Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:00

De conducteur had z'n enkel verzwikt en toen moest er een nieuwe komen :D

furious

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:04

De trein mocht helemaal niet rijden. Was geen toestemming voor.
Gewoon een stoptrein die dagelijks en twee maar paar uur rijd. Weet nog steeds niet waarom er geen toestemming was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:06

Een vriendin van mij heeft trouwens ook een keer gehad dat de trein een enorme schok maakte, maar wel gewoon verder reed. Even later: "Sorry dames en heren, er kwam een spin tevoorschijn en daarom drukte ik van schrik per ongeluk op het verkeerde knopje..." :')

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:09

machinist zat in een andere trein met vertraging...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:10

Schapen op het spoor, achter een oude trein rijden die op weg was naar z'n museum, achter een stoptrein met vertraging rijden.

Oh en nog een mooie, trein kwam aan op het verkeerde perron en hierdoor paste we er niet meer op. Lekker drie kwartier mogen wachten voordat de trein naar het andere perron mocht.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:10

Hihi die van die spin. :))
Ik zat een keer in de trein te wachten tot ie wegreed maar hij reed maar niet weg en er werd ook niks omgeroepen. Opeens zag ik een kwartier nadat de trein weg had moeten zijn een machinist langs rennen en ja hoor een paar seconden later reden we weg. :D Hij riep even later om dat ie vast zat in een andere trein dus dat ie daarom te laat was.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:16

Jorinda schreef:
Tiggs schreef:

Ja haha, heb ik ook weleens gehad, was omdat de machinist te hard reed.

Dit was geloof ik meer een kwestie van het verkeerde knopje indrukken/aan het verkeerde hendeltje trekken of hoe dat dan ook gaat in de trein, want de trein stond echt stil, ging niet alleen maar langzamer rijden. :') Was meer alsof iemand aan de noodrem van de trein had getrokken ofzo haha.

Yep, er zitten beveiligingen in de trein die, als de machinist niet of verkeerd reageert, gewoon vol in de ho-ijzers gaan, precies als wanneer iemand aan de noodrem trekt.

Ik kwam "mijn" voorval nog niet tegen: de trein vertrekt gewoon (na gefloten door conducteur) terwijl er bij mij nog gewoon mensen uitstapten. Toen heeft iemand aan de noodrem getrokken........

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:17

Dat is wel heel apart.. Als conducteur moet je toch wachten tot iedereen in/uitgestapt is?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:21

Mag een bus vertraging ook? Wij zaten vandaag vast bij vredenburg utrecht, omdat de bus voor ons vast zat in een soort tijdelijke sluis.... Alles wordt verbouwd daar, en de bus voor ons had de bocht te krap genomen en bleef haken op de betonblokken aan de zijkant. Als ie zou gaan rijden zou de stijger boven ons naar beneden komen. We hebben een uur langer over de reis gedaan want we zijn maar uitgestapt, maar De andere bussen hadden ook vertraging..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:24

ikke schreef:
Yep, er zitten beveiligingen in de trein die, als de machinist niet of verkeerd reageert, gewoon vol in de ho-ijzers gaan, precies als wanneer iemand aan de noodrem trekt.

Ik kwam "mijn" voorval nog niet tegen: de trein vertrekt gewoon (na gefloten door conducteur) terwijl er bij mij nog gewoon mensen uitstapten. Toen heeft iemand aan de noodrem getrokken........

Dat is mij al een aantal keren overkomen! Dat de condecteur al begint met fluiten terwijl er nog mensen instappen.. :? Heb ook wel eens mee gemaakt, klasgenootje wou de trein instappen gingen de deuren dicht, heb niks geen fluitsignaal gehoord.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:25

Een machinist die niet meer bijkwam van het lachen en daarna zei dat hij geen flauw idee had waarom we stil stonden :))

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:28

Melding van de NS: Dames en heren de treinen rijden vandaag op tijd, sorry voor het gemak :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:29

Leverage schreef:
ikke schreef:

Dat is mij al een aantal keren overkomen! Dat de condecteur al begint met fluiten terwijl er nog mensen instappen.. :? Heb ook wel eens mee gemaakt, klasgenootje wou de trein instappen gingen de deuren dicht, heb niks geen fluitsignaal gehoord.

De conducteur floot, deur ging dicht en de trein vertrok, terwijl twee mensen juist een kinderwagen eruit wilden tillen (en nog enkele mensen meer uit wilden stappen). Het was erg druk in de trein, dus wellicht dat de conducteur daardoor niet het gehele overzicht had en dacht dat iedereen eruit was.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:47

Doe er een kwartier over om alles te lezen :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:48

Op Utrecht cs een keer 5 man ns personeel op het perron, een paar honderd reizigers maar geen trein. Na 5 minuten wachten is de machinist maar eens gaan bellen en het bleek dat niemand wist waar de betreffende trein was... Dus namen we met z'n allen de volgende :+

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:52

hilarisch topic dit!
Ik zelf ga niet echt vaak met het ov, en heb dus geen leuke vertragings verhalen.
Maar vermaak me erg met die van jullie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:55

* Vandaag nog een mooie, de trein vertrok 10 minuten later omdat er twee mensen met een fiets in zaten in de spits, dus die moesten eruit en twee uren wachten totdat de spits voorbij was. Knallende ruzie hadden ze.
* Laatst stopte de trein omdat er een koe in de sloot zat dus die moest even gered worden.
* Inderdaad geen machinist aanwezig! :=
* Mijn station wordt soms ook nog weleens vergeten dan rijdt hij gewoon door naar het volgende station en dan stap je daar maar uit en ga je maar terug! :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:01

Straks zeggen ze excusses mensen maar er is geen machinist aanwezig
Wie rijd er dan?!?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:08

Ik heb een keer in de stoptrein vastgezeten op 20 meter van het perron..
Het was 23:30 en ik kwam van een feestje. Op het station deed de trein al wat vreemd..
De lichten gingen als gekken knipperen bij het wegrijden etc.

Ook viel de trein een aantal keer uit, maar de machinist bleef proberen.
Bij het uitvallen viel het licht uit en werden de deuren vergrendeld.

Totdat we dus 20 meter verder stil kwamen te staan en de trein niks meer deed..
Omdat we niet meer naast het perron stonden moesten we erg lang wachten om uit te kunnen stappen.
Daar zat ik dan in een stilstaande trein, in het donker en de deuren konden niet open.
En het vervelendste was nog dat ik nodig moest plassen en er geen toilet in de trein aanwezig was :')

Hier nog een leuke, geen vertraging maar wel grappig!

Ik zat in de intercity naar Groningen. Er werd omgeroepen:

"Dames en heren, het volgende station is Groningen! Dit is tevens het eindpunt van deze trein.
Wij verzoeken u allen vriendelijk om uit te stappen en vergeet vooral uw persoonlijkheid niet!"

"Uhm.... En uw persoonlijke eigendommen zijn ook wel handig om mee te nemen!" :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:15

Ohja dat heb ik ook een keer gehad... Trein van 7:04 vanaf Leiden in de winter... 10 minuutjes onderweg en de trein staat stil. *poef* licht uit, deuren vergrendeld. Stik donker natuurlijk want in de winter is het om 7:15 nog niet licht. Ik ben in slaap gevallen nadat we er 10 minuten gestaan hadden, maar heel veel mensen waren best in paniek :o iets later werd ik wakker en toen reden we weer :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:20

Warboel schreef:
Ohja dat heb ik ook een keer gehad... Trein van 7:04 vanaf Leiden in de winter... 10 minuutjes onderweg en de trein staat stil. *poef* licht uit, deuren vergrendeld. Stik donker natuurlijk want in de winter is het om 7:15 nog niet licht. Ik ben in slaap gevallen nadat we er 10 minuten gestaan hadden, maar heel veel mensen waren best in paniek :o iets later werd ik wakker en toen reden we weer :)

Das handig geen last van paniek

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:21

whaha 1 keer heb ik echt zo dubbel gelegen van t lachen in een avond trein vanuit nijmegen met vriendin kwam er geen omroep maar hoorde je de hele tijd gehijg enzo en van die sexuele opmerkingen via die omroep ding :') _O-
dat heeft een kleine 5 minuten geduurt daarna had iemand er melding van gemaakt _O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:22

Warboel schreef:

Ja, bij ons waren er ook aardig wat mensen in paniek..
Ik moest alleen maar lachen omdat ik nog nooit zonder problemen een lange afstand met de trein af heb kunnen leggen.
(En met langer bedoel ik; In totaal meer als 45 minuten treinen).

Echt altijd is er wel weer wat aan de hand.. Of wachten op een andere trein, takken op het spoor, schapen, aanrijding met een persoon, wissel kapot, kapotte bovenleiding, machinist te laat, vergeten in te checken waardoor ik de trein uit moet en als een gek over het station moet rennen om nog even gauw in te checken en vervolgens de trein voor mijn neus zie wegrijden.

In het weekend van 9 en 10 juni heb ik over de reis van Appingedam - Vleuten, ruim 5,5 uur gedaan! Normaalgesproken is dat ongeveer 3,5 uur reizen. Toen waren er wegwerkzaamheden in combinatie met diverse storingen.. Is ook geen pretje :D

Ik houd daarom altijd rekening met vertraging en vertrek extra vroeg! En dan is het best grappig :')
Of je nu op de trein moet wachten of op het eindstation maakt mij dan weinig meer uit :D

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:24

EliseBrouwer schreef:
Warboel schreef:

Ja, bij ons waren er ook aardig wat mensen in paniek..
Ik moest alleen maar lachen omdat ik nog nooit zonder problemen een lange afstand met de trein af heb kunnen leggen.
(En met langer bedoel ik; In totaal meer als 45 minuten treinen).

Echt altijd is er wel weer wat aan de hand.. Of wachten op een andere trein, takken op het spoor, schapen, aanrijding met een persoon, wissel kapot, kapotte bovenleiding, machinist te laat, vergeten in te checken waardoor ik de trein uit moet en als een gek over het station moet rennen om nog even gauw in te checken en vervolgens de trein voor mijn neus zie wegrijden.

In het weekend van 9 en 10 juni heb ik over de reis van Appingedam - Vleuten, ruim 5,5 uur gedaan! Normaalgesproken is dat ongeveer 3,5 uur reizen. Toen waren er wegwerkzaamheden in combinatie met diverse storingen.. Is ook geen pretje :D

Ik houd daarom altijd rekening met vertraging en vertrek extra vroeg! En dan is het best grappig :')
Of je nu op de trein moet wachten of op het eindstation maakt mij dan weinig meer uit :D

Vertel me even in welke trein jij stapt dan heb ik tenminste geen vertraging :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:25

Leverage schreef:
ikke schreef:

In Belgie doen we dat om het in- en uitstappen te bespoedigen. Dus is het normaal dat er nog reizigersbeweging is ;) maar het is inderdaad niet normaal dat de trein gaat rijden als er nog beweging is.