Scooterbewijs halen, hoe gaat dat nou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:14

30 lessen ?!
Dan ben ik benieuwd ik heb maar 3 lessen... 2x 1,5u en 1x 2u...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:15

Batlow schreef:
Nou ik heb een proefles aangevraagd :D Ga bij rijschool yellow, ken daar wat mensen die hun rijbewijs daar hebben gehaald. Kan daar per les contant afrekenen, maar moet wel van te voren het examen en eigen verklaring alvast betalen. Lessen kosten 37,50 per keer, dus 150 euro in de maand. Nou ik ga ervoor :Y)

Eigen Verklaring? Dus je gaat wel voor je auto?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:17

Melissa1996 schreef:
30 lessen ?!
Dan ben ik benieuwd ik heb maar 3 lessen... 2x 1,5u en 1x 2u...

Voor auto haha....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:18

Amaryllis schreef:
Batlow schreef:
Nou ik heb een proefles aangevraagd :D Ga bij rijschool yellow, ken daar wat mensen die hun rijbewijs daar hebben gehaald. Kan daar per les contant afrekenen, maar moet wel van te voren het examen en eigen verklaring alvast betalen. Lessen kosten 37,50 per keer, dus 150 euro in de maand. Nou ik ga ervoor :Y)

Eigen Verklaring? Dus je gaat wel voor je auto?

Jep, iemand met het advies lessen los te betalen na elke les heeft me overgehaald! Ik ben gaan rekenen wat ik per maand kwijt was. Mijn salaris is per 4 weken en dan komt 1 x in de week lessen goed uit. 150 euro per maand kwijt en dat is zeker goed te doen!!

Heb er helemaal zin in. Maandag half 9 eerste proefles *D *D *D

Amaryllis

Re: Scooterbewijs halen, hoe gaat dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:21

Ja precies ik dacht al, want voor een AM-rijbewijs is dat namelijk niet nodig ;)

Spannend, succes!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:26

Heel veel succes!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 09:56

Zo, zojuist eerste proefles gehad, en begin half augustus aan mijn rijbewijs *\o/*

Nu ben ik dus een beetje aan het kijken voor theorie. Je hebt een hele lijst met spullen etc. maar door de bomen zie ik het bos niet meer... Waar kan ik het beste mee leren? boeken, etc.... Studieboek neem ik sowieso, maar heb je daar genoeg aan?

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:34

Fijn dat het leuk was!

Vaak zit er bij een theorieboek een CD bijgesloten. Hier staan oefenexamens op... Ik persoonlijk heb moeite met leren en had dus veel aan de CD (Op een actieve manier leren). Mocht je nou wel moeite hebben met de stof dan kun je je rijschool vragen of ze ook theorielessen geven..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:37

Ik heb al gekeken, heb geen moeite met leren, ben daar goed in. Via de rijschool kost een theorieboek 25 euro en examen vragenbroek ook 25. Ben even op marktplaats gaan neuzen en heb voor 9,70 een theorieboek en examentraining boek :') scheelt maar liefst weer 40,30.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:49

heb je een scooter rijbewijs nodig dan? :Y)

haha nee, wat ik zou doen is die eerste 400 euro meteen betalen voor je rijbewijs, want dan kan je dat niet meer uitgeven en kan je toch al beginnen. dan de volgende uitbetaalmaand doe je weet het zelfde, en elke keer als je weer geld hebt doe je dat er meteen bij. dat is denk ik voor jou het makkelijkst :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:54

Even voor de duidelijkheid, ik ben nu ook bezig met mijn auto rijbewijs. Dat is terug te lezen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:07

Toch handig dat een bokker je op zo'n idee brengt :)

Tip voor je theorie, ik weet even niet hoe lang die tegenwoordig geldig is, voorheen was het anderhalf jaar. Ik zou die lekker pas halen als je met je rijlessen goed gaat, dan weet je zeker dat je theorie niet verloopt. Ook gaat het examen je dan makkelijker af omdat je al veel van je lessen weet. Ik zou natuurlijk wel zorgen dat je voor je rijlessen wat van de verkeersregels/borden etc weet. Veel succes :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:15

Ik ga mijn theorie wel zo snel mogelijk halen... Ik heb met papa overlegd wat nou het beste was. Ga toch voor een pakket van 945 euro met 24 rijlessen en het examen. Is 30 euro per les, ipv 37,50 los, scheel toch weer veel geld. Ik betaal het dan in 3 termijnen en bij elk factuur betaald papa een bepaald bedrag mee zodat ik het makkelijk kan betalen! Verder ga ik 1 x per week 2 lessen achterelkaar doen, dus per maand 8. Ik hoop binnen 5 maanden dan echt mijn rijbewijs te hebben, of misschien zelfs 4

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:41

Batlow schreef:
Ik heb al gekeken, heb geen moeite met leren, ben daar goed in. Via de rijschool kost een theorieboek 25 euro en examen vragenbroek ook 25. Ben even op marktplaats gaan neuzen en heb voor 9,70 een theorieboek en examentraining boek :') scheelt maar liefst weer 40,30.

Dat scheelt idd veel! Is weer een les ;)! Kijk bij het kopen van 2ehands boeken wel even wanneer ze gedrukt zijn.. verkeersregels en borden veranderen wel eens.. zou jammer zijn als je een boek hebt waar zaken anders zijn dan in de huidige situatie..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:47

Heel veel succes. :j

Ik ben in maart begonnen met lessen.
Aankomende donderdag heb ik mijn Theorie examen en in aug. Tussentijdse toets :)
(Ik ben 17 trouwens)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 16:51

love_wiepke schreef:
Batlow schreef:

Dat scheelt idd veel! Is weer een les ;)! Kijk bij het kopen van 2ehands boeken wel even wanneer ze gedrukt zijn.. verkeersregels en borden veranderen wel eens.. zou jammer zijn als je een boek hebt waar zaken anders zijn dan in de huidige situatie..

Boeken zijn uit 2011, dus zijn de goeie. Zijn Verjo boeken, algemene site waar ze allerlei theorieboeken verkopen (auto, motor, scooter etc..)

Druk bezig geweest vandaag... Theorie gepland, op 20 augustus. Volgende week vrijdag weer 2 lessen, dan daarop de maandag weer... Dan die week op vakantie 2 weken en die na de vakantie die vrijdag weer 2 lessen :D Alles zo snel mogelijk plannen etc dan is dat maar gebeurd...

Heb er zin in!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 16:52

Giolli schreef:

Aankomende donderdag heb ik mijn Theorie examen en in aug. Tussentijdse toets :)
(Ik ben 17 trouwens)

Zat ttt bij jou in het pakket? Ik heb een simpel pakket met het examen en 24 lessen. Is die ttt heel nuttig of hoe zit dat?

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:57

TTT is alleen aan te raden als je erg zenuwachtig en/of onzeker bent.. zo weet je hoe een examen loopt en kun je 'vrijstelling' krijgen voor bijzondere verrichtingen.. Kan dus heel nuttig zijn, maar ligt een beetje aan jezelf.
Ik heb het niet gedaan, geloofde het wel hihi.. Even overleggen met je instructeur, vragen wat hij tegen die tijd goed voor je vindt. Anders echt zonde van je geld..(als het niet in je pakket zit)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:02

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:21

Batlow schreef:
Giolli schreef:

(Ik ben 17 trouwens)

Zat ttt bij jou in het pakket? Ik heb een simpel pakket met het examen en 24 lessen. Is die ttt heel nuttig of hoe zit dat?

Ja, een pakket. Volgens mij 1650,- 28 lessen, 15 theorie uren op de pc (65,- !!) Tt toets, theorie en praktijk examen...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:19

Ah oke... Als ik goed mijn best doe en alles goed op pak en mijn examen in 1 x haal en ook de theorie, ben ik totaal:

945 (pakket+examen)+ 25 (eigen verklaring) + theorie (42,50) + theorieboekjes (9,70) = 1025 euro... Dat vind ik erg meevallen en als ik 10 extra lessen nodig zou hebben kost dat extra 365. Dan is het ook nog maar 1390... Toch nog goedkoop om rijbewijs te halen.. tenzij ik het praktijkexamen 5 x moet doen :') dan had ik een 2e rijbewijs kunnen kopen haha

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:04

Nou morgen heb ik mijn theorie.... Ik hoop echt dat ik het in 1 x haal. Kost toch allemaal weer zo veel als je het iedere keer opnieuw moet doen :+ En aangezien ik alles zelf moet dokken zou dat fijn zijn, want heb ook nog 2 paarden daarnaast die af en toe dan een spuitje moeten of een kapbeurt of een kuurtje :Y)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:51

SUCCES! ik kon de vragen echt dromen wie ik maakte via de laptop :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 07:51

Haha ja ik heb 535 vragen in een boekje, 10 examens. Heb er 8 gedaan ga er zo nog 2 doen en dan alles nog goed overkijken...... Ik wil slagen!! Haha