Trouwen...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trouwen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:40

Ik ben vrijgezel maar wil wel trouwen. T hoeft niet duur te zijn, wil wel een mooie bruidsjurk. En een koets met denk Friezen ervoor maar zwart is zo begrafenis.. dus anders witte andalusiers denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:44

Sammie schreef:
vuurneon schreef:
Achternaam is hier punt van discussie :')
Ik neem sowieso niet zijn naam aan en de toekomstige kinderen wil ik ook onder geen voorwaarde zijn achternaam geven en hij wil perse zijn achternaam doorgeven :') Die discussie hebben wij al een tijd nu haha en komen er niet uit. Zou ik daarom nog niet gevraagd zijn? :')

Dan moet je niet trouwen. Krijgen ze standaard jouw naam :D

Echt? :D hahaha dan is het geen punt van discussie :')
Leg ik de keuze bij hem neer; als je qua naam bij je toekomstige gezin wilt horen, wil ik graag trouwen maar moet je wel mijn achternaam aannemen }:) en anders niet trouwen en dan heb je gewoon pech; jouw naam wordt niet doorgegeven :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:50

Cerilene_ schreef:
Het hele instituut huwelijk staat mij persoonlijk vooral om principiële redenen erg tegen. Ik denk, en hoop dan ook nooit te zullen trouwen.
Daarnaast vind ik het trouwen zelf weinig toevoegen. Ik ben al ruim 7 jaar gelukkig samen met mijn grote liefde en we weten precies wat we aan elkaar hebben. Daar heb ik geen contract voor nodig.
Als er over een tijdje kindertjes en/of een koophuis komen zullen we om praktische redenen wel alles laten vastleggen in een samenlevingscontract of voor geregistreerd partnerschap gaan.

Let er wel op dat er met beiden die jij noemt nog niks is geregeld voor kinderen, dat moet echt los allemaal ;) trouwen is dan toch echt goedkoper als je het op maandag regelt ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:36

Trouwen was voor mij echt mijn meisjesdroom :D wilde het liefst ook jong trouwen.
En dat is gelukt! Was 20 jaar en nu al 3,5 jaar gelukkig getrouwd :+:
Wij zijn getrouwd omdat we ons leven voor altijd samen willen delen. Wij vonden trouwen een mooi symbool. Ik vind dat niet zomaar 'een papiertje'. Voor ons heeft dat veel meer betekenis. Je trouwt niet zomaar en kiest echt voor elkaar!
Daarnaast beide gelovig dus wilden we trouwen voor samenwonen en kinderen.
Die dag draaide echt om ons en was absoluut 1 van de mooiste dagen van mijn leven (samen met geboorte van ons kind). Ik zou zo de bruiloft over doen! En gewoon omdat het zo jammer is dat het maar 1 dag duurt :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:40

Lasca_1987 schreef:
Ik ben vrijgezel maar wil wel trouwen. T hoeft niet duur te zijn, wil wel een mooie bruidsjurk. En een koets met denk Friezen ervoor maar zwart is zo begrafenis.. dus anders witte andalusiers denk ik.

Pfoei nou dat zijn al hoge kosten en koets en een mooie jurk, althans ik ben ze nog niet goedkoop tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:51

Charaz schreef:
Lasca_1987 schreef:

Pfoei nou dat zijn al hoge kosten en koets en een mooie jurk, althans ik ben ze nog niet goedkoop tegen gekomen.

Maar een jurk hoeft niet duur te zijn ;). Koets met paarden, geen idee hoeveel dat kost. Maar hoef maar 1 koets ;).

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:54

Ik ben 1 juni getrouwd. Altijd gezegt nooit te hoeven trouwen. Tot ik inderdaad mijn liefde tegen het lijf liep. Geen moment getwijfeld en meteen ja gezegt. Moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat ik het zo mooi en leuk zou vinden.
We hebben het klein en romantische gehouden. Met mensen waar we echt om geven, en mijn schoonfamilie ;). Er waren zo'n 50 personen en de locatie was heel erg leuk en romantisch. Ik heb genoten van de dag, geen stress, geen druk, alleen maal heerlijk genoten met mijn (nu dan) man. De ceremonie was heel speciaal, mede dankzij onze kickass babs uit Lutjebroek. Wauw, wat een mooie, leuke en lieve persoonlijkheid.
Kwa hoge kosten. Onze locatie was top top top en een mooi maar niet exrtreem bedrag. Ik heb mazzel gehad dat mijn vader ouderwets is en mijn jurk heeft betaald...
De rest kan je natuurlijk zo gek maken als je wilt. Je kan het vaak gratis doen op maandag ochtend.

Ik kan alleen maar zeggen, als je trouwt, zorg dat je met elkaar geniet. Heb een bruiloft meegemaakt waar de bruid en bruidegom de avond nauwelijks samen zijn geweest... Ieder zijn eigen ding, maar lijkt mij niet het toppunt van trouwen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:13

Lasca_1987 schreef:
Maar een jurk hoeft niet duur te zijn ;). Koets met paarden, geen idee hoeveel dat kost. Maar hoef maar 1 koets ;).

Haha ja maar wat is duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:19

Charaz schreef:
Lasca_1987 schreef:

Als we het alleen even hebben over de jurk vind ik alles boven de 2000 a 3000€ toch duur. Maargoed, voorlopig ben ik nog niet voorzien van een vriendje. Tegen die tijd kijk ik uiteraard verder naar het budget en de wensen van vriendlief en mijzelf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:23

Charaz schreef:
Lasca_1987 schreef:

Als we het alleen even hebben over de jurk vind ik alles boven de 2000 a 3000€ toch duur. Maargoed, voorlopig ben ik nog niet voorzien van een vriendje. Tegen die tijd kijk ik uiteraard verder naar het budget en de wensen van vriendlief en mijzelf.

en 2000- a 3000 vind ik al duur
pffff wat een geld voor een jurk welke je 1 keer aandoet
ik ben getrouwd in een hema jurkje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:33

Ik zou wel graag een trouwjurk aan willen. En ik zou max €2000,- er aan uitgeven, maar alles goedkoper is ook mooi meegenomen. T liefst eigenlijk onder de €1000.- maarja als je echt een mooie ziet ;). Maar je hebt wel gelijk, je hebt hem maar 1x aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:57

Wij trouwen voor de romantiek, ook voor het praktische, maar meerendeels voor de romantiek.
Hij is mijn jeugdliefde en ik heb nooit willen trouwen tot ik bij hem kwam.. En toen ie het vroeg was ik zo dolgelukkig dat ik helemaal zat te shaken! :D De eerste keer in mijn leven dat ik met mijn mond vol tanden stond en er nog net een "ja" uit geperst kreeg voor ik hem vast pakte. :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:51

Mijn jurk was 'goedkoop' met €1300 euro (incl sieraden en lingerie). Maar ik kreeg hem van mijn vader! Scheelt iig al een hoop. Zelf vond ik dat al heel leuk van de bruiloft, jurken passen en je de hele dag als een prinses voelen in je jurk :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:58

Mocht ik niet voor eeuwig vrijgezel blijven ( :') ) dan zou ik best willen trouwen! Sommige mensen zeggen 'het is maar een papiertje', voor mij zou het de ultieme manier zijn om te zeggen ''ik hou van jou, en ik wil de rest van m'n leven met jou delen''.

Van mij mag het zo klein mogelijk gehouden worden en het feest is gewoon een lekkere barbeque in de tuin :j Ik hoef niet zo'n feest waarop er 'verplicht' gedanst moet worden, wat niemand dan doet. Op zo'n bruiloft ben ik geweest en wat vond ik het sneu voor het bruidspaar, allemaal losse tafels en iedereen zat aan z'n stoel gelijmd. Nee, bbq, staan tafels, en wat zit tafels ( :+ ). Dan kunnen mensen gewoon lekker met jan en alleman kletsen :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:00

Sanne_Relax schreef:
Ik kan alleen maar zeggen, als je trouwt, zorg dat je met elkaar geniet. Heb een bruiloft meegemaakt waar de bruid en bruidegom de avond nauwelijks samen zijn geweest... Ieder zijn eigen ding, maar lijkt mij niet het toppunt van trouwen.

Grappig dat je dat zegt, want wij zijn zo'n stel dat elkaar op het feest nauwelijks gezien heeft. Ik sta nl graag met vriendinnen op de dansvloer en m'n lief houdt daar absoluut niet van, maar juist wel van lekker kletsen met mensen en overal een beetje dingen regelen. Dus heeft hij zich bezig gehouden met het klaarzetten van de bedankjes, het wegzetten van de cadeautjes etc, ook al hadden we een ceremoniemeester. Hij was helemaal in zijn element, ik heb heerlijk gedanst en af en toe hadden we even een momentje dat we er samen van genoten. Het was precies zoals wij graag wilden en denk dat dát het allerbelangrijkste is: of je nu op maandagochtend trouwt of met een groot feest, als het maar is zoals jullie willen, dan is het hoe dan ook een prachtige dag!

En of dat nu met een jurk van €300 of van €3000 is, als het bedrag past bij wat jullie het waard vinden, is het goed toch? Ik vond het een sport om van de dingen die we graag wilden, de goedkopere maar net zo leuke opties te zoeken. Mijn jurk was €900 en heb ik gekregen van mijn moeder, de rest hebben we zelf betaald. We hebben een knalfeest gegeven voor alle vrienden en familie, hebben heerlijk gegeten en zijn op de locaties geweest die wij vonden bijdragen aan de sfeer van de dag, en natuurlijk heeft dat het nodige gekost, maar toch vinden we zelf dat we ons keurig netjes binnen ons budget hebben gehouden en dat is ook belangrijk, dat je geen geld uitgeeft waarvan je later denkt 'dat vond ik het eigenlijk niet waard.'

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:58

Nee natuurlijk kan dat!! Ieder zijn ding :). Maar deze bruidegom zei achteraf dat hij er ook geen "klap" aan vond.... Ja, tis wat je er van maakt...

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:00

Zonder het hele topic te lezen; Vivian, wat geweldig voor je! Ik word echt zo blij van het lezen van je openingspost *\o/* En een beetje jaloers :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:46

Lasca_1987 schreef:
Ik zou wel graag een trouwjurk aan willen. En ik zou max €2000,- er aan uitgeven, maar alles goedkoper is ook mooi meegenomen. T liefst eigenlijk onder de €1000.- maarja als je echt een mooie ziet ;). Maar je hebt wel gelijk, je hebt hem maar 1x aan.

Je moet vooraf je budget opgeven, dus als jij zegt dat je niet meer dan 1000 euro uit wil geven, dan laten ze je geen duurdere jurken zien als het goed is :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:15

Sanne_Relax schreef:
Nee natuurlijk kan dat!! Ieder zijn ding :). Maar deze bruidegom zei achteraf dat hij er ook geen "klap" aan vond.... Ja, tis wat je er van maakt...

Ja dan is het wel jammer idd!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:36

Sanne_Relax schreef:

Oei dat lijkt me echt niet leuk :=

Hier geen budget op hoeven geven voor de jurk, maar in de winkel waar ik paste gingen ze maar tot bepaalde prijs.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:42

Destino schreef:
Lasca_1987 schreef:

Je moet vooraf je budget opgeven, dus als jij zegt dat je niet meer dan 1000 euro uit wil geven, dan laten ze je geen duurdere jurken zien als het goed is :)

Heb ik nergens hoeven doen hoor, en ik heb in veel winkels gepast :P Maar jurken van 1000 euro ben ik niet tegengekomen :o

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:28

Dan heb je niet goed gezocht verootjoo, ik ben bij de Honeymoonshop in Rotterdam geweest en heel veel boven de 1000 euro zit mijn jurk niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:01

Honeymoonshop is een winkel met merkjurken. Dus die hebben er idd erg weinig van onder de 900/1000 euro.
Overigens is dat nog goedkoop :D Beetje merkjurk kost er 1.500 - 2.300. En ja ze zijn nog duurder te vinden. :')
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-07-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:07

Mijn ladybird jurk koste met alles erbij zo'n 1900 euro... Er zijn wel degelijk goedkope jurken, te vinden...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:08

Delphi schreef:
Ik ben niet getrouwd en ik denk ook niet dat we nog zullen gaan trouwen, al zeg ik nooit nooit ;).

De redenen dat wij niet getrouwd zijn is dat ik er erg tegenop zou zien om zo'n dag in het middelpunt van de belangstelling te staan. En daarnaast zou ik het vreselijk vinden alles te moeten regelen van te voren. En als ik er bij voorbaat zo tegenop zie vinden wij het zonde om er zoveel geld aan uit te geven.

Daarnaast voegt het voor ons weinig meer toe aan onze relatie. We gaan daardoor niet meer van elkaar houden en het samen hebben van de kinderen vinden wij een grotere verbintenis dan trouwen.
Als je geen kinderen hebt en je gaat scheiden, hoef je na de afwikkeling elkaar in principe nooit meer te zien. Met kinderen blijf je altijd met elkaar verbonden.

Op papier staat alles tot in de verste details geregeld, dit omdat we een bedrijf hebben waar ook mijn zwager in zit. Ook voor de kinderen is alles perfect geregeld (het bedrijf + vermogen dat naar de kinderen gaat, voogd voor als ze minderjarig zouden zijn en bewindvoerder en geldbeheerder t/m 21 jaar mocht ons beiden iets overkomen e.d.).

Al hebben we wel eens gedacht om simpel te trouwen. Gewoon trouwen voor de wet en een leuke bbq of een uitgebreide lunch met vrienden en luxe etentje met familie of 's avonds een goed feestje. Maar ja dan wil ik toch weer iets van een jurk aan en zo kom ik toch weer meer richting een traditionele bruiloft. En verder dan denken komt het toch niet bij ons :')
De enige redenen dat we zouden trouwen zijn: A. omdat de kinderen nu de achternaam van mijn vriend dragen en ik als enige een andere achternaam heb. En B. omdat ''mijn vriend'' raar klinkt nu we kinderen hebben. Al moet ik zeggen dat ik meestal gewoon ''mijn man'' zeg.

.

Ik wilde net dit verhaal typen zonder het eigen bedrijf aspect! ~ :o Wij denken er precies hetzelfde over. En idd we denken eraan een keer een leuk feestje in de achtertuin te doen zodra we die hebben met een BBQ en dan zetten we 's ochtends nog wel even die handtekening. Een hele poespas trouwerij wordt het zeker niet.

Moet wel zeggen dat ik nu ceremoniemeester ben van mijn vriendin en dat hartstikke leuk vind. Doordat ik dit nu mag doen beleef ik zelf al zo'n huwelijk intensief mee en wordt bij mij de behoefte juist nog minder terwijl iedereen dacht dat het juist bij mij zou triggeren.