Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:42

nee, dat geloof ik..
je kunt het morgen nog eens proberen.. maar ik vind dat je het allemaal maar goed oppakt en dat je er echt rustig onder blijft.. knap hoor, dat doe ik je in ieder geval niet na

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:45

Het is heel kinderachtig maar het werkt bij mij perfect. Ook ik heb al jaren last van herrie van de buren, maar als ze te veel kabaal maken zet ik mijn soundbar heel erg hard. Raar maar waar dan snappen ze het weer en is t keurig stil....

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:47

af en toe moet je je gewoon verlagen tot hun niveau om zo duidelijk te maken wat je nou dwars zit

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:48

En anders jezelf opgeven voor 'Bonje met de buren' :')

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:34

Ik hoop niet dat de band met je buren nu verpest is door de politie te laten komen... Ik denk dat ik het nog eens zonder politie had geprobeert.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:39

Ik heb ook een buurjongen die nogal van lawaai maken houdt. Gelukkig hebben andere buren er geen last van maar als de ramen openstaan omdat het warm is, ik juist meer. Ik doe nu altijd op zondag ochtend de muziek lekker hard aan :Y)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:43

ssssuus schreef:
Ik hoop niet dat de band met je buren nu verpest is door de politie te laten komen... Ik denk dat ik het nog eens zonder politie had geprobeert.

Dit heeft ze al meerdere malen gedaan. Ik zou er ook aardig klaar mee zijn. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 08:51

Was ook flink in dubio hoor, maar was het inderdaad behoorlijk zat! Als buren hoor je gewoon rekening met elkaar te houden, zeker in zulke oude en gehorige huizen. Als het dan een aantal keren aangegeven is en er een afspraak is gemaakt dan moet de boodschap toch een keer overgekomen zijn?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:02

TS, begrijp je probleem, dat hebben wij vroeger ooit in een gehorige huurwoning gehad, met die buren was niet te praten, op de momenten dat ik erheen ging om (netjes!) te vragen of het wat zachter kon kreeg ik meteen een grote bek als "" ik zet het zo hard als ik het wil" en kreeg de deur voor mijn neus dichtgeknald. Nou jammer dan, daarop heb ik gewoon consequent iedere keer als het volume weer eens zo hard ging dat mijn ramen trilden en je het op de trap voelde dreunen de politie gebeld.

Na een aantal keren was het echt wel gedaan met de herrie :)

Goed contact kon je met zulke mensen toch al vergeten, als het dan tenminste maar rustig is.

Na een tijdje kwamen ze dan ook zeggen als ze een verjaardag hadden, en melden dat dan de muziek wat harder ging, ze wisten dat ik gewoon weer de politie zou bellen en dat ze het risico liepen anders hun installatie kwijt te spelen.
Nou ja, als het om 2 avonden per jaar gaat en ik weet dat op voorhand, dan ging ik die dag wel wat anders doen, geen probleem.
Maar de rest van het jaar was het wel rustig. Dat soort mensen begreep niks anders.
Normale communicatie, wat is dat? Heb ik dan verder ook geen overbodige energie meer aan verspild.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 09:06

Af en toe een feestje zou ik ook totaal geen problemen meer hebben, maar als het structureel élke week is is het een ander verhaal...
Hoop dat dit uitwerking heeft gehad en het volgende week rustig is (al ben ik dan zelf jarig hahaha, maar zet dan alsnog de muziek niet zo hard :D )

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:14

Misschien ook nog een optie het is nu zomer dus ramen enz staan allemaal open en je wilt de verstandhouding goed houden koop goede oordopjes en doe die in met het slapen gaan?
Misschien dat je er van de winter er geen last van hebt?

Moeilijke is als je de politie belt ze weten dat het van jou vandaan komt.
Misschien als je goede oordopjes hebt dat je er niks meer van merkt.
het is erg dat het nodig is.

En anders een keer overdag erover praten of vraag je buurvrouw even te komen luisteren.
Dat hun de muziek overdag even aanzetten en dat ze bij jou komt luisteren hoe hard het klinkt.
Misschien begrijpt ze het dan beter en dat ze er rekening mee houden?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:19

Vervelende situatie vooral als je er net nieuw woont dan wil je zelf niet gelijk de herrie schopper worden omdat je wilt dat het stil wordt. Overigens na meerdere verhalen gelezen te hebben zou ik als ik een huis op het oog heb echt elke avond een week lang langs gaan. Een paar huizen hier verderop staat er bijvoorbeeld heel vaak in de avond jeugd voor de deur. Op zich geen probleem ze doen verder niks, maar toch ben ik blij dat het een paar huizen verderop is. Vooral met een koophuis zou ik echt een paar avonden gaan puur om te luisteren. Uiteraard kan het ook zijn dat het niet wekelijks gebeurd of dat ze op dat moment net op vakantie zijn :+

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:22

Ik snap goed dat je er van baalt, zou ik ook doen.
Ik heb jaren in een flat gewoond met veel overlast. Gelukkig had ik toen nog een buurvrouw die of er last van had en stonden we er samen voor.
Die flat was een huurhuis, dus wij hebben toen ook snel de woningbouw er bij betrokken. Wij hebben toen dus ook elke keer dat we last er van hadden alles op geschreven, zowel overdag als savonds/snachts, werd het te erg belde wel ook 0900-8844 en op den duur wisten ze daar al voor wie we dan belde. Het heeft ook lang geduurd en dat opschrijven van hoelaat tot hoelaat is ook best vermoeiend, maar je kan wel andere laten zien hoe hun "gedrag" is. Bij ons waren ook een aantal mensen die het ons niet in dank afnemen, maar je eigen rust is wel zo belangrijk.
Maar zowel de politie en de woningbouw vertelde ons dat we gewoon moesten bellen naar de politie als we last hadden, de regel is gewoon dat het na 22:00 stil moet zijn. Het is heel slopend, maar bij ons heeft het vele bellen enzo wel geholpen, na een tijd zijn de ergste herrie schoppers er uit gezet. Maar als je nog mensen hebt die er net als jou over denken dat zou wel fijn zijn, dan sta je gewoon sterker. Sterkte!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:31

linnie050 schreef:
Misschien ook nog een optie het is nu zomer dus ramen enz staan allemaal open en je wilt de verstandhouding goed houden koop goede oordopjes en doe die in met het slapen gaan?
Misschien dat je er van de winter er geen last van hebt?

Moeilijke is als je de politie belt ze weten dat het van jou vandaan komt.
Misschien als je goede oordopjes hebt dat je er niks meer van merkt.
het is erg dat het nodig is.

En anders een keer overdag erover praten of vraag je buurvrouw even te komen luisteren.
Dat hun de muziek overdag even aanzetten en dat ze bij jou komt luisteren hoe hard het klinkt.
Misschien begrijpt ze het dan beter en dat ze er rekening mee houden?

Misschien even het topic doorlezen? ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:39

Wat jammer zeg dat ze het verrtikten om wat met je vraag om het zachter te zetten te doen. Snap heel goed dat je het niet steeds opnieuw wil moegen aangeven. Heel benieuwd hie dit gaat lopen succes!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:39

Het lijkt er ook op dat er een drankprobleem is bij je buren. Zodra de beste man nuchter is, is er mee te praten maar als hij een borrel op heeft, vergeet hij alle afspraken en is hij niet voor rede vatbaar. Dat zijn wel de vervelendste gevallen, mensen die niet meer weten wat ze doen als ze gedronken hebben, afspraken maken is dan wel heel lastig.

Ik vind het goed dat je de politie hebt gebeld. Zelf heb ik ook zo'n buurman gehad toen ik nog alleen woonde in Alphen. Nacht op nacht keiharde muziek nadat zijn vrouw hem had verlaten. Keer op keer heb ik de politie gebeld (en meer mensen in het appartementencomplex) tot de politie zelfs zijn muziekinstallatie mee heeft genomen. Uiteindelijk is hij er door de woningbouw uitgezet, maar dat had waarschijnlijk ook met betalingsachterstanden te maken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:06

ooh heerlijk,, hier is de hond weer buiten op het balkon gegooid,, heerlijk dat geblaf

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:43

Was jij ook niet dezelfde die problemen had met de sleutel overdracht? Dan gaat het je wel goed af nu...

Ik zou proberen in een nuchtere toestand met ze te praten... En aan te bellen als ze zich niet aan de afspraak houden. Misschien met andere buren praten of de wijkagent erbij halen...

Succes in elk geval! Ik vind het wel goed dat je de politie hebt gebeld, je moet ergens een lijn trekken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:52

Als ik heel eerlijk ben snap ik je buren ook wel. Je woont er pas 4 weken (toen je het topic opende) en gaat eisen dat ze om 22:30 stil zijn. Misschien hebben ze nog nooit klachten gehad uit de rest van de buurt. Ik zou dan eerlijk gezegd ook met mijn oren staan flapperen.

Dat meneer straalbezopen aan je deur komt is dan weer een ander verhaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:54

blauw00gje schreef:
Als ik heel eerlijk ben snap ik je buren ook wel. Je woont er pas 4 weken (toen je het topic opende) en gaat eisen dat ze om 22:30 stil zijn. Misschien hebben ze nog nooit klachten gehad uit de rest van de buurt. Ik zou dan eerlijk gezegd ook met mijn oren staan flapperen.

22.30 is toch geen rare tijd om de muziek wat zachter te doen. Ts heeft nergens gezegt dat het stil moest zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:55

er word idd nergens gevraagd of ze stil willen zijn :n alleen of het iets minder mag zodat er ook voor de omwonenden nog een normale nachtrust te halen valt.
kleine moeite dunkt me .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:56

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen. In Almelo is altijd wat te doen :')...

Je hebt er maar pech mee, eerst gezeur met de sleuteloverdracht en nu buren die het vertikken het geluid zachter te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:58

blauw00gje schreef:

Maar je mag naar 22:00 sowieso geen lawaai meer maken ivm lawaaioverlast. Dus TS kan ook op haar strepen gaan staan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:27

Ik vind het erg knap hoe ts gereageerd heeft op alles.
Ik doe het je denk ik niet na.

Telkens wanneer ik zoiets lees of hoor bedenk ik me weer hoe erg wij het getroffen hebben met onze buren.
We wonen vrijstaand maar hebben een erg prettig contact met de buren.
We kunnen altijd bij elkaar terecht en we bieden zelfs ook uit ons zelf hulp aan bij elkaar.
Heel prettig ook als je wel eens alleen bent.

Ik hoop van harte voor ts van de buren toch nog tot inkeer komen en ze eindelijk kan genieten van der nieuwe woning
en van een fijne nachtrust.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:10

Misschien zit ik dan anders in elkaar. Ik maak me niet druk als het om 22:30 nog niet stil is :n
Gelukkig doen ze bij ons in de buurt ook niet moeilijk.