Concorde schreef:Bulck, ik ben niet dom, ik ben niet de telefoniste ofzo, en ik weet heel goed wat er speelt binnen het bedrijf waar ik werk, op alle niveaus. Ik weet ook waarom deze workshops worden georganiseerd (bijscholing van en netwerkmogelijkheid voor de buitendienst- letterlijk zo gebracht door directie). Ik weet precies hoe het bedrijf draait (dát is mijn 'afdeling') en wat voor strategische beslissingen er worden genomen. Ik snap dat jij op een andere manier naar dingen kijkt als leidinggevende, maar je doet nu net of ik die ene eeuwige dwarsligger in het team ben en dat is koeienpoep. Ik werk hard, en ik doe mijn werk goed (aldus leidinggevende!). Aan mijn mentaliteit mankeert niks, en jouw opmerking 'Meeliften op de kosten van een ander' daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Ook ik werk gewoon hard voor mijn centen hoor, en mijn werkgever heeft helemaal geen slechte aan mij.
De ergernissen richting buitendienst wordt door het hele team op kantoor zo ervaren.. Er heerst hier een cultuurtje waarin degene met de grootste bek het meest krijgt.
Ik zeg helemaal niet dat het allemaal fout en verkeerd is, en ik zou niet weten waarom ik voor mezelf moet beginnen als ik geen droombaan heb. Dan mag 90% wel voor zichzelf beginnen dacht ik zo, er is altijd wel wat te z**ken he?
Als je taak inderdaad inhoudt dat je de processen binnen het bedrijf regelt en kent, dan lijkt het me dus nog meer vanzelfsprekend dat je aanwezig bent.
Hebben jullie zelf al buitendienst gewerkt? of eens meegelopen of een idee wat ze moeten uitvoeren? Ik heb eerst ook nog in dienstverband gewerkt, en buitendienst is gewoon sh*t. Je moet de baan op, moet voor jan en alleman bereikbaar zijn, en krijgt alles te verduren over alles wat er maar mogelijks mis kan gaan (zij het facturatie, zij het product-gerelateerde zaken en nog veel meer) Ik heb echter ook binnendienst gedaan, en het is gewoon zo dat die meer in hun vakjes blijven (en idd daar onstaan vaak haardjes van frustratie). En elkaar sneller voeden met hetgeen hen ongunstig stemt. NU ken ik je bedrijf ook niet, dus echt in detail kan ik niets zeggen uitereaard. Maar als je de processen en strategieen kent, zou je dat normaal in een groter geheel moeten kunnen kaderen. Om het ff te stellen zou ik van een telefoniste dergelijke reactie wel begrijpen, zij zijn vaak die ene kleinere schakel (daarom niet minder relevant/waard) en gaan beginnen vergelijken. Iemand die dichter bij het management, strategieen en dergelijke staat hoort toch meer besef te hebben achter die acties. Dat meeliften was eerder bedoeld op het feit dat je toch voor jezelf uitgemaakt hebt om een carriereswitch te maken en mss dat al eerder meespeelt in de houding die je nu aanneemt tov van die ene dag in het weekend. Dus heb je ergens al afscheid van je job genomen en wordt alles al snel teveel en kan je dat nog verschuilen achter wat een groot deel van het binnenteam doet, nl zondebok buitendienst. Dus alles wat daaraan gerelateerd is (want het is een ergernis dat is duidelijk
), is balast. Want eerlijk, 1 dag op een heel jaar, gaat niemand dood aan. Je zal allicht tijdens een jaar ook wel in situaties terechtkomen waarin je oplossingen moet zoeken qua opvang omdat er plots iets onverwachts tussengekomen is. (of bvb wanneer jezelf ziek bent) Dat het mss niet aangenaam is, dat kan ik begrijpen, maar hey dat is het leven! Ik wil ook liever een hele dag tussen de paarden zitten, maar zonder mijn bedrijven zou ik me er geeneen kunnen veroorloven. Dus ja werken we 7/7 en moet je nog zorgen dat je personeel goedgestemd blijft (people management is gewoon het meest kostelijke aan een onderneming, qua tijd, geld en energie)
Bon hopelijk geraak je eruit, maar verplichte aanwezigheid voor een dergelijk iets lijkt me wel dat dit 'opgelegd' kan en mag worden.