vragen met betrekking tot aanrijding.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:14

Tabaluga12 schreef:
Citaat:
Is dat zo? Ik rijdt al jaren in een auto die niet op mijn naam verzekerd staat. Mijn man heeft de hoogste no claim korting en vandaar dat beide auto`s op zijn naam staan verzekerd. Nu zouden we dus problemen krijgen als er een ongeluk gebeurd met mij als rijdende? vooral als blijkt dat ik altijd gebruik maak van deze auto en mijn man er misschien 2 keer per maand in rijd?

Het kan zijn dat de auto gewoon als 2e gezinsauto staat dan maakt het niet uit. Anders zou je wel degelijk als regelmatige bestuurder op de polis moeten staan.[/quote]
Vaak moet je idd aangeven wie de hoofdbestuurder is. Dit staat los van het feit op wiens naam hij staat. Overigens zijn er ook verzekeringen waarbij je het noclaim van de ander 'over kunt nemen' van de partner. Zo ben ik aan mijn schadevrije jaren gekomen.

AmyII

Re: vragen met betrekking tot aanrijding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:38

Heb je het al aan je moeder verteld? Dat is namelijk het beste dat je kunt doen. Zij weet beter hoe haar polis in elkaar zit dan wij.

Toen ik mijn rijbewijs net had (twee dagen) wist ik een bekeuring van ruim €200 bij elkaar te rijden. Dáár leer je ook van! (Nooit te hard rijden op een weg waar een snelheidsbeperking geld wegens werkzaamheden :o)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:35

Ah ts, gewoon vertellen joh :) komt vast goed...

Hihi ik was nog erger... had mijn rijbewijs letterlijk 5 minuten, stap samen met mijn vader in een ford transit bus, kijk achteruit en zie niks dus rij achteruit... toink kenteken van andere auto eraf...

Ik had er totaal niet over nagedacht dat de ramen van een bus boven personenauto hoogte zaten :P

Mijn vader heeft me enkelt enorm toegelachen :)