waarom zou jij WEL willen trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:46

thinka schreef:
Voor die tijd gaan wij wel trouwen om alles geregeld te hebben.
minder omslachtig als een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap.)

Geregistreerd partnerschap werkt precies hetzelfde als huwelijk. Getuigen, gemeentehuis, ja zeggen...
Alleen scheiden is iets makkelijker (dat hebben we vooraf bedacht Cassidy!). Ik weet niet of het nu nog zo kan hoor, maar paar jaar terug deden getrouwden die zonder ruzie gingen scheiden het omzetten naar een geregistreerd partnerschap, van daaruit kon de flitsscheiding gedaan worden. Een geregistreerd partnerschap kan ook (altijd nog) omgezet worden naar een huwelijk.
Een samenlevingscontract is iets totaal anders.

Kamide

Re: waarom zou jij WEL willen trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:49

Jaa ik weet het.. wij vinden het echt zonde geld om daar zo 600 euro aan uit te geven of meer.
en ben liever getrouwd met mijn man dan dat we een geregistreerd partnerschap hebben.. puur ern gevoelskwestie.

neehoor, laat ons maar lekker trouwen op maandag ochtend en verdee geen gedoe :D

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:50

Feestje komt er misschien nog voor familie en close vrienden als de kleine geboren is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:51

thinka schreef:
Feestje komt er misschien nog voor familie en close vrienden als de kleine geboren is

Idem :j
Eerst nog verhuizen, kost ook genoeg.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-07-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:52

Ik zou wel dezelfde naam als mijn vrouw willen, of zij de mijne of ik de hare. Vermoed dat ik een voorkeur ga krijgen aan de hare gezien ik een vreselijke achternaam heb. Waar ik altijd mee gepest bent etc. Ook vanwege kinderen etc. vind ik het fijn dat we allemaal dezelfde achternaam hebben, we zijn 1 gezin/familie.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:53

Ik zie me al gaan met mn dikke buik :')
Proosten op je eigen feestje.. uhm.. alcoholvrij hihi...

neehoor ik broed eerst rustig verder!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:54

Trouwen? Ik denk dat als je het 'goed' doet, een trouwerij in deze tijden voor de meeste stellen geen verschil zou moeten maken; tenzij je echt vanuit religieus oogpunt trouwt, en dus echt maagdelijk/vanuit huis pas na het trouwen gaat samenwonen natuurlijk. Maar de meeste stellen zullen tegenwoordig toch vaak al wat langer met elkaar wonen etc. en in zo'n geval zie ik trouwen gewoon als een mooi feest, een gebaar van liefde voor elkaar en het idee dat je met elkaar je leven wilt delen. Iets wat je zo onder elkaar, als stel, uiteraard al weet; maar een trouwerij is een prachtgelegenheid om dit te vieren met iedereen waar je om geeft.

Verder zou het wat mij betreft gewoon de ideale gelegenheid zijn om de mooiste jurk ooit aan te kunnen doen voor die ene keer, zonder 'overdressed' te zijn :+

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:54

Sizzle schreef:
thinka schreef:

Idem :j
Eerst nog verhuizen, kost ook genoeg.

Nou zeker!! Dat hebben wij gelukkig vorig jaar al gehad..
maar nu lekker klussen aan de babykamer.. ( over kost genoeg gesproken.. := )

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:57

thinka schreef:
Jaa ik weet het.. wij vinden het echt zonde geld om daar zo 600 euro aan uit te geven of meer.
en ben liever getrouwd met mijn man dan dat we een geregistreerd partnerschap hebben.. puur ern gevoelskwestie.

neehoor, laat ons maar lekker trouwen op maandag ochtend en verdee geen gedoe :D

Dat mag hoor. Ik vind het allemaal prima :D
Maar gp kost dus geen 600 maar gewoon hetzelfde als trouwen. Dus ja, wij ook op de gratis donderdagochtend (was het geloof ik, ik weet de datum niet eens meer :D )
Het is echt hetzelfde als een huwelijk, samenlevingscontract is iets heel anders.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:59

Volgens mij kan t hier niet gratis hoor!!.. nja maakt verder ook niet uit. Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:01

Ik weet ook nog niet waar ik het feestje wil.
We wonen in zwitserland daar zijn ook veel vrienden, familie zit in nederland.
Ik wil het liever hier, vriend liever daar om de gasten niet op kosten te drijven.
Ik denk weer: tja een retourtje Adam-Basel kost 50 tot 80 euro, als dat al te duur is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:01

thinka schreef:
Volgens mij kan t hier niet gratis hoor!!.. nja maakt verder ook niet uit. Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt :)

Jawel hoor, net zo gratis als dat trouwen (je moet uitreksels aanvragen, kunt een trouwboekje kopen enz).
Verder ben ik het met je eens hoor ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:04

Sizzle schreef:
Ik weet ook nog niet waar ik het feestje wil.
We wonen in zwitserland daar zijn ook veel vrienden, familie zit in nederland.
Ik wil het liever hier, vriend liever daar om de gasten niet op kosten te drijven.
Ik denk weer: tja een retourtje Adam-Basel kost 50 tot 80 euro, als dat al te duur is.

Nou wij hebben toen eens zitten rekenen, huwelijk van goede vrienden, wij waren daggasten.

Beiden vrijgezellenfeesten: 200
Beiden nieuwe kleren: 500
Kadootje: doe je ook geen 20 euro in een envelop
Taxi naar huis: 50

Was toch een duur dagje...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:10

We doen niet aan vrijgezellen feestjes en nieuwe kleren hoeft van mij ook niet hoor.
Ze mogen ook rustig een kado thuislaten. Het gaat me om de gezelligheid van het feestje.
Daarom doen we het ook niet op de trouwdag, dan voelen mensen zich hopelijk niet zo tot dingen 'verplicht' ;)

Ik vlieg zelf wel rustig europa door voor een huwelijk trouwens, je kan het altijd met een weekendje uit combineren denk ik altijd :P

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:13

Nou inderdaad haha. Leuk tripje weg!!

Ik heb dat ook heel sterk, mensen mogen alleen komen als ze zelf echt willen en hoeven niks nee te nemen! ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:16

Ik ben getrouwd
Wij zijn getrouwd ivm dat het ook goedkoper is dan alles laten vast leggen bij een notaris.
Maar uiteraard ook omdat je van elkaar houdt <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:19

Sizzle schreef:
Wat doen jullie met de achternaam?

Ik hou uit praktische overwegingen mijn eigen, werd mij overigens ook aangeraden door de ambtenaar.
Kinderen krijgen wel de naam van mijn vriend/man.

Ik wilde dezelfde achternaam als mijn kinderen.. Heb dus de naam van mijn man genomen.

Oh, wij zijn overigens sowieso naar de Notaris gegaan. Mijn man heeft een eigen bedrijf en we zijn buiten gemeenschap van goederen getrouwd. Amsterdams beding dus alles gaat door de helft bij een scheiding behalve de zaak.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-07-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:21

Trouwen, het woord zegt het al. Je blijft elkaar trouw. Jonge mensen hebben alleen geen idee dat het leven ook anders kan lopen. Liefde kan namelijk voorbij gaan en dan is het einde huwelijk. Of je dat nou leuk vindt of niet.

Echte liefde is elkaar gelijkwaardig behandelen en elkaar geen enkele beperking opleggen en dat bewerkstellig je niet met een papiertje, geloof me.

Ik heb een prachtig huwelijksdag gehad met alles er op en eraan, 12 jaar getrouwd geweest en inmiddels al weer 10 jaar heel gelukkig gescheiden, samenwonend met een nieuwe partner. Hij heeft mij al 100x ten huwelijk gevraagd, maar ik begin er niet meer aan. Misschien over 20 jaar, als hij bewezen heeft, dat hij mij inderdaad trouw kan zijn.
Het is wel belangrijk dat je alles zakelijk gezien goed regelt, maar dat kan ook op een andere manier.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:23

thinka schreef:
Nou inderdaad haha. Leuk tripje weg!!

Ik heb dat ook heel sterk, mensen mogen alleen komen als ze zelf echt willen en hoeven niks nee te nemen! ;)

Nee natuurlijk, iedereen heeft dat. Maar je wilt zelf (als gast) op zo'n dag toch ook leuk voor de dag komen, eerlijk is eerlijk toch. Kijk als dat ECHT niet kan koop je natuurlijk geen nieuwe kleren.
En vrijgezellenfeest organiseer je niet zelf, als het goed is wordt dat voor je gedaan ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:56

Als het feest plaats vind zijn we (en Thinka zo te lezen ook) inmiddels minstens een half jaar getrouwd, valt weinig te vrijgezellen :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:13

XFiemoX schreef:
Op zich wil ik heus wel trouwen maar als ik dan naar mijn eisen/wensen pakket kijk ben ik nog niet klaar met sparen :D.

En buiten dat mocht het toch op een of andere manier na aantal jaar niet meer gaan kost het je ook weer een bulk met geld om van elkaar los te komen :o.

Nee, wij zijn zo zonder dat wij getrouwd zijn (en hebben ook geen samenlevingscontract etc.) gelukkig met elkaar. Hebben een leuk koophuis, twee kinderen en een goed leven als gezin.

En Juni 2014 zijn we 10 jaar samen <3.

Dit vind ik wel om te schrikken hoor, niks vastgelegd hebben met een koophuis (op welke naam? Wij moesten een huwelijk of SLC hebben om op beider namen te kopen) en twee kinderen... Enig idee wat er gebeurd mocht een van jullie komen te overlijden..?

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:15

Sizzle, nee denk dat wij het vrijgezellenfeest gaan missen haha

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:18

Wat sneu Thinka en Sizzle :D

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:19

Haha zielig voor ons he?! :')