Ik heb een paard en een pony op circa een kwartiertje auto rijden van mij thuis staan. Inmiddels is mijn zoontje 10 maanden.
Mijn paarden staan in de wei, dus alles zelf doen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik tot 4 en een halve maand kunnen rijden. Toen deed het pijn omdat je bekken tijdens je zwangerschap week wordt. Er heeft nog 2x een meisje opgereden onder mijn begeleiding maar het is een apart paard waardoor ik hem erna op vakantie heb gezet... dit was geen probleem voor hemm. Hij gaf zichzelf beweging. Op een paar keer mennen na dan... dit heb ik gedaan tot 7 mAnden zwangerschap. .. toen zat mijn buik in de weg om op de bok te stappen haha
Tillen is niet verstandig tijdens een zwangerschap dus mijn vriend heeft met water en voer gesleept... gezien het feit dat paarden niet zijn hobby zijn, was dit toch wel erg lief van hem

Na de bevalling, heeft het een maandje of 3,5 tot 4 geduurd voor ik weer op mijn paard zat. Ik had een beetje problemen met het genezen van de knip en mijn paard is nogal stevig gebouwd waardoor ik het niet eerder wou.
Nu ondertussen hobbelen we wel weer wat rond (1 x per week is het streven. ..). Mijn vriend of de opa's en oma's letten dan op (meestal mijn vriend) bij het gewone verzorgen gaat mijn zoontje vaak gewoon mee, is hij lekker even buiten geweest. Ook wandelen we regelmatig met kinderwagen en de 2 paardjes...
Het is allemaal wel te doen... maar om nou te zeggen dat ik nog fanatiek bezig ben met rijden of mennen? Nee... maar zo erg is dat naar mijn idee niet voor paarden die in een kudde 24/7 buiten staan.
Edit: na de bevalling heeft een vriendin met paarden in de buurt de paarden verzorgd gedurende een weekje of 2. Tussendoor ging mij vriend een paar keer kijken zodat ze voor ons gevoel even een bekende zagen. Na anderhalve week ben ik weer de eerste keer er heen gegaan (lekker emo door de hormonen haha)
Wat trouwens wel heel erg leuk was, was om te zien hoe beschermend en voorzichtig de paarden met me waren gedurende de zwangerschap
)
)

, hoefte ik zelf niks meer te doen.. Nou dat is heerlijk haha.