Vriendjes afentoe word je er geak van..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:03

Als ik gelijk 'aangevallen' word als ik een vraag stel, tja, vind ik mijzelf geen moraalridder, zoals je zelf al zegt 'De ene 14 jarige is de ander niet', dus zie ik ook het probleem niet wat ik als 16 jarige een (of meerdere) ex(en) heb.
Ik oordeelde ook niet, ik stelde een vraag, lezen hè. Van mij mag ze, en van mij mogen haar ouders. Al heeft ze al met 10 seks, go on, niet mijn leven, maar ik mag best een vraag stellen zonder domme reacties hierop, niet waar?

Urbanus

Re: Vriendjes afentoe word je er geak van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:06

Ik snap dat je je aangevallen voelt, maar het is de toon die de muziek maakt. Het kan mij persoonlijk niet schelen hoeveel exen jij op je 16e hebt, de ene is er wat eerder bij dan de ander.

Maar jij krijgt zulke 'domme' reacties omdat je manier van reageren nogal weerstand oproept. Niet alleen in dit topic trouwens, ook in andere topics. En ik herken het ook van mezelf, daarom zeg ik het je.

Als je wilt dat mensen je wat serieuzer nemen moet je bij jezelf beginnen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:16

Ik vraag niet aan anderen of ze mij serieuzer willen nemen.
Was toch wel duidelijk in mijn posts dat ik én met 16 een ex heb én dat die jongen bij me sliep, (wat mij gevraagd werd in twee quotes door een persoon, terwijl ik het zelf heel duidelijk formuleerde), maar ik vroeg enkel een bevestiging op de TS haar reactie, waarin niet gezegd was 'Hij slaapt bij mij en ik ben 14 jaar' en ik dus niet wist of zij én 14 was en haar vriend ook echt bij haar sliep/slaapt.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:27

xSlvna schreef:
Was toch wel duidelijk in mijn posts dat ik én met 16 een ex heb én dat die jongen bij me sliep, (wat mij gevraagd werd in twee quotes door een persoon, terwijl ik het zelf heel duidelijk formuleerde), maar ik vroeg enkel een bevestiging op de TS haar reactie, waarin niet gezegd was 'Hij slaapt bij mij en ik ben 14 jaar' en ik dus niet wist of zij én 14 was en haar vriend ook echt bij haar sliep/slaapt.

Voor mijn 16e (en daarna, na het uitgaan ook weleens) bleef ik ook wel eens bij een vriendin slapen of andersom. Vriendinnetje waarmee ik een flinke tijd op stap ging en ik woonde 3 min bij elkaar vandaan. Toch bleven we regelmatig slapen, omdat dat gezelliger en makkelijker was. (haar ouders en mijn moeder vonden het niet fijn als we alleen fietsten, ook die 3 min niet).
Zo hebben mijn eerste 'echte' vriendje en ik ook bij elkaar geslapen, waren toen geloof ik 14 en 16. Meer dan slapen, en zoenen, is er nooit gebeurd.. Wel was het veel gezelliger om die keren gewoon naar bed te kunnen gaan ipv terug naar huis..
En wanneer een 14-jarige dat wel wil, gebeurd dat ook wel wanneer er niet samen geslapen wordt..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:28

xSlvna schreef:
Ik vraag niet aan anderen of ze mij serieuzer willen nemen.

Ik ga er verder niet over in discussie, denk gewoon even na over wat ik heb gezegd.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:40

ais schreef:
xSlvna schreef:

Voor mijn 16e (en daarna, na het uitgaan ook weleens) bleef ik ook wel eens bij een vriendin slapen of andersom. Vriendinnetje waarmee ik een flinke tijd op stap ging en ik woonde 3 min bij elkaar vandaan. Toch bleven we regelmatig slapen, omdat dat gezelliger en makkelijker was. (haar ouders en mijn moeder vonden het niet fijn als we alleen fietsten, ook die 3 min niet).
Zo hebben mijn eerste 'echte' vriendje en ik ook bij elkaar geslapen, waren toen geloof ik 14 en 16. Meer dan slapen, en zoenen, is er nooit gebeurd.. Wel was het veel gezelliger om die keren gewoon naar bed te kunnen gaan ipv terug naar huis..
En wanneer een 14-jarige dat wel wil, gebeurd dat ook wel wanneer er niet samen geslapen wordt..

Maar ik stelde alleen een vraag, er heeft ook eens een jongen bij mij geslapen toen ik 13/14 was, op een andere kamer, heb ook vaak bij vriendinnen geslapen die simpelweg tegenover me woonde, omdat dat veel gezelliger was, lekker in de pyama voor de tv kruipen en dan naar bed met zn alle, ipv de jas aansjouwen en naar huis te gaan. Ik vind het opzich ook niet vreemd en weet ook dat je ook vanalles overdag kan doen, maar ik weet niet. Ik zeg toch ook niet dat het niet mag, kan of dat het raar is, ik vroeg alleen of ze ook echt 14 was en haar vriend bij haar sliep, weliswaar met een domme smilie, maar dat komt denk ik gewoon omdat mijn moeder dat niet zou goedkeuren.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:05

xSlvna schreef:
Maar ik stelde alleen een vraag, er heeft ook eens een jongen bij mij geslapen toen ik 13/14 was, op een andere kamer, heb ook vaak bij vriendinnen geslapen die simpelweg tegenover me woonde, omdat dat veel gezelliger was, lekker in de pyama voor de tv kruipen en dan naar bed met zn alle, ipv de jas aansjouwen en naar huis te gaan. Ik vind het opzich ook niet vreemd en weet ook dat je ook vanalles overdag kan doen, maar ik weet niet. Ik zeg toch ook niet dat het niet mag, kan of dat het raar is, ik vroeg alleen of ze ook echt 14 was en haar vriend bij haar sliep, weliswaar met een domme smilie, maar dat komt denk ik gewoon omdat mijn moeder dat niet zou goedkeuren.
Heb je door dat je jezelf hier wel wat tegenspreekt? :) Eerst zeg je dat er wel eens een jongen bij geslapen heeft, maar vervolgens dat je moeder dat niet goed zou keuren? Het maakt toch niet uit, in mijn ogen, met wie je logeerpartijtjes houdt. Ik bleef weleens bij vriendinnetjes slapen, af en toe bij m'n vriendje, maar net zo lief, misschien wel liever, bij opa en oma of op de manege.. Iedereen, en iedere ouder, is anders (gelukkig!)
Los daarvan snap ik niet waarom je, als buitenstaander, zo moet reageren wanneer een 14-jarige zegt/laat blijken dat zij en haar vriendje samen hebben geslapen.. Je weet ook niets over de context, wie weet wat het op schoolkamp, met nog 20 anderen in een slaapzaal..
'lang' verhaal kort, ik snap niet waarom je jouw vraag, op zo'n manier, stelt. Als het echte interesse was geweest, had je haar ook een pb kunnen sturen met een normale vraag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:14

Volgens mij is deze discussie hier helemaal niet van toepassing. Open anders een nieuw topic?

Mijn vriend doet ook aan tandenknarsen. Maar daar in tegen ben ik zeer agressief in mijn slaap. Hij heeft wel eens een paar dagen met een dikke kaak rond gelopen O:) Totaal niet mijn bedoeling. Maar kan er weinig aan doen als ik slaap.

Maar van diegene waarvan vriendjes erg agressief zijn. Accepteren jullie dat ook? Ik accepteer dat echt niet van mijn vriend. Nu doet hij het ook niet. Aangezien ik geen agressie in mijn buurt duld ivm mijn verleden. Alleen met stappen af en toe. Maar hij kan er slecht tegen als ik word lastig gevallen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:27

Nou.. Mijn vriend is ECHT een schat van een gozer. Maar als iets niet lukt, of iemand valt mij lastig, of iemand neemt hem in de maling met iets... dan ben je wel bij de verkeerde. Voorbeeldje, gister nog wilde iets niet lukken; hij wilt onder zijn scooter een viertakt blok ipv een tweetakt (wat standaart onder zat) dus wij gingen die scooter uit elkaar halen. Nou zit er af en toe echt een priegelwerkje aan en dat wil nou nét niet lukken.
Ik moet er altijd om lachen :o.... Je scheldvocabulaire is er niets bij denk ik, moet hem dan ook niets verkeerd vragen want ik krijg dan echt rotantwoorden. Maar het is ook maar iets waar je rekening moet houden. Het MOET dat ook echt af... En gek genoeg lukt altijd alles als zijn geduld pas op is.
Hij zegt ook altijd, sorry als ik zo doe maar dat begrijp je toch wel he?? Hij zal me nooit pijn doen, alleen als die boos is moet je hem ff met rust laten en geen domme dingen vragen (waar ik wel een handje van heb :o).

Met stappen is die ook heel vriendelijk en rustig en leuk, maar als hij perongeluk op iemand zijn teen staat en hij zegt netjes "sorry", en diegene begint lelijk te doen kan die ook maar gewoon beter doorlopen. Hij kan er wel mee omgaan opzich.

Maar nogmaals, het is echt een lieve schat :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:00