Mandy_89 schreef:Ik ga vandaag een brief schrijven met de uitleg erin, dat is denk ik beter dan bellen.
Dan kan is het allemaal wat beter verwoorden, van de situatie daar en hoe ik mij erbij voel.
@anneliesdj: maar die 16 jarigen hebben wel 3 maanden meer ervaring dan ik in deze branche.
Uit jou verhaal maak ik 2 dingen op:
1: je hebt niet de meest prettige baas om voor te werken en hij/zij walst behoorlijk over het personeel heen
2: horeca is niet jou ding, te druk/stress enz.
Ik vind een brief schrijven prima maar ga er naar toe en leg persoonlijk die brief daar neer. Ga niet dat ding op de post doen en dan zitten afwachten wat er uit komt. Je hebt je ziek gemeld, ok, snap het wel. Maar je kan geen dagen 'ziek' thuis zitten en afwachten of er reactie op die brief komt.
Wees zo verstandig en volwassen dat je een gesprek daar aangaat waarin je aangeeft dat je het niet trekt om verschillende redenen en dat je niet verder wilt werken daar. Dat kan je heel mooi doen aan de hand van die brief.
Loopt het gesprek uit de hand dan is het makkelijk: opstaan en wegwezen.
Voor een volgende baan: let er op dat je gewoon een contract krijgt.
Een loonverklaring voor de belastingdienst is echt geen contract. Daarbij hoor je een van beide zijden getekend contract en zelf in je bezit te hebben en bij je baas in het personeelsdossier.

)
.