Mag dit? Werkgever verplicht aanwezigheid 'werkuitje'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:29

kiki1983 schreef:
Iedereen zegt gaan maar ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik verplicht een weekend weg moetmet het werk moet ik ook heel wat regelen..Honden in pension, 1 hond zeer agressief die kan alleen maar bij mij blijven, paarden moeten verzorging hebben etc.

die heb je door de weeks ook de beesten, en daarnaast de verplichting die je ten op zichte van je dieren hebt heb je ook ten op zichte van je werk

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:30

bulck schreef:
Ik neem nu toch wel aan dat de mensen hier een onderscheid maken tussen een professionele relatie en een vriendschappelijke.
Vergeet ook niet dat, als je je rechten wil laten gelden, je ook 100/100 in orde moet zijn met je verplichtingen. (dus geen minuten afgesnoept, te lange pauzes, te vroeg gestopt en andere zaken die gedoogd worden mits er goed gefunctioneerd wordt) Besef dan dat je die cadeautjes wel kan opbergen en er mss wel een lijst onder je neus geschoven wordt om tijd in te halen of mss te compenseren. Dus zorg dat je de balans correct houdt en niet 1 feit doet doorwegen, waardoor je alles verziekt. Want inderdaad dan trek je vroeg of laat aan het kortste eind

Hier gaat het toch helemaal niet over? Tenminste, niet deze reactie van mij :) Dat ging alleen over de opmerking van Anoeska.
Ik vind dat TS ook gewoon moet gaan en niet moeilijk moet doen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:31

Maar doordeweeks ben ik niet 24/7 aan het werk. Dan heb ik de hele avond en nacht nog...werkweekend weg is voor mij simpelweg geen optie. Sowieso een weekend weg is voor mij geen optie. Als ik ee avondje wil gaan stappen moet ik al van alles regelen.

En daarbij ben ik nogal simpel ingesteld. Familie en dieren gaan voor mijn werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:33

kiki1983 schreef:
Ik kan dat nu eenmaal niet. Ik heb meer verantwoordelijkheden dan alleen mijn dieren en heb ook nog deels de zorg over mijn moeder waarvoor ik juist in het weekend voor moet zorgen om de anderen af te kunnen lossen. Eveneens is vakantie voor mij ook geen mogelijkheid.

Mag ik even zeggen dat ik respect voor je heb dat je voor je moeder zorgt? Wilde het even kwijt, het is misschien offtopic maar mag wel even gezegd worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:33

@Kiki1983
Maar soms gaat werk helaas voor.
Mijn man belde straks dat zijn vakantie (wederom) enkele dagen is verschoven.

Tja het is nu een hele drukke periode, 100en mensen zijn (wereldwijd) aan het werk om een programma (goed) draaiend te krijgen waar jaren aan gewerkt is.
Op dat moment gaat zijn werk helaas even voor.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:36

purny schreef:
kiki1983 schreef:
Ik kan dat nu eenmaal niet. Ik heb meer verantwoordelijkheden dan alleen mijn dieren en heb ook nog deels de zorg over mijn moeder waarvoor ik juist in het weekend voor moet zorgen om de anderen af te kunnen lossen. Eveneens is vakantie voor mij ook geen mogelijkheid.

Mag ik even zeggen dat ik respect voor je heb dat je voor je moeder zorgt? Wilde het even kwijt, het is misschien offtopic maar mag wel even gezegd worden.

Dank je wel het is in haar geval iig beter als een tehuis, we laten haar nu steeds meer korte tijd alleen en willen dat gaan opbouwen naar dat ze weer alles zelfstandig kan.

Brainless: Dat snap ik ook, daarom heb ik ook een baan waarbij ik zeer flexibel kan zijn, naar huis kan wanneer dat nodig is etc. Weekendjes weg gaat mijn werk ook maar ben helaas nog niet meegeweestl

Brainless

Re: Mag dit? Werkgever verplicht aanwezigheid 'werkuitje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:43

Ok, ik begrijp nu ook dat je andere belangrijke verplichtingen thuis hebt.
Dat is natuurlijk een andere situatie dan zoals met mijn man (en bij TS).

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:50

Over het algemeen kies je je werk uit ook op je werktijden. En wanneer ze dan met werktijden gaan schuiven, Of ineens een weekend gaan organiseren, waar je verplicht bij aanwezig moet zijn. Kan dat heel lastig worden voor iemand. Om welke reden dan ook.

Ik werk in de zorg. Met mijn uren wordt ook steeds geschoven. steeds zodra ik mijn oppassen weer aangepast heb aan mijn uren, menen ze te moeten gaan schuiven/korten. En ik kan steeds weer de oppas rond gaan breien.

Na 4 keer in heel korte periode ben ik eens gaan steigeren, Dat het absurd was dat ik maar steeds mijn prive leven aan moest passen omdat hun weer wat anders bedachten.
Aangezien ik me welwillend had getoond door de eerdere 4 keer wel te schikken, wilde mijn leidinggevende mij tegemoet komen. En kreeg ik wel minder uren, maar in te delen in de dagen die ik kon.

Maar ook ik moet scholingen en korte cursussen volgen. En de ene keer wordt alles vergoed/betaald, de andere keer komt er wat eigen tijd bij kijken.
Ik denk dat je met je leidinggevende aan tafel moet, en dan niet halsstarrig volhouden dat je niet wil gaan, Vraag hem eerst eens waarom hij van mening is dat jij er bij hoort. En daarna kun je als nog bepalen of jij vind dat dat echt nodig is. Dan kun je alsnog met hem overleggen of je eventueel alleen de avond er bij bent. en de nachtgewoon thuis? In goed overleg kom je vaak verder dan met je hoofd stijf houden.

MAAR als toen je dit werk aan nam, het niet de gewoonte was dat dit soort weekenden gehouden werden, kan ik me heel goed voorstellen dat het nu rauw op je dak komt. Succes met hoe het verlopen gaat.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:46

bulck schreef:
Als bedrijfsleider komen, van dergelijke topics, mijn haren overeind.

Werk je wel graag voor dit bedrijf? Anders mss een andere job zoeken? Want ik lees uit je verhaal dat je je differentieert tov je collega's. Je werkt voor één bedrijf, en binnen dat bedrijf heeft iedereen zijn plek en waarde/bijdrage. Al ben je de Wc-dame of de zaakvoerder, iedereen is van belang. Eén bedrijf, één doel en 'alle neuzen in dezelfde richting-verhaal'. Dus niet miepen maar gaan, en anders je conclusie trekken en de eer aan iemand anders laten. Genoeg werkzoekenden die mss beter in het bedrijf passen dan.

Ik werk hier niet voor de hobby nee, dat is zo. Andere jobs liggen nu eenmaal niet voor het oprapen momenteel. ík differentieer me niet van mijn collega's, we hebben hier gewoon heel duidelijk een enorme groep buitendienst- waar alle focus op ligt- altijd. En een klein clubje kantoorpersoneel dat door de directie meer als noodzakelijk kwaad wordt gezien -O- . Voor de buitendienstmensen kan altijd alles, qua salaris, qua arbeidsvoorwaarden (wil je gelijk een vast contract? alsjeblieft!), niets is te gek. Voor het kantoorpersoneel kan er nooit wat. De directie hier maakt dus zelf duidelijk het onderscheid tussen beide groepen. Het werk verschilt inhoudelijk ook zodanig van elkaar dat ik, met mijn specifieke functie, enorm weinig heb aan de functie gerelateerde workshops die voor hen nuttig zijn. (een secretaresse heeft niet veel aan een cursus autotechniek voor gevorderden.. dat idee)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:47

Dit soorten weekenden hebben ze inderdaad pas bedacht nadat ik er ben gaan werken. We hebben we zeer regelmatig een verplichte bijeenkomst 'savonds met de hele groep (waar er zich altijd een hoop voor afmelden) maar daar ben ik alle keren gewoon bij geweest.

Ik werk trouwens niet omdat ik het zo onwijs leuk vind hoor (wil niet voor niets een carriereswitch maken). En in 'passie voor het bedrijf' geloof ik niet meer zo (da's wat anders dan collegialiteit he). Ondanks dat dit een klein bedrijf is, zijn er al verschillende mensen op een vieze manier uitgewerkt. Je moet hier op jezelf passen- de baas doet het echt niet voor je, is eenrichtingsverkeer. Heb eigenlijk helemaal geen 9-5 mentaliteit (kom uit de paarden, daar hoef je echt niet mee aan te komen), ben helemaal niet te beroerd om een pas harder te lopen, teamspirit is er genoeg. Ik vind dit alleen onzinnig: zonde van het geld van mijn werkgever, en zonde van mijn tijd.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:55

Kijk deze iinformatie schreef je niet in de openingspost, maar ik dacht al dat er al wat meer speelde.
Maar dat andere die conclusie trekken is logisch met de informatie die je ons gaf.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:14

Anoeska schreef:
Lijkt me vreselijk om zo te moeten leven, als je je iedere dag gedwongen voelt om je naar je werk te slepen. Dan zoek je toch een andere baan.

Ik ben blij dat ik een baan heb waar ik iedere dag 'huppelend' naartoe ga. En ook graag een stapje extra voor zet.

Hier wil ik even op inhaken.. 'even een andere baan' zoeken is tegenwoordig echt niet meer van toepassing!! Ik vind dit nogal kort door de bocht..

TS ik begrijp je volkomen en van dit soort 'mededelingen' (want dat zijn het, het wordt niet gevraagd) staan ook mijn haren recht overeind.
Ik zou voor de goede vrede toch gaan, of idd vragen waarom deze cursussen op jou van toepassing zijn. Laat ze het maar uitleggen waarom jij die ook moet volgen. Toon je goede wil, maar niet overal klakkeloos mee akkoord gaan.

Succes!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:22

Dit heeft mijn bedrijf meerder malen per jaar. Zijn meestal heel erg leuke dagen waarop je je collega's ook wat meer informeel ziet. (ik zie mijn collega's bijna nooit dus het is heerlijk om effe bij te kletsen.

We gaan ook 1 keer per twee jaar naar het buitenland en dan ben ik ook een weekeinde kwijt. maar dat zijn eigenlijk vakantieuitjes. Niks werken alleen maar leuk.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:20

QueLee schreef:
Anoeska schreef:
Lijkt me vreselijk om zo te moeten leven, als je je iedere dag gedwongen voelt om je naar je werk te slepen. Dan zoek je toch een andere baan.

Ik ben blij dat ik een baan heb waar ik iedere dag 'huppelend' naartoe ga. En ook graag een stapje extra voor zet.

Hier wil ik even op inhaken.. 'even een andere baan' zoeken is tegenwoordig echt niet meer van toepassing!! Ik vind dit nogal kort door de bocht..

TS ik begrijp je volkomen en van dit soort 'mededelingen' (want dat zijn het, het wordt niet gevraagd) staan ook mijn haren recht overeind.
Ik zou voor de goede vrede toch gaan, of idd vragen waarom deze cursussen op jou van toepassing zijn. Laat ze het maar uitleggen waarom jij die ook moet volgen. Toon je goede wil, maar niet overal klakkeloos mee akkoord gaan.

Succes!

Juist daarom dat je je vragen moet stellen. Ikzelf heb niet veel personeel (al een geluk niet nodig :-) ) Het excuus dat je maar moet blijven zitten omdat de markt er zo naar is, is gewoon meeliften op kosten van een ander. Personeel kost handen vol geld. Ik heb liever iemand die mee is met het verhaal. Is dat niet het geval, dan zoek ik wel iemand anders en ben ik zo iemand liever vandaag dan morgen kwijt.

@TS
Als het allemaal zo veel is, start dan je eigen zaak, dan bepaal je alles zelf en regel je het zoals jezelf wil. (of allessinds zo is de theorie :+ ) Want er spelen heel wat meer zaken mee, die van hogerop opgelegd worden en waar je bedrijf misschien aan moet voldoen ( moeder-dochter-bedrijven, audits, licenties, vergunningen, etc). En uit die zaken vloeien er acties, acties vereisen soms simpele zaken maar vaak ook meer opleiding, bewustwording etc. Dus in dit geval kadert je bedrijf dat door het geven van een tweedaagse opleiding in de vorm van workshops. Waarbij ze ineens ook een stuk informeel contact bevorderen binnen het bedrijf. Uit je laatste post lees ik veel ontevredenheid over je job. Ergernis naar de personen in buitendienst, is een persoonlijke beleving en wss een realiteit. Maar echter zullen daar wel redenen voor zijn, waarom er juist in dat team volop geinvesteerd wordt. (mss slechte verkoop, mss veel verloop geweest, mss nieuwe producten of uitbreiding van een bepaald gebied waarop men werkt, of nog andere redenen). Dus voor sommige departementen wordt dat dan een focuspunt, waar in C dat gewoon nodig is. (ik krijg dan altijd een kindertafereel voor ogen, waarin het ene kind misnoegt is over hetgeen het andere krijgt). Maar dat is mijn persoonlijke mening en dan eerder vanuit de andere kant gezien.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:42

Ts, ik snap dat je van alles moet regelen.
weten ze op je werk van deze situatie?
misschien een optie om aan te kaarten dat je wel wilt gaan maar dat als het echt niet lukt om voor iedereen een oppas te regelen je 1 van de 2 dagen meekunt?

wijzen dat het bestuur onderscheid maakt, dat anderen het beter hebben en dat jij daar niet op je plek zit helpt momenteel niet.
het bestuur zorgt ervoor dat jij je job hebt, dat je dieren te eten hebben en jij hebt nu eenmaal deze functie.
leg je neer bij de feiten, je kunt moeilijk een weekend weg en hoe het bestuur handelt is momenteel bijzaak.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 17:47

Bulck, ik ben niet dom, ik ben niet de telefoniste ofzo, en ik weet heel goed wat er speelt binnen het bedrijf waar ik werk, op alle niveaus. Ik weet ook waarom deze workshops worden georganiseerd (bijscholing van en netwerkmogelijkheid voor de buitendienst- letterlijk zo gebracht door directie). Ik weet precies hoe het bedrijf draait (dát is mijn 'afdeling') en wat voor strategische beslissingen er worden genomen. Ik snap dat jij op een andere manier naar dingen kijkt als leidinggevende, maar je doet nu net of ik die ene eeuwige dwarsligger in het team ben en dat is koeienpoep. Ik werk hard, en ik doe mijn werk goed (aldus leidinggevende!). Aan mijn mentaliteit mankeert niks, en jouw opmerking 'Meeliften op de kosten van een ander' daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Ook ik werk gewoon hard voor mijn centen hoor, en mijn werkgever heeft helemaal geen slechte aan mij.
De ergernissen richting buitendienst wordt door het hele team op kantoor zo ervaren.. Er heerst hier een cultuurtje waarin degene met de grootste bek het meest krijgt.

Ik zeg helemaal niet dat het allemaal fout en verkeerd is, en ik zou niet weten waarom ik voor mezelf moet beginnen als ik geen droombaan heb. Dan mag 90% wel voor zichzelf beginnen dacht ik zo, er is altijd wel wat te z**ken he?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:20

Concorde schreef:
Bulck, ik ben niet dom, ik ben niet de telefoniste ofzo, en ik weet heel goed wat er speelt binnen het bedrijf waar ik werk, op alle niveaus. Ik weet ook waarom deze workshops worden georganiseerd (bijscholing van en netwerkmogelijkheid voor de buitendienst- letterlijk zo gebracht door directie). Ik weet precies hoe het bedrijf draait (dát is mijn 'afdeling') en wat voor strategische beslissingen er worden genomen. Ik snap dat jij op een andere manier naar dingen kijkt als leidinggevende, maar je doet nu net of ik die ene eeuwige dwarsligger in het team ben en dat is koeienpoep. Ik werk hard, en ik doe mijn werk goed (aldus leidinggevende!). Aan mijn mentaliteit mankeert niks, en jouw opmerking 'Meeliften op de kosten van een ander' daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Ook ik werk gewoon hard voor mijn centen hoor, en mijn werkgever heeft helemaal geen slechte aan mij.
De ergernissen richting buitendienst wordt door het hele team op kantoor zo ervaren.. Er heerst hier een cultuurtje waarin degene met de grootste bek het meest krijgt.

Ik zeg helemaal niet dat het allemaal fout en verkeerd is, en ik zou niet weten waarom ik voor mezelf moet beginnen als ik geen droombaan heb. Dan mag 90% wel voor zichzelf beginnen dacht ik zo, er is altijd wel wat te z**ken he?

Als je taak inderdaad inhoudt dat je de processen binnen het bedrijf regelt en kent, dan lijkt het me dus nog meer vanzelfsprekend dat je aanwezig bent.
Hebben jullie zelf al buitendienst gewerkt? of eens meegelopen of een idee wat ze moeten uitvoeren? Ik heb eerst ook nog in dienstverband gewerkt, en buitendienst is gewoon sh*t. Je moet de baan op, moet voor jan en alleman bereikbaar zijn, en krijgt alles te verduren over alles wat er maar mogelijks mis kan gaan (zij het facturatie, zij het product-gerelateerde zaken en nog veel meer) Ik heb echter ook binnendienst gedaan, en het is gewoon zo dat die meer in hun vakjes blijven (en idd daar onstaan vaak haardjes van frustratie). En elkaar sneller voeden met hetgeen hen ongunstig stemt. NU ken ik je bedrijf ook niet, dus echt in detail kan ik niets zeggen uitereaard. Maar als je de processen en strategieen kent, zou je dat normaal in een groter geheel moeten kunnen kaderen. Om het ff te stellen zou ik van een telefoniste dergelijke reactie wel begrijpen, zij zijn vaak die ene kleinere schakel (daarom niet minder relevant/waard) en gaan beginnen vergelijken. Iemand die dichter bij het management, strategieen en dergelijke staat hoort toch meer besef te hebben achter die acties. Dat meeliften was eerder bedoeld op het feit dat je toch voor jezelf uitgemaakt hebt om een carriereswitch te maken en mss dat al eerder meespeelt in de houding die je nu aanneemt tov van die ene dag in het weekend. Dus heb je ergens al afscheid van je job genomen en wordt alles al snel teveel en kan je dat nog verschuilen achter wat een groot deel van het binnenteam doet, nl zondebok buitendienst. Dus alles wat daaraan gerelateerd is (want het is een ergernis dat is duidelijk :-) ), is balast. Want eerlijk, 1 dag op een heel jaar, gaat niemand dood aan. Je zal allicht tijdens een jaar ook wel in situaties terechtkomen waarin je oplossingen moet zoeken qua opvang omdat er plots iets onverwachts tussengekomen is. (of bvb wanneer jezelf ziek bent) Dat het mss niet aangenaam is, dat kan ik begrijpen, maar hey dat is het leven! Ik wil ook liever een hele dag tussen de paarden zitten, maar zonder mijn bedrijven zou ik me er geeneen kunnen veroorloven. Dus ja werken we 7/7 en moet je nog zorgen dat je personeel goedgestemd blijft (people management is gewoon het meest kostelijke aan een onderneming, qua tijd, geld en energie)
Bon hopelijk geraak je eruit, maar verplichte aanwezigheid voor een dergelijk iets lijkt me wel dat dit 'opgelegd' kan en mag worden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:45

'Buitendienst' bij ons houdt een groep gedetacheerden in. Ik ga voor de herkenbaarheid hier even niet neerzetten wat ze precies doen, maar deze mensen hebben aardig doorgeleerd, en doen tijdelijke opdrachten op redelijk pittige functies (heren in pakken..). We verkopen dus uren ipv producten. Op kantoor zit een 'standaard' clubje, financieel, secretarieel, HR, commercieel, dat werk. Die qua vakkennis totaal niet overeenkomen met de buitendienst (en dat hoeft ook niet) maar zorgen dat iedereen een opdracht heeft en alles eromheen geregeld wordt. Het altijd bereikbaar zijn, allerhande sores aan je kop, dat hebben ze niet- daar zijn wij voor.
Tuurlijk ga ik er niet dood aan, zo'n dag, en ik ga ook wel. Maar ik baal ervan omdat vrije tijd samen met mijn vriend erg schaars is (heeft ook een leuke baan.. dag en nacht van huis :') ) en een ander nu bepaalt wat ik daarmee moet gaan doen.
Zo flexibel (not) ben ik trouwens ook als familieleden menen dat ik op moet komen draven bij 'sociale verplichtingen'- daar kan ik ook van balen.
Ik ga nog wel even netjes (tactisch) een balletje opgooien bij mijn leidinggevende dat ik het een beetje zonde geld vindt, kosten/baten. Wat ze daarmee doet moet ze zelf weten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:50

Ben je de enige van het kantoorclubje wat moet komen? En wat vinden hun ervan of ben je nog niet wezen polsen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:07

Als er dan toch allerlei workshops georganiseerd worden kan je dan geen leuke workshop verzinnen die wel relevant voor jou en het kantoorpersoneel is? Dat voorleggen met als reden als er toch wat geleerd moet worden en geld aan uitgegeven wordt, dan ook iets wat echt nuttig is en waar jullie ook nog wat aan hebben!

Ik kan me de positie wel voorstellen hoor, als je je twee volle dagen verveelt tijdens workshops waar je helemaal niets mee hebt zou ik het ook zonde van de tijd vinden, al was het op twee doordeweekse werkdagen. (terwijl je weet dat er zat werk is te doen wat nu blijft liggen).

Zorg dan als goed werkgever dat er in ieder van iets is wat leuk en interresant is voor het kantoorpersoneel (en daarmee bedoel ik niet het etentje en borrel op de vrijdagavond) waardoor je in ieder geval het gevoel heb gehad dat je iets nuttigs hebt gehad of er iets aan hebt gehad.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:59

Concorde schreef:
'Buitendienst' bij ons houdt een groep gedetacheerden in. Ik ga voor de herkenbaarheid hier even niet neerzetten wat ze precies doen, maar deze mensen hebben aardig doorgeleerd, en doen tijdelijke opdrachten op redelijk pittige functies (heren in pakken..). We verkopen dus uren ipv producten. Op kantoor zit een 'standaard' clubje, financieel, secretarieel, HR, commercieel, dat werk. Die qua vakkennis totaal niet overeenkomen met de buitendienst (en dat hoeft ook niet) maar zorgen dat iedereen een opdracht heeft en alles eromheen geregeld wordt. Het altijd bereikbaar zijn, allerhande sores aan je kop, dat hebben ze niet- daar zijn wij voor.
Tuurlijk ga ik er niet dood aan, zo'n dag, en ik ga ook wel. Maar ik baal ervan omdat vrije tijd samen met mijn vriend erg schaars is (heeft ook een leuke baan.. dag en nacht van huis :') ) en een ander nu bepaalt wat ik daarmee moet gaan doen.
Zo flexibel (not) ben ik trouwens ook als familieleden menen dat ik op moet komen draven bij 'sociale verplichtingen'- daar kan ik ook van balen.
Ik ga nog wel even netjes (tactisch) een balletje opgooien bij mijn leidinggevende dat ik het een beetje zonde geld vindt, kosten/baten. Wat ze daarmee doet moet ze zelf weten

Ik vind het raar.. Als het niet in je contract staat, is het niet verplicht en als je geen zin hebt, ga je toch gewoon niet? Mag de baas zich tegenwoordig ook al jouw vrije tijd toe-eigenen? Al betaalde hij je voor dat uitje, dan nog moet hij overleggen. Werktijden zijn werktijden, en daarbuiten is het jouw tijd. Anders wordt het helemaal mooi.. We werken al hard genoeg denk? De gemiddelde mens met een kantoorbaan staat op, gaat werken, komt laat thuis door de file, eet, en heeft dan alleen de late uurtjes nog. En het weekend, maar ik begrijp dat je daar tegenwoordig ook niet meer vanuit hoeft te gaan ?!?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:03

Iemand vroeg of mijn opmerking vakbond enz. serieus was ja dat is het.
Nu is het een dag met overmachting, volgende keer is het een weekend dan 3 verplichtte avonden enz. verzin ze zelf maar.
En het heeft totaal niks te maken met hart voor de zaak of je baan wel of niet leuk vinden.
Sommige bazen vinden dat jij als personeel altijd klaar moet staan en als er andersom soms (niet overal) iets is heb je pech en is het jouw probleem.
Waar begint en waar is het einde van loyaal aan je werkgever zijn?

Ik kan me heel goed voorstellen als de workshops niet voor jou bedoeld zijn en de "buitendienst mannen" zo hun eigen wereldje hebben je je ook niet op je gemak voelt en geen behoefte hebt aan deze dag.

En tuurlijk moet je nu blij zijn dat je werk hebt maar dat betekend niet dat je alles hoeft te pikken omdat je misschien wel je baan kwijt raakt.
En ik heb in het weekend ook geen behoefte aan mijn collega's ook al zijn ze erg gezellig enzo.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:06

Niemand ooit gehoord van "hart voor de werknemer"?
Hallo, je werkt om te leven, je leeft niet om te werken! Het is en blijft werk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:58

@Dorine92
De werkgever van TS organiseert dit 1x per jaar en alles (hotel, eten enz) wordt volledig betaald.
Het gaat om 1 vrije zaterdag, dus het is niet iets wat maandelijks is.
Er zijn genoeg banen waar jezelf (als werknemer) verplicht wordt om op eigen kosten en in je eigen tijd bepaalde diploma's te halen.

Ikzelf ben altijd met plezier naar mijn werk gegaan.
Natuurlijk heb ik weleens geen zin, of zie ik ergens tegenop.
Maar je moet het zelf ook "leuk" maken met je collega's/klanten.

Heb weleens bij een klein bedrijf gewerkt waar het wat minder mee ging.
Maar alle! werknemers zette zich 200% in om het bedrijf staande te houden.
Een bedrijf waar de meeste werknemers hun hele leven al voor werkte, waar iedereen met elkaar mee leefde.

Er zijn genoeg werkgevers die ook rekening (proberen te) houden met hun werknemers.
Maar hoe groter de organisatie hoe moeilijker dat is.
De huidige generatie startende werknemers beginnen vaak al te roepen wat hun rechten zijn voordat er overleg gepleegd kan worden.
Daardoor wordt de collegialiteit onderling ook steeds minder.
En dat houdt direct verband met het plezier wat je hebt (of juist niet hebt) in je werk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:56

Brainless schreef:
@Dorine92
Er zijn genoeg banen waar jezelf (als werknemer) verplicht wordt om op eigen kosten en in je eigen tijd bepaalde diploma's te halen.

De huidige generatie startende werknemers beginnen vaak al te roepen wat hun rechten zijn voordat er overleg gepleegd kan worden.
Daardoor wordt de collegialiteit onderling ook steeds minder.
En dat houdt direct verband met het plezier wat je hebt (of juist niet hebt) in je werk.

Ja, maar dat staat dan wel in je contract, dus daar kies je voor als je de baan neemt, dat is heel wat anders..

En ik denk niet dat er nou echt collegialiteit ontstaat als jij met zware tegenzin op je vrije zaterdag naar één of andere workshopdag moet.. Ik zou er iig niet op mijn vrolijkst bijzitten die dag zegmaar :P Maar ik zou ook gewoon weigeren om te gaan als ik geen zin had