Buggy voor dummies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:29

pakezel shet kan altijd maar niet aan je buggy knopen alsjeblieft

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:30

Oh, nee ik wil inderdaad goedkoop plastic ding.

Hier noemen we een wagen waar een kind in kan zitten een buggy, vandaar. Een pram is voor de echte mini's om lekker in te slapen.

Die heb ik al eentje, maar tegen de tijd dat we gaan verhuizen kan die de deur uit en mag er een model voor in de plaatst komen waar we lekker flink actief mee kunnen doen.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:30

Met een buggy zou ik idd niet gaan hardlopen :+
Wij gebruikten hem echt alleen om even de kruidvat ofzo in te lopen.
Zodra we langer gingen de wandelwagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:33

Zo herkenbaar dit!! Ga lekker even meelezen als ook nieuwe mama to be...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:33

Raponsje schreef:
Oh, nee ik wil inderdaad goedkoop plastic ding.

Hier noemen we een wagen waar een kind in kan zitten een buggy, vandaar. Een pram is voor de echte mini's om lekker in te slapen.

Die heb ik al eentje, maar tegen de tijd dat we gaan verhuizen kan die de deur uit en mag er een model voor in de plaatst komen waar we lekker flink actief mee kunnen doen.

Daar kun je echt amper boodschappen mee doe of hardlopen, kantelt zodra je er een flesje shampoo in vervoerd en met rennen gaan je wielen alle kanten op ben ik bang. Ik ken geen ene fijne buggy, alleen in die echte wagens met zitstand heb je veel fijne soorten in, maar die zijn dan weer duurder dan paar tientjes

Iris82

Re: Buggy voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:35

Ik denk dat ze bedoelt dat ze die niet wil, maar dat ze de niet vergeten is.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:35

dat moest zijn ik wil inderdaad niet zo'n goedkoop plastic ding.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:36

Iris, ik had in eerste instantie niet gezien dat ze wilde gaan hardlopen.
Ik had gelezen dat de ts echt opzoek was naar een buggy?!

Wagen die echt geschikt zijn voor hardlopen zijn er niet veel. Uiteraard kan het wel met veel wagens, maar dit word wel afgeraden door de fabrikant. ;)

Iris82 schreef:
Sabbel, je kunt toch niet met een buggy gaan hardlopen? :D
Daar heb je echt een voor nodig met luchtbanden.

TS, als ik jou een advies mag geven:

- Maxi Cosi Mura 3 http://www.bol.com/nl/p/maxi-cosi-mura- ... 001444305/

of

- Urban Jungle Mountain https://www.geboortewinkel.nl/kinderwag ... 4QodX10Awg

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:37

Sabbel schreef:

Er was wat Schots vs Nederlandse spraakverwarring over de definitie buggy. :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:38

Aan de ervaringsdeskundigen:
Accepteren jullie kinderen dat je ze in de kinderwagen vast snoert en lekker er op uit gaat?

Ik ben zo bang voor dat eerste moment dat ze de supermarkt bij elkaar krijst of een dagje dierentuin helemaal niet kan waarderen. Want "ik krijg natuurlijk nooit zo'n kind wat in het openbaar schreeuwt en jankt".

Voor de duidelijkheid, ik zoek een goede fijne wagen. :j Geen plastic prul met wieltjes waardoor de buurvrouw me 3 blokken verderop al weer thuis hoort komen en mijn kind er onderweg 7 keer uitvalt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:38

Raponsje schreef:
NathalietjeB: Wat een goed idee skeeleren! Had ik nog helemaal niet bedacht.

Maar wat is het verschil tussen een buggy en wandelwagen dan?
Ik dacht dat een buggy gewoon het vervolg is van een kinderwagen, waar ze dus in zitten en niet liggen.

Hij moet trouwens ook stevig genoeg zijn zodat ik er 1 a 2 keer per week rustig mee kan hardlopen.

wandelwagens zijn over t algemeen groter sterker en je kan meer bij je houden
buggy,s zijn vaak makkelijker in te klappen nemen weinig ruimte in beslag en zijn lichter in gebruik maar wandelen naar mijn idee minder fijn als een grote wandel/buggy...als ik zie wat ik soms mee sleep als ik op wandel ga hele tas vol babykleding(want die 2 jarige van mij is snel gewoon stinkens smerig als we uit wandelen ga of hij loopt in water te darren en ga zo maar door... luiers drinken eten dan heb je met zo een kleine buggy weinig ruimte.
en ook wandelt het niet fijn als je veel km,s wil lopen...

wat ik je ook wel aan wil raden is zo een 3 in :j waarop je dus je bak of maxi cosi kan zetten dan hoef je geen 2 a 3 kinderwagens te kopen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-07-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:39

Urban jungle van mountain buggy is echt een robuste wagen, de wagens van easywalker overigens ook.

Ik heb alleen geen ervaring met hardlopen achter een kinderwagen. Geen idee of een 3 of 4 wieler dan fijner is? Easywalker heeft ze beide, de sky en de quatro als ik me niet vergis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:40

Raponsje schreef:
Accepteren jullie kinderen dat je ze in de kinderwagen vast snoert en lekker er op uit gaat?

Ik ben zo bang voor dat eerste moment dat ze de supermarkt bij elkaar krijst of een dagje dierentuin helemaal niet kan waarderen. Want "ik krijg natuurlijk nooit zo'n kind wat in het openbaar schreeuwt en jankt".

Voor de duidelijkheid, ik zoek een goede fijne wagen. :j Geen plastic prul met wieltjes waardoor de buurvrouw me 3 blokken verderop al weer thuis hoort komen en mijn kind er onderweg 7 keer uitvalt.

Meestal vond mijn zoontje wandelen juist leuk, lekker om zich heen kijken
en kids krijsen nu eenmaal vaak, deze week veel last van gehad, opstandige kleuter die uit ritme is door de vakantie, pfffff af en toe GRRRRRR
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-07-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:40

Aha vandaar!
Iris82 schreef:
Sabbel schreef:

Er was wat Schots vs Nederlandse spraakverwarring over de definitie buggy. :+

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:41

Soms vinden ze het leuk en soms niet. Tis niet anders, ze worden vanzelf weer stil. :o

Raponsje schreef:

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:42

raponsje ga anders eens gewoon bij babywinkels kijken en uitproberen ga lekker rondje met de kinderwagen door de winkel rennen (ja staat super stom maar dan voel je wel wat de kinderwagen doet) ook is t wel fijn als je de arm vast houd ding op hoogte kan stellen want als je een hele lage heb loopt dat niet fijn met je rug

ook hier absoluut geen prelaria aan speelgoed aan de wagen mijn zoontje vind t prachtig om alles te kunnen zien en ontdekken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:43

Raponsje schreef:

Mja, dat kun je van te voren nooit voorspellen.

Die van mij wilde helemaal niet in de reiswieg want die had enorm last van maagzuur. En dan wil je niet plat natuurlijk. Dus ik had m vaak in de Maxi Cosi inzet op de wandelwagen dan zat ie wat rechterop.

Toen ie eenmaal rechtop mocht zitten in de wandelwagen vanaf een maand of 8 ging er een wereld voor m open. Hij vond het schitterend. Maar ja, een dagje dierentuin? Jij zegt zelf dat ie geen ligstand hoeft te hebben, maar kleine prinsesjes moeten ook slapen hoor! ;) En dat wil die van mij ook niet in de wandelwagen, want alles is veel te interessant.

Daarom heb ik een goede drager gekocht, namelijk een Bondolino: http://www.babybij.nl/draagzak/draagzak ... o-draagzak (dus geen BabyBjorn!) waarin ie lekker kan slapen als ik met m op pad ben.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:44

Als je gaat testen neem dan wel je kindje mee, een wagen rijd leeg heel anders dan 'vol'. Je kunt ook een campingbedje oid in de wagen gooien als je kindje niet mee kan, geeft ook een redelijk juist beeld.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:47

Raponsje schreef:
Lig stand hoeft niet, mogelijkheden om veel spullen mee te nemen zou wel ideaal zijn.

Met een leeftijd van 10 tot 12 maanden heb je echt een ligstand nodig hoor..
Kids van 2 jaar vallen zelfs regelmatig in slaap. Als je dan geen ligstand hebt dan hangen ze maar wat met hun koppie scheef in de gordels....

Zou kijken naar een buggy met vering. Die zijn er ook. En buggy van 6500 euro?? Ingelegd met diamantjes? :+
Voor 200 a 300 euro heb je al een hele goede buggy.
Als je tegen die tijd in nderland bent, gewoon evn bij babydump of prenatal gaan kijken en proefrijden. Die van 6500 euro zal je daar iig niet tegen komen :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:48

ik zou ook wel gaan voor lucht bandjes want dat rijd ook in mul zand en op hobbelige weggetjes een stuk prettiger en idd wat sabbel zegt wel vol een kinderwagen proberen...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:52

Wanneer ons kind nog klein is zijn we sowieso tijdens slaap momenten thuis. Tijdens de wakker momentjes kan ze dan mooi een uurtje mee. Als ze wat ouder is dan komen de grotere uitstapjes wel.

Maar ik schaf liever een wagen aan die we vanaf dan tot aan het moment dat ze er uit gegroeid is kunnen houden in plaats van weer een nieuwe aanschaffen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:54

Oh, lees nu dat je geen buggy zoekt...
Echt duidelijk ben je niet he :')

Goede wagens zijn onder andere die van maxi cosi, quinny en bugaboo. Voor hardlopen moet je echt een jogger hebben. Dus 3 wieler met en vast voorwiel. Het is echt maar net wat je zelf mooi vind. Je hebt ook nog stokke maar persoonlijk vind ik dat foeilelijke kappersstoeltjes :o

Tegen de tijd dat je in nederland bent hebben ze weer nieuwere type wagens.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:57

We noemen het hier een buggy, vandaar.

Ik heb geen idee waar en wat er in Nederland te vinden is (hier moet ik voor een grote baby speciaalzaak al een uur in de auto zitten) dus dan is oriënteren fijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:58

Raponsje schreef:
Wanneer ons kind nog klein is zijn we sowieso tijdens slaap momenten thuis. Tijdens de wakker momentjes kan ze dan mooi een uurtje mee. Als ze wat ouder is dan komen de grotere uitstapjes wel.
.

Eerlijk? Kindjes houden zich niet aan die slaaptijden ;) al hebben ze net geslapen, dan vallen ze door het rijden alsnog in slaap. Je gaat toch al gauw snel langere stukken weg hoor. Ze slapen in de wagen vaak juist lekker en met alleen tussen slaapjes door weggaan kom je weinig buiten.
Maar dat is iets wat je op den duur zelf ervaart;)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:00

Sabbel schreef:
Ik heb alleen geen ervaring met hardlopen achter een kinderwagen. Geen idee of een 3 of 4 wieler dan fijner is? Easywalker heeft ze beide, de sky en de quatro als ik me niet vergis.

Goeie tip. Met de Easywalker Sky kan ik prima hardlopen en skaten (al mag dat officieel niet van de fabrikant). Paard mee aan de hand is ook geen probleem en ik bind hem bij de supermarkt gewoon aan een lantaarnpaal. Meestal staat er een pennymeisje bij hem als ik teug kom uit de winkel :-)
Aan volume van boodschappen kan er zeker genoeg in voor 3 dagen eten.

De afweging is meer: wil je comfort tijdens het wandelen, of wil je makkelijk manoeuvreren in de winkel?
De Sky bijv is erg groot en je komt hier amper de kruidvat mee door ;) luchtbanden zijn wel écht een aanrader voor het comfort. En een 4 wieler is stabieler (denk aan duwen met1 hand als je je pony vast hebt).