Ziet er wel beter uit ts

Blijf altijd in je achterhoofd houden; 'ik ben de primaire verzorgster van dit jochie!'.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:erg fijn dat je bij je broer een mooi (voorlopig) thuis kan creëren
Wat dat betreft geloof ik ook in de 3 R'en; rust, reinheid en regelmaat.
Iris82 schreef:Lianne86 schreef:Toch denk ik dat het geen kwaad kan zolang er maar een ritme is overal...
Ik geloof niet zo in heel erg in dat hechten.... Ik ben half bij opa en oma opgegroeid.. ik kon eerder opa zeggen dan pappa en mamma (terwijl mijn ouders er gewoon altijd waren hoormams ging mee naar opa en oma omdat paps wilde slapen... (zijn schuld dat ik huilde
) Ik ging het meest met opa om... en mjah... zie niet in wat daaraan "verkeerd" was?
En ik ben er echt van overtuigd dat een vast ritme en vaste mensen het gewoon zijn... of dat er nu 2 zijn of 4 moet in mijn ogen niet uitmaken... Zo had ik ook nog bij een oudtante een bedjezij kon geen kinderen krijgen en vond het super leuk als wij langskwamen, dus daar was ik vaak ook nog 1 dag... (mams kon dan boodschappen doen en alles...) Dus mjah... Kan ik zeggen dat ik iets gemist heb? Nee... Had het ook niet anders willen doen...
En in veel opzichten zou ik een man willen zijn zegik blijf het belachelijk vinden dat de eerste jaren de vrouw voor het kind moet "opdraaien" als het mis gaat... :S (niet stom bedoeld... maar waarom moet een kind per se meer bij de moeder zijn en niet bij de vader? Blijf dat krom vinden... Komt misschien ook omdat ik echt een pappa's kindje ben
)
Je gelooft niet zo in 'dat hechten'? Gelukkig zijn er wijze mensen die die uitgebreide onderzoeken gedaan hebben.
Net zoiets als: ik geloof niet in (noem willekeurige ziekte).
En nog grotere onzin (excuse my French) die onderste alinea. Je moet er niet voor opdraaien, je WIL ervoor opdraaien. Want je bent zn moeder. En een kind hoeft helemaal niet perse meer bij de moeder dan bij de vader, maar een baby vormt een sterkere hechtingsrelatie met zn moeder dan met zn vader. Dat is nou eenmaal zo.
maar ik heb geen kind, dus heb me er niet in verdiept... Heb alleen bij mezelf nooit iets gemerkt van het "heen en weer gesleep" 

) Ik ga dat anders gewoon nooit alleen redden... Dus echt wel respect voor mensen die dat doen! _Friemel schreef:Oke hoe ziet dit er uit:
Maandag ochtend: op de fiets naar oma en s'avonds weer mee terug op de fiets met mama (mijn moeder woont om de hoek bij mijn werk)
Dinsdag ochtend: schoonmoeder halen met de taxi ik in de avond ophalen met het openbaar vervoer of de fiets (denk dat dat net een slag te ver is) dan is hij eigenlijk gewoon alle nachten bij mij en zal hij mij s'ochtends zien.
Om de week bij zijn vader, indien hij het weekend bij zijn vader is dan pas vrijdag ochtend ophalen.
Dit ziet er denk ik beter uit?
Iris: ik kan daar verder openbaar niet over uitwijden, ik ben het met je eens hoor daar niet van!
Kan je mij per pb meer vertellen over hoe ik dingen moet regelen?
Adner, omdat ik samenwoon met mijn broer tot ik zelf een huis heb... zijn vader woont nog in het huis..

Lianne86 schreef:Ik geloof wel dat er onderzoeken zijn gedaan, maar ik denk vaak dat het wordt overdreven en ik wil dan zelf graag zo'n onderzoek lezen, weten waar de steekproef uit bestaat etc. En als ik kijk naar andere culturen waar ze meer in groepen leven etc. dan zie ik ook niets raars bij die kinderen als ze ouder zijnmaar ik heb geen kind, dus heb me er niet in verdiept... Heb alleen bij mezelf nooit iets gemerkt van het "heen en weer gesleep"
Er staat ook "niet stom bedoeld"... want dat opdraaien klinkt fout... Maar het is wel zo dat de moeder het kind krijgt, zij meer moet "opofferen"... Terwijl de vader er redelijk makkelijk van af komt met een paar uurtjes bezoek etc. (minder impact op je leven) en natuurlijk kies je voor een kind, maar je kiest (neem ik aan) niet voor de situatie om het alleen te gaan opvoeden? Dus vandaar het "opgescheept zitten" (niet de juiste woorden). Ik heb zelf altijd meer met mijn opa gehad... Dus dat is ook de reden dat ik denk dat het helemaal niet zo hoeft te zijn (vandaar ook het verhaaltje erbij)..
Het is niet dat ik die onderzoeken niet geloof, maar er zijn zo veel onderzoeken, veel tegensprekende etc. en het hangt van zo veel factoren af
Tegen de tijd dat (als) er ooit een kind komt, dan wil ik me er wel in verdiepen, maar ik zeg nu gewoon heel eerlijk hoe ik er tegen aan kijk en hoe ik dingen heb meegemaakt.... En als ik er ooit alleen voor zou komen te staan, dat mijn kind dan toch echt bij mijn ouders komt te wonen.. (inclusief ikzelf) Ik ga dat anders gewoon nooit alleen redden... Dus echt wel respect voor mensen die dat doen!
)
.... Maar toch... alleen en alles erbij... (Nouja, moet eerlijk zeggen dat hier heel veel moet veranderen voordat ik uberhaubt aan kids wil gaan denken.. want ik heb nu een "groot" kind erbij... en dat zou met een "echt" kind ook niet gaan... Of nouja... dan had ik er nog een dagtaak bij
) Iig veel respect voor de mensen die het alleen (wel met wat hulp) regelen... ik moet er niet aan denken :S Krissis schreef:Marie111 schreef:Waarom passen de oma's zoveel op en waarom blijft je zoontje daar slapen? Gemakkelijk?
Kan hij niet gewoon naar het kinderdagverblijf?
''gewoon'' naar de dagverblijf?
Weet je wat dat kost? 3 dagen in de week bruto €980 per maand....
Lianne86 schreef:Toch denk ik dat het geen kwaad kan zolang er maar een ritme is overal...

)