Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Imitador schreef:Hangt denk ik een beetje van de context af. Ik merk dat het hier in het westen minder geaccepteerd is (voor mijn gevoel) dan het in het oosten is.
Context: Hé neger, om een onbekende mee te roepen, is not done natuurlijk.
Maar vertellen dat je 'lange negers' wel sexy vindt, vind ik persoonlijk best oke.
Cayenne schreef:phormicola schreef:Maar Amerikanen en Engelsen zijn gewoon overgevoeligIk vind dat dus veel racistischer he, dat gevoelige gedoe
Mwah ik niet. Ik ken iemand die ook gevoelig reageert op 'neger of nigger', maar haar familie werd mishandeld tijdens de slavernij en toen was het dus ook een scheldwoord. Dan kan ik het me best voorstellen dat het gevoelig ligt.
spicegirl schreef:het woord "negro "is wat netter.
en het n-woord is alleen een scheldwoord, als een blanke het gebruikt. bij de rappers onderling is het normaal, om elkaar zo aan te spreken.
dus het ligt eraan wie, en hoe je het zegt.
Shona schreef:Oh kom nou, dat is al meer dan 100 jaar geleden. Als er nu nog iets is wat op slavernij lijkt snap ik het maar dat is hier niet het geval. Misschien is dit hard, maar dat vind ik dan weer een beetje overdreven.
) uit mijn omgeving hebben daar geen problemen mee. Daarentegen zou ik nooit 'nigger' zeggen, net als 'die zwarte'. Klinkt imo heel negatief. 
(al is het wel voor een hele lange tijd mijn "type" geweest
) Lisa_H schreef:spicegirl schreef:het woord "negro "is wat netter.
en het n-woord is alleen een scheldwoord, als een blanke het gebruikt. bij de rappers onderling is het normaal, om elkaar zo aan te spreken.
dus het ligt eraan wie, en hoe je het zegt.
Dat vind ik dan weer zo apart hé (niet tegen jou bedoeld hoor!)
Als je zelf zwart bent, dan mag je jezelf wel neger noemen of iemand met dezelfde huidskleur neger noemen. Maar als een blanke het doet, dan is het opeens een scheldwoord
nigger is het woord wat werd gebruikt tijdens de slavernij oa. door de blanke mensen en werd als een negatief en denigrerend woord gebruikt. Ik kan me heel goed voorstellen dat als een Afrikaans iemand een blanke dit woord hoort gebruiken dat die flink pissed word. In amerika heb je nog veel van die rednecks en echte boeren die niet veel verder kijken dan hun neus lang is en alles wat niet blank is, is slecht. En zij gebruiken dus wel het woord "nigger" (of eigenlijk meer "nikker" zoals sommige het uitspreken). Althans, dit is wat ik heb meegekregen
Saskiaatje schreef:Haha, marokkaantjes.
Ik zeg altijd 'als ik hetero was geweest zou ik echt op negers vallen'. Nog geen enkele.. ehh.. donkere man ontmoet die dat erg vond.

Ach, kan er alleen om lachen
ik heb respect voor iedereen zolang zij mij ook maar respecteren 
kan er ook weinig aan doen, en dat terwijl mijn Engels vaak beter is dan mijn Nederlands 
mayniac_val schreef:Volgens mij is het ook echt zo'n blank-ding om het allemaal te gaan lopen overdrijven. Het doet me denken aan dat interview met Samuel L. Jackson over Django Unchained. In die film wordt om de twee woorden 'nigger' gebruikt, waar heel politiek correct blank Amerika een probleem van maakte, zo ook de interviewer. Die noemde het dus 'The N-word' en Jackson vroeg hem het gewoon nigger te noemen in plaats van er zo debiel omheen te draaien. Interviewer weigerde het, dus Jackson ging van 'I'm not gonna answer if you don't say it!'
http://www.youtube.com/watch?v=qQdYM0ZzOEI
Deze dus
al was het wel vreemd om dat woord zo vaak voorbij te horen komen, maar in die tijd was het natuurlijk anders. alleen maar fijn dat ze het een beetje "echt"
houden
Cayenne schreef:Wat vinden jullie dan van 'medelanders'? Ik weet dat het vaak voor allochtonen word gebruikt, maar tegenwoordig spreken ze iedereen er mee aan die niet enigzins blank is.