Mes en Vork eten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Mes en Vork eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:30

Ik vond het echt een afknapper wanneer een jongen niet netjes kon eten.
Inmiddels getrouwd hoor ;-)

Goed bezig ts!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:34

Imo is netjes eten en "zoals het hoort" nog een verschil :) Iemand kan zijn vork en mes wel op de juiste manier vasthebben etc... als diegene smakt dan vind ik het niet onder netjes vallen. Zo ook andersom.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:37

Hoe moet je een taartje eten? Moet je dan het vorkje ook links vasthouden?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:49

Als ik het zo lees hier ben ik een behoorlijke barbaar _O-

Ik snij met rechts, pak dan alles over en schuif met m'n mes een hap op m'n vork om daarna met rechts de vork te liften. Als ik dat met links doe ga ik bibberen en verlies ik m'n eten onderweg naar boven... Verder eet ik alles in stukken, dus eerst aardappelen, dan groente en dan vlees, mits er natuurlijk verschillende onderdelen zijn.

Maar liever op deze manier dan alles onderkliederen :D Ik zou kunnen oefenen, maar volgens mij heeft niemand er last van dus ik laat het lekker zitten. En vergeleken met mijn vriend ben ik heilig, die kan niet eten zonder vlekken.

Maar als je er zelf last van hebt is de enige oplossing toch oefenen. Ik vind het persoonlijk wel onduidelijk wát nou precies de goede manier is, iedereen zegt en vindt wat anders.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:51

Gewoon met stokjes eten .. :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:53

Air schreef:
Imo is netjes eten en "zoals het hoort" nog een verschil :) Iemand kan zijn vork en mes wel op de juiste manier vasthebben etc... als diegene smakt dan vind ik het niet onder netjes vallen. Zo ook andersom.

:j en dan vind ik persoonlijk het "gewoon netjes" idd niet smakken, niet met mond open en niet overdreven met je armen zwaaiend/ graaiend/ stotend en wachten tot alles op tafel staat, evt bediening/ kok klaar is met vertellen en wachten tot iedereen kan beginnen met eten toch wel belangrijker dan of je nu echt precies je bestek goed vasthoudt :) al hoop ik wel dat dat iets beter is dan een kind van 3 :=
Laatst bijgewerkt door grid op 31-07-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:54

Niks van aantrekken zo eet ik ook: snijden met rechts en dan wisselen en in mijn mond duwen met rechts. Niemand die daar ooit iets van gezegd heeft hoor.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:40

veersche schreef:
Niks van aantrekken zo eet ik ook: snijden met rechts en dan wisselen en in mijn mond duwen met rechts. Niemand die daar ooit iets van gezegd heeft hoor.

Moet er dan wat van gezegd worden?
Wanneer iemand niet netjes eet zoals grid net omschreef, zou het voor mij wel een reden kunnen zijn om iemand niet meer uit te nodigen om te komen eten, of afknappen op een "jongen".

Ieder z.n ding, maar eetgewoontes kunnen best belangrijk zijn.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:42

Haha leuk, ik kon het eerst ook niet! :D
Ook deed ik het op precies dezelfde manier als jij :j
Mijn ouders wilden het me steeds leren, maar daardoor had ik er geen zin meer in en deed ik het nooit :')
Maar ik ging ook wel eens bij vriendinnen eten en dan schaamde ik me toch,
na veel oefenen is het gelukt! Er is hoop :P
Het voelt misschien op het begin onhandig, maar het komt echt goed :j

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:44

Ik kan het ook niet hoor :+
Als ik in een stuk vlees snij, lijkt het niet of ik iemand aan het slachten ben ofzo :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 19:54

Wat fijn dat jullie allemaal zo goed reageren. :oo Echt niet verwacht!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:58

TS, Ik eet precies zoals jij.
Ik ben nu 32 jaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik er, ondanks regelmatig buiten de deur eten, nog nooit commentaar op heb gehad.
Ik ben ook zeker niet van plan om er iets aan te gaan veranderen, hihi!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:22

Plien91 schreef:
Hoewel ik redelijk onhandig ben, heb ik het me wel eigen gemaakt om redelijk netjes met mes en vork te kunnen eten. Etiquetteregels zoals niet met je ellebogen op tafel / buitenste bestek eerst / etc. heb ik vanuit huis niet heel duidelijk meegekregen maar probeer er wel om te denken.
Wat ik nog het moeilijkste vind is om niet met mijn mond naar de vork/lepel toe te gaan maar andersom. Zo vaak valt dan het eten onderweg van de vork af, meestal vlák voor mijn mond. Heel leuk als je met een witte broek aan net een hap spinazie wilde nemen >;)

Zo herkenbaar _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:25

Ik kon het vroeger ook nooit, dan kreeg ik al kramp in me hand als ik een mes of vork 1 minuut in m'n hand had.. Nu ben ik het gewoon gewend en ik schrok gister dat ik opeens patat aan het eten was met vork haha!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:46

Oh ik eet ook zo haha, ik snij met rechts maar wil ook graag eten met rechts dus wissel constant.
Wist niet eens dat dat 'niet mocht' :')