Sportmasseurs op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Sportmasseurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 23:58

Dat is ook erg leuk, en moeilijk verkopen ook, helaas..

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:15

Vraagje aan de masseurs op Bokt:
Weten jullie bij wie ik een cursus van 1 dag of meerdere dagen/weekend kan volgen om de basisbeginselen onder de knie te krijgen? Het is absoluut niet de bedoeling dat ik als masseur aan de gang ga, maar ik wil er zelf wat meer over te weten komen. Wil dat het wat tastbaarder wordt. Heb al een aantal keer een masseur bij onze eigen paarden laten komen en mocht ook wat voelen etc. Dit heeft mijn interesse gewekt. Hoorde via via van een dame in Wijchen die een dagcursus aanbiedt, maar ik weet niet meer hoe ze heet en wat haar site is.

Kleine toevoeging: als het kan regio Gelderland.
Laatst bijgewerkt door magicrover op 09-10-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:27

Volgens mij is dat massage hippiqe, die een dagcursus heeft. Sowieso kom je via google ook al een heel eind verwacht ik.
Bij de Bascule kun je de eerste module doen, leer je in 3 dagen wat over anatomie en de basisgrepen van het masseren.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:22

Juut schreef:
Ik zie dat jij acupressuur doet; dat staat bij mij nog op het verlanglijstje :)

@ fliam; als teamleider moet je toch al een drukke werkweek hebben...hoe combineer jij dit? Je aanpak van massage voor mens en paard in 1 aanbieding vind ik wel een heel leuke; genoeg lichamelijke problemen van het paard worden veroorzaakt door een ruiter met lichamelijke problemen

Haha teamleiden (soms llijden ) doe ik maar 32 uur per week. En als ik vertel dat ik nog een twee jarige management opleiding doe via mn werk, bijscholing en cursussen doe op massage gebied, naast mijn eigen klanten ook inval in een massagepraktijk en een paard heb gaat het je vast helemaal duizelen :-) kortom, niet te veel slapen haha.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:34

magicrover schreef:
Vraagje aan de masseurs op Bokt:
Weten jullie bij wie ik een cursus van 1 dag of meerdere dagen/weekend kan volgen om de basisbeginselen onder de knie te krijgen? Het is absoluut niet de bedoeling dat ik als masseur aan de gang ga, maar ik wil er zelf wat meer over te weten komen. Wil dat het wat tastbaarder wordt. Heb al een aantal keer een masseur bij onze eigen paarden laten komen en mocht ook wat voelen etc. Dit heeft mijn interesse gewekt. Hoorde via via van een dame in Wijchen die een dagcursus aanbiedt, maar ik weet niet meer hoe ze heet en wat haar site is.

Kleine toevoeging: als het kan regio Gelderland.

http://www.paardensportmassage.net/work ... ursus.html

Hele leuke vrouw die het vak goed begrijpt. Dus ik denk dat je daar wel wat aan zal hebben, gewoon voor de leuk. Het echte masseren leer je alleen door de juiste opleiding.

Ik ben mensen sportmasseur en ga volgend jaar de cursus/opleiding paardenmasseur bij Massage Hippique volgen, heb er zo veel zin in! Massage is helemaal mijn ding, vind het super om te zien hoeveel het doet voor een lichaam en vooral als aanvulling op de juiste training.

Dat fysiotherapeuten er weinig aandacht aan besteden is in mijn ogen erg jammer. Massage is zoveel meer dan aaien, het is wat mij betreft nog waardevoller dan fysio of osteo. In de 'mensenwereld' leren fysiotherapeuten ook erg weinig over massage, erg spijtig.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:01

@ fliam; ik denk niet dat ik zoiets zou volhouden, nee... %)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:46

Ik ben bezig alles op te zetten, dus vandaar even deze vraag, welke bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebben jullie en is die echt op de paarden gericht?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:22

Zover ben ik nog niet...