Wat voor kleding naar een sterrenrestaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:38

secricible schreef:
Als hij leeg is, wordt hij bijgeschonken. Ik ben als de dood om ladderzat weg te gaan, ik kan absoluut slecht tegen alcohol...

Klopt, dat is een vrij gebruikelijke diner etiquette. Het is als gastheer/vrouw namelijk not done om je gasten zonder wijn te laten zitten. Als je geen wijn meer wilt laat je dus het laatste bodempje in je glas zitten om aan te geven dat het niet bijgevuld hoeft te worden. :)

Berdien

Re: Wat voor kleding naar een sterrenrestaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:40

Of je geeft het gewoon aan. Echt, alles kan en mag. Wij hebben stevig water erbij gedronken en ook regelmatig een broodje tussendoor gehad om alle wijn te dempen. Ze kijken -bijna- nergens gek van op hoor.

Jonnie is een ontzettend leuke en vriendelijke man :j Niks kapsones of wat dan ook, lekker nuchter en heel bereikbaar. Ik had zelf wat minder met Therese maar ook zij is heel vriendelijk. Alles staat in het teken om jouw avond onvergetelijk te maken, tot aan het zwarte toiletpapier aan toe {:}

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:41

Ik vrees datik van het eerste glas de bodem al niet ga halen :') :') :') laat staan een bodempje er in laten zitten, omg...

Berdien: jullie hebben niet in het hotel geslapen dus? Ik hoor idd dingen over het je naar je zin maken, tot een black box op je slaapkamer toe {:}

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:46

Nope. Mams wilde niet mee 'ik vind het zonde dat je zoveel geld aan slechts eten uit gaat geven.' Oké. Dus die heeft ons gebracht en gehaald. Ouders wonen dus in Zwolle, dus om half 1 zwalkten wij naar buiten, stond mams ons op te wachten en zijn we zingend naar huis gegaan. Aldus mijn moeder, ik herinner het me zelf anders.
En ik was met m'n paps he :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:47

Ja, ik besef dat je dan niet op een black box zit te wachten... *komt niet meer bij*
Ik vermoed ook dat als ze hadden geweten dat je er met je vader zou overnachten dat er geen black box zou staan..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:50

Hahahahahaha iiiieewww. Hou veel van mijn paps maar nee :')

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:59

Ik zou het rode jurkje aandoen, maar niet ook nog eens een witte riem rode hakken en wit vestje, dan word het wel heel matchy matchy. Assesoires zou ik ook beetje fifties style doen maar niet zo super gecoördineerd, de jurk is al de eyecatcher. Veel plezier :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:55

phormicola schreef:
Ik zou voor zwart gaan, ik vind de rode toch te vintage (te speels eigenlijk) voor zo'n net restaurant :)

Eens! Hoewel het feit dat iets vintage is, geen probleem hoeft te zijn.. Maar dit jurkje vind ik niet zo passend.

Ik zie trouwens echt niet in waarom een cocktailjurkje overdressed zou zijn in een sterrenrestaurant :) En zelfs dan nog, imo ben je beter over- dan underdressed. Maar doe wel iets in waarin je gemakkelijk zit, geen te spannende kleren dus!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:27

Beter overdressed dan underdressed ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:15

Mijn cocktailjurkje lijkt op deze: http://www.galajurkennijmegen.nl/Cocktailjurken.html
Direct de allereerste die voorbij komt. Soort van glanzende stof dus ik vind hem een beetje op de grens zitten van te overdressed... Net als dat je niet in je galajurk gaat zeg maar... Beetje tegen de grens met "dresscode only".

Overweeg toch stiekem om nog even te gaan winkelen. Mooie pantalon met witbeige iets er op, eventueel jasje erbij. Mooie witte pumps erbij...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:50

Een galajurk is misschien iets overdreven, maar als het echt een net restaurant is (wat meestal wel zo is bij sterrenrestaurants), zal je in principe niet uit de toon vallen. Zolang je niet in een "baljurk" komt (en dan bedoel ik echt zoiets), kan het wel hoor. Het is geen lange jurk, wat hem meteen al minder netjes maakt, ook al heeft ie dan een glanzend stofje. Maar als jij je er niet gemakkelijk in voelt, moet je dat niet dragen natuurlijk :)

En een keertje extra shoppen is nooit verkeerd natuurlijk :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 17:08

Hvelreki: hihi, die is idd wel erg over de top, inclusief kroontje:D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:13

Ik vind een nette zwarte broek, hakken en een mooie bloes altijd een fijne combi. Net make-upje, haartjes op steken en wat simpele sieraden altijd erg mooi :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:17

Die rode jurk kan heel goed - zeker als die ook bij de te vieren gelegenheid hoort. Zwarte kan ook, maar is dan minder speciaal.
Je hebt al zo weinig gelegenheden om eens feestelijk uit te pakken - zou ik het nu gewoon doen.
Het is niet bij de Chinees om de hoek waar je wekelijks komt...

Feestjes moeten gevierd worden!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:44

MW => LZP