wat te doen? lastige (t)huissituatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:42

He bah wat een nare situatie. Vind het wel moeilijk zou eigenlijk willen zeggen dat hij maar
moet vertrekken maar zo simple ligt het dus niet.

kan je moeder niet terug naar de pensionstal dan? Snap wel dat dat financieel natuurlijk een stuk
minder is.

Maar idd waar word jij (en je paardje) gelukkig van.

Sterkte ermee iig !

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:45

Heel moeilijk, is het niet mogelijk om de woning geschikt te maken als dubbel bewoonbaar? Dat je alleen de kosten deelt, meer niet?
Een groom voor je moeder, geen fanatiek penny meisje te vinden ?? Ze kan niet altijd afhankelijk van jouw blijven, wat als je een baan gezin krijgt?? Dan heb je ook niet meer evenveel tijd voor je moeders hobby...

Aan de andere kant je eigen paard een nieuw begin.. Moeilijk..

Gemeengezegd geef ik je ex ook wel gelijk.. Je gaat samenwonen omdat t goed zit, jij kiest voor t t beeindigen ( blijkbaar wilde hij nog wel dan ) thja dan zou ik ook zeggen jij stopt er mee, rot dan maar op, grot gelijk... Als jij er al woonde, en hij kwam er bij in wonen ( dat het al woonbaar was) zou ik zeggen dat hij eruit mocht...

Sylvia

Re: wat te doen? lastige (t)huissituatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:24

Ik zou de eer aan mezelf houden en m'n spullen pakken. Doe zoals zoveel 20-jarigen: paard bij je ouders stallen (ik begreep uit je verhaal dat dat mogelijk is in elk geval), ga op kamers en in de weekenden naar huis. Studeren, aan je toekomst werken en gelukkig zijn.

Niet ergens vast blijven zitten waar je eigenlijk niet wil zijn. Je kwetst daarmee op dit moment wellicht geen mensen, maar uiteindelijk is de schade alleen maar groter. Ook bij jezelf. Want je gaat tegen een muur aan lopen vroeg of laat.

Succes!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:28

Op kamers gaan vind ik niet per se een must, het is de makkelijke weg kiezen en alles achterlaten... Maar dacht eerst even dat alle 5 de paarden van TS waren...

Persoonlijk denk ik dat TS thuis meer rust zal hebben, deels geen schuldgevoel naar der moeder toe en geen extra kosten (dus richten op zichzelf en niet ook nog moeten werken, moeite moeten doen om alles te kunnen betalen etc.)

Ik heb zelf iets tegen op kamers gaan :+ Ik kan er niet tegen om alles te moeten delen etc. (Wel met 1 iemand natuurlijk, maar met meer is lastiger ;)) en aangezien TS het al over een appartement had ipv kamer... tjah ;) Dan zou ik gaan voor ouders en gewoon doorsparen...

Met je ouders afspreken dat ze je gewoon vrijheid geven etc. en klaar... Denk dat dat even makkelijker is dan ergens helemaal opnieuw beginnen ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:06

ooo afspraken met ouders kan lastig zijn hoor, zeker al sje al op jezelf gewoond hebt
Ik ben ook na enkele jaren op mezelf te hebben gewoond teruggegaan maar binnen een maand was ik weg, wat een hel!!!

Nu is wel ander verhaal dan wat ik uit de op haalde, het is dus een huurhuis, antikraak en wss erg goedkoop en jij zat er eerder in als hem, dan bleef ik ook lekker zitten ook. Geld wat erin gestoken is jammer, maar misschien kun je met je ex een regeling treffen en anders kijken of het echt gesplits kan worden voor dubbele bewoning maar met keuken en badkamer is dat vaak lastig

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:15

Ik vind je ex behoorlijk egoïstisch, jij woonde daar eerder en jouw ouders hebben het merendeel geregeld, als jij hem de investering van zijn ouders teruggeeft vind ik dat hij gewoon zijn verlies moet nemen en vertrekken.

Dat hij daar zich zo thuisvoelt is dan zijn probleem...Jij voelt je daar ook thuis
En tja dat jij het hebt uitgemaakt was toch een goede reden voor.

Als je echt graag daar wilt blijven wonen zou ik een paar keer een normale vriend uitnodigen voor een kopje thee, die op je kamer opdrinken "omdat het daar wat rustiger is" en ondertussen een paar keer flink tegen de muur bonken met je bed, eens zien hoe lang je ex daar nog wil blijven wonen :Y) .

Maar goed, zonder gekheid, ik zou eens goed kijken wat jij echt wil en niet te veel denken aan wat je ouders en je ex graag willen.

Zo te horen wil je graag naar de randstad en je paard mee, is te doen als je goed zoekt en hard werkt om het te betalen :).

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:22

Hier in de buurt van papendrecht 5 paarden even stallen is indd echt héél lastig. Omdat het meeste vaak al vol zit, zeker als je met 5 paarden aan komt...

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 18:26

Evelijn schreef:
Zonder eigen paarden die in je achtertuin staan... betekend niet dat je helemaal geen paard meer mag zien/aaien/rijden.... er zijn genoeg studentes die bij een studentenrijvereniging zitten of misschien is er wel een bijrijdpaard te vinden... daarvoor zijn wel oplossingen voor. Als jij liever het studentenleven wil meemaken ipv op je 20ste al huisje-boompje-beestje... dan geef ik je groot gelijk... je hebt meer het leven van een veertig jarige ipv een student.

Dat is dus precies wat ik zelf ook denk. Soms voel ik
me 40+ met m'n huis, de beestjes, voltijd studie en 28 uur werken per week. En dat in combinatie met ex-schoonouders die heeeeeeel graag kleinkinderen wilden en dat goed duidelijk wisten te maken. :+

@Winged. Natuurlijk willen mijn ouders me gelukkig zien en dat zeggen ze ook steeds. Maar mijn moeder is nogal een ster in duidelijk maken dat ze het ergens niet mee eens is wanneer (bijv.) m'n pa even de andere kant op kijkt. Ik krijg dan nogal een schuldgevoel, wat soms omslaat in een soort onbegrip.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:29

xMarloes schreef:
Hier in de buurt van papendrecht 5 paarden even stallen is indd echt héél lastig. Omdat het meeste vaak al vol zit, zeker als je met 5 paarden aan komt...

Ze hoeft maar 1 paard te stallen, de andere 4 zijn van haar moeder als ik het goed begrepen heb ;) .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:32

Heel simpel:

Ga ergens anders wonen en neem je paard (jij hebt maar 1 paard) mee en zet het in pensionstalling, klaar. Jij weer gelukkig, laat hem jou maar uitkopen.

Je moeder tja.......... ze is zelf verantwoordelijk voor haar eigen leven en dieren en dus ook in dit geval voor haar eigen 4 paarden.

Jij bent niet verantwoordelijk voor haar geluk, ze zal iets op moeten verzinnen ofzo.

Je moeder kan haar paarden daar laten bij je ex als ze het met elkaar kunnen vinden. Dat is haar probleem en niet dat van jou.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 20:10

Bedankt voor alle adviezen.

Mijn gevoel komt in grote lijnen overeen met wat jullie zeggen. Ik neig er steeds meer naar om (tijdelijk) naar mijn ouders toe te gaan en nog even niks te veranderen qua contract en stalling van de paardjes. Ik kan dan in alle rust voor mezelf uitzoeken wat ik wil. Voor nu klinkt dat het beste en meest praktische..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:39

Ik denk alleen wel dat als je tijdelijk terug gaat naar je ouders en je toch je huisje terug wil dat misschien lastiger wordt omdat hij er al in z'n eentje zou wonen op dat moment?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:48

Kan je moeder niet een groom zoeken?
Jij hoeft toch niet perse haar groom te zijn?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:59

Je zei zelf dat je niet voor niks uit huis bent gegaan op je 17e leeftijd, dan lijkt het me niet zo handig dat je terug naar je ouders gaat en bij ze gaat wonen.

Dus............. vreemd toch.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:00

staat je ex nou bij jou ingeschreven of staat het huis op 2 namen?
dat is nogal een verschil..

als jullie er echt niet uit komen en jij wil dat huis blijven huren zou je ook eens juridisch advies kunnen inwinnen..

welke keus je ook maakt..kies voor jezelf! sterkte :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:51

Wat betreft het huis hebben wij gelijke rechten...

Ik weet ook niet zeker of ik er slim aan doe weer richting mijn ouders te gaan. Enerzijds steunen ze mij en begrijpen ze ook dat dit geen gezonde situatie is. Maar als ik het er dan over heb met mijn moeder, krijg ik opmerkingen zoals "Ja nu heeft hij gewoon zijn zin hoor, hij krijgt je gewoon weggepest". Ze zal nooit zeggen dat ik niet welkom ben maar met zulke opmerkingen maakt ze haar mening wel goed duidelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:27

terug naar huis gaan is moeilijk hoor, zeker aangezien je al vroeg bent weggegaan, ik zou dat niet snel doen, bij mij is het namelijk al misgegaan en dan heb je helemaal niks waar je naar terugkan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:15

Laat ik even een andere weg inslaan. Stel je hebt alleen je eigen paard, de paarden en je ouders zijn even om welke reden dan ook buiten beeld?

wat zou je dan doen? Verhuizen met je paard naar Randstad? Paard naar je ouders en jij naar de Randstad, paard verkopen en jij naar Randstad of blijven zitten waar je zit voor je paard en het mooie stekkie en bij je ex (kun je daar geen dubbele bewoning maken? zodat je elkaar niet te veel tegenkomt?), of....... (vul zelf in)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:46

Laat je uitkopen, zet je paard ergens neer en ga op kamers, werkloon van je vader kun je 25 euro per uur rekenen en aangezien ex schoonouders centen hebben is dat misschien je uitvlucht uit deze situatie. Ik persoonlijk was blijven zitten want voor hetzelfde geld komt het plekje tzt te koop omdat de mensen er door omstandigheden geen gebruik meer van kunnen maken en dan heeft je ex helemaal gewonnen.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:17

Rocamor schreef:
Laat ik even een andere weg inslaan. Stel je hebt alleen je eigen paard, de paarden en je ouders zijn even om welke reden dan ook buiten beeld?

wat zou je dan doen? Verhuizen met je paard naar Randstad? Paard naar je ouders en jij naar de Randstad, paard verkopen en jij naar Randstad of blijven zitten waar je zit voor je paard en het mooie stekkie en bij je ex (kun je daar geen dubbele bewoning maken? zodat je elkaar niet te veel tegenkomt?), of....... (vul zelf in)

Als ik alleen aan mezelf denk dat wil ik naar de randstad en op kamers wonen. Je bent maar één keer student en ik heb al genoeg moeten missen omdat ik een huisje-boompje-beestje bestaan leefde. Natuurlijk heb ik genoeg waarschuwingen gekregen maar ik was verliefd en liefde maakt blind zullen we maar denken.
M'n paardje meenemen weet ik dat financieel mogelijk is, maar ik voel me gewoon giga schuldig tegenover m'n ouders... Als je de paarden in pension hebt is het anders maar wij moeten 365 dagen per jaar minimaal 2 keer per dag naar stal. Dan is het wel fijn om dat samen te kunnen doen...

bigone schreef:
Laat je uitkopen, zet je paard ergens neer en ga op kamers, werkloon van je vader kun je 25 euro per uur rekenen en aangezien ex schoonouders centen hebben is dat misschien je uitvlucht uit deze situatie. Ik persoonlijk was blijven zitten want voor hetzelfde geld komt het plekje tzt te koop omdat de mensen er door omstandigheden geen gebruik meer van kunnen maken en dan heeft je ex helemaal gewonnen.

25 € :wow: ik had zelf 10 € in gedachten, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:20

Maar als je je nu al schuldig voelt tegenover je ouders om het huis uit te gaan.. hoe is dat over een aantal jaar dan? Je kan niet je hele leven aan je ouders vastgeplakt zitten..

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:27

Kies voor jezelf, als jij het niet doet doet niemand het.
Bovendien denk ik dat je het best aan jezelf kunt werken als je afstand neemt van de situatie.
Zoals al eerder is opgemerkt, je ouders/moeder is zelf verantwoordelijk voor haar eigen paarden, natuurlijk kunnen jullie hier best over praten, maar als ze dingen zegt als "je laat je wegpesten" vind ik niet dat het getuigd van veel steun aan jou.

Kies voor jezelf, wees gelukkig....je wilt toch niet als je wel 40 jaar bent terug kijken op de leven met spijt!

YOU GO GIRL!!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:40

Ik denk dat je echt onderscheid moet maken tussen jouw leven met 1 paard en dat van je ouders met 4 paarden. Voor beiden moet een oplossing gezocht worden, maar wel los van elkaar. Jij bent een eigen persoon met een eigen leven.

Jij wilt zelf graag naar de Randstad. Dan moet je dat doen, je kunt daar best een plekje voor je paard vinden waar ie het naar zijn zin heeft, dat moet toch lukken? Waarom zou je paard ongelukkig zijn in de randstad? Je hebt dat ook zelf in de hand, zoek een pensionstal waar hij overdag eruit komt en ga elke dag naar hem toe en doe afwisselende dingen, daar maak je een paard blij mee.

Je ouders zullen ook voor hun 4 paarden een plek moeten vinden, weide bijv met een stalling voor de menwagen. Je zou dan bijv in het weekend nog kunnen mennen met je moeder. En verder zou ze een groom kunnen zoeken in de buurt, of iemand die het leuk vindt om die paarden te verzorgen en beweging te geven.

Jij kunt jouw leven niet richten naar de hobby van je moeder, dat kan ze ook niet van jou verlangen.

Weer thuis gaan wonen .... Ik zou dat echt nooit doen! Je vergist je erin denk ik, want dan word je automatisch weer als kind behandeld en dat ben je echt niet meer gewend! :(:) Juist de controle en verantwoording die je nu ook storen heb je dan weer van je ouders!

Stekte en wijsheid bij het maken van je keuzes!
Laatst bijgewerkt door simodi op 03-07-13 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:41

Je geeft je eigen antwoord al. Ik zou als ik jou was, dat dus doen.

De enige waar jij verantwoording aan af te leggen hebt, dan ben je zelf. Ik vind je "pleaserig" overkomen (ik ben dat zelf ook helaas). Hou dit in de gaten. Jij bent nl niet verantwoordelijk voor je moeders plezier in het paardrijden of het mennen. Er komt vast wel iemand die je moeder kan helpen groomen.

Ik word al moe als ik zie wat je je allemaal op je hals haalt. Het is jammer voor je moeder, maar als ik jou was, zou ik voor jezelf en je eigen paard kiezen, zeker ook omdat je zelf aangeeft dat dit is dat je eigenlijk wenst.

Ga je nu je ouders pleasen, omdat je je schuldig voelt, dan is het straks wel een nieuwe vriend, of je cijfert je weg voor je collega's of voor je kinderen, of voor je schoonouders. Jij bent er ook nog he, en jij bent voor jou (vind ik) het allerbelangrijkste! en als ontzettende pleaser weet ik dat dit heel lastig is, om voor jezelf te kiezen. Zeker omdat je je hele omgeving hebt geleerd dat jij alles wel zult oplossen en niet voor jezelf kiest. Doe je dat wel, zullen ze heel manipulatief gaan doen en jou een schuldcomplex aanpraten. Althans dat was bij mij wel zo, toen ik meer voor mezelf ging opkomen. Maar hou dan in de gaten dat zij de oude jou (die alles voor ee ander doet) niet kwijt willen en dus jou op die manier manipuleren...

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:51

Hmm ja jullie hebben ook gelijk! Ik moet ook voor mezelf kiezen maar ik ben zo bang om (weer) de fout in te gaan...

Ik heb twee jaar terug in Rotterdam gewoon, drie hoog in een appartement, vond er echt niks aan. Ik weet dus wel zeker dat ik mezelf meer thuis voel in Dordrecht/Papendrecht (waar ik al 12 heb gewoond) dan hier.

De reden dat mijn ouders het niet goed vinden dat m'n paard mee gaat is omdat dat ook 'mis' is gegaan in Rotterdam. De overgang 10 uur weidegang en een box van 3x6 naar 4 uur weidegang en een box van 3x3 was te groot. Voor het eerst in 8 jaar was paardjelief ziek, meerdere waren. Van sociaal paard veranderde ze in eentje die niet meer samen kon staan i.v.m. vechtpartijen. Ik kan het dus ook wel begrijpen als ik mijn paard niet mee 'mag' nemen...

@Rocamor, Ik ben inderdaad iemand die vooral alles goed wil doen voor anderen en zichzelf daarbij wegcijfert. Het is nu al een stuk minder maar mijn moeder... Tja dat is gewoon niet iemand waar je tegenin gaat :o