Verkeerd adres -> bezwaar te laat -> niet-ontvankelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Verkeerd adres -> bezwaar te laat -> niet-ontvankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:07

Nee hoor, maar uiteraard wel al de reactie op het bezwaar over 2013, wederom heel simpelweg dat het te laat is binnengekomen en ze er dus niet eens naar gaan kijken.

Maargoed, het zijn etterbakken in een machtspositie dus dat weet je vantevoren -O-

Ik heb nog een keer gebeld naar de administratie daar met het verzoek een gecorrigeerde factuur toe te sturen. De meneer daar wilde niet begrijpen waarom, kwam er op neer dat de betreffende branche-afbakening hun aan hun arrogante bips zal oxideren want dat ging alleen maar over cijfertjes en is niks waar zij zich aan hoeven te houden, dus ze hebben gewoon het volste recht om mij behalve de al nutteloze basisheffing nog eens extra geld uit mijn zak te kloppen.

Vuilakken. Gelegaliseerde afpersing is het -O-

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:12

Wij laten voorlopig de nota nog even stellig liggen :=

Ligt er al wat maandjes maar we hebben al lang niets meer van ze gehoord hihi.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:49

Jammer genoeg zal het je 99,9999999999999% zeker alleen maar een aanmaning opleveren met verhoogde kosten, en als je dan nog niet betaalt dan wordt gewoon de deurwaarder ingeschakeld met nog eens extra kosten erbovenop, daar doen ze niet moeilijk over bij het HBD hoor :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:04

Ja ik ken ze helaas :')
Maar hij ligt er al ff, dus kan vast nog wel even blijven liggen :D

Maar nu dus als enige optie betalen, als ik het goed begrijp?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:21

Ik heb een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman maar gezien je van semi-overheid toch niet kunt winnen en ik ze het niet gun dat ik nog meer moet betalen aan een deurwaarder plus dat ik me er niet nog langer dood aan wil ergeren, heb ik tandenknarsend betaald met een heel groot protest in de omschrijving... woest wordt je ervan, die boevenbende.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:26

Even iets heeeeeeel anders dan on topic, maar onze aanslag bedraagt al jaren 150 €......? Terwijl we niets verdienen aan onze "website" en het puur hobbymatig is. Hoe kan dat nou?!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:34

Ah ik lees het al, nu ik het hele topic doorakker.

Om eerlijk te zijn, deze heffing maakt dat we dus ongeveer 0 overhouden aan onze verkopen. Dus we kappen er mee per eind van dit jaar...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:39

Nou, daar wordt ondernemerschap dan toch maar mooi mee gestimuleerd!* :=

* Da's dus sarcastisch :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:50

Gelegaliseerde afpersing, daardoor kan het :P

Maar het HBD wordt dit jaar opgeheven dus met een beetje geluk was deze factuur van dit jaar de laatste.

Hun kantoor staat ook te koop :)
http://t.co/H76eGaNFUS

Ja, ze zijn echt van uitgesproken nut voor ondernemers :P

Enige dat je er mee te maken hebt is de jaarlijkse factuur die je van ze krijgt, die club levert je totaal geen voordelen en alleen maar nadelen: kosten, tijd en ergernis _-:(

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:51

Onvoorstelbaar ook dat ze van overheidswege bestaan.... Ze hebben idd geen enkele toegevoegde waarde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 11:28

Ja het is echt bizar en niet van deze tijd.

Het is zelfs zo erg, dat stel dat er 10.000 bedrijven in de categorie X in Nederland zijn, en een handjevol daarvan meldt bij het HBD dat ze graag voor hun branche wat extra's willen doen.

Dan kunnen zij dus voortaan een jaarlijkse bijdrage doen voor die extra aandacht voor hun branche.
En dan mag het HBD alle 10.000 bedrijven die in diezelfde categorie vallen, ook een verplichte bijdrage opleggen onder diezelfde noemer terwijl de overgrote meerderheid er absoluut niet op zit te wachten -O-

Echt te bizar voor woorden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:51

HBD, Hoofd Bedrijfschap Detailhandel (ofzoiets) is voor de detailhandel.
De factuur die je MOET betalen, is voor de hulp/inzet die zij voor je doen.
Dat ondernemers daar over klagen is omdat zij daarvan niets merken/zien en dus vinden dat ze verplicht worden te betalen voor lucht.

chubby je betaald een basis bedrag en als je in een bepaalde categorie valt, nog wat extra.
er zijn redenen om bezwaar te maken, bv lage inkomsten.

ik had vorig jaar pmarena ineens een brief met een tekst in de geest van helaas was onze administratie niet up to date en daarom zijn we way to late maar deze factuur moet wel gewoon binnen termijn betaald worden want anders.

en nu ze (waarschijnlijk) gaan stoppen, is iedereen er ook nog eens boos over dat het bedrag ineens een smak hoger is gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 08:11

Ja, echt een vuile rotstreek is dat, de basisheffing die al jaren 79 euro is, is nu ineens verhoogd naar 110 euro.... nog even snel flink wat extra geld bij alle gedupeerden uit de zakken kloppen.

En het mag gewoon, ze kunnen gewoon zelf bepalen welk bedrag ze op je factuur zetten en als je niet betaalt dan sturen ze een gerechtsdeurwaarder op je af, je bent van rechtswege gewoon verplicht te betalen.

Wat dat betreft moeten we misschien nog maar blij zijn dat ze er niet nog een paar nullen extra op zetten :x