Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:43

Succes! jij liever dan ik.....

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:58

Iedereen super bedankt voor de tips...
ik wil nog wel even duidelijk laten weten dat hij niks geprobeerd heeft in de vakantie...
Ik wou het niet en hij liet me compleet in me waarde.. en zei dat hij me nu zelfs nog leuker vind:P

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:05

Juulxx schreef:
ik wil nog wel even duidelijk laten weten dat hij niks geprobeerd heeft in de vakantie...
Ik wou het niet en hij liet me compleet in me waarde.. en zei dat hij me nu zelfs nog leuker vind:P

Dat is toch niet zo vreemd??? Hoe kwam het dat een visum gelijk ter sprake kwam? Dat is allemaal nog al snel. Vind je dat niet enigszins vreemd?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:31

nee we hadden gewoon een gesprek van wat als dit goed gaat.. of hij dan naar nl zou komen..
en toen legde hij uit dat zijn broer ook in NL zit.. getrouwd is en kinderen heeft enzo..
en 4 maanden geleden had hij nog een vriendin *waar hij echt bij dacht een toekomst te gaan opbouwen*
en hij is daar ook een keer geweest.. en hij vertelde tot dat met veel moeite dus uiteindelijk toch gelukt is..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:09

Ik ken de verhalen allemaal.... En het is waarschijnlijk allemaal net zo hard gelogen...
Ik stuur je even een PB. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:16

Juulxx schreef:
ik ben bang tot ze me paard gaan verkopen..

Achter je laten er zijn nog zoveel meer jongens :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:26

Juulxx schreef:

Vind dat je je hier wel een beetje tegen spreekt... Je zegt hij heft niks geprobeert
en daarna zeg je ik wou het niet an nu vind hij me nog leuker.... hmmmm

Maarja voor derest ben ik het ook heel erg eens met de posts van lieveli en captain :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:40

Mijn haren gaan overeind staan bij dit soort verhalen. Een vriendin van me had ook een relatie met een jongen uit Tunesië. Ze heeft enorm veel moeite moeten doen om voor de dienst Vreemdelingenzaken aan te tonen dat het, na snel te trouwen, niet om een schijnhuwelijk ging. Ze zat op een roze wolk toen ze haar kind van hem ook kreeg. Eenmaal kind geboren, kwam zijn bedrog uit, maar hij had door middel van het kind wel het recht om hier permanent te blijven. Criminaliteit eerste klas, en hij is zeker geen alleenstaand geval.

Ts, ik weet dat je verliefd bent, maar ik zou in dit soort dingen geen 2 keer maar wel 100 keer nadenken. Ik kan je ouders, door al die verhalen, wel begrijpen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:59

Wat hij doet hoeft helemaal niet te betekenen dat hij het echt meent hoor TS. Wil alleen louter zeggen dat hij je niet wilde gebruiken voor de sex op dat moment. Maar àls hij van plan is om naar Nederland te komen voor een visum dan gaat hij je dat echt niet rechtuit in je gezicht zeggen. Dat zijn broer in Nederland zit wil niks zeggen, integendeel misschien wil hij maar al te graag broerlief achterna, was zijn vorige vriendin dan trouwens ook 'toevallig' een Nederlandse?. Dat zijn juist oplichters. Die wéten heel goed wat ze tegen iemand moeten zeggen om geen achterdocht te wekken, dat zijn de mensen waarvan iedereen achteraf zegt "hij, een oplichter? Zo'n lieve jongen, nooit gedacht!". Al die praatjes tegen je hebben helemaal niets te betekenen want hij weet zelf goed genoeg hoe hij een Westerse vrouw moet paaien en doen geloven dat zij de grote ware liefde is.

En dat neemt niet weg dat er natuurlijk ook mensen uit die landen zijn die eerlijk en oprecht zijn. Er zijn zelfs bokkers gelukkig getrouwd daar of hier en dat gaat heel goed. Maar besef heel, heel goed dat er veel héle lelijke adders onder het gras zitten. Als je hier de verkeerde jongen tegen komt, draai je je om en ga je naar huis. Als je daar denkt naar hem en zijn ouders te gaan en die mensen zijn toch niet wie je dacht dat ze waren, dan ben je gevangen en zeker als je nog ergens in een meer afgelegen gebied zou zitten. En naar hier halen is ook geen garantie. Behalve dat het knap lastig is, moet je vaak garant staan (correct me if i'm wrong) en wat doe je dan als hij plots niet je grote liefde blijkt maar mooi de benen de neemt. En ja zoals hierboven, sommigen drijven het zo ver dat ze eerst nog een kind bij je verwekken om er heel zeker van te zijn vast te zitten. Niet om je paranoia te maken, maar zodra je er aan begint weet je dat je hier kans op maakt.

Daarnaast is er nog een ding waar je niet te lichtvoetig over moet gaan: je zegt dat hij moslim is. Is hij een gelovige praktiserende moslim? In hoeverre ben jij bereid je hierop aan te passen? En denk hier alsjeblieft heel goed over na. Want een ander cultuur en een ander geloof, als hij echt gelovig is dan zal er van zijn kant meestal geen grote aanpassing zijn en zal jij initiatief moeten tonen. Dat wil bv ook zeggen dat hij zal verwachten dat je kinderen later dezelfde opvoeding krijgen. Denk er niet te lichtvoetig over, als jij al een groot respect hebt voor de cultuur en religie en je er in kan vinden zal het makkelijker zijn, maar als je het enkel doet om hem gelukkig te houden, dan ga je daar nog grote spijt van krijgen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:20

Maiska schreef:
rea schreef:
TS : als je hier op Bokt eens nakijkt op Bedoein en Tunesie, dan zie je ook de lelijke kantjes van het land en zijn bewoners ...

Dat verhaal herinner ik me ook nog wel ja... Goede tip.

Maar zo is er aan de andere kant ook het verhaal van Nathalie,

Die enkele jaren terug op vakantie straal verliefd werd op een Turkse jongen, die die kant op ging en een paar maanden daar verbleef en iedereen hier verklaarde haar voor gek. Iedereen zei, pas op, moet je niet doen. Inmiddels zijn ze zover ik weet gelukkig samen in Nederland en hebben een kindje.

Tuurlijk moet je je hersens gebruiken, maar het kan ook wel een mooi verhaal opleveren.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:25

heb niet alles gelezen maar ben je wel op de hoogte wat het inhoud om een "moslim" vrouw te zijn?? en ben je wel bereid daar naar te leven?!?!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 10:31

ik hoef geen moslim te worden hoor.. :P
dat heeft ie allang aangegeven...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:35

Je hebt het wel al over hele serieuze dingen gehad... lijkt of meneer vakantieliefde al bedacht had naar nederland te komen. Maar zijn broer woont hier dus met Nederlandse vrouw en kind... heb je daar dan naam en adres van? Want als jullie al zo serieus doen?

Beetje achterdochtig zijn lijkt me verstandig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:37

Juulxx schreef:

haha ja dat zeggen ze altijd, maar vraag maar eens of je in contact mag komen met zijn ouders dan ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:41

Juulxx schreef:

Een serieus praktiserende moslim man wil dat zijn vrouw ook moslima wordt.
Een moslim man die dat niet belangrijk vind is geen praktiserend moslim en zal het dus ook niet zo precies nemen met de regeltjes w.b. respect en eerlijkheid naar anderen.
Ik denk dat je nog beter iets kan beginnen met een praktiserende moslim dan met iemand die maar wat aanrommelt en voor de gein meedoet aan de ramadan..

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:43

Tabaluga12 schreef:
Naar Nederland komen is misschien juist het gene wat hij graag wil... als hij moslim is zou ik gewoon bij hem afspreken met zijn ouders erbij en een tolk, heel normaal bij moslims die serieus met een vrouw zijn. Wil hij dat niet dat is het gelijk duidelijk!!!

Dit heb ik ook al heel vaak gehoord van collega's die moslim zijn.
Ook wel eens gehoord van een mannelijke moslim collega, dat toen het meisje in questie zijn moeder had ontmoet, niet meer wilde...
moest toen erg lachen, maar voor hem was het wel verdrietig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:46

Evelijn schreef:
Je hebt het wel al over hele serieuze dingen gehad... lijkt of meneer vakantieliefde al bedacht had naar nederland te komen. Maar zijn broer woont hier dus met Nederlandse vrouw en kind... heb je daar dan naam en adres van? Want als jullie al zo serieus doen?

Beetje achterdochtig zijn lijkt me verstandig.

Hoort dat erbij? Dat als je serieus bent, je het adres van zijn broer hebt? Want ik zie hier de logica niet van in...

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:50

Wat ongelofelijk veel vooroordelen meteen!

Ik ben ook samen met een op vakantie ontmoette vriend, inmiddels verloofd en woon ik hier zelfs.

Je ouders gaan hem vanzelf meer accepteren als ze hem beter leren kennen, praat vooral veel met je ouders en vertel ze gewoon alles. Als ze zich meer betrokken voelen, zijn ze ook niet zo ongerust. Natuurlijk doe je voorzichtig en loop je niet te hard van stapel, maar nu al naar een visum kijken is een heel gewoon iets! En helemaal niet slecht, als hij op vakantie in NL zou komen weet hij hoe jij leeft en weet jij hoe het gaat om met hem in NL te zijn! Ga gewoon op korte termijn daarheen op vakantie en kijk hoe het samen gaat! Als het absoluut niet gaat, laat de verliefdheid je dan niet gek maken!

Mijn vriend is twee keer in Nederland geweest, helaas is het allemaal wat prijzig om een visum te regelen.
Overigens is mijn vriend en zijn familie moslim, ze hebben er helemaal geen moeite mee dat ik geen moslim wil worden. Wel respecteer ik alles wat hun voor het geloof doen en vind ik het ook wel interessant om daar dingen over te leren, ik ben alleen absoluut niet gelovig in wat dan ook.
Moet er wel bij zeggen dat ze hier niet heel streng zijn, je kunt natuurlijk ook het strenge treffen en daar verwachten ze het wel van je, maar dat is gewoon een kwestie van (weer) erover praten!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:53

Ik ken heel veel verhalen die mis zijn gegaan, maar ik ken ook één succesverhaal (wat dat nu, na jarenlang huwelijk, ook niet meer is).
Maar echt meid, geloof niet dat je geen moslima hoeft te worden, dat gaan ze allemaal van je eisen.

Ik zeg niet doen. Vaak wordt je echt gebruikt en er zijn in deze relaties maar weinig succesverhalen te vinden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:56

Juulxx schreef:

dan zul je dus ws nooit geaccepteerd worden in zjn familie, leuk. en hij blijft wel leven als moslim? want dan lijkt t mij dat hij idd niet echt serieus is met je...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:10

Captain schreef:
Juulxx schreef:

Een serieus praktiserende moslim man wil dat zijn vrouw ook moslima wordt.
Een moslim man die dat niet belangrijk vind is geen praktiserend moslim en zal het dus ook niet zo precies nemen met de regeltjes w.b. respect en eerlijkheid naar anderen.
Ik denk dat je nog beter iets kan beginnen met een praktiserende moslim dan met iemand die maar wat aanrommelt en voor de gein meedoet aan de ramadan..

Mijn vriend is anders niet praktiserend maar ik heb geen last van dat hij "slechter" zou zijn dat een praktiserende hoor, integendeel véél meer vrijheid en "voor de gein" doen we helemaal niets, beetje kort door de bocht dit. Respect hebben voor je partner gaat niet hand in hand met gelovig zijn. Geef mij maar veel liever iemand als mijn vriend waarmee ik een "goddeloos" leven heb dan een echte moslim want dat zou ik wel moeilijk vinden om mee samen te leven.

Als hij praktiserend moslim is dan ga je hoe dan ook geconfronteerd worden ermee. Ookal zou hij verlangen dat je dat zelf niet bent (wat erg moeilijk is dan), samenleven met iemand die zich aan andere regels en gebruiken houd daar moet je wel voor kunnen open staan en niet iedereen kan dat.

En natuurlijk zijn er succesverhalen, denk niet dat iemand dat kan ontkennen. Mààr, je kan ook niet erkennen dat er nog veel meer dramaverhalen zijn en dat je beter tweehonderd keer nadenkt ipv twee keer. Het gaat hierbij ook om een Tunesische jongen en geen Turkse, die cultuur zal vast nog wel anders zijn.

bokker Zitouna is het die in Tunesië :j memberlist.php?mode=viewprofile&u=139562
Als je nog steeds overtuigd van de liefde zou ik je aanraden om haar eens te contacteren, denk dat zij veel beter weet dan bokkers van hier waar de valkuilen zitten als je bv naar daar zou gaan om hem te ontmoeten.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:11

Die gast kan gewoon goed vissen ...

Maar het kan natuurlijk ook best ware liefde zijn, van beide kanten. Dat ga je in dit geval alleen maar uitvinden door rustig aan te doen en zoveel mogelijk informatie over elkaar te weten te komen om te zien of je echt met elkaar door wilt en kunt.

Zo lang je nog in dit beginstadium zit zou ik niets tegen je ouders zeggen, er is nog niets meer te melden dan dat je een vakantieliefde hebt. Dat overkomt heel veel mensen en meestal komt daar verder geen vervolg op. Je kunt uiteraard in september nog eens terug gaan naar het land waar je zo'n leuke vakantie had maar kijk dan wel goed uit en blijf goed naar je intuïtie luisteren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:14

Kwanyin schreef:
Mijn vriend is anders niet praktiserend maar ik heb geen last van dat hij "slechter" zou zijn dat een praktiserende hoor, integendeel véél meer vrijheid en "voor de gein" doen we helemaal niets, beetje kort door de bocht dit. Respect hebben voor je partner gaat niet hand in hand met gelovig zijn. Geef mij maar veel liever iemand als mijn vriend waarmee ik een "goddeloos" leven heb dan een echte moslim want dat zou ik wel moeilijk vinden om mee samen te leven.

Als hij praktiserend moslim is dan ga je hoe dan ook geconfronteerd worden ermee. Ookal zou hij verlangen dat je dat zelf niet bent (wat erg moeilijk is dan), samenleven met iemand die zich aan andere regels en gebruiken houd daar moet je wel voor kunnen open staan en niet iedereen kan dat.

En natuurlijk zijn er succesverhalen, denk niet dat iemand dat kan ontkennen. Mààr, je kan ook niet erkennen dat er nog veel meer dramaverhalen zijn en dat je beter tweehonderd keer nadenkt ipv twee keer. Het gaat hierbij ook om een Tunesische jongen en geen Turkse, die cultuur zal vast nog wel anders zijn.

bokker Zitouna is het die in Tunesië :j memberlist.php?mode=viewprofile&u=139562
Als je nog steeds overtuigd van de liefde zou ik je aanraden om haar eens te contacteren, denk dat zij veel beter weet dan bokkers van hier waar de valkuilen zitten als je bv naar daar zou gaan om hem te ontmoeten.

Dat is niet kort door de bocht, dat is een ervaring die ik in mijn familie al meerdere keren heb gezien..
Een niet-praktiserende moslim is veel lakser in omgang met vrouwen. Super dat het bij jou wel goed gaat, en er zitten ook absoluut goede jongens tussen dat geloof ik zeker. Maar het overgrote deel, daar moet je gewoon voor uitkijken. En als hij nu zegt dat zij geen moslim hoeft te worden gaan er bij mij alarmbelletjes rinkelen.. Maargoed, nogmaals.. Dat is mijn ervaring.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:19

Mijn ervaring is dat moslimmannen ook niet altijd even respectvol kunnen zijn naar hun vrouwen hoor ;) . Om je een mooi voorbeeld te geven: toevallig nog vorige week een artikel over een vrouw die is moeten vluchten van haar vrome moslimman met zeer losse handjes die haar en haar kinderen sloeg, en toen ze vertrok haar ook nog eens neerstak, volgens haar eigen ook gelovige familie was die laatste daad "uit pure liefde" en moest ze maar snel terug met hem trouwen om de familie niet ten schande te maken.

Ik bedoel maar, slechte mannen zonder respect heb je overal, of ze nu praktiseren of niet. Ik ken uiteraard ook niet-praktiserende waar ik ook liever de vriendin niet van ben :D .
Maar ik heb iig geen problemen met dat ik me moet aanpassen naar Ramadans, offerfeesten,etc...mijn leven is niet veel anders dan als ik met een gewone autochtone belg samen was. Natuurlijk zijn er paar culture dingen anders maar dat is bijna verwaarloosbaar. Als je met een echte gelovige moslim samen bent, dan moet je wel bereid zijn dat de accepteren, of hij nu wil dat je het zelf ook bent of niet. En als je daar helemaal voor open staat is dat prima, maar als je het enkel doet om hem tevreden te houden dan gaat het toch niet lukken :) .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:20

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. :j