gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:27

Maar bij mijn vader ben er meer bang voor dat die vriend ook geen goeie bedoelingen heeft en ook hoe serieus is dit.

Dit is mijn vader zijn eerste homo relatie.
Dadelijk is na 2 maanden al voorbij. en dan wordt ik weer voorgesteld aan een ander.

Kwa geen goeie bedoelingen bedoel ik dan.

Ik weet dat hij alleen maar engels spreek en vermoedelijk ook asiel zoeker is. Altans op basis van wat me pa me vertelde

ik ben bang dat hij me vader kaal plukt en zo en da hebben we hem ook gezegt maa hij zeg nee zo is die niet dit en dat.

Maar ik ken pa hij ziet zoiet iets niet van mensen. Hij voelt dat niet aan

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:28

Urielle schreef:
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik bijna 6 was, mijn moeder heeft toen een relatie gekregen met een jongere man die voor mij dus mijn stiefvader werd (met mijn echte vader heb ik geen contact meer) en helaas zijn zij ook na jaren uit elkaar gegaan en heeft mijn stiefvader ook relaties met mannen gekregen. In het begin was dat wel raar, zeker in de tijd dat hij ook zelf nog zoekende was om inhoud te geven aan zijn identiteit. Ondertussen is hij alweer jaren getrouwd met een man, die nu ook aanvoelt als familie.
Misschien helpt het je om de rollen die je vader heeft in zijn leven los te zien van elkaar. Jij bent ook anders op school dan thuis en anders bij goede vriendinnen dan bij je oma. Probeer de rol waarmee je moeite hebt (je vader als minnaar) even in de ijskast te zetten, bespreek dat ook met hem, en steun hem wel in de rol van vader. Dat geeft jezelf de tijd om je emoties een plekje te geven en de situatie te accepteren.

Dankje hier heb ik wellicht iets aan

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:33

haffylover schreef:
Maar bij mijn vader ben er meer bang voor dat die vriend ook geen goeie bedoelingen heeft en ook hoe serieus is dit.

Dadelijk is na 2 maanden al voorbij. en dan wordt ik weer voorgesteld aan een ander.

Ik weet dat hij alleen maar engels spreek en vermoedelijk ook asiel zoeker is. Altans op basis van wat me pa me vertelde

ik ben bang dat hij me vader kaal plukt en zo en da hebben we hem ook gezegt maa hij zeg nee zo is die niet dit en dat.

Maar dat kan met een vrouw van zijn leeftijd even goed het verhaal zijn, ik snap je best, maar een vrouw van 55 kan de zelfde kaal-plukker zijn als een jochie van net 18, bij wijze van.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:35

xSlvna schreef:
haffylover schreef:

Maar dat kan met een vrouw van zijn leeftijd even goed het verhaal zijn, ik snap je best, maar een vrouw van 55 kan de zelfde kaal-plukker zijn als een jochie van net 18, bij wijze van.

Dat klopt maar daar gaat het niet eens zo zeer om of het een man of een vrouw is

xSlvna

Re: gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:37

Maar stel hij had nu een vrouw van 54 als vriendin, zou je haar dan wel willen ontmoeten, of ook niet?

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:38

xSlvna schreef:
Maar stel hij had nu een vrouw van 54 als vriendin, zou je haar dan wel willen ontmoeten, of ook niet?

De vraag stelde iemand eerder al als het met de zelfde voorgeschiedenis is al nu nee dan ook (nog ) niet.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:39

haffylover schreef:

Je bent wel erg aan het veroordelen op een paar dingen die je vader heeft verteld.

Leer hem eerst maar eens kennen voordat je een oordeel velt.

Niet alle engelse sprekende asielzoekers zijn uitzuigers!! wel erg kort door de bocht.

En dan nog, het is en blijft zijn leven!!! Als het jou niet zint heb je pech.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:40

haffylover schreef:
xSlvna schreef:

De vraag stelde iemand eerder al als het met de zelfde voorgeschiedenis is al nu nee dan ook (nog ) niet.

Sorry, niet alles goed door gelezen. Geeft je vader (veel) geld uit aan die persoon?

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:42

Citaat:
Sorry, niet alles goed door gelezen. Geeft je vader (veel) geld uit aan die persoon?

Geen idee daar vraag ik nooit naar. Maar hij zal allicht geld er aan uit geven ma geen idee hoeveel.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:45

haffylover schreef:
Citaat:

Geen idee daar vraag ik nooit naar. Maar hij zal allicht geld er aan uit geven ma geen idee hoeveel.

En weer doe je aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Als je je nou eerst eens gaat verdiepen in je "nieuwe" vader en zijn vriend en hun relatie.....dan pas kan je gaan oordelen.

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door dingen te zien die er wellicht helemaal niet zijn.

En dan nog? Als hij al zijn centen aan zijn vriend wil uitgeven, dan is hem dat toch goed recht?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:47

Praat daar eens met je vader over, vraag hem of hij geld besteed aan die vriend, en zo ja hoeveel, vraag hem of zijn vriend om geld vraag of niet. Gezien ik het gevoel heb dat je vader zich eens heeft laten uitmelken om het zo maar te zeggen (ben niet zo wakker dus het kan best dat ik wederom iets niet heb gelezen), kan het best zijn dat die hiervan heeft geleerd en dit keer niet zo 'dom' is en zich niet laat, nahja, misbruiken. Dat lijkt me voor jou ook een fijner gevoel, als je van je vader hoort dat hij niks aan zijn vriend besteedt qua geld en het gevalletje 'bang voor uitmelken' al weg als probleem/angst voor jou.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:48

Ik snap niet waarom sommige bokkers zo bot over ts haar gevoelens heen walsen!! Ik snap best dat een nieuwe relatie accepteren (ongehacht man of vrouw) best lastig is in het begin, en vooral als er vervelende voorgeschiedenis aan zit.

Maar ik denk dat vele die dit nooit meegemaakt hebben dat totaaaaal niet zullen snappen.. Ik heb er minimaal een half jaar over gedaan voordat ik de nieuwe partners van mijn ouders enigzins ging accepteren.. Er was echt te veel gebeurd wat ik niet zo snel kon verwerken..

Ts, pak je tijd en laat t zijn gang gaan.. Ik denk dat jouw vader dat echt wel begrijpt dat t niet zo makkelijk is als dat het lijkt.. (En is het nu niet, zal hij dat later wel begrijpen)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:52

Kitty1985 schreef:
En weer doe je aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Als je je nou eerst eens gaat verdiepen in je "nieuwe" vader en zijn vriend en hun relatie.....dan pas kan je gaan oordelen.

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door dingen te zien die er wellicht helemaal niet zijn.

En dan nog? Als hij al zijn centen aan zijn vriend wil uitgeven, dan is hem dat toch goed recht?

hoezo Doe ik weer aannames??

lijkt me logisch dat me pa er geld aan spendeer die man moet ook eten als hij blijft logeren of niet dan.
Daarnaast je zegt lekker makkelijk verdiepen in mijn nieuwe pa?? Srry maar ik zal nooit een 2 de pa krijgen.
Daarnaast ik maak niks moeilijk wat ik zeg over die man is wat mijn vader me zelf verteld.
En ik zeg ook helemaal nergens dat hij dit niet mag Dus zou het erg prettig vinden als je ook een goed leest.

zoals jij het vertel moet ik me maar niet aanstellen en lekker gezellig kennis gaan maken met die man. Sorry maar dat punt van verwerking heb ik niet bereikt nog.

En ik merk dat veel mensen alleen maar praten over hoe moeilijk het voor mijn vader is.
En ik snap voor me pa is ook echt niet het makkelijkste zal je mij ook nooit horen zeggen.

Wil absoluut geen slachtoffer spelen ofzo.

Maar verplaatst je eens in een mij stel het zou je eigen vader gebeuren praat je dan nog zo makkelijk?

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:53

First_Unique schreef:
Ik snap niet waarom sommige bokkers zo bot over ts haar gevoelens heen walsen!! Ik snap best dat een nieuwe relatie accepteren (ongehacht man of vrouw) best lastig is in het begin, en vooral als er vervelende voorgeschiedenis aan zit.

Maar ik denk dat vele die dit nooit meegemaakt hebben dat totaaaaal niet zullen snappen.. Ik heb er minimaal een half jaar over gedaan voordat ik de nieuwe partners van mijn ouders enigzins ging accepteren.. Er was echt te veel gebeurd wat ik niet zo snel kon verwerken..

Ts, pak je tijd en laat t zijn gang gaan.. Ik denk dat jouw vader dat echt wel begrijpt dat t niet zo makkelijk is als dat het lijkt.. (En is het nu niet, zal hij dat later wel begrijpen)

amen. Dacht even dat ik hier bijna alles fout aan doen was

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:59

En daarbij sommige mensen zulle dit misschien als heel bot ervaren:

Maar mijn vader had een keuze omdat hij zelf aangaf dat hij vanaf zijn 14de wist homo te zijn en toch is hij getrouwd en ons als kinderen ter wereld gebracht.

Ik daarbij had geen keuze.
Ik moet het maar accepteren ff lomp gezegt

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:01

Ik begrijp heel goed dat je heel erg aan het idee moet wennen dat je vader een nieuwe partner heeft. En zich zo 'anders' als vroeger gedraagd maar hij is nu denk helemaal zichzelf.

Ook ik had moeite met het accepteren van de nieuwe vriend van mijn moeder. Toen ik 6 was zag ik hem voor het eerst en toen ik 11 was gingen we met zijn alle in 1 huis wonen. Ookal zat daar 5 jaar tussen die stap was veel te groot voor mij.
Ik wil hier mee zeggen ik had toen op die leeftijd geen keus maar neem de tijd zolang jij nodig heb.
Maar ga niet je vader ontlopen en praat erover zodat jou vader ook weet wat er in jou omgaat.

Zelf begrijp ik dat dit ook heel lastig is voor je vader maar als jij er nog niet klaar voor bent moet hij dat accepteren. Dat betekend niet dat je hem nooit meer ziet denk want hij is vast niet 24/7 met zijn vriend.
Praat met elkaar leg uit wat er door je heen gaat en hoe jij je erbij voelt.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 00:03

danielle_x schreef:
Ik begrijp heel goed dat je heel erg aan het idee moet wennen dat je vader een nieuwe partner heeft. En zich zo 'anders' als vroeger gedraagd maar hij is nu denk helemaal zichzelf.

Ook ik had moeite met het accepteren van de nieuwe vriend van mijn moeder. Toen ik 6 was zag ik hem voor het eerst en toen ik 11 was gingen we met zijn alle in 1 huis wonen. Ookal zat daar 5 jaar tussen die stap was veel te groot voor mij.
Ik wil hier mee zeggen ik had toen op die leeftijd geen keus maar neem de tijd zolang jij nodig heb.
Maar ga niet je vader ontlopen en praat erover zodat jou vader ook weet wat er in jou omgaat.

Zelf begrijp ik dat dit ook heel lastig is voor je vader maar als jij er nog niet klaar voor bent moet hij dat accepteren. Dat betekend niet dat je hem nooit meer ziet denk want hij is vast niet 24/7 met zijn vriend.
Praat met elkaar leg uit wat er door je heen gaat en hoe jij je erbij voelt.

Dankje zal ik doen.

Ik ontloop mijn vader niet zo zeer alleen afgelopen zaterdag voor het eerst.
Ik zie me pa standaard 1 keer in de 2 weken sowieso want hij helpt me met me paardje.
HEt contact tussen pap en mij is nu gewoon beter dan ooit.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:12

haffylover schreef:
hoezo Doe ik weer aannames??
ik ben bang dat hij me vader kaal plukt en zo en da hebben we hem ook gezegt maa hij zeg nee zo is die niet dit en dat
Maar bij mijn vader ben er meer bang voor dat die vriend ook geen goeie bedoelingen heeft en ook hoe serieus is dit..

lijkt me logisch dat me pa er geld aan spendeer die man moet ook eten als hij blijft logeren of niet dan.
Daarnaast je zegt lekker makkelijk verdiepen in mijn nieuwe pa?? Srry maar ik zal nooit een 2 de pa krijgen.

Tis meer zijn " nieuwe" identiteit en de partner waar ik tegen aanloop.

Daarnaast ik maak niks moeilijk wat ik zeg over die man is wat mijn vader me zelf verteld.
En ik zeg ook helemaal nergens dat hij dit niet mag Dus zou het erg prettig vinden als je ook een goed leest.

zoals jij het vertel moet ik me maar niet aanstellen en lekker gezellig kennis gaan maken met die man. Sorry maar dat punt van verwerking heb ik niet bereikt nog.

En ik merk dat veel mensen alleen maar praten over hoe moeilijk het voor mijn vader is.
En ik snap voor me pa is ook echt niet het makkelijkste zal je mij ook nooit horen zeggen.

Wil absoluut geen slachtoffer spelen ofzo.

Maar verplaatst je eens in een mij stel het zou je eigen vader gebeuren praat je dan nog zo makkelijk?

Dik gedrukt en onderstreept zijn je eigen zinnen...

Echt geloof mij, als het over ingewikkelde lastige familiebanden, relaties en dergelijke gaat. Ik weet er alles van. Echt ik kan er een boek over schrijven.

Wat ik ervan heb geleerd en nog steeds leer: Accepteer iedereen hun keuzes(zij moeten er mee leven), vertel het als je het niet vertrouwd. Grijp in als het te ver gaat.

Al komt mijn vader thuis met een levende knuffel in een pimpelpaars met gele stippen konijnenpak thuis -> wees er gelukkig mee.

Zolang de partner maar boven de 18 is en geen dier.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:13

Ik begrijp ook heel goed dat dit een lastige situatie is. Ik zou toch nog eens met je vader praten en zeggen dat het voor nu gewoon nog te vroeg is om zijn vriend te ontmoeten en dat je nog heel erg aan de nieuwe situatie moet wennen. En je kan best vertellen dat je zijn vriend niet in het openbaar wil ontmoeten dat is erg ongemakkelijke situatie. Stel hem gewoon voor om nog een tijdje te wachten en als het zover is om met z'n alle bij je vader thuis te eten. Dat is toch veel comfortabeler voor jezelf dan in het openbaar voor het eerst z'n vriend ontmoeten dat is gewoon niet prettig. Ik kan goed begrijpen dat je je vader dan toch ontloopt. Dus ik zou dat je vader echt vertellen dat je dat niet wil en gewoon nog niet klaar voor bent.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 00:20

Kitty1985 schreef:

Echt geloof mij, als het over ingewikkelde lastige familiebanden, relaties en dergelijke gaat. Ik weet er alles van. Echt ik kan er een boek over schrijven.

Wat ik ervan heb geleerd en nog steeds leer: Accepteer iedereen hun keuzes(zij moeten er mee leven), vertel het als je het niet vertrouwd. Grijp in als het te ver gaat.

Al komt mijn vader thuis met een levende knuffel in een pimpelpaars met gele stippen konijnenpak thuis -> wees er gelukkig mee.

dat heb je heel mooi gedaan echter een aantal van die zinnen kloppen nier helemaal want als je het hele topic had gevolgd had je geweten dat sommige van die zinnen een aanhaak was op wat anderen zeiden.

Maar jij bent blijkbaar de expert dus zou ik het erg prettig vinden als je je bezig houd met je eigen familie banden Want je draag niet erg bij aan het feit waarvoor ik dit topic heb geopend. Maar echter het inlevings vermogen is ver te zoeken.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 00:20

Tigra_ schreef:
Ik begrijp ook heel goed dat dit een lastige situatie is. Ik zou toch nog eens met je vader praten en zeggen dat het voor nu gewoon nog te vroeg is om zijn vriend te ontmoeten en dat je nog heel erg aan de nieuwe situatie moet wennen. En je kan best vertellen dat je zijn vriend niet in het openbaar wil ontmoeten dat is erg ongemakkelijke situatie. Stel hem gewoon voor om nog een tijdje te wachten en als het zover is om met z'n alle bij je vader thuis te eten. Dat is toch veel comfortabeler voor jezelf dan in het openbaar voor het eerst z'n vriend ontmoeten dat is gewoon niet prettig. Ik kan goed begrijpen dat je je vader dan toch ontloopt. Dus ik zou dat je vader echt vertellen dat je dat niet wil en gewoon nog niet klaar voor bent.

Dat zal ik zeker wederom eens proberen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:23

Inlevingsvermogen? Ik vind je persoonlijk wat kinderachtig, leven is nu eenmaal niet rozengeur en maneschijn en dat hoor je ondertussen te weten. Leer er mee leven.

Vind het eigenlijk vreselijk egoïstisch van je, já het is hard, maar dat zijn zoveel keuzes die je zal moeten maken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:31

haffylover schreef:
Kitty1985 schreef:

dat heb je heel mooi gedaan echter een aantal van die zinnen kloppen nier helemaal want als je het hele topic had gevolgd had je geweten dat sommige van die zinnen een aanhaak was op wat anderen zeiden.

Maar jij bent blijkbaar de expert dus zou ik het erg prettig vinden als je je bezig houd met je eigen familie banden Want je draag niet erg bij aan het feit waarvoor ik dit topic heb geopend. Maar echter het inlevings vermogen is ver te zoeken.

Aanhaken of niet het blijven aannames. Aannames zijn dingen die je bedenkt maar niet zeker weet. Aanhaken of niet,

Als je het niet weet, dan weet je het niet en zeg je dat.

Jij vraagt hier om ervaringen hoe hiermee om te gaan.

Wat wil je dan? Adviezen van mensen die uit een huis tuin en keuken gezinnetje komen? Amper wat hebben mee gemaakt in hun leven?

Of wil je alleen horen hoe zielig JIJ wel niet bent en wat jou vader voor hufter is dat hij spontaan bedenkt om homo te zijn, en wat voor hufter hij wel niet is om met een 30 jarige engelsprekende geldzuigende asielzoeker thuis te komen??

Zeg het maar, het is mij niet bepaald duidelijk wat je nou wil.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:32

haffylover schreef:
En daarbij sommige mensen zulle dit misschien als heel bot ervaren:

Maar mijn vader had een keuze omdat hij zelf aangaf dat hij vanaf zijn 14de wist homo te zijn en toch is hij getrouwd en ons als kinderen ter wereld gebracht.

Ik daarbij had geen keuze.
Ik moet het maar accepteren ff lomp gezegt

Ik zou graag even op deze post van je willen reageren.

Ik snap dat het voor jou heel moeilijk is de nieuwe identiteit van je vader en de voorgeschiedenis met je vader.

Echter wil ik wel even aanstippen dat 40 jaar geleden de het maatschappelijk nog echt niet geaccepteerd was dat men homo was.
Dus dat jij zegt dat hij jou er in principe ermee opzadelt ben ik er maar voor een deel mee eens.
ja het is vervelend voor jou en de andere familieleden maar je vader had iig niet 40 jaar geleden "uit de kast" kunnen komen zoals dat nu redelijk algemeen geaccepteerd wordt.

nogmaals ik leef heel erg met je mee en ik hoop dat je binnen redelijke termijn aan het idee kan wennen zodat de relatie met je vader beter zal verlopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:44

Wil graag reageren maar om de juiste reactie te geven zou ik graag Pb willen. Reageer er morgenvroeg op.

1 puntje wat ik denk dat ook goed kan zijn. Is om deze man toch te ontmoeten en overleg met je vader da je het 1x wil proberen maar even zonder klef heid erom heen beetje grof gezegt.

Mischien lekker op een terrasje mensen kijken. Niks moet, geen verplichte onderwerpen,weet je niks te verzinnen kun je het altijd hebben over de mensen die voorbij komen. Mischien krijg je zo een ander beeld van zowel de situatie/vriend/vader.

Maar nogmaals graag Pb voor ik verder reageer.
Het is in ieder geval altijd even moeilijk of het nu man of vrouw was want je ideaal plaatje valt uit een