Advies gevraagd: Geldkwestie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:13

WilmaBoy schreef:
katten verkopen? Je hebt al weinig geld, je kan geen 100€ missen, wat als er iets fout gaat met 1 van de diertjes? Dierenarts doe je ook niet voor 5€..
Bovendien heb je er een allergie aan.. ik zou overwegen om die dieren weg te doen..
je prioriteiten moet je veranderen in geval van nood.. onder zo een omstandigheden zou ik geen dieren in huis nemen/hebben.

Hier heb ik ook even aan zitten denken inderdaad. Maar ik ben bang dat het lastig gaat.
Ze moeten sws al samen komen, en ik ben echt bang dat ze geen goed tehuisje zullen krijgen, en dat ik dan enorm veel spijt ga krijgen..
Dus toen dacht ik: Dan ga ik het anders doen, en op zoek naar een kattenren, zodat ze meer buiten kunnen zijn :)

Naamloos1

Re: Advies gevraagd: Geldkwestie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:14

Trouwens, ik heb al mijn spullen al verkocht wat ik kon verkopen.. Dus dit is geen optie meer.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:20

Maar je hebt dus helemaal niets achter de hand? Wat doe je dan bij bijvoorbeeld overwachte ziektekosten voor jezelf of voor je beestjes, jaarafrekeningen van bv energiemaatschappij, spullen die kapot gaan die je moet hebben zoals een koelkast. Uitgaven die móeten.. Je komt anders meteen weer in de schulden.
Ik ben sinsd 1,5 jaar op mezelf gaan wonen en ben uit gaan zoeken wat slim is om achter de hand te houden.
Volgens het Nibud moet een 1 persoonshuishouden een spaarpotje achter de hand hebben van 3500,- voor onverwachte kosten, voor 2 personen geloof ik 4250,- .. Dus geen potje voor kleding, een vakantie of net als jij een kattenren. Dat zou daarnaast nog een potje voor moeten komen. Lijkt me verstandig dat je eerst voor zoiets zult moeten sparen en daarnaast kunt sparen voor andere niet-noodzakelijke uitgaven. Geld wat je niet hebt moet je niet uitgeven, zeker niet nu je net alles hebt afgelost en je weet hoe lastig het is :) !

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:24

Ik heb dus niks achter de hand ChantalSmook.. Als je terugleest kun je dus lezen hoe dit komt, en dat ik dus wel bezig ben met sparen.

Maar ik heb mn keuze gemaakt.. Ik ga de kattenren niet doen..
Net zoals zo velen zeggen hier, ik heb het geld gewoon niet nu.. Hoe jammer ik het ook vind voor de katten.
Het gaat gewoon niet.. :n

Bedankt voor jullie tips en adviezen!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:26

Naamloos1 schreef:
WilmaBoy schreef:
katten verkopen? Je hebt al weinig geld, je kan geen 100€ missen, wat als er iets fout gaat met 1 van de diertjes? Dierenarts doe je ook niet voor 5€..
Bovendien heb je er een allergie aan.. ik zou overwegen om die dieren weg te doen..
je prioriteiten moet je veranderen in geval van nood.. onder zo een omstandigheden zou ik geen dieren in huis nemen/hebben.

Hier heb ik ook even aan zitten denken inderdaad. Maar ik ben bang dat het lastig gaat.
Ze moeten sws al samen komen, en ik ben echt bang dat ze geen goed tehuisje zullen krijgen, en dat ik dan enorm veel spijt ga krijgen..
Dus toen dacht ik: Dan ga ik het anders doen, en op zoek naar een kattenren, zodat ze meer buiten kunnen zijn :)

ik ben er heilig van overtuigd dat je wel goede opvang kan vinden voor deze dieren.. onlangs werden bij ons stal 7 kittens geboren en die waren op een mum van tijd ook weg.. je kan even luisteren in de omgeving of eventueel overwegen om ze aan iemand 'tijdelijk' toe te vertrouwen tot je financielie problemen zijn opgelost niet?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:32

Naamloos1 schreef:
Ik heb dus niks achter de hand ChantalSmook.. Als je terugleest kun je dus lezen hoe dit komt, en dat ik dus wel bezig ben met sparen.

Maar ik heb mn keuze gemaakt.. Ik ga de kattenren niet doen..
Net zoals zo velen zeggen hier, ik heb het geld gewoon niet nu.. Hoe jammer ik het ook vind voor de katten.
Het gaat gewoon niet.. :n

Bedankt voor jullie tips en adviezen!

Heel goed!
Er komt vast een nog veel mooiere kattenren voor terug waar je heel trots op gaat zijn!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:36

Ik denk dat dit, ook de beste beslissing is TS. Jammer van het 'koopje' maar er komen vast nog meer koopjes op jouw pad.
Nu eerst aan je eigen situatie werken en zorgen dat je daar helemaal uit komt.

Een materialenlijst is wel een idee, als je iemand in je omgeving hebt die handig is met bouwen. :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:40

Zucht! Ben ik er net uit, krijg ik een 'aanbod' van mn ouders en zus:

Aangezien ik volgende week jarig ben, wou ik eigenlijk voor in de keuken een nieuw rolgordijn hebben. Die wat ik nu heb is aan vervanging toe, en dit zouden hun mij geven.

Nu zeggen ze: Als je echt graag een kattenren wil zou ik deze doen, want deze ziet er erg mooi uit en spotgoedkoop. En het is beter voor jou als de katten.
Nu hadden ze zitten denken dat ze me ook gewoon geld konden doen voor de verjaardag, mn ouders 35 samen en mn zus en haar man 20. Dus dan moet ik zelf nog maar 45 euro erbij leggen.

Zal ik het nu doen? Of toch nog steeds verstandiger om niet te doen?

Edit: De kattenren is 2 bij 3 (6 vierkante meter) En ongeveer 2 meter hoog. Helemaal van aluminium en zit een deur en alles in.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:43

Naamloos1 schreef:
Zucht! Ben ik er net uit, krijg ik een 'aanbod' van mn ouders en zus:

Aangezien ik volgende week jarig ben, wou ik eigenlijk voor in de keuken een nieuw rolgordijn hebben. Die wat ik nu heb is aan vervanging toe, en dit zouden hun mij geven.

Nu zeggen ze: Als je echt graag een kattenren wil zou ik deze doen, want deze ziet er erg mooi uit en spotgoedkoop. En het is beter voor jou als de katten.
Nu hadden ze zitten denken dat ze me ook gewoon geld konden doen voor de verjaardag, mn ouders 35 samen en mn zus en haar man 20. Dus dan moet ik zelf nog maar 45 euro erbij leggen.

Zal ik het nu doen? Of toch nog steeds verstandiger om niet te doen?

Edit: De kattenren is 2 bij 3 (6 vierkante meter) En ongeveer 2 meter hoog. Helemaal van aluminium en zit een deur en alles in.

Als je familie hem je cadeau wilt doen, zou ik het niet afslaan. :)

Edit: zie dat je dan zelf nog wat moet bijleggen. Heb je die €45,- wel 'liggen?'

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:44

45 euro is nog steeds geld wat je niet hebt?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:44

Heb je ook al op MP gekeken? Wie weet kun je daar er wel een scoren voor niet al teveel geld, zag laats een ren op MP waar maar 30euro geboden is. Heb hem even terug gezocht en over deze heb ik het http://link.marktplaats.nl/699716867.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:46

Marley schreef:

Klopt!

Ok ik ga het NIET doen!
Ik ga ze nu gelijk mailen.. Helaas pindakaas..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:48

Naamloos1 schreef:
Marley schreef:

Klopt!

Ok ik ga het NIET doen!
Ik ga ze nu gelijk mailen.. Helaas pindakaas..

Dan is €45,- nog een hoop geld ja. Goed dat je het afzegt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:49

Ik heb ze gemaild, dus nu is het officieel afgezegd.

Nogmaals bedankt!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:50

Haren verven kost 5 euro bij de action :P
Ondergoed daar ook niet veel.
Daar kun je wellicht wel op besparen zodat je richting die 45 euro komt.

Kun je je ouders niet vragen 5 euro in de maand te betalen zodat je die 45 terug kunt betalen?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:52

Ik denk dat je een goede beslissing genomen heb.
Waar woon je precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:53

Bij action hebben ze heeeele goedkope haar verf. Die best goed is.
Maar ik zou die ten even laten wachten hoor. .. komt wel!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:56

Overijssel Ylana

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:05

Nou ik kreeg echt een super lief mailtje terug! Ik had haar eerlijk verteld dat ik het me eigenlijk niet kan veroorloven etc. Krijg ik dit terug:

Goh wat jammer. Ik was er van uitgegaan dat ie morgen weg ging.
Ik begrijp het heel goed hoor als je nu geen geld hebt.
Ik ken het probleem!
Als je je bedenkt en hij is er nog stuur maar een mailtje dan.

Doei doei.

Voel me nu toch wel een beetje opgelucht :) (Al blijft het jammer!)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:07

Is je familie een beetje handig en is het geen idee om voor je verjaardag dan te vragen om samen overal goedkoop aan de materialen te komen(er zullen veel mensen het zelf maken dus je hebt legio mogelijkheden om alles zeer goedkoop te krijgen als je even rondvraagt), en dan samen zelf een mooie ren te maken als verjaardagscadeau? Dan kan dat rolgordijn ook nog wel even wachten.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:09

Verstandige beslissing TS!! Het zou zo jammer zijn dat je om dit soort dingen nog nét tegen het laatste stuk aflossing blijft aankijken. En mijn ervaring is dat je van 'geen geld' héééél creatief wordt!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:13

Goed van je!!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:25

kun je niet gewoon je kat een halsband aandoen een aan een leidband in de tuin laten?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:27

Naamloos1 schreef:
ik ben echt bang dat ze geen goed tehuisje zullen krijgen, en dat ik dan enorm veel spijt ga krijgen.

Maar de kans dat ze het beter krijgen, bij een baasje dat niet allergisch is en waar ze naar buiten kunnen is waarschijnlijk groter.
Dat geldt ook voor de financiële draagkracht bij bijvoorbeeld hoge dierenartskosten.
Je hebt zelf in de hand waar ze heen gaan.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:30

Een tuigje weet er zich 1tje uit te werken.. Ook al doe ik hem nog zo strak! Hij martelt wel net zolang tot hij af is haha..
En halsbandje aan een riempje durf ik niet.. Bang dat ze ergens blijven haken en zichzelf ophangen.