Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hij riep even later om dat ie vast zat in een andere trein dus dat ie daarom te laat was. Jorinda schreef:Tiggs schreef:
Ja haha, heb ik ook weleens gehad, was omdat de machinist te hard reed.
Dit was geloof ik meer een kwestie van het verkeerde knopje indrukken/aan het verkeerde hendeltje trekken of hoe dat dan ook gaat in de trein, want de trein stond echt stil, ging niet alleen maar langzamer rijden.Was meer alsof iemand aan de noodrem van de trein had getrokken ofzo haha.
ikke schreef:Yep, er zitten beveiligingen in de trein die, als de machinist niet of verkeerd reageert, gewoon vol in de ho-ijzers gaan, precies als wanneer iemand aan de noodrem trekt.
Ik kwam "mijn" voorval nog niet tegen: de trein vertrekt gewoon (na gefloten door conducteur) terwijl er bij mij nog gewoon mensen uitstapten. Toen heeft iemand aan de noodrem getrokken........
Heb ook wel eens mee gemaakt, klasgenootje wou de trein instappen gingen de deuren dicht, heb niks geen fluitsignaal gehoord.
Leverage schreef:ikke schreef:Yep, er zitten beveiligingen in de trein die, als de machinist niet of verkeerd reageert, gewoon vol in de ho-ijzers gaan, precies als wanneer iemand aan de noodrem trekt.
Ik kwam "mijn" voorval nog niet tegen: de trein vertrekt gewoon (na gefloten door conducteur) terwijl er bij mij nog gewoon mensen uitstapten. Toen heeft iemand aan de noodrem getrokken........
Dat is mij al een aantal keren overkomen! Dat de condecteur al begint met fluiten terwijl er nog mensen instappen..Heb ook wel eens mee gemaakt, klasgenootje wou de trein instappen gingen de deuren dicht, heb niks geen fluitsignaal gehoord.

iets later werd ik wakker en toen reden we weer
Warboel schreef:Ohja dat heb ik ook een keer gehad... Trein van 7:04 vanaf Leiden in de winter... 10 minuutjes onderweg en de trein staat stil. *poef* licht uit, deuren vergrendeld. Stik donker natuurlijk want in de winter is het om 7:15 nog niet licht. Ik ben in slaap gevallen nadat we er 10 minuten gestaan hadden, maar heel veel mensen waren best in paniekiets later werd ik wakker en toen reden we weer
Warboel schreef:Ohja dat heb ik ook een keer gehad... Trein van 7:04 vanaf Leiden in de winter... 10 minuutjes onderweg en de trein staat stil. *poef* licht uit, deuren vergrendeld. Stik donker natuurlijk want in de winter is het om 7:15 nog niet licht. Ik ben in slaap gevallen nadat we er 10 minuten gestaan hadden, maar heel veel mensen waren best in paniekiets later werd ik wakker en toen reden we weer
EliseBrouwer schreef:Warboel schreef:Ohja dat heb ik ook een keer gehad... Trein van 7:04 vanaf Leiden in de winter... 10 minuutjes onderweg en de trein staat stil. *poef* licht uit, deuren vergrendeld. Stik donker natuurlijk want in de winter is het om 7:15 nog niet licht. Ik ben in slaap gevallen nadat we er 10 minuten gestaan hadden, maar heel veel mensen waren best in paniekiets later werd ik wakker en toen reden we weer
Ja, bij ons waren er ook aardig wat mensen in paniek..
Ik moest alleen maar lachen omdat ik nog nooit zonder problemen een lange afstand met de trein af heb kunnen leggen.
(En met langer bedoel ik; In totaal meer als 45 minuten treinen).
Echt altijd is er wel weer wat aan de hand.. Of wachten op een andere trein, takken op het spoor, schapen, aanrijding met een persoon, wissel kapot, kapotte bovenleiding, machinist te laat, vergeten in te checken waardoor ik de trein uit moet en als een gek over het station moet rennen om nog even gauw in te checken en vervolgens de trein voor mijn neus zie wegrijden.
In het weekend van 9 en 10 juni heb ik over de reis van Appingedam - Vleuten, ruim 5,5 uur gedaan! Normaalgesproken is dat ongeveer 3,5 uur reizen. Toen waren er wegwerkzaamheden in combinatie met diverse storingen.. Is ook geen pretje![]()
Ik houd daarom altijd rekening met vertraging en vertrek extra vroeg! En dan is het best grappig![]()
Of je nu op de trein moet wachten of op het eindstation maakt mij dan weinig meer uit
Leverage schreef:ikke schreef:Yep, er zitten beveiligingen in de trein die, als de machinist niet of verkeerd reageert, gewoon vol in de ho-ijzers gaan, precies als wanneer iemand aan de noodrem trekt.
Dat is mij al een aantal keren overkomen! Dat de condecteur al begint met fluiten terwijl er nog mensen instappen..Heb ook wel eens mee gemaakt, klasgenootje wou de trein instappen gingen de deuren dicht, heb niks geen fluitsignaal gehoord.
maar het is inderdaad niet normaal dat de trein gaat rijden als er nog beweging is.