Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:34

Tsjielpende vogeltjes en het lopende water van de vijver.

En zo nu en dan de gebruikelijke grasmaaier, zinken emmers waar niet voorzichtig mee word omgegaan, de achterbuurman die het nodig vind om om 8 uur al te beginnen aan zijn tuinhuisje te timmeren etc xd

_Tara_

Re: Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:01

Voor mensen waarbij de verwarming tikt, volgens mij moet je dan je systeem bijvullen zeg maar. Dan gaat dat tikken ook weg.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:40

De verwarming die heel soms aanslaat in de kamer naast mij en mocht het noodweer zijn word ik daar ook vaak wakker van, verder hoor ik hier niet zoveel

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:41

Nu in de zomer dan slaap ik met mijn raam open, dus hoor vaak koeien, kikkers, ganzen en voorbij komende mensen.. en het gebruikelijke gekraak van een woning xD

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:41

Mijn huis kraakt echt vreselijk. :=
Dat hoor ik vooral snachts. En daar kan ik me werkelijk kapot aan irriteren.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:45

Krolse katten
Schrik me iedere keer de pleuris :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:46

Hoe kan een huis dan kraken? Als je niet beweegt kraakt het toch niet?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:48

Gelukkig slaap ik heel vast, maar anders..
Ik woon tegenover een brandweerkazerne. Naast de brandweer is een tankstation, die kennelijk zo goedkoop is dat mensen ook midden in de nacht komen tanken.. Afhankelijk van de wind hoor ik of de snelweg of de trein. Dan nog mijn buurjongetje die niet begrijpt dat er niet voor niks een uitlaat aan een brommer hoort :') En dan woon je gewoon in een 'rustig' dorp...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:48

Doanique schreef:

Owjawel. En goed hard ook. :j
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het precies kan, maar ik weet wel dat het erg lawaaierig kan zijn.
Het is vooral op de zolder.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:49

Vogels, de beek en de paarden die langswandelen... :) Oh en af en toe een koe in de verte.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:50

Doanique schreef:

Jawel hoor :j Zeker oudere huizen 'werken'. Dat kan al door de wind zijn of door de buren.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:55

Het geluid van mijn paarden die een keer briesen of bij het rollen in hun box met hun hoeven tegen de wand aankomen.
Verder gaat mijn haan kraaien op het moment dat het eerste licht aan de horizon verschijnt (nu zo rond half 5 meen ik).

De vogels in het bos achter ons huis zingen ons elke ochtend gezellig wakker.
Het begint vaak met 1, maar langzaam komen er steeds meer zingende volgels bij....... net een concert :D
Mag het graag horen.

Mijn katten zijn soms ook luidruchtig aan het spelen op een tijdstip dat ik nog graag had geslapen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:58

Ik hoor elke nacht heel veel. Slaap op de begane aan de straat, we hebben geen voortuin. In het weekend dus vaak dronken mensen die grappig denken te zijn door te roepen en tegen het raam te slaan. Soms worden mijn broertje en zusje 's nachts wakker. Ik woon naast het ziekenhuis dus ik hoor ook regelmatig ambulances en traumaheli's voorbij komen. Ook woon ik tegenover een viaduct en bijna midden in de stad naast een snelweg.
Echt stil is het 's nachts bij mij dus niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:02

Ooooh, oudere huizen! :)*

Ik woon zelf in een nieuwbouw huis dus ik dacht daar meteen aan!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:03

He-le-maal NIETS
We wonen echt tussen de velden :) heeerlijk.
's Nachts het water van de vijver maar dat is echt rustgevend ;)
Ohja en m'n pony als madam vind dat ze niet op tijd te eten krijgt ze is lief hoor maar 's ochtends _-:(

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:03

Niks, want ik word 's nachts nooit wakker, slaap bijna altijd goed. Ik hoor wel eens vechtende katten of blaffende honden, maar dat was het dan ook. Het is hier ook altijd erg stil s' nachts.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:04

Nou, mijn huis is ook nog maar een jaar of 25.
Dat is niet echt oud dus! Maar mijn zolder kraakt echt! En de wanden op de eerste verdieping ook.
Soms wordt mn zoontje er een beetje wakker van zelfs.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:04

Soms de buren als ze een kind op bezoek hebhen. Die loopt dan 100x de trap op en af (ja snachts) en als er een feest is dan is het vaak gillen en met de deuren slaan.

Verder hoor ik soms autos door de straat gaan. Als de wind goed staat hoor ik i de verte een trein (moet t raam wel open staan. Heerlijk gezoef)
Nu smorgens veel vogels. Wel allemaal fijne geluiden vind ik

Maar als mn dochter ook maar een geluidje maakt zit ik meteen rechtop in bed, terwijl zij dan vaak meteen verder slaapt haha

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:07

Ik hoor mijn wekker tikken, en heel ver weg rijdende auto's van de snelweg. Ik ben een vaste slaper, Heb zelfs een aantal keer oud & nieuw niet meegemaakt := Ik sliep gewoon door het vuurwerk heen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:08

Begin van de nacht de uilen, in het midden van de nacht eigenlijk niets, in de vroege ochtend vogeltjes, weer iets later de eksters en op zondagochtend de kerklokken.
Zo her en der wat kindergeluiden, onze katten die een betere slaapplaats zoeken en mijn man.

Nee ik hoor niet alles iedere nacht :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:11

Tot een uur of één hoor ik de bus remmen en optrekken ivm een bocht vlak onder mijn raam.
Verder hoor ik mijn kat kauwen, beetje rondlopen, in de kattenbak spitten.. en de hamsters rondscharrelen.
En van donderdag tm zaterdag wat uitgaanspubliek, maar niet zoveel. Oh en tot slot ook soms vrouwelijke olifanten met hakken die bij mij op gang wonen. :')
Vind het wel fijn om iets te horen. Toen mijn vorige hamster overleed miste ik haar rennen echt 's nachts.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:18

De haan van de buren en we hebben een Lidl dichtbij, als ze daar om 5-7 uur leveren, dan is dat een kabaal. Voor de rest is het rustig.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:25

Het snurken van mijn vriend :+
En het geluid wat fazanten maken, eerst "roepen" ze om zich vervolgens standaard uit te staan schudden en dan bij voorkeur onder mijn raam. Maffe beesten :')

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:28

Vogels, de trein en de pony's

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:29

Paarden door de modder, paarden aan het rennen, paarden hinniken en het geluid van de stroomkabelding tegen de boom aan, op de een of andere manier sinds een week ofzo, maar ik erger me er kapot aan -O-