Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:55

Kayleigh_ schreef:
Anoeska, ik snap wel dat je snel op zo'n bedrag zit, maar dat verandert mijn persoonlijke financiële situatie niet. Daarom vind ik hun reactie ook zo jammer. En dan nog beginnen over 'dat dat meer zegt over mij als vriendin', dat kwetst gewoon.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Da's ook gewoon stom om te zeggen. Maar voor de lieve vrede zou ik even die ademhalen, en er een telefoontje aan wagen. Wat je wél wil en wat je wél kan betalen. Als ze dan nog stom doen, dan kunnen ze de boom in!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:57

100 euro voor een dag vol activiteiten waarbij je ook deels betaalt voor iemand anders is an sich niet heel veel. Ga je met z'n tweetjes bij wijze van spreke naar de sauna, uit eten en daarna nog op stap dan zal je ook zoiets kwijt zijn. Maar het is wel een groot bedrag, zeker als je student bent.
Ik had vorig jaar ook twee vrijgezellenfeesten en twee bruiloften in krap een maand tijd. Nou dan lopen de kosten even flink op, heb pittige bedragen moeten pinnen.
Bij één van de vgf kon ik niet op tijd aanwezig zijn ivm werk en heb ik dus een activiteit gemist. Maar ik heb ook minder betaald. Dus wellicht kan TS ook zo'n oplossing vinden met de zussen van de bruid.
Want ik snap ook wel dat de zussen balen van het feit dat ze hun best doen om iets leuks te organiseren conform de wensen van de bruid, maar een vriendin het belachelijk vindt wat er gepland is en er €25 voor wil betalen. Hou die mening dan voor je, maar zeg dat je helaas niet het budget hebt om de hele dag aanwezig te zijn maar graag na het avondeten nog een stukje van de dag mee wil maken. Dat komt denk ik al heel anders over.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:00

Ik vind € 100 vrij normaal voor een vrijgezellenfeest, je zit er zomaar op met ene activiteit, eten en drinken.
Daarnaast valt het niet mee om dit aan te kaarten zonder dat ze die dag wat van je vinden.
Melden dat je niet kunt, of slechts een deel of accepteren is de boodschap.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:01

Een hele dag kan ook echt voor de helft van het geld, maar dan moet je zelf ook wat ondernemen en niet alles uitbesteden.
Ik heb een vrijgezellenfeest gehad van nog geen 50,-, waarbij we zelf de high tea en de bbq organiseerden.
Ik heb er zelf 1 georganiseerd van nog geen 50,-. Wel even eigen lunchpakketje mee en 's avonds stappen op eigen kosten, maar verder 'all inclusive'. (wel al 6 jaar geleden)
Het is maar net wat je wilt. wat de vrijgezel leuk vindt kan je vaak in vele vormen gieten.
Niet alles hoeft geld te kosten, en als het geld kost kan je volgens mij nog redelijk wat onder het kopje 'groepskortingen' afdingen.
Ik blijf erbij dat 100,- veel geld is.
Laatst bijgewerkt door Nickas op 30-07-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:02

Is het niet een idee om te vragen aan de zussen om pas vanaf het dineren aan te sluiten? Dan kan je later alsnog kijken of je ook mee gaat om te stappen. Zijn ook de iets leukere dingen om te doen met onbekende meiden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:04

Is er van te voren niet geïnventariseerd wie hoeveel kon missen?

Ik ben tot nu toe drie keer afgehaakt bij een vrijgezellenfeest. Voornamelijk om de kosten, maar ook omdat ik er gewoon het type mens niet voor ben. Ik heb geen vriendengroep, maar wel 'losse' vriendinnen, die vaak wel weer een vriendengroep hebben. Dan zit je dus te midden van mensen die een heel andere gezamenlijke geschiedenis hebben dan jij en de bruid, en vaak voel ik me daar niet prettig bij. Heb maar één vriendin wiens vriendinnen me ieder jaar op haar verjaardag weer hartelijk begroeten, veel vriendengroepen lijken buitenstaanders maar irritant te vinden.
Het lijkt ook wel steeds grootser te moeten. Als bruid wil je een groot (en duur!) vrijgezellenfeest, een grootse bruiloft en op die bruiloft liefst ook nog zo dik mogelijke enveloppen. Ik zou me als bruid kapot schamen om mijn vriendinnen 100 euro pp te laten betalen voor een dagje weg ter ere van mijn bruiloft. Weet dat de vrienden van mijn ex-schoonzus voor haar bruiloft zo 600 euro per stel kwijt waren (vrijgezellenfeest man/vrouw, kleding, stukje met rekwisieten en pakjes en cadeau). Da's toch idioot?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:04

100 euro voor een vrijgezellenfeest ben je wel snel kwijt ja haha. Maar je moet je niet schuldig voelen hoor, het is ook hartstikke veel geld en ik vind dat je vriendin dat heel goed zou moeten begrijpen :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:06

Volledig eens met Manzano, je moet je vriendin hier niet mee lastig vallen!! Ik heb onlangs mijn vrijgezellenfeest gehad en ben ongelofelijk blij dat ik van alle financiële (af)handelingen niks heb meegekregen.

Ik persoonlijk vind € 100,- ook absoluut niet veel voor een vrijgezellenfeest (neemt niet weg dat het wel veel geld is maar niet voor een dagvullend programma). Kun je niet gewoon alleen aansluiten bij het stappen o.i.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:08

Dreamybol schreef:
Is er van te voren niet geïnventariseerd wie hoeveel kon missen?

Er is alleen een datum besproken. Een budget was achteraf wel slim geweest zodat daarop de planning kon worden afgestemd. Maar ja...

Verder ben ik geheel met je eens dat het tegenwoordig groot, groter, grootst moet zijn. Toen mijn tante vier jaar geleden trouwde hadden de dames een bescheiden avondprogramma en de mannen gingen een avondje gokken. Ik dacht eigenlijk dat zoiets normaal was... := Blijkbaar niet meer...

Sees

Re: Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:11

Kayleigh, waarom sluit je niet gewoon slechts voor een dagdeel aan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:12

Ik heb aardig wat gehoord en gezien over vrijgezellenfeesten, maar in je blote tetten fietsen lijkt mij nou niet echt de bedoeling. Is ook geen humor ook. Een pruik, een gek pak of shirt oke, maar blotte tetten never. Lijkt mij dat je dat ook kan weigeren. Aan mij zouden ze iig een verkeerde hebben, maar wie komt er nou op dat idee?

Wat voor soort vrijgezellenfeest het wordt ligt volgens mij vooral aan je vrienden en hoe je zelf bent. De een zal uitgaan in een discotheek, de ander gaat verkleed uit eten in een restaurant en dan naar de film :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:12

Ik vind hun reactie ook erg kwetsend omdat ik absoluut niet gierig ben. Ik had die €100,- anders ook zonder twijfel eraan uitgegeven, mijn vriendin trouwt inderdaad maar 1x en daar ga ik niet krom voor doen. Maar het zit nu gewoon niet mee en ik moet keuzes maken. Als ik dit bedrag voor het vrijgezellenfeest moet missen, kan ik haar namelijk niks geven voor de bruiloft. Dat laatste vind ik persoonlijk belangrijker...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:13

Ga dan een dagdeel mee? De hightea óf het diner/avondje stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:13

Sees schreef:
Kayleigh, waarom sluit je niet gewoon slechts voor een dagdeel aan?

Heb ik voorgesteld, nog niks terug ontvangen. De laatste mail kwam een beetje over als "dan ga je maar niet mee". Stomme mail zal ook wel voor veel miscommunicatie zorgen die onnodig zal blijken, maar heb helaas geen telefoonnummers nu. Ik wacht een nieuwe reactie af en als die weer zo bot is, dan zal ik om telefoonnummers vragen. Anders laat ik het lekker voor wat het is. Heb geen zin in een b*tchfight om zoiets onnozels en als het allemaal ruzie wordt, heb ik al helemaal geen zin in een nep-gezellig-doen-avondje.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:14

De beste oplossing is om dan slechts voor een beperkt deel mee te gaan met de dag. geen probleem toch? Ik zou echter je vriendin er niet mee lastig vallen. Die kan er niks mee en straks zet het nog kwaad bloed ook en dan kom je van een koude kermis thuis.
Laatst bijgewerkt door Sees op 30-07-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:15

Kayleigh_ schreef:
Ik vind hun reactie ook erg kwetsend omdat ik absoluut niet gierig ben. Ik had die €100,- anders ook zonder twijfel eraan uitgegeven, mijn vriendin trouwt inderdaad maar 1x en daar ga ik niet krom voor doen. Maar het zit nu gewoon niet mee en ik moet keuzes maken. Als ik dit bedrag voor het vrijgezellenfeest moet missen, kan ik haar namelijk niks geven voor de bruiloft. Dat laatste vind ik persoonlijk belangrijker...

Leg dat uit aan de vriendinnen, maak geen verwijten en geef aan welk bedrag jij wel kan missen en op welke manier jij dan wel met die dag mee kan. Als jij bijvoorbeeld de helft kan missen ga je mee dineren en stappen. Bijvoorbeeld.

Sees

Haha heeft mekaar net gekruisd

shilady

Als je het niet hebt heb je het niet :)

Inderdaad met je vriendin bellen en het uitje maar voorbij laten gaan :)

Achterom

Dat het steeds groter moet is echt niet waar hoor. Toen ik ruim 2 jaar geleden trouwde was mijn vrijgezellenfeest ook budget.

De dames kwamen eerst bij mij thuis, inclusief boodschappen voor de lunch. Hartstikke leuk.
Daarna zijn we naar stal gegaan waar we een workshop paarden versieren hebben gedaan. Kost bijna niks, paarden waren ook beschikbaar, dus alleen de kosten voor het materiaal.
Daarna eten en lasergamen. En nog de kroeg in.
De kroeg hebben uiteindelijk maar een paar mensen gehaald, de rest is eerder afgehaakt. Sommigen ook vanwege financien, anderen omdat ze de kroeg niet leuk vinden. Prima toch?
Ik heb een super dag gehad met al mijn vriendinnen die voor het grootste deel elkaar ook niet kenden. Maar iedereen was gemotiveerd om er samen een leuke dag van te maken. Ik vind het fijn dat er rekening is gehouden met mijn vriendinnen die het financieel misschien wat minder breed hadden.
Anders had ik me als bruid ook haast nog een beetje schuldig gevoeld joh.

Voor de TS: niet de bruid benaderen, gewoon niet doen. Hier moet je gewoon met die zussen in alle redelijkheid uit zien te komen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:29

Sees schreef:
Volledig eens met Manzano, je moet je vriendin hier niet mee lastig vallen!! Ik heb onlangs mijn vrijgezellenfeest gehad en ben ongelofelijk blij dat ik van alle financiële (af)handelingen niks heb meegekregen.

Dan was wss iedereen erbij die je erbij wilde hebben. Ik neem aan dat als er een goede vriendin er niet bij was, dat je toch wel zou willen weten waarom niet.

Het valt ook niet mee zoiets te organiseren voor een gevarieerde groep. De een vindt het te duur, de ander vindt de activiteiten niet leuk of te veel of te weinig of te actief of kan die dag niet maar wil wel heeeeel graag mee. Desalniettemin hebben ze je niet te schofferen, hier kun jij ook niets aan doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:32

Wat is gevarieerd? Ik zie hier groepen van 15-20 man voorbij komen? Dat vind ik eigenlijk al te groot. Echte goede vriendinnen zullen er hooguit 4 of 6 zijn. De rest is ‘aanhang’ als goed bekend/zie je regelmatig. Mensen uitnodigen om het uitnodigen moet je niet willen. Logistieke nachtmerrie! Hoe meer mensen, hoe meer eisen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:35

Mijn man had paar jaar terug vgf van een vriend, die zijn met een club gaan mountainbiken, lekker door de bossen raggen en daarna bbq met veel vlees en bier. Hebben het super gehad, dat clubje zocht elkaar ook weer op op bruiloft en feestjes.
Een vriend is niet mee geweest, die vond dat maar niks en wilde zelf wat doen.
Die is een heel weekend met bruidegom weggeweest, gevlogen naar zuid Europa, limo's, sky boxen, duur hotel, volledig over the top.
Maar goed die hoeft bij de rest van het cluppie niet meer aan te kloppen :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:39

Sammie schreef:
Wat is gevarieerd? Ik zie hier groepen van 15-20 man voorbij komen? Dat vind ik eigenlijk al te groot. Echte goede vriendinnen zullen er hooguit 4 of 6 zijn. De rest is ‘aanhang’ als goed bekend/zie je regelmatig. Mensen uitnodigen om het uitnodigen moet je niet willen. Logistieke nachtmerrie! Hoe meer mensen, hoe meer eisen.

10/20 man heb ik meestal meegemaakt. Met familie (zussen, schoonzussen) zit ik daar al gauw aan.

Qua eisen: dat ligt dus bij de organisatie. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, ergens moet je een lijn trekken van ok, zo gaan we het doen en graag of niet.
In dit geval jammer voor ts.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 30-07-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:41

Waarom zouden alle schoonzussen/zussen mee moeten? Ja tenzij je er goed om gaat bijv. Meenemen, want het is schoon/zus zou ik niet aan beginnen :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-07-13 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:42

Dat zouden voor mij juist de eersten op het lijstje zijn, samen met wat goede vriendinnen. Is ook wel gebruikelijk toch. Soms gaan moeders zelfs mee.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 30-07-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt