Post nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Post nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:05

ik heb op het moment een hele fijne bezorger <<)
het laatste jaar is er nog niets misgegaan ! helemaal niets !
ik krijg nochtans zo'n 100 pakketjes in een jaar :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:07

Geen klachten over Post.nl hier, niet over Selektvracht en niet over DHL. Maar UPS daarentegen...... Maargoed, kan altijd een keer fout gan natuurlijk :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:07

Denk dat je dat verkeerd begrijpt Silence. De afzender is verantwoordelijk voor de goederen (pakket). Die persoon is nl. diegene die moet bellen als het kwijt is geraakt of er een klacht over is.

Brievenbuspost kunnen ze niet traceren/ bij helpen.

Maar goed postnl is wel een ster in het draaien van de regels zoals het hen uitkomt. Geen postzegel op de envelop. Binnen Nederland ben je dan als ontvanger wél de pineut. Naar het buitenland ben je als verstuurder de pineut.

Zo hebben wij als bedrijf een pand met een ander bedrijf (zelfde adres). Als er dan post voor het andere bedrijf binnenkomt zonder postzegel, krijgen wij een factuur. Nu heb ik hier al diverse keren over geklaagd. De reden is dat hun systeem het adres automatisch leest en het eerste (of enige in hun database) bedrijf pakt van dat adres. Belachelijk natuurlijk, maar het systeem aanpassen willen ze niet. Terwijl ze weten dat het vaker gebeurd. De adviezen die ik kreeg waren behoorlijk fantasievol. Van met ander bedrijf de facturen verrekenen tot en met bij de gemeente een adreswijziging aan vragen… :roll: Vooral bij de laatste ben ik even uit mijn pan gegaan. Bij wie zit de fout nou?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:12

Sammie, staat jullie adres er wel op of is het echt gewoon verkeerd bezorgd?

Ik snap wel dat ze de ontvanger een factuur sturen. Dat adres is immers bekend. Hoe moet je anders je factuur kwijt? 9 van de 10x zet de verzender er geen adres op.... En degene die de brief krijgt, kan toch met de verzender overleggen van 'joh, het is niet goed gegaan'.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:13

Hier hebben we wel een geweldige bezorger van post.nl... Scheelt dat het al jaren dezelfde is.
Ik denk dat wij gemiddeld 3 pakketjes per week binnen krijgen aan huis en nog nooit wat mis gegaan!
Altijd netjes tussen 11:00 en 13:00 en ben ik er niet dat ligt het droog in de stal of bij de buurvrouw.

Volgens mij werkt post.nl vooral met zogenaamde ZZP-ers... Dus ieder persoon met een busje die zich zelfstandige noemt
kan voor hun gaan werken. Dan moet jij maar net mazzel hebben of jij een goede treft of niet.
Vroeger was het nog een echt beroep... Waar door een fatsoenlijke sollicitatie geselecteerde persoon zijn gezin mee kon onderhouden.
Nu moeten ze ik weet niet hoeveel pakketjes afleveren willen ze er wat aan verdienen en uit de kosten komen.
Moeten ze 2 x aan jouw deur komen omdat je er niet bent dan kost jij hun zelfs geld!
Niet om het goed te praten, maar dan werken ze wel in de hand dat bezorgers je het pakketje zowat toegooien en wegwezen
of het ergens dumpen rond je huis om er maar vanaf te zijn.
Post.nl is gewoon kapot bezuinigd en gemanaged. Door al die mooie hoge heren die het zo goed weten.
Verantwoording nemen voor de fouten die een bedrijf maakt is er al helemaal niet meer bij.
Dan ligt het aan jou of de verzender, maar nooit aan hun.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:29

Zap, ik snap dat ze het op die manier doen, maar het is wel in hun eigen voordeel, natuurlijk. Als je in Nederland woont en je krijgt een brief zonder zegel moet je betalen. Woon je in het buitenland dan moet de verzender betalen. Bestel je in NL een pakketje dan moet de verzender contact opnemen. Dat is toch ergens best raar.

Wat betreft de facturen en onvoldoende postzegels werkt twee kanten op. Ander bedrijf verstuurt bijv. brieven zonder postzegels of te weinig. Of wij en/of zij ontvangen post met te weinig zegels. Op een envelop van een bedrijf staat meestal een briefhoofd met adres. Maar in het systeem van de postnl. staan wij als eerste (en wrs als enige omdat we klant zijn bij hen) op dat adres genoteerd. Het adres klopt, maar bedrijfsnaam en logo niet. Toch krijgen wij de factuur. En postnl. weigert gewoon dat systeem aan te passen en legt het probleem bij de klant (wij dus). Terwijl het probleem bekend is en wij niet de enige zijn die er last van hebben. Even bij de gemeente een splitsing aanvragen. Hoe kom je erop :roll:

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:39

kimberley82 schreef:
Hier hebben we wel een geweldige bezorger van post.nl... Scheelt dat het al jaren dezelfde is.
Ik denk dat wij gemiddeld 3 pakketjes per week binnen krijgen aan huis en nog nooit wat mis gegaan!
Altijd netjes tussen 11:00 en 13:00 en ben ik er niet dat ligt het droog in de stal of bij de buurvrouw.

Volgens mij werkt post.nl vooral met zogenaamde ZZP-ers... Dus ieder persoon met een busje die zich zelfstandige noemt
kan voor hun gaan werken. Dan moet jij maar net mazzel hebben of jij een goede treft of niet.
Vroeger was het nog een echt beroep... Waar door een fatsoenlijke sollicitatie geselecteerde persoon zijn gezin mee kon onderhouden.
Nu moeten ze ik weet niet hoeveel pakketjes afleveren willen ze er wat aan verdienen en uit de kosten komen.
Moeten ze 2 x aan jouw deur komen omdat je er niet bent dan kost jij hun zelfs geld!
Niet om het goed te praten, maar dan werken ze wel in de hand dat bezorgers je het pakketje zowat toegooien en wegwezen
of het ergens dumpen rond je huis om er maar vanaf te zijn.
Post.nl is gewoon kapot bezuinigd en gemanaged. Door al die mooie hoge heren die het zo goed weten.
Verantwoording nemen voor de fouten die een bedrijf maakt is er al helemaal niet meer bij.
Dan ligt het aan jou of de verzender, maar nooit aan hun.

Helemaal mee eens. En als je voor post nl gaat rijden als zzper, moet je bewijs van goed gedrag overhandigen voordat je aangenomen word.
Ze moeten heel wat pakketjes bezorgen op een dag om het rendabel te maken.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:12

Sandyislief schreef:
Post NL is een grote paasei. laatst was er bij ons een pakket niet aangekomen, dus wij bellen, werd er verteld dat we ervoor getekend hadden en het dus gewoon bezorgd was, dat wilden wij erg graag zien natuurlijk. Bleek dat de bezorger zelf had getekend namens ons en pakket was pleite. Het stomme alleen was dat hij had ondertekend met een fout in onze achternaam waardoor het natuurlijk compleet ongeloofwaardig was haha. Wij kregen een hoop excuses en blabla en geld voor onze bestelling maarja ik had liever gewoon mijn pakket gehad! Ik neem aan dat diegene ook ontslagen is :)

Bijna het zelfde verhaal als bij mij dus. Er is toen een heel onderzoek geweest en de bezorger is ontslagen.. Het is inderdaad strafbaar, het vervalsen van handtekeningen..

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:03

Ben dus niet alleen met klagen.... Vaak genoeg gehad dat het pakket niet op afgeleverde tijd er was, terwijl er wel degelijk iemand thuis was. Laatst nog nieuwe laarzen via divoza bestelt, vrijdagmiddag tussen 2 en 5 leveren. Ik dacht dat mijn moeder dan wel thuis was, maar die was er niet. Hing er een briefje aan de deur, ligt in tuin! Hallo, dat briefje kan ik lezen maar elke idioot die langskomt ook!!! Gelukkig woon ik buitenaf aan een rustige weg, maar vind het niet normaal dat ze je pakket gewoon in de voortuin leggen. (tussen de mest die net in de tuin was gegooid)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:12

Hm dus het pakje wat vandaag voor 15.00u bezorgd moet worden hier... Zal ook wel niet komen dan?
Tussen 9.00 en 15.00 staat er. Ben de hele dag al thuis, zal wel niks worden denk ik :(

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:12

ts heb jij je pakje al? ik had bij drie bedrijven wat besteld en 2 zijn er vandaag via post.nl goed bezorgd op de afgesproken tijd (gisteren besteld). Het andere is dinsdag al door het bedrijf naar de post gedaan. Deze zou aangetekend verstuurd worden. Die heb ik helaas nog niet binnen. Ik ben benieuwd!

Verder hier weinig klachten over post nl. Het bedrijf naast ons is alleen niet zo blij met dhl geloof ik. die gooit daar vaak pakketjes voor mij naar binnen zonder overleg haha

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:22

Over postnl heb ik ook geen klachten nu we een fatsoenlijke bezorger hebben :) ,dat is wel eens anders geweest helaas.
Maar Selektvracht is écht heel raar >;) ,ik zou vandaag 2 pakketjes geleverd krijgen,zit dus al die tijd zowat voor het raam mét zicht op onze brievenbus maar géén bezorger gezien! |o
Heb 2 honden binnen zitten die zowat exploderen als iemand onze oprit op komt lopen maar die gaven dus ook geen reactie.(logisch als er niemand loopt := haha)
Check ik via de tracktrace zie ik tot mijn verbazing dat ik volgens hun niet thuis zou zijn????WHAAAT??? :? _-:(

Ik heb geen briefje in de bus gehad en heb zéér zeker ook niemand aan de deur gehad!!! :n
Vind dit knap asociaal,ze liegen gewoon wat bijelkaar dus! _-:(
Ik heb een klacht verzonden naar Selektvracht en tevens de bedrijven die mijn spullen met Selektvracht hebben verzonden. -O-

Erg vreemd allemaal en als men googled op 'klachten Selektvracht' dan ben ik niet de enigste met dit probleem! -:(-
Eens zien wanneer ik dan mn pakketjes ga krijgen grrrr zit je wat voor Jan met de korte achternaam te wachten pfff

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:54

Tjaa, natuurlijk gaan vooral de mensen met de negatieve ervaringen in zo'n PostNL topic reageren. Dat is logisch maar geeft wel een vertekend beeld.

Ik zelf ben postbezorger op zaterdag en (ondanks dat ik er zelfs naar vraag) hoor ik geen slechte ervaringen over bezorgingen. Hooguit dat het soms laat is.

Bij mij thuis worden er veel pakketten besteld (bijna wekelijks) en geen slechte ervaringen gehad. Nu ik verhuisd ben merk ik ook geen verschil. Het is ook erg regio afhankelijk, ik kan me voorstellen dat in Den Haag er meer fouten (dus echt pakketten jatten) worden gemaakt dan in bijvoorbeeld Zuidlaren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:02

Dat is erg vervelend dat je er problemen mee hebt. Ik heb nog nooit problemen gehad met post nl. Als het geleverd moet worden hebben hun wel mijn voorkeur. Ze zijn snel en tot nu toe altijd op tijd geleverd ook met andere bezorg bedrijven geen problemen gehad. Vind alleen wel dat je bij post nl een goed overzicht hebt wanneer het bezorgd word dat vind ik prettig. Maar goed zoveel mensen en pakketten. Hopelijk is het snel voor je op gelost.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:42

Om 15.15 dacht ik, ik ga maar boodschappen doen, en voila, daar kwam de pakketbezorger :-)
Maar één kwartiertje 'over tijd' dus. :)

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:13

bij mij is alleen nu helemaal correct binnen. geen problemen gehad dus (weer niet). is denk ik sterk afhankelijk van de regio en bezorgers? als het ene soorteercentrum een zooitje is kan de bezorger nog zo goed zijn maar dan werkt het ook niet hoe het moet.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:21

Mijn postbode van post nl ben ik de laatste tijd niet heel tevreden over. Mijn vriend krijgt iedere week een tijdschrift. Deze kwam altijd op donderdag. Nu komt het regelmatig op de dinsdag erop of soms zelfs op zondagavond :? Hij wil zijn tijdschrift gewoon lekker op de luie zondagochtend lezen...

Mijn pakket bezorger van postnl is de allerbeste!Ooit stond mijn telefoonnummer op het pakket en sindsdien belt hij mij gewoon op als ik er niet ben om te vragen wanneer hij het beste kan langskomen. Top! _/-\o_

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:33

Rytir schreef:
Mijn postbode van post nl ben ik de laatste tijd niet heel tevreden over. Mijn vriend krijgt iedere week een tijdschrift. Deze kwam altijd op donderdag. Nu komt het regelmatig op de dinsdag erop of soms zelfs op zondagavond :? Hij wil zijn tijdschrift gewoon lekker op de luie zondagochtend lezen...

Mijn pakket bezorger van postnl is de allerbeste!Ooit stond mijn telefoonnummer op het pakket en sindsdien belt hij mij gewoon op als ik er niet ben om te vragen wanneer hij het beste kan langskomen. Top! _/-\o_

dit mag zeker niet! op zondag en maandag word geen post bezorgd. als je op zondag avond iets krijgt betekend dat dat de post bezorger het heeft achtergehouden om later te bezorgen(omdat ie bijvoorbeeld geen zin meer had)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 16:34

Ik nu net mijn pakketje gekregen! :D

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:10

Ja hoor, Post NL, nog zoiets :')
Afschuwelijk zeg, heb er nu ook mee te maken

Ik heb mijn nieuwe lens dinsdagochtend besteld, ik zou heb binnen 24 uur binnen krijgen
Dus dat zou dan sochtends de volgende dag worden, maar dan gingen wij even naar de kapper, boodschappen doen en kijken voor een SD kaart
En inderdaad, toen we thuis kwamen waren ze dus al geweest. Afijn, no problem. Wij op internet invoeren dat we het de volgende dag op zouden komen halen op het postkantoor, in Breda , de Donk
Kreeg een mailtje terug dat het geregelt was, en dat ik het dan de volgende dag (donderdag, dus vandaag) zou kunnen ophalen om UITERLIJK 4 uur
Nu ging ik dus om 4 uur daarheen, was er om kwart over 4. Was het pakketje nog niet binnen, van niemand niet!!! -:(-
Ik baal verschrikkelijk, die lens heb ik vanavond nodig! Blijkbaar staken ze dus, slaat nergens op. Belangelijk, waardeloze instelling daar
zo *heeft ook weer der hart kunnen luchten :P *

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:42

Ik had eergisteren 2 pakketjes besteld, beide van andere webshops.
Beide pakketjes waren gisteren voor 1 uur al binnen gekomen. Maar onze bezorger brengt alles op tijd :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:40

Hier ook geen klachten, ondanks dat we toch een paar verschillende bezorgers hebben. Kreeg zelfs gisteren nog een pakketje via post.nl
Volgens mij was er vorig jaar iets op t.v. over post.nl en hoe ze de pakketbezorgers vreselijk uitbuiten. Heb al ff gezocht maar kon het niet vinden. Als je dat filmpje ziet dan zul je er waarschijnlijk wel iets anders over gaan denken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:44

Bij ons in de wijk altijd een vaste bezorgster alleen op zaterdag is het wel eens iemand anders, Nicole heet ze en ze spreekt me zelfs aan als ik met de hond uit ben en ze een pakje heeft, ze weet gewoon hoe iedereen heet, zij vind het echt leuk werk, terwijl ik weet dat ze alles zelf moet betalen, auto kleding enz, ik snap daarom heel goed dat ze nu gaan staken, zou je zelf ook doen als je ineens 25% minder verdient.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:47

Gisteren op het nieuws zag en hoorde ik ook hoe men ze uitbuit de postbezorgers! :wow:
Ze moeten hun eigen werkkleding betalen,eigen vervoer en krijgen BARSLECHT betaald. >;)
Vind het zeer asosiaal om zoiets te moeten doen als werknemer dat is idd pure uitbuiting!De staking is dan ook heel terecht vind ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:55

Ik geef ze ook groot gelijk hoor :j Vroeger was je ambtenaar als je bij de post werkte. Nu wordt je tot het bot toe uitgekleed.