7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:01

En daar begint bokt alweer. Omdat jullie vinden dat zij zich aanstelt is het direct een aansteller die niets gewend is. Omdat jullie lange werkdagen maken, mag zij niet moe zijn. Man, verplaats je toch een keer in een ander. Zij vind het vervelend, maar ik les nérgens dat ze zich aanstelt. Sterker nog, ze probeert zelfs een oplossing te vinden zodat zij die bouwvakkers niet in de weg hoeft te zitten. Aanstellen? Zelfs als ik 8 uur slaap en ik word wakker gemaakt door bouwvakkers om 7 uur, daar word ik ook niet blij van. Nee, ga me er niet druk om maken, maar fijn is anders.

Begin toch niet direct zo met aanvallen.. -O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:01

Tsjah, je kan vragen of ze een uurtje later de gehorige dingen kunnen doen, maar we leven nou eenmaal in een dichtbevolkt gebied. Vind 7 uur geen schandalige tijd. Balen als je uit wilt slapen maar ja. ook balen als je een uur later kan beginnen met werken en daardoor later klaar bent op de klus. Tis maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt

En inderdaad, als je de omstandigheden niet kan veranderen, verander dan de manier waarop je ermee omgaat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:02

Even vragen hoe lang de werken nog gaan duren, voor die dagen bij familie of vrienden een logeeradres regelen en iedereen happy.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:04

Zo wat een gefrustreerde antwoorden staan er tussen. Lekker egoistisch om het probleem naar jezelf te trekken 'oh maar ik maak langere dagen als jij, paarden en alles erbij, ik ben zieligerderder dan de ts' ook dat is iets waar je als mens zelf voor gekozen hebt, net als dat de ts zelf voor haar werk en overige dagbesteding gekozen heeft.

Ts, is eerder naar bed gaan een optie zodat je nog wel voldoende nachtrust krijgt? Zegmaar, dat je je ritme tijdelijk wat verplaatst dat je de dingen die je normaal in de avond doet, nu in de ochtend kan doen? Beetje onder het mom van 'het beste ervan maken' zegmaar.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:06

de bouwvak bestaat al jaren niet meer officieel en een bedrijf hoeft zich daar ook echt niet aan te houden, echter van oudsher zijn er nog veel bedrijven die er wel aan doen.

Citaat:
Er bestaat officieel geen verplichte bouwvak meer. Wel kan de werkgever, in overleg met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging, afspreken dat het bedrijf in de zomer is gesloten.

Tegenwoordig zijn veel bouwbedrijven al lang blij dat er werk is en als dat in de bouwvak valt werken ze veelal dan ook gewoon door.

Om je dus niet al te veel te verheugen op rust over een aantal dagen, loop er even heen en vraag wanneer ze verwachten de werkzaamheden af te ronden. Dan weet je pas meer.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:10

Leffroi schreef:
En daar begint bokt alweer. Omdat jullie vinden dat zij zich aanstelt is het direct een aansteller die niets gewend is. Omdat jullie lange werkdagen maken, mag zij niet moe zijn. Man, verplaats je toch een keer in een ander. Zij vind het vervelend, maar ik les nérgens dat ze zich aanstelt. Sterker nog, ze probeert zelfs een oplossing te vinden zodat zij die bouwvakkers niet in de weg hoeft te zitten. Aanstellen? Zelfs als ik 8 uur slaap en ik word wakker gemaakt door bouwvakkers om 7 uur, daar word ik ook niet blij van. Nee, ga me er niet druk om maken, maar fijn is anders.

Ik denk dat het vooral overkomt, alsof TS er nogal een drama van maakt.
Zij zoekt een oplossing voor het ene uurtje extra slaap, maar verplaatst zich niet in de mensen die eerder beginnen zodat ze niet in de hitte door hoeven.
Als het nu al 3 weken op rij bezig is, zou ik ook wel een beetje geiriteerd raken, maar het is nu pas 2 of 3 dagen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:12

get over it...
dat is de enige tip die ik je kan geven :) zijn ergere dingen in het leven. om 7 uur wakker worden vanwege een verbouwing bij de buren zit daar niet tussen :') als oordopjes niet helpen, ramen dicht etc, moet je je er gewoon overheen zetten. that's life. niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor :)

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:14

Het is ook gewoon heel vervelend wakker worden op die manier!

Afgelopen zondag had ik me er op ingesteld om eens lekker uit te slapen, was ook erg laat naar bed gegaan. Vind de buurman het nodig om om half negen zijn dak op te klimmen en te timmeren. Na 5 minuten timmeren is hij klaar, maar ik was wakker. Vervolgens gaat de kerkklok luiden tot na 9u dus toen was ik klaarwakker. Tips heb ik niet, behalve je er maar bij neer proberen te leggen... misschien went het wel? Wij zijn hier namelijk pas afgelopen december naartoe verhuisd en ongeveer onder ons slaapkamer raam verzamelen de buurjongetjes als ze naar school gaan, in het begin werd ik daar ook wakker van, na een maand niet meer.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:15

Zo komt ze niet op mij over ivy. Ik zou me ook ergeren als ik in mijn vakantie vroeger op moest staan dan nodig, hou noj eenmaal van uitslapen :+ ze vraagt om tips, niet om als zeikerd neergezet te worden.

Helaas ts vrees ik dat je niet veel anders kunt doen dan oordoppen kopen en even van slaapplek te veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:18

Joh.. 7 uur / half 7 is niks. Bij mij staan ze om half 6 al onder mn raam met graafmachines.. :z

Gelukkig is het bijna bouwvak. Een van de twee bedrijven is al met vakantie, de ander gaat over 2 weken.

Ik heb het geaccepteert en niet alleen omdat ik in een nieuwbouwwijk woon die niet af is (zelf voor gekozen), meer kan je niet doen. Ook die mensen moeten geld verdienen om rond te kunnen komen, en zonder hun kunnen er mensen niet wonen..

Ik heb overigens Alpine Sleepsoft oordoppen gekocht, zijn even 15 euro maar je hoort echt geen buitengeluiden meer. Alleen de wekker. Ik kan nu zelfs met open ramen slapen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:22

ivy_power89 schreef:
Leffroi schreef:

Zij zoekt een oplossing voor het ene uurtje extra slaap, maar verplaatst zich niet in de mensen die eerder beginnen zodat ze niet in de hitte door hoeven.
Als het nu al 3 weken op rij bezig is, zou ik ook wel een beetje geiriteerd raken, maar het is nu pas 2 of 3 dagen!

Zo komt ze op mij ook niet over.
Maar omdat het toch niet te veranderen is en dopjes voor dergelijke herrie niet werken geef ik ook als tip, lekker op staan en voor de hitte al fijn wat klusjes gedaan hebben. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:24

Lang leve het platteland met om 5u kraaiende hanen naast slaapkamer en landbouwers die ook al vaak om die tijd in oogsttijd al met hun zware machines bezig zijn. :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:24

ivy_power89 schreef:
Leffroi schreef:

Maakt niet uit. Het is gewoon rot wakker worden. Toen ze bij ons bezig waren met de ramen vervangen, stonden ze om 7 uur 's ochtends aan mijn slaapkamerraam, terwijl ik nog diep in slaap lag. Geloof me dat je je dan dood schrikt als ze beginnen met het wegbeitelen van weet ik veel wat (huurwoning). Tja, niets aan te doen, maar blij word je er niet van en het is gewoon vervelend. Ik red me wel met een 'goedemorgen meneer', maar kan me voorstellen dat niet iedereen hier van gediend is. Om de ts dan direct maar een zeikerd te vinden. Kom op zeg!

Anoniem

Re: 7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:25

TS ik weet niet wat voor oordopjes je hebt? Maar die van Alpine zijn echt het proberen waard, die zijn heel anders dan die schuimrubbrdingen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:27

ik word hier meerdere keren per week wakker door een poedersuiker die om 7 uur de tuin in word gelaten en de hele boel bij elkaar blaft... en dit is al enkele MAANDEN aan de gang. wij zijn niet eens de directe buren, wil niet weten hoe zij wakker worden elke keer :o maar de mensen zijn aso's en schijnbaar mag je vanaf 7 uur sochtens lawaai maken in wonwijken... ook in het weekend. ts wees blij dat jouw herrie tenminste ophoud na enkele weken :') Ik heb me er nu maar overheen gezet

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:29

Jans schreef:
TS ik weet niet wat voor oordopjes je hebt? Maar die van Alpine zijn echt het proberen waard, die zijn heel anders dan die schuimrubbrdingen :+

Die zijn wel echt top ja, heb ik met motorrijlessen wel eens in gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:30

Je moet wel echt de sleepsoft nemen, Alpine heeft verschillende dempingsgraden, de sleepsofts zijn wel echt lekker met slapen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:32

Ach, hier begint elke ochtend om half 5 een haan alsof zn leven er vanaf hangt en rond een uur of 6 de chihuahua van mn buren. Dat beest heeft een strot, niet normaal! Heb gezegd dat ik m ga ophangen als-ie zn kop niet houdt :') (kan het goed vinden met mn buren ;), dus sarcastisch bedoeld voordat ik straks bokt over me heen krijg dat ik chi's mishandel :=).

Klussen is maar tijdelijk. Ik heb zelf ook 10 maanden in een verbouwing gezeten en ja, daar begonnen we ook dagelijks om 8 uur. Ook in het weekend.

Het is ook gewoon een kwestie van leven en laten leven. Zolang het tijdelijk is moet dat kunnen toch.
En tot die tijd.. Sja, op de bank slapen voor een nachtje? Ik zweer bij oordoppen, maar die tip had ik al gegeven :).

Werk en aantal uren erbij gaan halen heeft geen zin :).

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:47

Heb het hier ook drie weken lang gehad. Elke dag om kwart voor 7 harde geluiden.
Vervelend, maar niks aan te doen. Die mensen moeten ook hun werk doen. :)

Hoop voor jou dat ze snel klaar zijn, en dat je dan weer rustig kan wakker worden :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:10

Accepteren en het went, druk maken is zonde van je energie :) Ik woon in een stadscentrum en op 50 meter afstand zijn er de afgelopen jaren 1700 heipalen de grond in gegaan. S ochtends stipt om 7 uur de eerste en om 18.58 de laatste klap. Ook in de bouwvak gingen ze door en op zaterdag. Vond het wel handig, hoefde geen wekker te zetten :D

Leef en laat leven :) Er zijn veel ergere dingen in de wereld dan een uurtje minder slaap.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:10

Maar 7 uur starten is toch een normale tijd? Hier beginnen ze vroeger en de loonbedrijven met hun grote wagens om te maaien beginnen zo rond een uur of 5-6 en gaan door tot zo'n 1-2 uur in de nacht. Het is nu eenmaal de tijd daarvoor.
Ik zou gewoon leven en laten leven, de verbouwing duurt vast niet eeuwig, en zwaar werk kun je met de warmte nu eenmaal niet de hele middag doen. Zij kunnen er ook niks aan doen dat jij nu vakantie hebt ;)
Ik heb trouwens ook oordoppen, daar hoor ik niks doorheen mocht de herrie me te erg worden.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:31

Ik heb een soort was oordopjes, ze zitten in een goud/gelig doosje en ze houden echt heel goed geluid buiten! Ik draag ze nu ook omdat de boeren bij ons achter de dijk bezig zijn op het land 's morgens vroeg en ik hoor bijna niks meer :)
OHROPAX CLASSIC oordopjes dus xD

Verder vind ik ook dat een paar bokkers zich een beetje beter mogen gedragen, ze vraagt om tips en dan ben je meteen een zeikerd... wist niet dat je op bokt niet je hart mocht luchten over bepaalde irritaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:33

Het is altijd het zelfde liedje met bokt helaas. Op dingen in gaan die er niet toe doen, of die niet relevant zijn. Hou het bij de vraag, zo moeilijk is het toch niet?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:35

Ga in een andere kamer liggen , Problem solved :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:37

moelly schreef:
Uurtje later beginnen doen ze niet. Dat kan gewoon niet met hun werk geloof ik..
Ga zo wel even langs inderdaad om te vragen hoelang hij denkt nog bezig te zijn.

Oh ik ken het.. om 7 uur begint de herrie, maar dan wel tijd om van ergens tussen 9 en 11 een uur lang de werkzaamheden neer te leggen :') om koffie te leuten van 12 tot 13 doen ze ook niets want dan is het lunch en ja na 15 uur doen ze ook niet meer, want ja dan kan je neits meer beginnen, want dan mogen ze alweer bijna naar huis. Doe dat uurtje koffie drinken dan tussen 7 en 8...

zit niets anders op dan even doorbijten... Praatje maken kan ook helpen.