Miracle_ schreef:Interessante ervaringen Captain! Ook leuk om eens te lezen, want vaak is het alleen maar negatief. Fijn dat er bedrijven zijn die je ook zo'n kans bieden, en waar de beesten het ook 'goed' hebben.
Maar een ding vraag ik me af, jij schrijft dat de kippen gelukkig ogen, maar ik denk dat ze gewoon niet beter weten. Als je een vrije uitloop kip plotseling opsluit in een kippenschuur bij honderden anderen, zou hij dan net zo gelukkig zijn denk je?
Klopt ook, ze weten niet beter. En gelukkig hebben dieren (naar mijn inziens) het besef ook niet dat ze weten dat het ook beter kan. Een kip in een stal die de buitenlucht ervaart zal veel gelukkiger zijn dan wanneer ze in de stal zou blijven. Maar dat weten ze toch niet.
Andersom is het ook zo, een biologische kip die je binnen gaat houden zal ongelukkig worden. Is maar net wat ze gewend zijn.
Jij bent in de war met dierenwelzijnsactivisten, en dat doen veel mensen, maar het is wel erg irritant als je de hele dag tegen vooroordelen moet opboksen.
Ik ben sowieso niet zo gek op vlees, en eet het dan ook maar 3/4 keer in de week.. Maarr, ik bereid wel gewoon 2 stukjes omdat met vent een stukje extra wel waardeert. Dus dat schiet ook niet zo op..
Ik vind het alleen jammer dat ze nu gratis vlees gaan weggeven. Naar mijn idee is een "dier" geen stunt artikel.

Kon het niet laten dat even uit te rekenen terwijl ik aan mijn vega sate zat (aanrader overigens!!
Van mora, uit het vriesvak)