Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Een Iban is ook opgebouwd volgens bepaalde regels.
Kinke schreef:Sammie, tuurlijk wel, je kunt alles op die faktuur zetten wat je maar wil. Heeft helemaal niets te maken met de gegevens die uiteindelijk in de echte overboeking terecht komen.

Raponsje schreef:Dat klopt Netje, maar op het factuur staat alleen het rekening nummer. Niet het Iban nummer.
Het is het correcte rekening nummer wat daar op staat trouwens.
Het door hen gebruikte Iban nummer lijkt trouwens niet eens op de mijne, snap dus ook niet waar ze het vandaan halen. Een cijfer omdraaien kan ik begrijpen, maar dit komt niet eens bijna overeen.
Stel mijn rekening nummer is 123456798
Dan hebben zij Iban nummer UK55558661 gebruikt.
Het is wel te doen waar het geld is gebleven. Want dat weten ze.. Ze hoeven alleen maar een belletje naar hun bank te plegen en/of hun rekening na te pluizen waar het geld dan is gebleven. Wat een kul allemaal.
meenemen dat je als ze geen gevolg geven aan jouw verzoek, eea uit handen gaat geven aan je jurist (er van uitgaande dat ze iets voor je kunnen doen) 
Raponsje schreef:Ik heb wel een rechtsbijstand verzekering hier, maar ik weet niet uit mijn hoofd of zaken in het buitenland daar onder vallen. Ook weet ik niet hoe het zit of ik gerechtelijke stappen kan nemen omdat ik geen Nederlandse nationaliteit heb en niet woonachtig ben in Nederland.
Er is een hele lieve bokker die me helpt een mail op te stellen. Het wordt nu gewoon een principe kwestie.
Want het is inderdaad HELEMAAL WEL HUNNIE SCHULD.
Netje schreef:Je kunt natuurlijk ook altijd nog zeggen dat je het op de site van Radar en Opgelicht gaat aanmelden. Publiciteit vinden dit soort bedrijven vaak niet leuk. Kan soms helpen(net als Consumentenbond voor als je een geschil hebt met een leverancier van het een of het ander).