Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
franka75 schreef:Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.
zap schreef:savieralover schreef:als ik dit goed begrijp val jij mensen dus lastig als zij gewoon rustig op een terrasje wat zitten te drinken? sorry maar ik zou ook niet bepaald blij zijn als er iemand ergens verder op zit en zich met mijn gesprek gaat bemoeien en dan maakt het me geen bal uit dat ze ADHD hebben...
Sterker nog, ik vind het ADHD hebben ook geen excuus. Klinkt hard, maar jij (ts) moet je gewoon aanpassen. Mond houden dus. Als mensen met je willen praten, spreken ze je zelf wel aan. En voordat mensen echt gaan klagen, moet je je best wel irritant (in de ogen van de anderen) gedragen. Mensen klagen echt niet zomaar.
Klinkt hard, maar het is wel heel erg makkelijk om de schuld in andermans schoenen te schuiven of zelf te schuilen achter je ADHD.
cherell0 schreef:sorry maar ik ben het hier niet geheel mee eens .
ik ken er idd. die meer moeten aanpassen , maar ik ken nog veel echt veel meer "normale" mensen die zeuren om helemaal niks .
en van een mug een olifant maken .
franka75 schreef:Bienotje schreef:Mensen naar een cafe/ bar gaan meestal met zijn twee of meer. Ik krijg het vermoeden dat jij in je eentje gaat en daardoor bewust op zoek gaat naar aanspraak, kletsen met andere mensen. Maar realiseer je dat eigenlijk niemand van het publiek op zoek is naar aanspraak van buitenaf.
Klinkt een beetje raar, maar als jij zo hard op zoek bent naar aanspraak/ praatpartners e.d. Overweeg eens een single-cafe oid
Hoi dat zou ik kunnen doen maar ik heb een vriend en die werkt overdag dus misschien niet heel handig maar ik begrijp je idee absoluut.

jiehaaa schreef:Blijkbaar ben je te opdringerig. Misschien eens opletten wat voor non verbale signalen mensen geven, niet iedereen zal zeggen dat ze liever weer verder willlen praten met hun eigen gezelschap.
zap schreef:Sterker nog, ik vind het ADHD hebben ook geen excuus. Klinkt hard, maar jij (ts) moet je gewoon aanpassen. Mond houden dus. Als mensen met je willen praten, spreken ze je zelf wel aan. En voordat mensen echt gaan klagen, moet je je best wel irritant (in de ogen van de anderen) gedragen. Mensen klagen echt niet zomaar.
Klinkt hard, maar het is wel heel erg makkelijk om de schuld in andermans schoenen te schuiven of zelf te schuilen achter je ADHD.
Tuurlijk, het is vervelend dat je ADHD hebt maar dat betekend niet dat je je niet kan aanpassen. Dat je graag praat, super, hartstikke gezellig in de meeste gevallen! Maar als je je zomaar in een gesprek van wildvreemden gaat mengen en klaarblijkelijk (non-verbale) signalen niet doorhebt waardoor mensen zich ongemakkelijk gaan voelen (en zelfs die horecagelegenheid gaan vermijden) dan ga je wel wat te ver. franka75 schreef:jiehaaa schreef:Blijkbaar ben je te opdringerig. Misschien eens opletten wat voor non verbale signalen mensen geven, niet iedereen zal zeggen dat ze liever weer verder willlen praten met hun eigen gezelschap.
Hoi dat is nou net een probleem ik zie die signalen niet goed tot niet. Ik leer mezelf wel er op te letten en als iemand reageert van ik wil ff niet praten dan doe ik dat ook niet meer. Dan is voor mij tenmiste duidelijk. En helaas zijn er tegenwoordig inderdaad heel veel mensen die zeuren om niks. En zeker niet iedereen maar wel veel.
Sonja schreef:Nou blijkbaar is het die horecauitbater he die last van je heeft, anders probeert 'ie je niet weg te krijgen
PRAAT met zo iemand. VRAAG wat het probleem is. (en pas je daarna aan...)
eilleen333 schreef:Maar waarom laat je anderen het initiatief niet nemen? Ik bedoel, zeg dat het zulk lekker terrasweer is. Bij geen tot nauwelijks reactie laat je het daarbij. Als zij een gesprek aanknopen haak je in;)
franka75 schreef:jiehaaa schreef:Blijkbaar ben je te opdringerig. Misschien eens opletten wat voor non verbale signalen mensen geven, niet iedereen zal zeggen dat ze liever weer verder willlen praten met hun eigen gezelschap.
Hoi dat is nou net een probleem ik zie die signalen niet goed tot niet. Ik leer mezelf wel er op te letten en als iemand reageert van ik wil ff niet praten dan doe ik dat ook niet meer. Dan is voor mij tenmiste duidelijk. En helaas zijn er tegenwoordig inderdaad heel veel mensen die zeuren om niks. En zeker niet iedereen maar wel veel.

franka75 schreef:Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.
jiehaaa schreef:Misschien moet je dan gewoon vragen of mensen het vervelend vinden, en ze ook vragen om duidelijk aan te geven wanneer ze er geen zin meer in hebben. Leg dan uit dat je die signalen niet herkent maar dat je niet beledigd bent als ze eerlijk zijn tegen je.
Gelukkig ben ik zelf een vrij sarcastisch persoon en snap ik bijvoorbeeld sarcasme wel weer redelijk. Vroeger had ik altijd het idee dat ik mezelf teveel opdrong en dat mensen hier last van hadden en heb toen mezelf aangeleerd om compleet het tegenovergestelde te doen, wat ook helaas niet altijd fijn is, namelijk jezelf afzonderen. Al vind ik het nog steeds heerlijk om soms lekker luidruchtig te zijn en het middelpunt te zijn en dan kan ik ook echt doorlullen terwijl andere mensen eigenlijk hun verhaal willen doen. Ik probeer me dus nog steeds aan te leren om gewoon mijn kop dicht te houden en tot dusver gaat het beetje bij beetje beter. ook leer ik mezelf om mezelf in te houden als ik opeens een onwijs "belangrijke" ingeving heb die ik er uit MOET gooien als andere mensen met elkaar aan het praten zijn. Wat écht lastig kan zijn.
MamaMiesje schreef:Is het kenmerkend voor een ADHD'er dan, dat ze lichaamstaal zo slecht herkennen? Ik ben bekend met dat ze het moeilijk vinden prikkels te verwerken, te negeren en moeite hebben met zich inhouden in bepaalde situaties. Eerst doen, dan pas denken.
Maar als ik lees dat je zoveel moeite hebt met het lezen van lichaamstaal, dan denk ik meer richting autisme inderdaad.
Feit is namelijk wel dat mensen met PDD-NOS vaak ook kenmerken hebben van ADHD en andersom en dat hierdoor vaak mis-diagnoses zijn.
In elk geval: het blijft lastig en ik denk dat je misschien een soort van training nodig hebt in het begrijpen van sociale interacties
Ik heb ook moeite met bepaalde signalen herkennen, of iig te laten doordringen en te verwerken Samiyah schreef:zap schreef:Sterker nog, ik vind het ADHD hebben ook geen excuus. Klinkt hard, maar jij (ts) moet je gewoon aanpassen. Mond houden dus. Als mensen met je willen praten, spreken ze je zelf wel aan. En voordat mensen echt gaan klagen, moet je je best wel irritant (in de ogen van de anderen) gedragen. Mensen klagen echt niet zomaar.
Vind ik ook.Tuurlijk, het is vervelend dat je ADHD hebt maar dat betekend niet dat je je niet kan aanpassen. Dat je graag praat, super, hartstikke gezellig in de meeste gevallen! Maar als je je zomaar in een gesprek van wildvreemden gaat mengen en klaarblijkelijk (non-verbale) signalen niet doorhebt waardoor mensen zich ongemakkelijk gaan voelen (en zelfs die horecagelegenheid gaan vermijden) dan ga je wel wat te ver.
franka75 schreef:Ik heb alleen met mensen gepraat die dat blijkbaar niet wilde en thats it, ze zien mij en lopen door en dat zeggen ze tegen de eigenaar, ze komen niet naar binnen als ze mij zien om dat ze niet willen praten.]
Sonja schreef:franka75 schreef:Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.
Maar kun je je ook iets voorstellen bij de ANDER waar je tegenaan praat? Waarom zou een vreemde, of iemand die in een ander gesprek verwikkeld is, jouw verhaal willen horen denk je?
Ik snap dat jij graag praat. Maar die ander wil niet graag naar jou luisteren. Dat moet ook meetellen...
franka75 schreef:Ligt het aan mij dat zij mij ontlopen omdat ik veel praat als zij niet zeggen dat ze dat niet willen, hoe kan ik nou te ver gaan als ik probeer overal rekening mee te houden. Ik kan me niet een verdedigen want ik weet niet wie het zijn.
Heino schreef:Dit gedrag heeft geen zak met ADHD te maken, maar met je niet in kunnen leven in anderen. Als je al voor de derde keer weggestuurd bent en geen flauw idee hebt waarom, zou ik daar toch eens hulp voor zoeken want hier wordt niemand vrolijk van.