Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:26

Ik heet Marinde, en nee ik zou het niet willen veranderen, en zeker niet voor 300 euro, wauw. Behalve als je echt een belachelijke naam hebt, dan zou ik het wel veranderen :')

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:26

Alwiene schreef:
Ik zou niet mijn eigen naam kwijt willen, die hebben mijn ouders immers voor mij gekozen. Maar ik ben minder gelukkig met mijn voorletters M.S. net als de ziekte dus. Ik zou daarom graag de naam Alwiene toevoegen aan mijn voornamen zodat het M.S.A. zou worden. Of ik daar 300 euro voor over zou hebben geen idee. Zou wel willen weten of mijn ouders het oke zouden vinden, want dat vind ik wel belangrijk. Alwiene is een naam die ik 'gejat' heb van iemand die echt zo heet, ik noemde mezelf op internet Alwiene zoals een ander zich bv Anky zou noemen. Inmiddels is de naam zo bij me gaan horen dat ik zeker luister als ik real life zo genoemd zou worden. (Is enkele keer ook wel gebeurd bij mensen die mij via internet kennen).

MSA is ook een ziekte....meervoudig systeem atrofie, oftewel vroegtijdige hersenveroudering.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:27

SienenIvo schreef:
M_hartje_M schreef:
En toch heette ze echt zo :') De achternaam was nog 3 x zo lang

Ze kwam dan wel samen met haar gezin vanuit een Afrikaans land.. Welk land precies geen idee. Maar haar broertje heette gewoon Benjamin. En zij had die naam dan.. Heel apart voor ons maar voor hun zal het wel heel normaal zijn

Hahaha! Maar dan is Benjamin toch veel normaler?

Precies... We moesten er stiekem toch altijd wel om lachen := Misschien niet zo leuk voor haar maarja... met zo'n naam is het eigenlijk moeilijk niet te lachen, laten we eerlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:28

Ik heet Danique Janelle, dat tweede komt van Jannie en (Pieter)Nel(la), mijn oma's.
Vind 't wel prima zo!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:28

Mijn eerste naam is erg lelijk, maar € 300 per letter is nogal.wat en gelukkig is mijn roepnaam stukken beter.

Dat het je stoort dat je letters MS zijn vind.ik.wel erg vergezocht hoor... Ik denk nooit door bij iemands initialen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-07-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:29

M_hartje_M schreef:
Precies... We moesten er stiekem toch altijd wel om lachen := Misschien niet zo leuk voor haar maarja... met zo'n naam is het eigenlijk moeilijk niet te lachen, laten we eerlijk zijn.

Dat snap ik dat je het grappig vind,maar da meisje heeft er zelf ook niet voor gekozen.. :') Dan had ze vast iets anders gekozen!

Edit: Quote toegevoegd!
Laatst bijgewerkt door SienenIvo op 24-07-13 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:30

Mijn naam is héél ouderwets. Maar ik word anders genoemd dan de naam die toevallig op mijn paspoort staat. Ook die naam vind ik niet mooi. Maar veranderen? Dat niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:31

Ik vond mijn naam altijd verschrikkelijk, inmiddels ben ik er wel aan gewend :') Wel kort ik het vaak al af naar Alet. Mensen schrijven mijn naam trouwens wel vaak verkeerd en mijn achternaam kennen ze buiten Drenthe amper tot niet, dus dat gaat ook lekker :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:32

SienenIvo schreef:
M_hartje_M schreef:

Dat snap ik dat je het grappig vind,maar da meisje heeft er zelf ook niet voor gekozen.. :') Dan had ze vast iets anders gekozen!

Edit: Quote toegevoegd!

Meisje vond haar naam prima! In het land waar zij woonde was dat een vrij normale naam blijkbaar. Alleen vond ze het jammer dat ze er hier in Nederland een beetje lacherig over deden. Toch kon ze dat wel begrijpen. Een naam zoals "Bob" lag zij helemaal dubbel bij :=

SienenIvo

Re: Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:36

Hahahah! :') Dat kan ik dan wel geloven! :')

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:36

Ja, ik heb mijn voornaam veranderd en er onwijs blij mee. :)
Ik werd ermee gepest en was daardoor onwijs onzeker geworden, ook waren er andere dingen die meespeelde waardoor ik nog onzekerder werd en dat was op mijn 8e dat ik dat wilde.
Ik heb het niet voor geld gedaan, maar ik heb het er met mijn ouders over gehad en stonden volledig achter me. Ze snapten me goed en als ik dat wilde (na overleg en veel nagedacht) heb ik mijn naam veranderd in de zomervakantie en heette ik van groep 5 -> groep 6 anders. Nu heet ik Joey en eerst heette ik Jopie. :)
Op mijn ID / paspoort staat nog wel mijn normale naam.
Vind het wel raar dat mensen hier zeggen dat het respectloos tegenover je ouders is? JIJ bent degene die met de naam moet leven en als jij er ongelukkig van word, moet je dat doen vind ik.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:37

nee ik zou mijn naam veranderen, ik heet Lou-Elle, iedereen spreekt het verkeerd uit en iedereen schrijft het verkeerd, zo wat ik ben blij met mijn unieke naam :D heb het geld er ook niet voor :P
Laatst bijgewerkt door elle108030 op 24-07-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:38

Al vind ik het wel jammer dat ik nog 3 namen heb :')
Namelijk
Dominique Irma Camae Klaziena

Elk eerste letter vormt de naam van mijn vader: Dick.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:39

Eh.. ik hoorde vorig jaar een vrouw op de radio die Teddy heette..achternaam was Beer..
En gezien je achternaam veranderen in de 800 eu. loopt.. zou ik dan wel mijn voornaam veranderen :)!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:40

Ik zou mijn naam ook nooit veranderen, ik vind het ook een beetje vervelend tegenover je ouders (tenzij
je echt een hele vreemde naam hebt). Ik moet er wel altijd bij zetten (in mail oid) dat ik een vrouw ben,
toen ik geboren werd was de naam Sem nog helemaal niet populair, helaas staat het nu in de top van
jongensnamen. :+

Ik ken overigens wel iemand die zijn naam heeft veranderd, van Otmar naar Alexander, ook lastig voor
de omgeving aangezien je iemand dan ineens anders moet gaan noemen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:41

In mijn geval zou het zielig zijn voor mijn oma, ze draagt dezelfde naam ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:45

Mijn voornaam vind ik wel prima, alleen zo word ik al jaaaaaren niet meer genoemd. Als iemand mij Yvonne noemt, moet het gewoon echt even doordringen dat het over/tegen mij is :=. Wordt altijd Yv/Ief genoemd.

Mn tweede naam is nav mijn opa die heel vroeg is overleden. Martine. Heb echt een gruwelijke hekel aan die naam, bijna niemand weet het ook :=

Ach, het kan erger.. Een vriendin van me heeft geloof ik 5 namen, allemaal in de trant van Jacoba, Agnatha etc. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:46

Yv_ schreef:
Mijn voornaam vind ik wel prima, alleen zo word ik al jaaaaaren niet meer genoemd. Als iemand mij Yvonne noemt, moet het gewoon echt even doordringen dat het over/tegen mij is :=. Wordt altijd Yv/Ief genoemd.

Mn tweede naam is nav mijn opa die heel vroeg is overleden. Martine. Heb echt een gruwelijke hekel aan die naam, bijna niemand weet het ook :=

Ach, het kan erger.. Een vriendin van me heeft geloof ik 5 namen, allemaal in de trant van Jacoba, Agnatha etc. :')

Dat hebben we hier ook zowat allemaal, van die namen.. :')

Ik heb dan gelukkig alleen een tweede naam. Maar zowel eerste als tweede zijn nog nóóit gebruikt :=

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:49

Een vriendin van mij heet Loveness (afrikaanse vrouw) vind het wel een mooie naam en het past haar wel.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:49

neehoor, vind mijn naam prima :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:51

Beertje van Beers heeft ook zo'n aparte naam.
Ik vraag me af of zij daar nooit mee gepest is. Je zal maar Beertje heten. En dan nog die achternaam erbij.

Joey: Dat begrijp ik wel. Jopie ook een erg ouderwetse naam.
Maar het is niet officieel veranderd begrijp ik?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:52

Ik heb zelf 3 voornamen Laura Bernadette Ferdinand, genoemd naar mijn meter en peter. Met de eerste ben ik heel blij vind het echt een mooie naam die 2 andere vind ik iets minder maar zou ze nooit laten veranderen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:52

Maar waarom zou je dan moeten betalen als ze het officieel niet veranderen? Je kan jezelf toch gewoon anders noemen dan? Zoals ik al zei heet ik anders (roepnaam) dan in mijn paspoort sta, dus ik kan toch ook gewoon mijn roepnaam veranderen? Niemand weet mijn 'echte' naam :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 20:55

Mijn vader wilde mijn Marie Louise noemen maar mijn moeder wilde Marlies.
Die laatste is het geworden. Verder geen extra namen helaas. Met meerdere namen kan je jezelf nog anders noemen, meer keus. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:57

Geryon schreef:
Maar waarom zou je dan moeten betalen als ze het officieel niet veranderen? Je kan jezelf toch gewoon anders noemen dan? Zoals ik al zei heet ik anders (roepnaam) dan in mijn paspoort sta, dus ik kan toch ook gewoon mijn roepnaam veranderen? Niemand weet mijn 'echte' naam :')

Maar bij de bank, de belastingdienst en paspoort etc. ben je gewoon nog degene die je officieel heet. Dus je kan je roepnaam wel veranderen maar voor officiële instellingen geldt je oude naam.