Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:19

terpentijn schreef:
Ja ik, ben nu 50 plus, kunstschilder, nog niet kapot, moeizaam ter been of te paard, of krakkemikkig, en heb 2 eigen paarden en 2 leuke Shetten en ik heb gewoon geen zin meer om er moeite voor te doen. Voor een leuke dame.
Leuke (hele leuke, jongere!) meiden te kust en te keur, maar dan wat mij betreft het liefst een wat oudere dame die ook met paarden iets heeft. En daarmee iets kan. En wil.
In de paardenwereld kom ik genoeg hele leuke dames tegen, het merendeel daarvan is op dat moment al bezet (en dat is maar al te begrijpelijk!). Of voor mij veel te jong.

Dus vind ik dat single-gebeuren voor mezelf helemaal prima, kom ik een leuke paarden-vrouw tegen, zien we het dan wel weer.

Manpower ook dus! *\o/*

Begrijpelijk hoor! En daarbij hebben de meeste "oudere" vrouwen een flinke rugzak, als je begrijpt wat ik bedoel

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:20

Babeth schreef:
Queelens schreef:
Mij lijkt het juist vreselijk als je dat soort dingen niet alleen kan of wil. Toch wel fijn als je zelf een beetje stevig in je schoenen staat en voor jezelf kunt zorgen.
Stuur mij maar n jaar de wereld door, leuk juist. alleen dan heb ik een paard staan, das het enige wat me tegen houd haha ;)

Niet laten tegenhouden door een paard! Ik ben op het moment ook in mijn uppie een paar maanden aan het reizen en mijn lieve paardje staat een jaartje bij een super lief gezinnetje! Alles is mogelijk! :P

Daar heb je gelijk in hoor. Misschien doe ik het over een paar jaar op mijn andere studie als ik mogelijkheid krijg of als ik na mijn 2e studie klaar ben met studeren.
Nu nog niet echt veel kansen en mogelijkheden en ik heb zo'n leuk paard die zo eenkennig is en een bom word als ik al maar een week op vakantie ben haha. Tegen die tijd word die wat ouder en wijzer :)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:22

Jeetje Femke, wat heftig. Sterkte.

Toen ik 23/24 was vond ik het ook heel belangrijk om een relatie te hebben. Ik was het alleen zijn spuugzat, iedereen om me heen ging hokken en ik wilde dat ook. Ik heb me toen vastgezet in een relatie die helemaal niet goed voor me was, en het heeft heel lang geduurd voor ik besefte wat dat eigenlijk met me deed.

Het afgelopen jaar heb ik best wel nagedacht over hoe ik een relatie zie en wat voor mij belangrijk is. Ik sta er nu een beetje hetzelfde in als TS, ik vind het geen must maar als ik iemand tegen het lijf loop dan houd ik het niet tegen. Ik vraag me wel af of ik ooit nog weer wil samenwonen. De tussenvorm waarin je allebei je eigen huis houdt lijkt me ideaal. Ik heb ook geen kinderwens, dat maakt het wel makkelijker denk ik.

Om me heen zie ik veel relaties die een paar jaar heel leuk zijn en dan toch weer stuklopen. Ik ben er niet meer zo van overtuigd dat iets "voor altijd" is als een aantal jaar geleden.
Laatst bijgewerkt door MarisdB op 25-07-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:24

Een tijd bewust single geweest na een verschrikkelijke periode.
Nu.. ja half bewust single??
Geen idee.. tmoet een verdomd goede kerel zijn om mij nog zover te krijgen denk ik!

Ben met mn eigen droom bezig. Huisje, boompje beestje.. en die heb ik al hihi ;)
Ooit misschien de juiste persoon. Ben er niet naar opzoek. Zie wel hoe het leven huppelt :)

Ben nog geen 25 dus waar maak ik me druk om toch??

Hoe oud is de rest hier dan eigenlijk?
Knap hoor liefbeestje dat je die keuze zelf hebt gemaakt en het gedaan hebt. Heel tof!

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:25

Bewust single ben ik helaas niet, maar het lukt gewoon niet...
Ben gelukkig niet oud, bejaard, of krakkemikkerig, maar het kriebelt wel. Hier en daar wel contact, maar loopt uit op niets of de mannen gaan weer terug naar hun ex, wat mij alleen maar meer verdriet geeft.
Iedereen roept het om mij heen, het komt wel goed met jou, jij vindt je vent echt wel, maar zelf ben ik er op dit moment niet zo zeker van. Ligt het alleen aan mij of zoek ik gewoon de onbereikbare mannen uit? Ik weet het even niet... -O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:29

Ik was niet bewust, maar zeker wel een happy single.
na 4 jaar relatie, 1 jaar knipperlichtrelatie en een hoop teleurstellingen was ik er klaar mee.
Op het moment dat ik echt happy was, en er geen problemen meer mee had dat al mn broers en zussen bezet waren, en ik dus de enige was die altijd alleen kwam op feestje enz, kwam ik een hele leuke jongen tegen.

Het is niet zo dat ik hem nodig heb om gelukkig te zijn, en hij mij niet, maar we zijn wel gelukkiger met elkaar.
En zoeken naar de perfecte kerel heeft geen zin, kwam deze ook per ongeluk tegen op een verjaardag van iemand waar ik uitgenodigd was.
Ben zelf van mening dat normale vrienden voor mij wel belangrijker zijn dan het hebben van een relatie.
Nu ik een relatie heb is dat nog zo, maar ben op dit moment heel happy.
En de belemmeringen die hier genoemd worden heb ik weinig last van, tis allemaal maar hoe moeilijk je het jezelf en de ander wil maken.

kohtje

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:39

Als 40 tiger ga ik er nu wel van uit dat ik alleen blijf. Heb een ingewikkeld leven en heb een leuke man weinig te bieden.
Moch ik straks echt alleen komen te staan (woon samen met mijn moeder) dan gooi ik misschien wel het roer om en ziet mijn leven er heel anders uit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:04

Ik ben ook single, maar niet bewust.
Bewust zou ik het vinden als ik echt een leuke jongen/man zou vinden die mij ook geweldig vindt en dat ik dan alsnog zou besluiten single te blijven.
Ik ben in de afgelopen ruim 2 jaar dat ik single ben alleen welgeteld 0 mannen tegen gekomen waar ik verliefd op zou kunnen worden. 1x meerdere dates gehad met een jongen die nog t leukst van alle anderen was maar waarbij ik nog steeds bij elke date zoiets had van 'hmm ik weet t niet hoor'..
Sta trouwens wel op een datingsite ingeschreven maar das meer voor de grap :p

Om eerlijk te zijn .. Moet een jongen nu ook wel van HEEL goede huize komen wil ik mn single bestaan voor m opgeven.. Ik vind het heerlijk zo! Lekker ongebonden met niemand rekening houden. Nog nooit zulke relaxte feestdagen en vakanties gehad, alle tijd (voor zover ik tijd heb) voor vriendinnen, heerlijk!!!

Maar t lijkt me wel leuk als ik uberhaubt weer eens wat jongens tegenkom van wie ik op zn minst denk dat ze voor 1 avondje leuk zijn :p t is nu wel een beetje treurig haha

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:26

Carolaaxxxx schreef:
Ik zou niet meer zonder mn vriend kunnen, zou niet weten wat ik moet als ik single zou zijn :n. Ben totaal geen type dat iets alleen zou willen doen. :D

Ik vind dat een beetje eng.. Dat je denkt dat je niets alleen zou willen doen of kunnen. Bendek dat situaties in je leven kunnen veranderen waardoor je er ineens alleen voor staat. Is toch wel handig als je dan ook alleen dingen aan kunt.
Ik vind het altijd erg bijzonder als mensen hun leven en geluk in grote mate af laten hangen van mensen.

:)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:28

fransje23 schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Ik zou niet meer zonder mn vriend kunnen, zou niet weten wat ik moet als ik single zou zijn :n. Ben totaal geen type dat iets alleen zou willen doen. :D

Ik vind dat een beetje eng.. Dat je denkt dat je niets alleen zou willen doen of kunnen. Bendek dat situaties in je leven kunnen veranderen waardoor je er ineens alleen voor staat. Is toch wel handig als je dan ook alleen dingen aan kunt.
Ik vind het altijd erg bijzonder als mensen hun leven en geluk in grote mate af laten hangen van mensen.

:)

+1!

Van het in elkaar zetten van een IKEA kastje (zonder schroefjes over te houden) tot het regelen van de belasting enz. Mijn moeder is haar hele leven (financieel) afhankelijk geweest van mijn vader. Inmiddels zijn ze gescheiden (7 jaar al), en mijn moeder heeft het heel zwaar gehad. Met alle boven genoemde dingen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:37

Erg afhankelijk zijn maakt je ook erg kwetsbaar. Nu is er niets mis met je af en toe kwetsbaar opstellen maar er zijn erg veel momenten in je leven dat kwetsbaar zijn verre van praktisch is. Ontwikkel jezelf, zoek je eigen pad en blijf dicht bij je eigen gevoel dat zijn mi. voorwaarden voor een gelukkig leven. Daar hoef je niet singel voor te zijn, het kan ook binnen een goeie relatie.
Je ziet vaak dat binnen een relatie iemand zichzelf wegcijfert en zich op alle fronten aanpast aan de partner die gewoon zijn eigen ding blijft doen. Dat kan geen gezonde relatie zijn, die bestaat uit een evenwicht in geven en nemen, elkaar respecteren en aanvullen waar nodig.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:38

ik ben 26 ook single, heb lange relaties gehad, en nu sinds 4 jaar ofzo single, ik vind het heerlijk zo, altijd dat gezeik over de paarden dat ik daar te veel mee bezig was de paarden zijn veel belangrijker voor jou dan dat ik ben (is ook zo :D hihi)
als ik de juiste persoon tegen zou komen zou dit leuk zijn, maar die moet wel van paarden en dieren houden of in de avonden veel weg zijn ofzo, want ga mijn 'kindjes ' echt niet opgeven
klinkt misschien stom maar hoe 'ouder ' je word des te moeilijker er 1 te vinden, mannen zijn bezet, getrouwd hebben kinderen enz enz.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:42

Te afhankelijk zijn is niet goed. Maar alles zelf kunnen ook niet. Ik weet dat veel mannen daar erg geïntimideerd van worden >;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:44

JJane schreef:
Te afhankelijk zijn is niet goed. Maar alles zelf kunnen ook niet. Ik weet dat veel mannen daar erg geïntimideerd van worden >;)

Je moet soms gewoon doen alsof, om z'n ego te strelen... :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:47

JJane schreef:

Zegt vooral veel over die mannen :Y) :D Misschien zijn ze dan toch een tikkeltje onzeker?

Ik denk ook dat niemand alles zelf kan.

En je kan inderdaad altijd nog wat toneelspelen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:27

SanneJas schreef:
Wel erg jammer dat de meeste mensen er meer moeite mee hebben dan ik, en niet willen of kunnen begrijpen dat je ook zonder man gelukkig kan zijn.

Dit dus. Mijn familie vindt het vooral heel erg dat ik nog steeds geen vriendje heb, straks word ik een oude vrijster, schandalig! :oo

Maar ik ben gewoon geen relatietype.
Ik ben egoïstisch, ik wil vrij zijn om te doen en laten wat ik wil, om te gaan en staan waar ik wil.

Ik heb ook absoluut geen kinderwens, ik droom niet al van jongs af aan van een feestelijke bruiloft...
Laat mij maar gelukkig zijn met alleen mezelf, ik wil niet afhankelijk zijn van en/of me moeten aanpassen aan iemand anders.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:31

Ik krijg ook vreselijk de kriebels als ik meisjes om me heen compleet van slag zie omdat hun vriend even een weekje met vrienden op vakantie is. Minuten worden afgeteld tot hij weer terug is, constant onrustig gedoe omdat hij weg is. Niet alleen kunnen functioneren enz.
Brrrrrrr
Dan ben ik zo blij dat ik zelf niet zo vreselijk afhankelijk van iemand ben en denk ik echt:laat mij maar altijd alleen blijven, das altijd nog 100x beter dan dat afhankelijke gedoe.

Als ik ooit ook maar een beetje zo wordt met een toekomstig vriendje hoop ik echt dat vrienden of vriendinnen, familie oid me een glas water in mn gezicht gooit en me wakker schud.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:34

Oh, dat vind ik ook zo erg ja... Je kunt niet met haar afspreken zonder dat hij ook meekomt en áls ze hem dan al eens thuis laat zit ze elke 5 seconden haar telefoon te checken of 'ie nog geappt heeft... :roll:

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:35

Konstantine schreef:
SanneJas schreef:
Wel erg jammer dat de meeste mensen er meer moeite mee hebben dan ik, en niet willen of kunnen begrijpen dat je ook zonder man gelukkig kan zijn.

Dit dus. Mijn familie vindt het vooral heel erg dat ik nog steeds geen vriendje heb, straks word ik een oude vrijster, schandalig! :oo

Maar ik ben gewoon geen relatietype.
Ik ben egoïstisch, ik wil vrij zijn om te doen en laten wat ik wil, om te gaan en staan waar ik wil.

Ik heb ook absoluut geen kinderwens, ik droom niet al van jongs af aan van een feestelijke bruiloft...
Laat mij maar gelukkig zijn met alleen mezelf, ik wil niet afhankelijk zijn van en/of me moeten aanpassen aan iemand anders.

Dat had ik dus ook, familie die steeds vroeg waarom ik nog geen vriendje had.
En ik ben ook wel zo dat ik wil gaan en staan waar ik wil, heb ook zeker geen kinderwens (al kan dat zomaar omslaan hebben ze mij verteld) en trouwen hoef ik ook niet.
Maar ben nu al wel bijna 2 maanden heel erg gelukkig met mijn vriend.

Deze laat mij ook erg vrij, we zien elkaar bijna elke dag van de week, slaap daar al bijna elke nacht, soms zien we elkaar dan ook alleen in bed. Maar maken ook af en toe tijd voor elkaar.
Dat we gewoon met zn 2en zijn.
Verder doen we veel met vrienden, en familie doen we nog niet aan :D
Omdat we hier beide niet op zitten te wachten.

Zwitsal schreef:
Ik krijg ook vreselijk de kriebels als ik meisjes om me heen compleet van slag zie omdat hun vriend even een weekje met vrienden op vakantie is. Minuten worden afgeteld tot hij weer terug is, constant onrustig gedoe omdat hij weg is. Niet alleen kunnen functioneren enz.
Brrrrrrr
Dan ben ik zo blij dat ik zelf niet zo vreselijk afhankelijk van iemand ben en denk ik echt:laat mij maar altijd alleen blijven, das altijd nog 100x beter dan dat afhankelijke gedoe.

Als ik ooit ook maar een beetje zo wordt met een toekomstig vriendje hoop ik echt dat vrienden of vriendinnen, familie oid me een glas water in mn gezicht gooit en me wakker schud.

Dit doen die meiden zichzelf aan.
En vind ik wat sneu.
Ben er nu ook wel makkelijk in, vind hem echt heel erg leuk, maar heb al 25 jaar zonder hem geleefd, dus als het niks wordt zal ik wel weer verder kunnen leven zonder hem.
Ben niet zo iemand die zegt "kan nooit meer zonder je"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:39

Ik ben 16, dus ik weet niet of ik echt onder de categorie 'relatie' val, of nog onder die van 'verkering', maar ik ben ook niet bewust op zoek.

Ik heb wel vaak dat ik denk: góh wat een knappe jongen... maar ik heb meerdere 'relaties' gehad waarbij ik altijd wel iets had van: nou als ik hiér voor altijd mee verder moet...

Buiten dat ik vind ik het vrij onzinnig om een relatie aan te gaan als je toch al weet dat die kapot loopt of je niet de rest van je leven met die persoon wilt doorbrengen en ik ben heel erg aan m'n vrijheid gehecht. Mijn vriend hoeft ook echt niet te gaan zeuren dat ik te veel bij de paarden zit want dan is het jammer maar doei!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:55

_Summerly_ schreef:
Nagini schreef:
Ik ben wel bewust single.

Heeft er alles mee te maken dat ik over 2 weken naar het buitenland vertrek voor tenminste 13 maanden.
Dan had ik echt geen zin om hier een vriend te hebben. :) Dus ja, wel heel bewust single.
Same here, hoewel het bij mij nog iets langer duurt dan twee weken voor ik emigreer. :)) Punt is dat ik 100% zeker weet dat ik over een jaar terug wil naar Wales en dat is niet bepaald een bestemming die de meeste mensen uit zouden kiezen áls ze al willen emigreren, dus ik win er niets bij als ik hier een relatie met iemand begin.

Ik wist het ook al sinds oktober :') Dus het was idd al een tijdje. Maar mijn afteller staat inmiddels op 17 dagen. Wooohoo

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:16

Ik ben altijd al single geweest, maar niet bewust... Ik mis het erg om iemand te hebben die echt van mij houd en om me geeft.
Leuk vind ik het niet, vooral als ik andere stellen zie denk ik waarom ben ik altijd maar alleen?
Niet dat ik geen leuke mannen/jongens tegen kom, ik weet er genoeg. Maar ik weet nooit hoe ik het aan moet pakken. Stuur meestal maar berichtjes, alleen krijg ik nooit wat terug -O-
Enige optie voor mij is dan op iemand afstappen, maar dat durf ik niet.

Kan me echt niet voorstellen dat mensen bewust single zijn. Mijn ooms zijn ook altijd al vrijgezel geweest, maar dat is omdat ze samen een huis hebben gekocht volgens mij. Het wordt echt tijd voor een vrouw vind ik. :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:21

Bewuste singles, als DE vent langskomt zou je hem wegsturen? Een relatie zoek je niet, die loop je tegen het lijf.

Als het niet de juiste vent is, laat je hem of lopen, of je de gaat de fout in, maar als de goeie vent langskomt vraag ik me af hoeveel van jullie zeggen van 'nee, ik blijf bewust single'.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 19:30

femke27 schreef:
Ja, bewust single. Na een aantal mislukte relaties (lag in een aantal gevallen wel degelijk aan mezelf) had ik de man van mijn dromen gevonden. Zo verliefd was ik nog nooit geweest. Een man die mij zo begreep had ik nog nooit ontmoet. En hij kon me aan, dat lukt ook niet zoveel. Afijn, hij kreeg een hersenbloeding en is overleden. Ik ben de ergste klap denk ik wel te boven, ondanks dat ik nog wel veel aan hem denk en af en toe nog heel erg verdrietig kan zijn.
Maar ik weet wel dat mijn lat nu heel erg hoog ligt. Enigszins tippen aan hem en de gevoelens die ik voor deze man had/heb is iets wat volgens mij onmogelijk is. Daar heb ik mij al bij neergelegd. Dus blijf ik lekker alleen. Daar heb ik geen moeite mee eigenlijk.

Jeetje.. Sterkte! Verschrikkelijk...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:44

ik ben ook bewust single... me hele leven al (30)

(als er wel iemand op mijn pad komt zie dan wel weer.)

ik vind het heerlijk alleen. en als ik logeer bij een stelletje.. is er vaak wel een (moment) die geiriteerd is op de ander is om het een of ander.. of ze commentaar hebben op een karakter van een. als je samenleeft deel je toch 24 uur alles met elkaar.

ik kan bijv gewoon rond scheuren op mijn bureaustoel tussen pc i/d woonkamer en keuken.. niemand die er commentaar op heeft..

ik weet wel hoe het leven met iemand is die geen partner is ,toen ik nog een huisgenoot had
veel vaker op je tenen lopen niet spontaan even stofzuigen s avonds laat.. ect