de dame in kwestie te bespreken. Als jullie er echt niet uitkomen dan zou je altijd nog naar de gemeente kunnen gaan (of naar de rijdende rechter _-:( ) maar het lijkt me toch fijner als iedereen zich kan vinden in de oplossing of in ieder geval in de manier van omgaan en rekening houden met elkaar.

Zoals ik eerder schreef.
Op de deze stroken na is er geen plek voor.
Alle veldjes zijn sport/speel/ijsbaan veldjes.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-08-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gelieve de wijzig-knop te gebruiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:29

En wat houd jou tegen om het goede voorbeeld te geven en wel op te ruimen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:30

Mijn collega ruimt anders in 'jouw' gemeente keurig achter haar hond op!
Bovendien is het een non-argument; als niemand het doet, is dat nog geen reden voor jou om het ook maar niet te doen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:32

En als anderen het niet opruimen, hoef jij dat ook niet te doen. Juist ja.

Edit: die dat vuurneon iets soortgelijks postte.
Laatst bijgewerkt door Saar88 op 06-08-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:32

Als jouw honden daar toch niet poepen.. wat is dan het probleem?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:33

Kitty1985 schreef:
Niemand ruimt hier poep op....buiten het dorp ook niet. Word nergens gedaan hier in de gemeente.

Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen.. *\o/*

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:34

Saar88 schreef:
Je snapt het punt niet. De strook voor hun huis is OPENBAAR gebied, dus ook voor de kinderen. De hondenbezitters (althans, zij die hun honden laten schijten daar) zijn degenen die in mijn ogen dat gebied claimen, niet de mensen die hun kinderen daar willen laten spelen.
Als de kinderen daar elke dag hun speelgoed zouden laten liggen, zodat niemand er langs zou kunnen zou dat net zo storend zijn. Maar daar gaat het gewoon niet over!

Laten we het maar niet over speelgoed hebben, dat slingert OVERAL.
Van de stoep af moet je sowieso omdat hun auto op de stoep staat.

Dat wij niet mogen komen op de plekken die de gemeente heeft aangewezen als speel/sport plekken lijkt mij logisch.

Maar om dan maar alles toe te gaan wijzen aan kinderen wordt een beetje van de zotte he

vuurneon schreef:
Mijn collega ruimt anders in 'jouw' gemeente keurig achter haar hond op!
Bovendien is het een non-argument; als niemand het doet, is dat nog geen reden voor jou om het ook maar niet te doen.

Dan woont die vast niet in mijn dorp, en ook niet in het dorp hiernaast. Want daar heb ik eerlijk waar nog nooit iemand wat zien opruimen
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-08-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gelieve de wijzig-knop te gebruiken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:35

Als ze het speelgoed na het spelen niet opruimen op dat veldje, kun je dan niet gewoon een neutraal gesprek aangaan zonder verwijten?

Overigens is dit probleem in 2011 al aangekaart:
De gemeente krijgt regelmatig klachten over overlast door hondenpoep en loslopende honden

purny

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:39

Ik ben eigenlijk heel benieuwd waar TS woont... dan zal ik daar zeker niet komen aangezien ik mijn schoenen nog schoon wil houden.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:40

vuurneon schreef:
Als ze het speelgoed na het spelen niet opruimen op dat veldje, kun je dan niet gewoon een neutraal gesprek aangaan zonder verwijten?

Overigens is dit probleem in 2011 al aangekaart:
De gemeente krijgt regelmatig klachten over overlast door hondenpoep en loslopende honden

Loslopende honden geen last van.
De buurhond is de enige hond die altijd los loopt.

Verder lopen vrijwel alle honden aan deze kant van het dorp aan de lijn.