Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:33

Is er nooit kritiek geweest over jullie verhouding student - leerkracht? Zelfs al zijn jullie pas wat begonnen na je afstuderen, ik vermoed dat er toch heel wat over gespeculeerd zal zijn?

bromfiets

Re: Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:45

Nee, eigenlijk niet. Alleen nieuwsgierigheid :) Het scheelt waarschijnlijk dat het op het MBO was, dat ik er volkomen open over was en hij zéér degelijk.

We zagen elkaar wel buiten school om toen ik nog op school zat, daar is nooit een geheim van gemaakt. De conrector vroeg buiten onder het afdakje altijd of we nog wat leuks hadden gedaan :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:48

RedPassion schreef:
De laatste reacties geven wel aan dat 'onmogelijke' relaties vaker onmogelijk worden gemaakt door de omgeving dan door de personen in de relatie zelf. :roll:

Iets is pas onmogelijk als je je zelf door zoiets laat weer houden :+ Dat doet de buitenwereld niet voor je, daar kies je zelf voor.

En zolang er niks kwetsend wordt gezegd (wat dus niet is gebeurd) zie ik niet in waarom iemand niet mag aangeven zelf moeite te hebben of mogelijk zou hebben om met iemand die 30 jaar ouder is rond te lopen. Dat zegt niks over wat een ander moet doen. Dat moet die persoon, imo nl. geheel zelf weten..

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:53

Banjer ik ken je al paar jaar, maar nooit geweten dat je getrouwd bent geweest!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:56

Zelf heb ik geen relatie, ik ben daar niet zo geschikt voor (ben een beetje zo'n type als de vriend van bromfiets, allergisch voor dat huisje-boompje-beestje gebeuren).
Ik vind het wel knap dat de mensen in dit topic zich niet laten weerhouden door het oordeel van een ander, door een leeftijdsverschil of door een taalbarrière, respect! Volgens mij is een relatie altijd hard werken, maar een bijzondere (onmogelijk is zo'n naar woord) relatie is dat nog net iets meer, denk ik zo.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 23-04-25 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:58

Zelf zit in ook in een 'vreemde relatie'
Hij is niet veel ouder, maar voor de rest is bijna alles anders
ik heb hem een jaar of 5 geleden leren kennen, en in die periode ben ik vrijwel nooit vrijgezel geweest.
Maar altijd was er iets van aantrekkings kracht tussen ons.
Hij is altijd een vreselijke player geweest, meer als 20 bed partners, nog meer partners waar hij alles behalve seks mee heeft gehad. Is een tijd vreselijk aan de harddrugs geweest, had duizenden euro's schuld.
Maar aan het eind van mijn vorige relatie zijn we elkaar eens tegengekomen, en zijn we eens gaan kletsen.
Dat bleek toen wel erg gezellig.
Redelijk snel nadat het uit was met mijn vorige relatie hebben we eens afgesproken, en het klikt super goed.
Wel hebben we een aantal struikel blokken..
Zoals dat ik echt vreselijk, maar dan ook echt vreselijk jalours, soms zelfs argwanend ben.
Tja hij heeft erg veel contact met vrouwelijk schoon, en zegt geen vinger naar hen uit te steken.
Maar als ik dan weer hoor dat hij een foto krijgt met een schaars geklede dame...
Tja, dan wordt ik gek.

Hij kan erg moeilijk tegen verandering van plannen.
Daar wordt hij werkelijk woest van.
Zo begrepen we elkaar laatst eens verkeerd.
Ik was vroeg vrij, en had de dag erna vrij gekregen.
Dus dat vertelde ik hem, en ik zei dat ik hem morgen eventueel wel zou kunnen zien.
Ergens in het gesprek is het misgegaan.
Hij dacht dat ik dezelfde avond nog zou komen, ik dacht dat ik de volgende dag zou komen.
Na een paar uur belde hij me woest op waar ik bleef, dat hij al uren zat te wachten, en dat ik tegen hem had gelogen.
Duurde even tot we daar weer uit waren....

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:06

bromfiets schreef:
FirebirdM: Moeilijk zeker :j Dat was ook de reden dat het een aantal keer uit is gegaan, zodra ik te dichtbij kom met m'n huisje-boompje-beestje gaat zijn muur omhoog en stoot hij me af. Daar rende ik letterlijk gillend door weg...

Aan de andere kant is hij een van de weinige, zo niet de enige, die me onvoorwaardelijk accepteert en bij hem kan ik écht mezelf zijn. De liefde is er niet voor niks, we kunnen met elkaar lachen, huilen, lol maken, maar ook serieuze gesprekken voeren (zolang het maar niet over gevoel gaat :=). En ik kom hoe dan ook steeds weer bij hem uit :)

Dat lijkt me dus juist zo moeilijk, voor je gevoel niet dichtbij mogen komen bij iemand voor wie je liefde zo diep zit. Ik zou me ontzettend gekwetst voelen als mijn partner na zoveel jaar nog steeds het woord 'relatie' niet in de mond wil of durft te nemen... Heel knap dat je dat volhoudt, of zoals je het omschrijft heb je eigenlijk geen keuze (al is de uitkomst dan positief). :) Tof!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:10

Hij heeft vrienden die niet weten dat ik besta := De reden dat ik het volhou is dat er wel verandering in zit, het gaat alleen erg langzaam :P En omdat hij lief, knap, enz, enz is natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:25

Pfoe, respect voor je! Ik zou daar niet mee om kunnen gaan eerlijk gezegd. Dat je het in het begin een tijdje voor jezelf houdt kan ik nog inkomen maar na zo'n lange tijd? Wie hou je dan voor de gek, je vrienden of jezelf?
Heeft hij er dan geen problemen mee als iemand jullie tegenkomt, van niks wist en gaat vragen wie de ander is?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:33

We zijn nog nooit iemand tegengekomen, meestal gaan we naar andere plekken :) Als dat wel zou gebeuren denk ik dat hij me gewoon voor zou stellen. Het is ook geen kwestie van iemand voor de gek houden, hij kan moeilijk over zichzelf praten dus uit zichzelf zal hij het niet vertellen en zijn vrienden vragen er niet naar omdat de meeste van zijn vrienden hem vooral als praatpaal gebruiken. Als het recht aan hem gevraagd wordt zal hij me zeker niet verzwijgen :n

Speelt ook mee dat ik zijn eerste vriendin ben, sommige van zijn vrienden denken heimelijk dat hij homo is maar durven er niet naar te vragen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:57

Dat verklaart veel :)

Kreeg daarnet van een vriendin via skype nog een bizarre opmerking. Als ik dit jaar slaag wil ik volgend academiejaar graag aan een internationaal project deelnemen dat 5 dagen duurt in Ankara, ofwel aan eentje dat 14 dagen duurt in Groningen (voor mij is Nederland buitenland). Het jaar daarop zou ik graag 6 weken tot 3 maanden op buitenlandse stage gaan. Filipijnen wou vriendje niet, dus wordt het Italië, Finland of Tsjechië. Iets anders kan ook nog, ik heb op de foute lijst gekeken :))

Ze vond het absurd dat mijn vriend er volledig achter staat. Hij is blij dat ik deze kansen misschien kan krijgen (moet er wel hard voor werken en er is nog niks zeker) en gunt het me dan ook van harte. Langs mijn kant zie ik het als een verrijking én een klein beetje als ervaren hoe zijn wereld in elkaar zit. Zij vond het ronduit onbeschoft dat ik hem achter laat als hij dan net thuis zou zijn en vond dat mijn keuze erg egoïstisch is. Maw, hij als "expat" mag de wereld rondreizen voor werk, maar ik zou thuis in eigen land moeten blijven.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:13

leestmee schreef:
Ik ben bijna 30 en mijn partner is ook 62. Gaat al 5 jaar goed.

Jee zeg. Ben nu wel nieuwschierig hoe jij naar de toekomst kijkt.
Als je mijn leeftijd hebt is je partner 77.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:25

Varekaj: Vreemde opmerking van je vriendin, is ze wat ouderwetser in haar normen en waarden? Ik vind het juist als een supermogelijkheid klinken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:30

Nee, het is net de eerste die altijd staat te roepen dat je open minded moet zijn, niet afhankelijk worden van je partner en dergelijke. Op school vonden ze het net super dat ik een partner heb die zelf vaak weg is, net omdat die daar veel minder problemen om maken dat hun wederhelft ook naar het buitenland gaat.

Onlangs vroeg iemand of je als huisvrouw ook mee kan naar het buitenland. Dat kan inderdaad, ook voor de kids wordt dan alles door het bedrijf in orde gebracht. Die zei gelijk "dan eis ik wel dat we naar een warm zonnig land gaan met personeel in dienst". Volgens mij heeft die teveel soaps gekeken :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:41

Varekaj schreef:
Nee, het is net de eerste die altijd staat te roepen dat je open minded moet zijn, niet afhankelijk worden van je partner en dergelijke. Op school vonden ze het net super dat ik een partner heb die zelf vaak weg is, net omdat die daar veel minder problemen om maken dat hun wederhelft ook naar het buitenland gaat.

Onlangs vroeg iemand of je als huisvrouw ook mee kan naar het buitenland. Dat kan inderdaad, ook voor de kids wordt dan alles door het bedrijf in orde gebracht. Die zei gelijk "dan eis ik wel dat we naar een warm zonnig land gaan met personeel in dienst". Volgens mij heeft die teveel soaps gekeken :))

Nou... Als het aan mijn vader lag waren wij kinderen opgegroeid in een resort in Saoedi-Arabië, zoals hierboven beschreven. Maar mijn moeder vond dat we gewoon een Nederlands leven moesten hebben, dus voor ons geen personeel :')

Mijn vriend en ik zijn nog maar iets meer dan 3 maanden samen, maar wel de meest onmogelijke combinatie ooit. Hij: uberbiologisch, sport heel veel, erg met de natuur en dergelijke bezig. Ik: Nederlandse uberconsument. Maar het werkt tot nu toe wel. We kunnen heerlijk gepassioneerd discussiëren en ruziemaken en het ook heerlijk gepassioneerd bijleggen. :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:44

Geldt dat open-minded dan vooral voor haar en niet zozeer voor anderen? Je tweede opmerking is ook wel erg :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:10

Haha lieveli :') Ik ben ook zo'n bio-sport type en dan mijn man die het liefste geld uitgeeft als Mozart _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:13

Altijd lachen als je dan even aangeeft "is de rimboe van Argentinië ook goed? Of onder een sluier in de Verenigde Arabische Emiraten?"

Lieveli: De domicilie van mijn vriend staat momenteel ook nog in Saoedi-Arabië :j Je ziet mensen altijd verschrikt kijken als ze zijn ID in handen krijgen, die is ginds immers uitgegeven door de Belgische ambassade, maar het staat er wel op als verblijfplaats.
Wat mag ik verstaan onder uberbiologisch? Biologisch eten kan ik er uit afleiden, of gaat het verder dan dat?

Moest ik de paarden niet hebben, ik zou ook gewoon meegaan op getrouwde basis tot de kinderen 3 zijn en naar de kleuterschool moeten. Vanaf dan zou ik ze ook gewoon in België op school willen hebben, ten laatste in het 1e klasje van het lager onderwijs als ze 6 zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:15

Je hebt daar toch nog steeds compounds waar kinderen gewoon op Amerikaans niveau les krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:20

Hoe het juist zit weet ik niet, geen ervaring mee. Voor zover ik al kon opzoeken op hun website zorgen ze dat de kinderen van hun werknemers naar de beste internationale scholen gaan. Paspoorten, visums, alles wordt voor het hele gezin door hen geregeld, ook woning en dergelijke. Je bent als partner niet verplicht om in het land van bestemming te werken. Heb je een beroep waarmee dat mogelijk is (zoals ik verpleegkunde doe) dan mag dat.

Het is dat ik de paarden niet wil achterlaten en nu mijn studie heb, anders waren we al lang weg denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:22

Varekaj schreef:
Altijd lachen als je dan even aangeeft "is de rimboe van Argentinië ook goed? Of onder een sluier in de Verenigde Arabische Emiraten?"

Lieveli: De domicilie van mijn vriend staat momenteel ook nog in Saoedi-Arabië :j Je ziet mensen altijd verschrikt kijken als ze zijn ID in handen krijgen, die is ginds immers uitgegeven door de Belgische ambassade, maar het staat er wel op als verblijfplaats.
Wat mag ik verstaan onder uberbiologisch? Biologisch eten kan ik er uit afleiden, of gaat het verder dan dat?

Moest ik de paarden niet hebben, ik zou ook gewoon meegaan op getrouwde basis tot de kinderen 3 zijn en naar de kleuterschool moeten. Vanaf dan zou ik ze ook gewoon in België op school willen hebben, ten laatste in het 1e klasje van het lager onderwijs als ze 6 zijn.

Hij heeft een biologische supermarkt, eet geen brood en lactose producten, gebruikt geen plastic zakjes in de supermarkt (serieus, welke idioot doet het fruit los in de mand? Mijn vriend :roll: ) herbruikt ALLES en vertelt mij elke dag, de hele dag, hoe slecht wifi is voor het lichaam, wat suiker met mijn lijf doet, dat ik mijn afval moet scheiden etc etc.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:28

Dat klinkt wel bekend Lieveli... Zo wil mijn vriend dat ik pure tomatenpuree uit een blikje ga lepelen omdat het gezond is :r Alleen de supermarkt ontbreekt :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:30

Ah oke :D Kids gaan idd naar een internationale school. :j Zijn goede scholen hoor. Niks mis mee. Durf wel te zeggen vaak beter dan in Nederland (of België) Enig nadeel is dat het wereldje klein kan zijn, omdat ze toch ze met de lokale bevolking wrs weinig mee in aanraking komen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:42

Veel mensen vinden het een onmogelijk iets, maar ik schijn er ook een te hebben :D
Mijn vriend (ex collega) draait alleen nachtdiensten.
Als ik dus overdag weg ben zien we elkaar niet.
S'nachts lig ik zonder menselijk gezelschap.
En overdag als ik thuis ben loop ik als een muis door het huis wand we wonen nog klein en zeer gehorig.

De dagen dat ie vrij is lukt het hem niet om het dag ritme aan te nemen dus mocht ie er vroeg uit zijn pakt ie vaak in de middag nog wat uurtjes slaap.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:51

Mag dat eigenlijk wel? Alleen nachtdiensten draaien? Dat is toch slopend?