mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:40

vuurneon schreef:
Zo sta je dan wel inderdaad (en dan nog zelf bloedserieus blijven). Vooral op de kasten zitten ze graag :Y)
Uit het raam kieper ik ze niet, ze gaan via de deur naar buiten :j

Het is de eenvoudigste en vaak effectiefste manier.

Ik moet hier wel om grinneken, werk zelf in de zorg, hadden eerst een vrouw die ook nog wel eens dingen zag.
Tot ze me op een dag melde dat er in eens een baby in bed lag, geen idee had ze wat ze er mee moest op haar leeftijd.
Heb haar gevraagd of het goed was als ik de baby mee nam, mens helemaal blij weken niks meer overgehoord.
Ik was ook veel jonger paste meer bij me leeftijd een baby hahah

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:50

Ik denk dat TS ook goed moet nadenken wat voor invloed de scheiding op haar zoontje moet hebben.
Je schrijft in je eerste post dat hij er niet zoveel last van lijkt te hebben, maar ik vind dit soort dingen juist typisch voor kinderen die zich ineens anders gaan gedragen of 's nachts niet meer goed slapen.
Ik vind het erg apart dat mensen hier van allerlei verhalen over geesten neerzetten, terwijl TS zo duidelijk aangeeft dat dit kind net iets heel ergs heeft meegemaakt.
Ik werk al jarenlang met kinderen/jongeren met gescheiden ouders (niet alleen gescheiden ouders maar toch een hoop) en maak dit soort dingen erg vaak mee. Kinderen uiten zich anders dan volwassenen en vaak doen ze dingen waaruit je niet meteen kan opmaken dat dit door de scheiding komt.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar misschien zou je met hem over de scheiding kunnen praten en erachter komen hoeveel dit met hem doet op dit moment.
Eerlijk gezegd vind ik deze twee keer dat het gebeurd is niet zo zorgwekkend, zeker niet omdat je zoontje de scheiding net heeft meegemaakt. Maar als het erg lang gaat duren, zou ik eerder denken aan een goede kinderpsycholoog die jou en je zoontje kunnen helpen hiermee.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 17:52

Def schreef:
Ik denk dat TS ook goed moet nadenken wat voor invloed de scheiding op haar zoontje moet hebben.
Je schrijft in je eerste post dat hij er niet zoveel last van lijkt te hebben, maar ik vind dit soort dingen juist typisch voor kinderen die zich ineens anders gaan gedragen of 's nachts niet meer goed slapen.
Ik vind het erg apart dat mensen hier van allerlei verhalen over geesten neerzetten, terwijl TS zo duidelijk aangeeft dat dit kind net iets heel ergs heeft meegemaakt.
Ik werk al jarenlang met kinderen/jongeren met gescheiden ouders (niet alleen gescheiden ouders maar toch een hoop) en maak dit soort dingen erg vaak mee. Kinderen uiten zich anders dan volwassenen en vaak doen ze dingen waaruit je niet meteen kan opmaken dat dit door de scheiding komt.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar misschien zou je met hem over de scheiding kunnen praten en erachter komen hoeveel dit met hem doet op dit moment.
Eerlijk gezegd vind ik deze twee keer dat het gebeurd is niet zo zorgwekkend, zeker niet omdat je zoontje de scheiding net heeft meegemaakt. Maar als het erg lang gaat duren, zou ik eerder denken aan een goede kinderpsycholoog die jou en je zoontje kunnen helpen hiermee.

daarom gaf ik het ook aan, overdag is hij zich zelf.
maar kinderen schijnen die dingen ook s'nachts te kunnen verwerken. dit heb ik dus ook in mij openings post er bij gezet

Def

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:10

Ja, dat heb ik gelezen.. ik bedoel het ook niet verwijtend ofzo, maar meer om aan te geven dat je zoontje een goede reden heeft om zich zo te gedragen en ik denk dat je het dus niet zo zeer in de 'geestenhoek' moet zoeken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 18:16

ja dat snap ik ook, en begrijp jou ook, maar ik heb niks gezegt, ben rustig met hem naar de kamer gelopen en toen zij hij meteen kijk daar is iemand, dus dat vind ik nogal vreemd.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:18

Dat kan voor een volwassene ook vreemd zijn. Maar voor kinderen op dat moment normaal.
Kinderen verzinnen ook vriendjes zoals hier eerder is genoemd. Een droom en werkelijkheid kan ook nogal eens door elkaar gehaald worden.
Slaap/wakker en ergens daartussen is ook een nogal grijs gebied.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:23

Heb niet het hele topic gelezen maar een kindje van een kennis van mij, had baat bij een groene lamp.
Dan schijn je ' verschijningen' niet meer te kunnen waarnemen.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:23

Zonder hele topic te lezen:

Ik had dit ook toen ik jaar of 2 was, volgens mijn moeder dan.. Maar het spook wilde met mij spelen, volgens 2-jarige ik, dus ik vond het wel gezellig :+ Ook met heel duidelijk naar een stoel wijzen en zo. Ik geloof er ook niet zo hard in (nu, volwassen, rationeel, etc) maar is naar mijn idee toch wel anders dan "gewone" fantasieën over monsters onder het bed, etc.

Geloof best dat het iets van spanning en negativiteit van de scheiding is blijven hangen, of dat nou fysiek in de kamer is of in zijn hoofd...

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:30

ik heb dit zelf ook gehad als klein kind, en geloof me het was doodeng.
We hebben toen iemand laten komen om 'de persoon' weg te laten gaan, dit heeft enorm geholpen en ik heb er niet meer zo'n last van.

Baat het niet dan schaad het niet toch?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:34

Ik geloof dus wel in entiteiten en ik weet ook dat kinderen nog heel puur zijn en open en daardoor gevoeliger dan wij volwassenen die alles met het verstand beoordelen. Indien er geen andere vreemde dingen in huis gebeuren is het dus gewoon een entiteit die geen enkel kwaad in zich heeft. Het kan een bekende zijn die zich over je zoontje ontfermt maar ook iemand die bijvoorbeeld voorheen in jullie huis heeft gewoond en nog dwaalt omdat hij/zij niet door heeft dat het inmiddels al vele jaren later is. Voor het laatste zou je een medium kunnen inschakelen die langs komt om de entiteit de weg te wijzen naar genezijde. Het klinkt allemaal erg wazig misschien voor mensen die er niet zo in thuis zijn maar het is dus eigenlijk heel simpel op te lossen met een 1-malig bezoek van een medium. (Niet iemand die het bordje "medium" aan de deur heeft hangen maar een echt medium.)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 02:25

Het is weer zover, hij werd weer waker, en toen deed ik net alsof ik die "iemand" wilde pakken, begon hij ineens te lachen zegt hij half lachend hij loopt voor jou weg. Kat kwam nu ook kijken, die deed erg raar. Net alsof hij kopjes in de lucht aan het geven was. Op de plek die mij zoon aan wijst waar die "iemand" kan zijn, waar op mijn zoon zei King (onze kat) vind hem lief. Toen dacht ik. Nu word hij mooi, de kat vind "iemand" lief, ik kan hem niet pakken want "iemand" loopt weg. Heb toen gezegd volgens mij wil hij op jou passen zo dat jij lekker kan slapen. Waar op ik een lang gerekte ohhh te horen kreeg. En toen kroop hij in zijn bedje in en viel zo wat meteen in slaap. :+

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 02:40

Dit vind ik dus zo eng,maar tegelijkertijd wil ik het ook niet geloven.
Ik ben hetzelfde van mening als jouw,dood is dood.

Mijn neefje van 5 hoort stemmen in zijn hoofd(waar ik dan weer niks van geloof :+ ).
Maarja,er gebeurt zoveel onverklaarbaar in de wereld.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 03:17

Brrrr , hier krijg ik dus echt de kriebels van . Ben nogal een beelddenker . Nu heb ik ook het gevoel -na het lezen van dit topic- dat er iemand in me kamer is , maar dat zal wel tussen mijn oren zitten :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:19

Je hoort inderdaad vaak dat katten geesten kunnen zien. Onze eerste kat zat vroeger heel vaak naar een hoek in de kamer te staren, en ik als kleine baby staarde schijnbaar vaak naar die zelfde hoek..
Grappig dat je kat ook echt kopjes gaf :+ Misschien familie van je, of iemand die in het huis heeft gewoond, en de onrust van je zoontje oppikte en wilde helpen :) Ik weet ook nog steeds niet of ik erin moet geloven of niet, maar op zich wel een mooie gedachte dat er mensen rondzweven die op ons passen :j

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:41

hanny_jelke schreef:
Het is weer zover, hij werd weer waker, en toen deed ik net alsof ik die "iemand" wilde pakken, begon hij ineens te lachen zegt hij half lachend hij loopt voor jou weg. Kat kwam nu ook kijken, die deed erg raar. Net alsof hij kopjes in de lucht aan het geven was. Op de plek die mij zoon aan wijst waar die "iemand" kan zijn, waar op mijn zoon zei King (onze kat) vind hem lief. Toen dacht ik. Nu word hij mooi, de kat vind "iemand" lief, ik kan hem niet pakken want "iemand" loopt weg. Heb toen gezegd volgens mij wil hij op jou passen zo dat jij lekker kan slapen. Waar op ik een lang gerekte ohhh te horen kreeg. En toen kroop hij in zijn bedje in en viel zo wat meteen in slaap. :+

Goed gedaan!
Iemand op je zoon zijn kamer wil niet altijd iets slechts betekenen.Juist in een zware tijd :j
En als de kat het ook aan geeft _/-\o_ :D ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:44

Mijn achternichtje had heel vaak haar overgootoma op visite. Die oma was een week na haar geboorte overleden. Bewust had ze haar dus nooit mee gemaakt maar toch had ze het de hele tijd over oma.

Haar moeder heeft toen hulp gezocht omdat ze er toch last van begon te krijgen en zoals hier eerder gezegt moest ze gewoon aangeven dat ze met rust gelaten wilde worden ("wil je weggaan, ik wil slapen") sinds ze dat heeft gevraagd komt oma niet meer hinderlijk langs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:45

super opgelost zeg!!
Hoop dat hij de rest van de nacht ook lekker door heeft kunnen slapen?!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:55

Vind je laatste post eigenlijk wel heel leuk TS :) Je gaat er goed mee om. Je zoontje die lacht en daarna heerlijk in slaap valt is natuurljk geweldig!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:04

Of " het" er wel of niet is, voor je zoon is het zijn waarheid. Top dat je hem laat zien dat je er voor hem bent ipv doen alsof het niet bestaat.
Kinderen en dieren beleven/ervaren blijkbaar wel veel meer dan wij op dit gebied.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:05

Ik heb niet alles doorgelezen, maar mijn zoontje heeft dit ook een periode gehad, en helemaal niet tijdens een nare of heftige periode, maar hij begon ook steeds meer 'geestjes' te zien. Toen ik hem vroeg waar dan precies, wees hij o.a. door het raam naar buiten, tegenover ons huis is een oud kerkhof naast een kerkje... iehk! := Maar ook op zn kamer zaten ze volgens hem.

Ik vond het niet prettig, maar wij zijn gewoon met hem erin mee gegaan, en hebben elke avond de geestjes 'weggejaagd' door te zeggen dat ze weg moesten gaan omdat hij anders niet kon slapen, dat het zíjn kamer was en dat ze daar niet mochten zijn. Ik heb nooit gezegd dat het niet waar is o.i.d, ben gewoon in zijn belevenis meegegaan. Daarmee creëer je imo vertrouwen en geen afstand, die kinderen zien het echt. En of echt nou de wereld is die wij al dan niet willen kennen, of echt is een hersenspinsel van hun, zij geloven erin en zijn er doodsbenauwd voor, dan is het volgens mij beter om je kind te 'geloven' en samen naar een oplossing zoeken, dan ertegenin gaan.

Bij mijn zoontje is het na een aantal maanden (!) elke avond geesten wegjagen op een gegeven moment weer rustiger geworden. Maar hij blijft een onrustige slaper, afgelopen week had hij nog nachtmerries over de heks van de vossenjacht op school :+

Ze zijn nog zo klein en die koppies moeten zoveel prikkels verwerken, ik heb bij mijn zoon het idee dat dat ( net als bij mama) snachts tot uiting komt. De scheiding kan natuurlijk onbewust wel indruk op je zoon hebben gemaakt, waardoor dat zich nu op deze wijze uit.

Wis de impact van een scheiding op zo'n kleintje niet uit, mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik rond de 4/5 jaar was, ik weet nog alles van die tijd. Mijn eerste herinneringen zijn de ruzies van mijn ouders die ik stiekem door het trapgat aanschouwde, en de dag dat de dozen LP's van mn vader op de gang stonden ingepakt kan ik me nog helder voor de geest halen. Eerdere herinneringen heb ik niet, ik ken geen gezamelijke huishouding, mijn filmpje 'start' bij de ruzies. Ik heb daar echt wel last van gehad terwijl ik dat niet toonde in eerste instantie. Ik huppelde vrolijk rond. Een kind van die leeftijd kan dat niet onder woorden brengen, die weerspiegelt de problemen in gedrag.

Succes met je zoontje, of het nou wel of niet 'echt' is, ga niet tegen hem in, maar leef mee en bedenk samen een oplossing

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:21

Ik geloof hier dus wel in kinderen zijn veel gevoeliger voor "geesten"
Het zoontje (4) van mijn buurvrouw zag ineens in hun huis een meisje, de 1e keer had de buurvrouw zoiets van ja ja verzonnen vriendje. Maar nadat hij het meisje meerdere keren zag en dit ook tegen zijn moeder zei en niet begreep dat moeders het meisje niet zag beschreef hij haar.
Nou wist ik dat er in dat huis ooit een meisje is overleden door accuut nierfalen.
Het zoontje van buuf gaf ook aan dat het meisje pijn in haar buik had.
Ze hebben er iemand bijgehaald en na verloop van tijd gaf haar zoontje aan dat het meisje weg was.

Iemand die in dat huis kwam toen het meisje nog leefde beschreef hoe het meisje eruit had gezien en die beschrijving was precies het meisje die het jongetje had beschreven. Het jongetje had ook aangegeven welke slaapkamer van haar was geweest en hoe haar bed had gestaan en dat klopte allemaal. Dus toeval geloof ik niet in.

Ik denk dat je het goed opgelost hebt met aan te geven dat de geest jouw zoontje niks zal doen en op hem past.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:08

hanny_jelke schreef:

Ik denk dat je dit keurig hebt afgehandeld. :j

Wellicht kan je hem volgende keer nog meegeven dat hij tegen "de man" moet zeggen dat hij graag wil slapen en hem dus vragen te vertrekken.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:10

hanny_jelke schreef:

Goed gedaan! _/-\o_
En katten zijn rare beesten, dus dit is zeker positief als King die 'iemand' heeft goedgekeurd. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:16

hanny_jelke schreef:

Slim opgelost!
Los van de vraag wat het is en waar je wel of niet in geloofd is het denk ik altijd belangrijk om je kind het gevoel te geven dat je hem serieus neemt. Een tip, voorkom dat het een dramatisch 'kom eens zien mijn kind ziet spoken'. Doe jij niet volgens mij maar heb ik echt een paar keer meegemaakt, ouders gingen er zo in mee dat het kind een geheel andere status kreeg en er echt niet beter van werd. Werd zelfs voor de ouderen griezelig op een gegeven moment. Pas toen ouders gingen relativeren werd het kind weer rustig (en 'verdwenen ze').

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:36

En geesten hoeven helemaal niet erg te zijn hoor, ook op oudere leeftijd niet. Het is hartstikke gezellig (hoewel ik wel moet opletten, want in stress-periodes nemen ze te veel plaats in mijn hoofd in). Delen van mijn verhalen zijn ook aan mij gegeven door verschillende geesten.

Toen ik heel klein was, had ik als beschermgeesten Stoere Youri en Irene, maar ik heb altijd bezoek gehad. Anderhalf jaar terug (dec. 2011) heb ik afscheid genomen van een groep geesten die al 10 jaar bij me waren, het was bizar stil in mijn hoofd. Het was tijd om afscheid te nemen, ik merkte het gewoon. We waren uit elkaar gegroeid. Af en toe komt er toch nog eentje langs, maar dat is zelden tot zeer zelden.

Enkele weken later ben ik begonnen met een nieuw verhaal te starten, want het wisselt of ik het verhaal starten en de geesten die zich vinden passen, zich erbij aansluiten, of dat de geesten zich tonen en ik een aansluitend verhaal start. En sindsdien heb ik deze groep geesten bij me, soms een hoop, vaak slechts 1 of 2, en een enkele keer 0.

Een korte periode bij een psycholoog gelopen, daardoor kan ik de geestenwereld wel beter sluiten als ik geen interesse heb, voor mijn gevoel letterlijk de deur dicht doen. En als het me zelf niet lukt, dan wil een valdispert bij mij helpen. Die onderdrukken ze, alsof ik met oordoppen loop. Maar over het algemeen vind ik het helemaal niet erg om ze te hebben. Ze helpen me dingen begrijpen en vaak is het gewoon gezellig, bezigheidstherapie.