Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 05:39

Over zo'n overlijden heb ik ook eens een heel bizarre droom gehad.
Ik was met mijn vriend op de vlucht voor een bende die ons iets wilde aandoen. Opeens kwamen bij de rand van een donker bos met ervoor een groene wei, en daar stond mijn oude paardje rustig te grazen. Mijn oude paardje stond op dat moment irl ergens een heel eind van mij vandaan te genieten van haar oude dag onder de hoede van hele goede mensen. En ik wist dat haar diagnose was dat ze op elk moment kon gaan en had de belofte dat als ze het niet meer aankon zij haar ook niet langer zouden laten lijden. Ik droom heel zelden over haar en als het al was dan had het een of andere vrolijke toon.
Ze was daar op haar gemakje aan het grazen en ik geraakte helemaal in paniek. Want die bandieten zouden haar vinden zo en zouden mij zeker willen kwetsen door haar iets aan te doen. Dus ze moest met ons mee het donkere bos in vluchten en ik probeerde haar wanhopig mee te krijgen en op te jagen richting bos. Maar zij bleef gewoon rustig grazen en negeerde mijn wanhopige pogingen volledig. En toen ebde mijn paniek weg en kreeg ik plots een gevoel van geruststelling over me heen. Opeens dacht ik "Weet je, het is goed geweest zo, jij redt het wel", en ik liet haar achter terwijl ik wegliep in veiligheid.

's avonds kreeg ik het bericht dat ze er niet meer was.

Ik heb altijd in puur toeval geloofd maar ik kan nog steeds niet begrijpen waarom ik puur toevallig net zoiets ga dromen.

En een vrolijker noot van toeval: Ooit eens een opleiding begonnen waar ik aan begon zonder dat ik iemand kende. Stond daar in mijn eentje tussen honderden studenten te wachten tot we in een grote zaal mochten gaan zitten en dan ingedeeld werden in klassen. Ik zag er ergens een meisje staan, dacht "die ziet er wel sympathiek uit" :+ en ben naast haar gaan zitten. Toen ik met een andere buur daar begon over mijn woonplaats, sprak dat meisje mij plots aan "kom jij ook van daar, ik ook!", bleken we dorpsgenoten te zijn, in dezelfde klas te komen te zitten en we zijn hele goede vriendinnen geworden. Vond ik ook wel toeval dat ik toen uit àl die honderden studenten besloot om net naast haar te komen zitten :+ .

Kirsha

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 05:58

Wat een idiote (maar wel leuke) verhalen allemaal.

Mijn grootste 'toevalligheid'... Ik had een ketting gekregen van mijn (toenmalige) vriend. Klein halfjaar later ging de relatie uit, had er niet meteen bij nagedacht om die ketting af te doen. Was ook niet nodig, de volgende dag viel het ding vanzelf van mijn nek af. Was ie kapot...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 07:17

Wat een verhalen hier zeg!
ik moet zeggen dat ik ook vaak van die gekke dingen heb mee gemaakt.

Snachts wakker worden en aan bewoners van stage denken (is meerdere malen gebeurd) en dan de volgende ochtend horen dat die bewoner(s) rond dat tijdstip dat ik wakker werd waren overleden.

Een ring verloren tijdens het uitmesten in mijn stal (een ring die ik van m'n mams had gehad toen ik voor t eerst ongesteld werd :+ dus wel waarde heeft) heel m'n stal door gezocht nergens te vinden. mest mijn moeder de volgende dag mijn stal uit en sta ik m'n paard te poetsen rold zo die ring voor mijn voeten. niet beschadigd of verbogen, niks!

En nadat mijn pony was omgekomen heb ik een ketting laten maken met haar naam erop, deze had ik net in de middag opgehaald en ben toen erna naar de plaats toe gegaan waar de stal stond. Daar was het een onwijze bende met modder en puin. Merk ik dat ik mijn ketting ben verloren. en hoe het kan ik snap het niet, ketting is aan een klein haakje aan de binnenkant van mijn shirt blijven hangen. als dat niet was gebeurt was ik haar ketting verloren op precies dezelfde plek als ik mijn pony ben verloren.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:03

Toen ik een jaar of 3 was, liep ik met m'n moeder en m'n oma in de v&d. Als klein kind loop je dan een beetje tussen de rekken te spelen, tot ik met een gouden armband naar m'n moeder liep. 'Goh.. Die lijkt veel op de jouwe ma' zei mijn moeder nog tegen mijn oma. Oma begon te lachen 'ja inderdaad' waarbij ze d'r arm wat omhoog deed, en mama en oma zagen dat de armband niet alleen veel op die van oma leek, maar dat het die van oma was.
Ik had m dus gevonden, nog voordat ze 'em kwijt was.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:03

Er schiet me er opeens nog een rare ervaring binnen.
Is een jaar of 4 geleden.

Mijn konijn was smorgens opeens heel erg ziek en ik heb haar naar de dierenarts gebracht.
Omdat ze moest blijven ben ik toch maar naar het werk gegaan.
Daar aangekomen werd ik eigenlijk bijna meteen gebeld, dat het heel slecht ging en dat ik haar beter kon laten in slapen.
Ik gauw weer weggereden van het werk.
Een paar minuten later werd ik alweer gebeld, dus auto langs de kant en toen kreeg ik te horen dat ze uit haar eigen al overleden was.

Een paar weken later was ik met een vriendin gewoon een rondje aan het rijden en we kwamen ook over die weg waar ik te horen kreeg dat ze overleden was.
En wat steekt er de weg over precies op die plek waar ik dat te horen kreeg?
Een konijn met een stuk of 6 jongen.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:49

Goh, ik heb dikwijls van die dingen. Vooral in mijn dromen kan ik goed mensen aanvoelen.

Zo heb ik een goede chatvriend uit Engeland, maar die heb ik nog niet gezien. Op een zondag moest hij voor het werk naar Londen. Die dag hoorde ik niks van hem wat dus ook logisch was. 'S avonds droomde ik echter dat hij een accident had. De volgende dag was ik toch ongerust, aangezien ik geen telefoonnummer heb en ik dacht 'stel dat er nu echt iets gebeurt, wie gaat mij dan verwittigen?'. Die dag stuurde hij mij volgend bericht: hey i need some cheering up. my colleague was in a car crash yesterday. I was meant to be in that car'

Ik heb ook heel dikwijls dat ik aan hem denk bv. midden in de nacht. Als ik dan op mn gms kijk heeft hij dan juist een berichtje gestuurd :-)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:30

Jeetje wat een verhalen komen hier voorbij zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:33

Oh, ook wel een mooie!

Vorig jaar 21 juli was ik op de verjaardag van een vriendin en we hadden het over het breken van botten (iets waar we allebei wel wat ervaring mee hadden) en grapten over dat ik wel weer de volgende zou zijn en dat we allebei een tattoo moesten nemen met de tekst 'Breakable'.
De volgende dag viel ik van mijn paard en brak ik mijn heup :')

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:55

Jaren geleden had ik een shetmerrietje, ze was drachtig en 2 maanden daarna uitgerekend. Op een nacht had ik ineens het gevoel "ik moet beneden kijken" dus uit bed. Ga nooit 's nachts naar buiten maar nu wel, vind ik haar met weeen (helaas). Het veulentje had er nooit goed uit kunnen komen omdat het overleden was...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:50

Op mijn verjaardag kijken 2 vriendinnen (die elkaar niet eerder via mij gezien hadden) elkaar aan "he.. had jij niet ooit met R.?"
Bleek dat zij als 14/15 jarige met 2 broertjes een relatie hadden.
Ik hoor die namen.. woonplaats.. Hé, daar stond ik toen in Frankrijk naast op de camping.
En wij vonden die vader zo raar, want die staarde zo naar mijn moeder.
Na een week zei die vader tegen mijn moeder:"jij herkent mij niet hé, wij zijn collega's geweest"
Dus ik had vakantie gevierd met de toenmalige vriendjes van mijn vriendinnen die weer de zoons waren van mijn moeders oud-collega ergens in Frankrijk :')
Hoe klein kan de wereld zijn :D

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:05

Het paard dat ik 3,5 jaar geleden zou krijgen als eerste eigen paard is sinds januari dit jaar mijn tweede paard geworden! Heel toevallig allemaal want dankzij Bokt kwam ik met zijn toenmalige eigenares in contact die het paard van de slacht had gered...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:11

Eind vorig jaar bedacht ik me dat ik het toch een beetje rustiger aan moest gaan doen.
Ga ik met mijn paard een buitenrit maken samen met manlief op de mountainbike. Onze kinderen logeerde bij opa en oma.
Zijn we bijna in het bos, glijdt mijn paard uit en klappen we om waarbij hij op mijn voet valt. (ben ik nu nog van aan het herstellen.) Hoor ik ineens in mijn hoofd:"Zo nu moet je wel rustiger aan doen!"
Ik wist ook meteen dat het mis was met mijn voet en paar uur later kreeg ik inderdaad op de SEH te horen dat ik het botjes gebroken had, daarnaast hebben al de banden, pezen, spieren, etc in mijn voet ook de 700 kilo op zich gehad en blijf ik daar met blijvend letsel zitten omdat die te ver uitgereikt zijn. Ook nog paar ribben gekneusd.
Kreeg later te horen dat ik drie maanden met krukken moest lopen en dat het herstel in totaal wel 9 maanden zou gaan duren.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:14

Toevallig had ik laatst bedacht dat als er zo'n soort topic zou komen ik dit verhaal zou plaatsen dus bij deze: :+

Ik pikte toevallig een gesprek op van een stalgenootje over dat haar vriendin was bevallen van een dochter. Nou kende ik diegenen helemaal niet trouwens. En ik had dus een naam in m'n hoofd van hoe ze zou kunnen heten(weet nu niet meer welke). En toen vertelde ze even later de naam tegen diegene en dat was dus precies de naam die ik net bedacht had! Echt super raar, want het had natuurlijk elke willekeurige meisjesnaam kunnen zijn.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:14

Dat heet volgens mij "Synchroniciteit".

"Een bekend 'populistisch' voorbeeld van synchroniciteit:
Je denkt aan iemand die je al een tijd niet hebt gezien of gehoord en tegelijkertijd gaat de telefoon. Aan de lijn is de persoon aan wie je juist dacht.
De werkelijke essentie gaat echter veel verder."
Laatst bijgewerkt door jackyline op 06-08-13 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:17

Of je komt ergens in een dierentuin heel toevallig een meisje tegen die dezelfde naam heeft als je dochter en ook nog hetzelfde brilmontuur heeft wat eigenlijk geen typisch meisjesmontuur was en dat meisje was net als mijn dochter ook een jongens-meisje en geen meisjes-meisje.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:20

In de brugklas kwam ik in een klas waar ik eigenlijk niemand kende, en in een van de kennismakingsopdrachten werd je gekoppeld aan iemand die in dezelfde maand jarig was als jij. Dat meisje en ik werden bevriend en toen zij voor het eerst bij mij thuis kwam keek mijn moeder haar al een paar keer aan met een frons op d'r gezicht alsof ze heel diep aan het nadenken was.

Na een uurtje kwam het, waar ze woonde, wat har achternaam was en of haar moeder dit of dat heette, of ze een hond en een zus had. Mijn moeder wist vanalles over haar. Heel bizar voor ons, want wij hadden geen idee.

Bleek uiteindelijk dat haar moeder en mijn moeder in een zwangersschapclubje hebben gezeten en dat we tot ons tweede regelmatig bij elkaar kwamen. Ik heb dus ook babyfoto's waar zij op staat en mijn moeder heeft kaartjes van mijn eerste verjaardag bewaard en daar zit er ook een tussen die haar moeder heeft gestuurd. Hoe toevallig dat je elkaar op die manier weer tegen komt.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:21

Toen ik net een paar maanden een relatie had met mijn vriend was ik foto's door aan het kijken van mijn bestuursjaar, dat was ruim een jaar voor onze eerste ontmoeten. Vond ik daar een foto waar hij ook op stond! We zitten op dat moment echt nog geen twee meter bij elkaar vandaan, met de ruggen naar elkaar toe, foto was genomen op een of andere borrel waar echt maximaal 10 personen rondliepen!
Toen ik dat aan hem vertelde en we er eens over na dachten, bleken er achteraf gezien minstens 10(!!) gelegenheden te zijn geweest waar wij allebei op hetzelfde moment waren. Toch hebben wij elkaar daarbij nooit ontmoet. Eigenlijk maar goed ook... tijdens al die momenten had minstens 1 van ons een relatie. De eerste keer dat we elkaar wél ontmoetten waren we allebei single.

Ook nog heel grappig: aan het begin van mijn studietijd begon ik met rijden bij de studenten rij verenging. Bij mij in de les zat één bepaalde studente, die mij enorm aardig vond, want wij deden dezelfde studie. Ik vond haar vervelend, maar aangezien haar vaste paard naast mijn vaste paard stond sprak ik haar noodgedwongen heel veel.... Na een tijdje kreeg ze een relatie en vertelde zo af en toe wat over haar vriend. Precies toen was mijn relatie net uit, daar voelde ik me erg rot over en om mezelf wat op te beuren dacht ik 'ach, als zelfs zij een leuke vent kan vinden, is er iemand voor iedereen!'

Een paar jaar later bleek ik daar gelijk in te hebben en kwam ik een erg leuke vent tegen waar ik nu al 2,5 jaar mee samen ben.
Nu zal je wel denken: dat is toch niet zo bijzonder? Nee, op zich niet, ware het niet dat van alle mannen op deze wereld, die enorm leuke vent dus haar ex is!
Heeft één nadeel: ze hebben een flink aantal gemeenschappelijke vrienden, waardoor ik haar helaas met enige regelmaat tegen kom op feestjes, borrels en andere gelegenheden.....

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:22

Mickey schreef:
Of je komt ergens in een dierentuin heel toevallig een meisje tegen die dezelfde naam heeft als je dochter en ook nog hetzelfde brilmontuur heeft wat eigenlijk geen typisch meisjesmontuur was en dat meisje was net als mijn dochter ook een jongens-meisje en geen meisjes-meisje.

Zo had ik iemand die een paar straten verderop woonde, met dezelfde naam als ik (en ik heb niet een veelvoorkomende naam) en ze was op precies dezelfde dag geboren in hetzelfde jaar. En we reden allebei paard.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:27

Niet over mezelf, maar wel over mijn moeder..
Mijn moeder kreeg 3,5 jaar geleden een vriend, en toen hij voor de eerste keer hier binnenkwam klonk een bepaald nummer op de radio. Nu is die relatie een paar weken geleden overgegaan, en mijn moeder vertelde dat toen hij voor de laatste keer de deur uit liep, dat zelfde nummer klonk! Vind ik ook best bizar..

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:27

Ik was een keer in het bos aan het rijden en ik reed naar het oosten van het bos. Opeens komen we aan de rand van het bos in het westen. Mijn paard weet altijd precies hoe hij terug komt naar stal en op de terugweg wordt hij altijd sneller. Ik was helemaal in de war en begrijp vandaag de dag niet hoe ik daar gekomen ben. Het rare is dat mijn paard aldoor om wou keren en tot de stal aan toe (5 km) heb ik hem lange teugel gegeven en hij wou aldoor terug naar het bos. Dat ik nou in de bonen ben okay, maar mijn paard had precies hetzelfde….. :?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:30

Laatst ook iets aparts meegemaakt.
mijn zus die kan geen kinderen krijgen ( iig niet op de natuurlijke manier) dus hsd zij besloten om een 2de hond te nemen, ter vervanging van een kind. Paar weken geleden is ze erachter gekomen dat ze zwanger is!
geweldig nieuws natuurlijk.
Maar een paar dagen later vond zij haar nieuwe hond (puppy) dood in de bench geen doodsoorzaak gevonden waarschijnljjk hartstilstand.
Alsof de puppy was gekomen om haar leven aan een baby te geven, en dat was gelukt en ze is weer weggegaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:38

Mijn moeder is ooit haar trouwring verloren. 20 jaar later staat er plots een kleine advertentie in het regionale weekblad: '20 jaar geleden werkte ik als cassiere bij een lokale supermarkt en heb daar ooit een trouwring gevonden. Bij het opruimen van mn huis kwam ik hem weer tegen. Als u deze herkent kunt u hem bij mij komen ophalen". En jawel: dat was mn moeders trouwring :D

Zo bleek mijn beste vriendin op de middelbare school gelijk met mij gedoopt te zijn. Staan we daar op elkaars doopfoto's :))

Dat verhaal van Urielle is creepy := Kan me voorstellen dat je dan wel even een kop koffie nodig hebt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:38

Raponsje schreef:
Bijna 10 jaar geleden toen ik een jaar of 17 was had ik een vriend. Na een gezellig avondje naar de bioscoop samen had ik die nacht gedroomd dat hij vreemd ging met een meisje met zwart haar en een rode trui / vest.

Een aantal dagen erna vertelde hij dat hij vreemdgegaan was en verliefd was op haar.
Toen op msn had hij een foto van hun samen.. zij zwart haar en een rood vest aan.

Ja hier ook hetzelfde. Echt weken lang gedroomd dat hij met een meisje aan het smsen was en dergelijke. Zocht er niks achter, ik droom al mijn hele leven elke nacht wel rare dingen die heel echt lijken. Onze relatie zat ook goed, had eigenlijk geen redenen om 'in het echte leven' onbewust te denken dat hij vreemd zou gaan..

Wel dus!

En ook een keer toen vroeg mijn zus aan mij of een bepaald shirt haar goed stond. Echt ineens schoot mij de gedachte te binnen dat ze wel zwanger leek!
Hoe groot was die kans, ze was pas 19. Week later kwam toch het nieuws. Evenals de keer dat iemand mij op 16 jarige leeftijd vertelde dat ze zwanger was, ik dacht " dat wordt toch een miskraam"..Schrok van mijn eigen gedachten, maand later gebeurde dat inderdaad. Ben er misselijk van geweest.. %) Is toch toeval dat je dingen denkt die later echt gebeuren!

Maar naast dingen denken die vervolgens gebeuren.. Mensen ineens tegen komen aan de andere kant van het land, tegelijk hetzelfde zeggen... Allemaal van die leuke toeval momentjes!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:39

Ik kan dingen dromen dat ik ga meemaken op plaatsen waar ik nog nooit ben geweest en dan na enige tijd op die plaats kom en het meemaak. En dat kan dan bijvoorbeeld in een ander land zijn :)

's nachts wakker schieten en met een angstig gevoel en dat is zo'n 2 weken gebleven, omdat ik mijn moeder naar mijn gevoel iets aan de hand zouden krijgen. Ja hoor, zwaar auto-ongeluk...

In 2005 ben ik iemand heel dierbaar verloren. (Neef die eerder een broer was voor mij) Iets zei me dat ik die persoon die dag nog moest zien, dit heb ik ook gedaan (vooral omdat die persoon niet dichtbij woonde).
Die nacht schiet ik wakker vol angst en barstende hoofdpijn en hoorde geschreeuw als achtergrond.
Bleek hij in een nachtwinkel een kogel door het hoofd te hebben gehad omdat hij zich verweerde omdat een van de overvallers de kassierster wou misbruiken...

Dit is in november gebeurd en voor Kerstmis had hij al een cadeautje, dit heb ik uiteindelijk van zijn ouders gekregen.
Bleek een hangertje te zijn en dat draag ik ALTIJD! Als ik het uit moest door omstandigheden dan voelde ik mij altijd heel down worden... Iets zegt me dat het zo heeft moeten lopen :)

Er zullen nog meerdere dingen zijn, maar daar kan ik niet op komen nu.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:40

Yep, hier dit weekend nog. Mijn paard is 's nachts uitgebroken, in de sloot gevallen. Toevallig sliep mijn stalbaas op stal, had ze toevallig de honden bij en liep haar paard wonder boven wonder via het erf terug naar huis (alsof hij hulp ging zoeken). Door al deze toevalligheden samen hebben we mijn paard kunnen redden, anders hadden we hem nooit op tijd kunnen vinden. het hele verhaal heb ik toevallig (:p) net ook in een topic gezet: [VVDD] Jaarling hengst redt paard van dood