pfff relatie probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:11

hang hem anders gewoon aan een ketting en probeer het meer te zien als hangertje die hij gekocht heeft uit liefde en dan kan je dat speciale gevoel van een ring dragen nog steeds hebben als je een trouwring krijgt(later). Misschien dat je het dan een beetje in het midden laat, jij blij met je cadeautje op een andere manier en hij niet gekwetst want je draagt het gewoon. Bovendien is de ring te groot dus past hij toch niet super en je wilt dat liefdesgebaar toch zeker niet verliezen. Jammer van het misverstand maar daar kunnen jullie beide niks aandoen. Hoop dat je er iets aan hebt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:15

Maar een ring is toch ook een teken van verbondenheid? Hij geeft je iets waarvan hij denkt dat het jullie samen brengt. Ik zou er toch proberen over heen te stappen en je principes los te laten. Als dit al zo'n heftig iets is, vraag ik me af of samenwonen wel zo verstandig is... En dat zeg ik niet om je te kwetsen, maar meer om hem te behoeden voor het lopen op zijn tenen om jou een goed gevoel te geven, terwijl dat eigenlijk niet kan omdat je je verleden niet verwerkt hebt. En zo krijg je een ongelijke situatie.
Dus denk er goed over na...

Miracle_

Re: pfff relatie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:23

Leren waarderen wat je hebt/krijgt. :)

Je vriend bedoelt het vast heel erg goed, en kan me heel goed voorstellen dat hij gekwetst is. Als je een ring van je vriend krijgt is dat toch speciaal? Dus zit er ook een speciale betekenis aan lijkt me.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:29

Miracle_ schreef:
Leren waarderen wat je hebt/krijgt. :)

Je vriend bedoelt het vast heel erg goed, en kan me heel goed voorstellen dat hij gekwetst is. Als je een ring van je vriend krijgt is dat toch speciaal? Dus zit er ook een speciale betekenis aan lijkt me.

Hier ben ik het helemaal mee eens :j

De ring komt uit een goed hart en de intentie was van hem goed, hij dacht aan jou toen hij hem kocht...

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:44

ook wel echt moeilijk om als je alles mag kopen op de hele wereld maar ze alleen geen ring wil dan ook geen ring te kopen dan doe je het ook wel een beetje zelf... zou voor de middenweg gaan en om haar nu zo af te zeiken. ze heeft het hem aangegeven en hij had dat maar moeten respecteren, TS geeft aan dat het een mis verstand is dus kunnen ze er beide niks aan doen dus wie ze denkwijze dan wel of niet raar is doet er verder niet toe.. ze wil een oplossing voor hun 'probleempje' das alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:23

Een ring is helmaal geen teken van liefde of verbondenheid of belofte of whatever. Het is een stuk edelmetaal wat om je vinger past en door mensen als mooi word gezien.
Als je er zelf iets aan vast plakt zoals een belofte dat is dan een tweede zaak. Maar in eerste instantie is hrt gewoon een leuk kado, een sieraad.....

Ts zoekt er iets teveel achter. En ik krijg het gevoel dat ze beledigd is omdat ze niet krijgt wat ze wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:31

Pff 17 en binnenkort al samen wonen? Ik ben wat ouder. Maar moet er nog niet aa aan denken om samen te gaan wonen met mijn vriend. Ook al hebben wij straks 3 jaar. Wil nog wel een paar jaar genieten van mijn vrijheid. Met vrijheid bedoel ik niet met andere jongens aankloten. En we moeten beide eerst onze problemen oplossen. En dat van hem gaat nog wel een jaar a 2 jaar duren. En ik wil eerst mijn opleiding klaar hebben.

Maar wees blij dat je een ring krijgt. Ik zei ook altijd ik wil geen sieraden. Behalve oorbellen. Intussen heb ik een prachtige ketting en armband gekregen van mijn vriend. En een set oorbellen. En heb ik nog een ketting met een parel uit Amerika.

Een ring betekent voor mij niks qua trouwen. Als we überhaupt gaan trouwen. Dan willen wij beide geen ringen. Aangezien hij vaak zijn ringen verliest. En ik mag straks van mijn werk geen sieraden dragen.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:35

En als je nou van de ring die hij je gegeven heeft een hanger maakt? Dat je hem aan een ketting hangt? Dan is het toch niet helemaal 'ring', maar wel nog steeds zijn cadeau!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:52

Het zou op mij nogal drammerig overkomen: "ik wil alleen een ring krijgen als je me ten huwelijk vraagt"
Meeste mannen voelen zich hierdoor in het nauw gedreven en gaan lopen. Pas op dat je niet iets goeds verpest met je eigen issues. Als ik jouw vriend zou zijn zou ik jouw houding heel vervelend vinden. Hij heeft niks fout gedaan, behalve iets aardigs voor je doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:58

Gefeliciteerd, 20 juli is een goeie dag! :D

Ik snap ergens wel waar je gevoel vandaan komt, maar anderzijds... wil je nu een heel issue maken om iets wat uit liefde en met de beste bedoelingen gegeven is? Dan maak je zelf er een groter probleem van, dan dat het eigenlijk is. En je kan er idd een ketting van maken, dan is het toch opgelost?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:08

wees blij met zo iets..

zat mannen die je een bloemetje of makkelijk een douche gel geven..

ik kreeh een hangertje heb ketting zelf moeten kopen..
en ben er dol gelukkig mee..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:11

Overigens zou ik niet gaan samenwonen op mijn 17e of 18e (en daarna ook nog even niet :+ ). Meid, je (volwassen) leven is nog amper begonnen. En geloof me, je gaat nog zoveel meemaken. Leuke en minder leuke dingen. Ik had op mijn 17e ook al een hoop achter de rug, maar dat was nog niets wat ik nu op mijn 42e achter de rug heb. Ik sta nu heel anders in het leven dan toen. Wel sterker en zelfs nog positiever, dat wel. Ik snap dat dat voor jou nog ver weg is, maar ik kan je alleen maar adviseren om rustig aan te doen wat dit soort dingen betreft. Trouw niet voor je 40e, zou ik bijna zeggen. :D
Maar goed, iedereen moet zijn of haar leven maar leven, je komt er vanzelf wel achter (al is dat vaak wel de harde leerschool). Succes, hoor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:20

Tieneke schreef:
Gefeliciteerd, 20 juli is een goeie dag! :D

Ik snap ergens wel waar je gevoel vandaan komt, maar anderzijds... wil je nu een heel issue maken om iets wat uit liefde en met de beste bedoelingen gegeven is? Dan maak je zelf er een groter probleem van, dan dat het eigenlijk is. En je kan er idd een ketting van maken, dan is het toch opgelost?

23 februari is beter, maar goed. Ik gun het jullie. =:)

Ts, denk er nog eens goed over na. En voel je niet aangevallen door sommige reacties maar snap dat mensen zich niet zo goed in jou kunnen verplaatsen.

Nog een vraag, ik lees in een ander topic dat je met spoed het huis uit moet. Waarom is dat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:30

Ik vind het wel een beetje sneu voor je vriend. Met de beste bedoelingen geeft hij je een lief sieraad (want zou je van je ouders of vriendinnen wel een ring willen? Of moeten die ook gelijk dan met je trouwen).

Meisje, je bent pas 17. Geniet van je leven en doe rustig aan met volwassen worden. Volwassen worden kan altijd nog. Tot die tijd is het 'maar' een mooie ring :)

En gefeliciteerd :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:34

Meisje onze trouwringen liggen ergens in een la. Zou zelfs moeten zoeken want weet niet eens welke la.
De ring is maar een voorwerp.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:34

Stel je niet zo ontzettend aan zeg, je bent nog niet eens volwassen...trouwen ed.
Doe gewoon

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:35

cam schreef:
Meisje onze trouwringen liggen ergens in een la. Zou zelfs moeten zoeken want weet niet eens welke la.

Grappig, behalve op de trouwdag hebben we ze ook nooit gedragen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:36

Nikka schreef:
cam schreef:

Grappig, behalve op de trouwdag hebben we ze ook nooit gedragen :D

Mijn ouders ook :')
Nou, ze zijn al meer dan 40 jaar getrouwd dus de ringen hebben geen magische kracht haha

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:37

funnygirl1 schreef:
Omdat ik dus alleen zoiets wil als hij zijn woord geeft, ik heb vaak weinig vertrouwen door vervelende ervaringen uit vorige relaties en zoek veel zekerheid.
Ik heb vaker een ring gekregen en daarna gebeurde er dingen waar de honden geen brood van lusten :(.
Ik wil niet weer rondlopen met iets wat 'weinig' betekend.

Ja maar het is een ring, net als een ketting, armband en oorbel een sieraad...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:40

Twiggy2008 schreef:
Overigens zou ik niet gaan samenwonen op mijn 17e of 18e (en daarna ook nog even niet :+ ). Meid, je (volwassen) leven is nog amper begonnen. En geloof me, je gaat nog zoveel meemaken. Leuke en minder leuke dingen. Ik had op mijn 17e ook al een hoop achter de rug, maar dat was nog niets wat ik nu op mijn 42e achter de rug heb. Ik sta nu heel anders in het leven dan toen. Wel sterker en zelfs nog positiever, dat wel. Ik snap dat dat voor jou nog ver weg is, maar ik kan je alleen maar adviseren om rustig aan te doen wat dit soort dingen betreft. Trouw niet voor je 40e, zou ik bijna zeggen. :D
Maar goed, iedereen moet zijn of haar leven maar leven, je komt er vanzelf wel achter (al is dat vaak wel de harde leerschool). Succes, hoor!

:+ op zich kun je best trouwen voor je 40e als je je persoonlijke issues maar opgelost hebt, maar goed, ik snap de strekking van je post :P en die is goed.

Maar het is ook pubereigen om te denken dat je volwassener bent dan je leeftijdsgenoten, dat denkt volgens mij elke puber. En om te denken dat je door je zogenaamde levenservaring snel volwassen bent geworden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:45

Dus in je kinderverliefdheid heeft iemand je al eens zo gekwetst dat je geen ring meer wilt?
Het spijt me maar ben je wel echt gek op die jongen of is dit ook gewoon een jeugdliefde?

Als je al over samenwonen wilt denken moet je eerst je even over je kindertijd heen zetten. Al denk ik dat mijn vriend mij het niet in dank zou afnemen als ik zo ondankbaar deed over zijn kado.
Ga als de solemieter je excuus aanbieden en het hem uitleggen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:47

Niet volwassener, wel realistischer en vaak met meer inzicht, andere denkwijze, wat trouwens best goed kan, maar Vero, wat is dan weer 'volwassener'?

Heel ander onderwerp, maar ik blijf het me steeds afvragen en vind het niet iets voor een nieuw topic...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:48

Ik vind het zo jammer dat mensen zo hard reageren op iemand die duidelijk niet zo sterk in haar schoenen staat. Je kunt zo'n meisje toch beter adviseren om iets van hulp te gaan zoeken en wat positiever te worden ipv van zeggen dat ze ondankbaar is e.d.

Ts hangt al van negativiteit aan elkaar, volgens mij is dit iets veel groters dan wij kunnen zien en oplossen.

xSlvna schreef:
Niet volwassener, wel realistischer en vaak met meer inzicht, andere denkwijze, wat trouwens best goed kan, maar Vero, wat is dan weer 'volwassener'?

Heel ander onderwerp, maar ik blijf het me steeds afvragen en vind het niet iets voor een nieuw topic...

Nou in dit topic hoort het in ieder geval niet :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:57

Ts, in december schreef je dit:
"Helaas zijn er erg veel problemen geweest vooral van mijn kant waardoor ik erg slecht in mijn vel zit"

Hoe gaat het nu met je? Je zegt ook dat je uit huis moet. Is de ring die je kreeg niet gewoon een druppel die de emmer deed overlopen?

Wat ik je echt op het hart wil drukken; zorg goed voor jezelf, zorg dat jij een gelukkig en stabiel bent voordat je vriend een huis koopt en jij erbij gaat wonen. Je hebt echt de tijd om happy en 'groot' te worden.

Loop anders even een blokje om en laat de frustraties eruit en hopelijk heb je nog een top verjaardag :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:11

In mijn tijd (30 jaar geleden :D ) was het de gewoonte om elkaar eerst een kettinkje te geven met zilveren plaatje eraan met daarop de naam, van je geliefde.
Als het allemaal echt serieus werd dan kocht je samen vriendschapsringen ook zilver met de naam erin.
Maar goed dat was vroeger :)

Ik begrijp je gevoel bij een ring, maar denk dat je het wat losser moet zien.
Je vriend houdt van je en wil je dit tonen door je een mooie ring te geven als teken van zijn liefde, je moet dit los zien van willen trouwen, maar meer zien als een kettinkje of een armband.

Ik zou zeggen maak het goed met je vriend, leg nogmaals rustig uit dat je een ring associeert met een huwelijksaanzoek zoals dat bijv. in films gaat.
De ring is te groot en moet dus sowieso geruild worden, kies een "gewone" ring of als je dat echt niet wilt, mag je hem misschien ruilen voor een kettinkje of een armband.

Maar nogmaals er zijn zoveel mooie en leuke ringen die gewoon prachtig zijn om te dragen maar waarbij niemand zal zeggen "ben je verloofd" :)